Väärät tulkinnat

Anonyymi

Mielestäni nämä kissojen iltalehti-tyyppiset tulkinnat kissan käyttäytymisestä eivät ole oikeita.
Esim. Kissa puskiessa päätään omistajaa vastaan selitetään sillä, että kissa merkkaa omistajansa omakseen, laumaan kuuluvaksi.

En usko tätä. Kissa on ollut vaikka koko elämänsä yhdessä perheessä ja tekee tätä vanhemmallakin iällä. Väitän, että kissa vahvistaa yhteenkuuluvuuttaan laumaansa puskemalla päätään. Se on kuin ihmisten keskenäistä halusta tai hymyä.

3

100

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä muita ajatuksia sinulla on kissan käyttäytymisessä.
      Mielenkiinnosta kysyn.

• Anonyymi

Kaivoin uutisista tämän;

"Suloiselta näyttävä puskeminen ei kuitenkaan ole hellyydenosoitus: kissan mielestä sinusta tulee outo tuoksu ja se haluaa merkitä sinut, jotta tuoksuisit sen mielestä tutulle ja turvalliselle"

Yllä jo kerroin yhden asian tästä puskemisesta. En edelleenkään usko,vettä kissa koittaa muuttaa hajuasi kissamaiseksi.
        Herään aamulla ja kissa puskee minua. Haisenko erilaiselle aamulla, kuin illalla ja illalla kissa puski minua.
        Tämä on mielestäni sama asia. Kissa vahvistaa kuuluvuuttaan laumaan.

Kokeilin kerran kesällä laittamalla hyttysmyrkkyä sääriin (ihan syystä). Kissa tuli lähelleni, muttei puskenut jalkaani vasten, mutta puski vain sandaalini kärkeä vasten.
        Muuten kyllä puskee jalkojani ja kättäni.
        Ja kyllä; puskeminen on hellyydenosoitus. Kissa; olen laumassa, kuulun tänne, hyvä olla.

• Anonyymi

Oma kokemukseni kissojen puskemisesta on se että kissat ovat mielttyneet läheisen ihmisen tuoksuun ja hakevat oman väkensä tuoksua itseensä.

Olen nähnyt jo lapsuudessa miten kissat kaatoivat uuninpankolla kumiteräsaappaita kumoon ja työnsivät päämsä varren sisään.
      Myös hikiset paidat ja sukat saivat ne puskemaan ja kierittelemään itseään niitä vasten.
      Oman kissani tapana on tälläytyä iltaisin riisuttujen vaatteitteni päälle nukkumaan vaikka oma kori on aivan vieressä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      80
      2057
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1259
    3. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      27
      1115
    4. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1038
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      97
      814
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      133
      799
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      45
      727
    8. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      62
      716
    9. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      61
      676
    10. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      672
    Aihe