Onko Puretech-moottoreissa todellakin käynyt suunnitteluvirhe, kun jakohihna on konstruoitu toimimaan kuumassa öljyssä? Hihnamateriaalit eivät yleensä kestä kuumaa öljyä, vaan alkavat murentumaan ja luovuttamaan mahdollisesti kumikokkareita öljynkiertoon. Eikö nyt kuitenkin ole niin, että kuminpalaset kertyvät vähitellen öljynsuodattimeen aiheuttamatta sen suurempia ongelmia?
https://www.peugeotforums.com/threads/timing-belt-crumbles-causing-clogged-oil-system.333046/
Puretech-moottoreiden jakohihnoista
7
126
Vastaukset
- Anonyymi
Bonjour sanoi foordin omistaja!!
- Anonyymi
Vaikea uskoa että kuminpalaset menisi öljypohjan sihdin läpi.
Eiköhän se sihti tukkeudu noista palasista. - Anonyymi
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole jos noudattaa huolto-ohjelmaa ja käyttää oikeita öljyjä.
- Anonyymi
Itseasiassa on sittenkin ongelmaa...
- Anonyymi
Aika suuri ongelma sihti tukkeutuu eikä öljy kierrä sama kuin Ecoboosteissa joissa tosin on siirrytty ilmeisestti ketjuun
- Anonyymi
Tämä on vähän hankala asia. Itsellä on n. 7v vanha puretech ja yli 70000 km ajettu.
Kun katso öljykorkista niin ihan ehjä oli hihna.
Siihen hihnan selkäpuolelle tulee kyllä murtumia ehkä.
Onko vähän liioiteltu ongelma.
Taitaa öljynvaihto olla se tärkein. - Anonyymi
ajettu 170 tkm vm 2015 farkku 308 ja ei vian vikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882