Mielestäni nämä kissojen iltalehti-tyyppiset tulkinnat kissan käyttäytymisestä eivät ole oikeita.
Esim. Kissa puskiessa päätään omistajaa vastaan selitetään sillä, että kissa merkkaa omistajansa omakseen, laumaan kuuluvaksi.
En usko tätä. Kissa on ollut vaikka koko elämänsä yhdessä perheessä ja tekee tätä vanhemmallakin iällä. Väitän, että kissa vahvistaa yhteenkuuluvuuttaan laumaansa puskemalla päätään. Se on kuin ihmisten keskenäistä halusta tai hymyä.
Väärät tulkinnat
3
61
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä muita ajatuksia sinulla on kissan käyttäytymisessä.
Mielenkiinnosta kysyn.- Anonyymi
Kaivoin uutisista tämän;
"Suloiselta näyttävä puskeminen ei kuitenkaan ole hellyydenosoitus: kissan mielestä sinusta tulee outo tuoksu ja se haluaa merkitä sinut, jotta tuoksuisit sen mielestä tutulle ja turvalliselle"
Yllä jo kerroin yhden asian tästä puskemisesta. En edelleenkään usko,vettä kissa koittaa muuttaa hajuasi kissamaiseksi.
Herään aamulla ja kissa puskee minua. Haisenko erilaiselle aamulla, kuin illalla ja illalla kissa puski minua.
Tämä on mielestäni sama asia. Kissa vahvistaa kuuluvuuttaan laumaan.
Kokeilin kerran kesällä laittamalla hyttysmyrkkyä sääriin (ihan syystä). Kissa tuli lähelleni, muttei puskenut jalkaani vasten, mutta puski vain sandaalini kärkeä vasten.
Muuten kyllä puskee jalkojani ja kättäni.
Ja kyllä; puskeminen on hellyydenosoitus. Kissa; olen laumassa, kuulun tänne, hyvä olla.
- Anonyymi
Oma kokemukseni kissojen puskemisesta on se että kissat ovat mielttyneet läheisen ihmisen tuoksuun ja hakevat oman väkensä tuoksua itseensä.
Olen nähnyt jo lapsuudessa miten kissat kaatoivat uuninpankolla kumiteräsaappaita kumoon ja työnsivät päämsä varren sisään.
Myös hikiset paidat ja sukat saivat ne puskemaan ja kierittelemään itseään niitä vasten.
Oman kissani tapana on tälläytyä iltaisin riisuttujen vaatteitteni päälle nukkumaan vaikka oma kori on aivan vieressä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1384750Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.1092434- 641568
- 581310
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E1581201Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k101186- 2611177
Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim49886Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast34877Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.39810