Yksinäisyys voi olla olla ja onkin todellista kun on YKSIN

Anonyymi

kaiken aikaa. Työelämässä en ole, perhettä ei ole, sukua on paljon, mutta eivät pidä yhteyttä. Ite yritin kyllä jo joitakin vuosia sitten pitää joihinkin sukulaisiin yhteyttä, mutta se oli minun otettava aina se yhteydenotto. Vastakaikua ei tullut keneltäkään eli ei puh soittoa ei mitään. Kerrostalossamme kukaan ei ole niin tuttu, no yksi nainen, jonka kanssa olen ennen koronaa jutellut ulkona, muut ovat sellaisia etteivät aina edes tervehdi .
Veljiä on muutama ja toinen pitää yhteyttä pari kertaa viikossa, toinen pari kertaa vuodessa. Ovat aivan eri ulonteisia joten on ymmärrettävää.
Sukua on todella paljon ihan tässä 20 kilsan säteellä, mutta kukaan ei ole halunnut pitää yhteyttä. Eivät kuulemma pidä toisiinsakaan juuri lainkaan. Omiin perheisiinsä kyllä.
Olen sen verran väsynyt etten jaksa hakea mistään uusia tuttavuuksia elämääni. Olen muuttanut useita vuosia toiselta paikkakunnalta pois ja nyt vaan ei mistään ole siunaantunut uusia ihmisiä johtuen ihan siitä, että en todellakaan jaksa. Olen väsynyt ja allapäin.
Tietty kirjoittaa näin voi palstoille, mutta mitään apuahan tällaisista ei moiseen vaivaan yksinäisyyteen ole. Ite vaan olen aiemmin huomannut, niin paljon paremmin jaksaa, kun olisi edes joitakin sellaisia ihmisiä, joille voisi soittaa ja kutsua käymään.

46

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valitat yksinäisyyttä mutta samalla kerrot haluttomuutesi etsiä uusia ihmisiä elämään.Aika ristiriitaista.Ei sua kukaan kotoa tule hakemaan.Mutta kun et kerta jaksa hakea niin ole sitten yksin.

      • Anonyymi

        Luitko koko aloituksen? Missä sanottiin, ettei olisi ”halua” etsiä uusia ihmisiä elämään?
        Itse kirjoitat ristiriitaisia, ei aloittaja. Aloittaja kertoi, että on väsynyt.
        Asiat ja tilanteet eivät ole noin yksinkertaisia.


      • Anonyymi

        Miksi kirjoittelet yksinäisyys-palstalle, jos et ymmärrä teemasta tuon enempää?
        Täällä pitäisi saada jakaa kokemuksensa yksinäisyydestä ilman, että vastaukseksi saa töksäyttelyjä. Viestisi ei ole muuta kuin aiheuttamaan mielipahaa.
        Syyllistät aloittajaa ilman empatiaa ymmärtämättä kokonaiskuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoittelet yksinäisyys-palstalle, jos et ymmärrä teemasta tuon enempää?
        Täällä pitäisi saada jakaa kokemuksensa yksinäisyydestä ilman, että vastaukseksi saa töksäyttelyjä. Viestisi ei ole muuta kuin aiheuttamaan mielipahaa.
        Syyllistät aloittajaa ilman empatiaa ymmärtämättä kokonaiskuvaa.

        Minä osaan naida itseäni.

        Päätoimittaja


    • Anonyymi

      Itse pitää olla aktiivinen, ja jos haluaa taas olla yksin, on vaan. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Sama täällä. Missä päin asut?

    • Anonyymi

      Jaksaminen ei voi eikä saa olla kiinni siitä, onko ympärillä ystäviä vai ei. Ei sellaisen kanssa kukaan halua olla! Eikä jaksa olla!

      Se on vaan niin, että elämä on elettävä itse, itse on vastattava itsestään ja omasta onnellisuudestaan. Silloin voi jakaa jotain muillekin.

      Jospa lähtisit ajattelemaan asiaa niin päin, että mitä sinulla on annettavaa muille. Antaessaan myös saa. Liity johonkin kerhoon, opintopiiriin, harrastuspiiriin, seurakuntaan ja mitä sitä onkaan. Siis sitten kun korona on voitettu.

      • Anonyymi

        Aina vaan ei jaksa. Kaikkensa kun yrittää ja aina jää kaiken ulkopuolelle ja syrjityksi menettää uskon paremmasta. Elämänilo on kadonnut. Ohjeita antaa aina sellainen joka ei ole tiedä tästä olotilasta mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina vaan ei jaksa. Kaikkensa kun yrittää ja aina jää kaiken ulkopuolelle ja syrjityksi menettää uskon paremmasta. Elämänilo on kadonnut. Ohjeita antaa aina sellainen joka ei ole tiedä tästä olotilasta mitään

        Komppaan edellä kirjoittaneen ajatuksia. Näin on käynyt minullekin. Eli myös minä olen syrjäytynyt. Ei silloin enää jaksa uskoa mihinkään. Tai siihen, että jokin muuttuisi. Väsymys on joka hetkistä ja joka päiväistä. Kukaan entisistä ns. tutuista ja ystävistä ei enää koskaan soita, tai ota yhteyttä. Aika erikoista on vain se, että joskus on se seura kelvannut, etenkin siellä vällyjen välissä. On ollut kummallista huomata, miten paljon muutosta on tapahtunut ihmisissä ja yhteiskunnassa. Eikä suinkaan pelkästään parempaan ja hyvään suuntaan päin.

        On todellakin helppo antaa sieltä jostakin ohjeita, joka ei ole itse kokenut samaa, tai ei ole joutunut yhteiskunnan ulkopuolelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina vaan ei jaksa. Kaikkensa kun yrittää ja aina jää kaiken ulkopuolelle ja syrjityksi menettää uskon paremmasta. Elämänilo on kadonnut. Ohjeita antaa aina sellainen joka ei ole tiedä tästä olotilasta mitään

        Mistä sinä tiedät, mitä hyvien ohjeiden antaja on itse kokenut tai läheltä nähnyt ja millaisesta suosta noussut?

        Yleensä ne, jotka parhaillaan piehtaroivat yksinäisyydessä ja ruikuttavat yksinäisyyttään, eivät pysty antamaan mitään neuvoja eikä heistä ole toisen auttajaksi. Alas omaan kurjuuteensa vain haluavat vetää kanssaan yhdessä ruikuttamaan.


    • Anonyymi

      Sama tilanne minulla kun ap:lla, tää yksinäisyys on pikkuhiljaa vaihtunut pahaksi masennukseksi, ei kiinnosta enää mikään. Sitä ei voi tajuta sellaiset joilla on toimintaa ja ovat muiden ihmisten kanssa tekemisissä.

      • Anonyymi

        Niinpä. Itselläni on sama tilanne, Ei enää edes jaksa vetää jotakin roolia, tai olla tekopirteä. Tai kuvitella, että joo, kyllä se tästä kaikki vielä iloksi muuttuu, tai että syrjäytyminen yhteiskunnasta katoaa. Niin milloinkahan niin tapahtuu? Jos kerran muut sinun ympärillä olevat ihmiset, tai se yhteisö, missä olet ja asut, ei sinua edes huomaa ja näe. Tai tunnusta, että asemaasi, tai yksilönarvoa. Olenkohan edes olemassa? Sitä olen miettinyt jo pidemmän aikaa. Kun siltä ei oikein tunnu.

        Olen kanssasi edellä kirjoittanut, ,samaa mieltä siitä sen esittämäsi pointin suhteen. Vain ne, jotka kokevat jotakin samaa, ja ovat vastaavassa elämäntilanteessa, voivat ymmärtää sinua. Saman havainnon olen minäkin olen, valitettavasti, joutunut tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Itselläni on sama tilanne, Ei enää edes jaksa vetää jotakin roolia, tai olla tekopirteä. Tai kuvitella, että joo, kyllä se tästä kaikki vielä iloksi muuttuu, tai että syrjäytyminen yhteiskunnasta katoaa. Niin milloinkahan niin tapahtuu? Jos kerran muut sinun ympärillä olevat ihmiset, tai se yhteisö, missä olet ja asut, ei sinua edes huomaa ja näe. Tai tunnusta, että asemaasi, tai yksilönarvoa. Olenkohan edes olemassa? Sitä olen miettinyt jo pidemmän aikaa. Kun siltä ei oikein tunnu.

        Olen kanssasi edellä kirjoittanut, ,samaa mieltä siitä sen esittämäsi pointin suhteen. Vain ne, jotka kokevat jotakin samaa, ja ovat vastaavassa elämäntilanteessa, voivat ymmärtää sinua. Saman havainnon olen minäkin olen, valitettavasti, joutunut tekemään.

        Niinpä. Ei mikään itsestään iloksi muutu, turha sellaista on kenenkään odottaa.

        Koettu on kyllä syvää surua ja masennusta täälläkin. Mutta itse on lähdettävä auringonpaisteeseen ja käännettävä katseensa aurinkoon, vaikka ei jaksa.

        Jaksamattomuus lisää jaksamattomuutta. Tiedän, mistä puhun. Ulkona saa kuitenkin liikkua ja nauttia auringosta, se paistaa kaikille. Voi tulla joku vastaankin ja alkaa jutella. Jostain syystä minulle käy toisinaan niin.


    • Anonyymi

      kannatta rakentaa elämääsä sillä tavalla että siinä viihtyy . kaiken valittaminen aina on turhaa mee töihi.

      • Anonyymi

        Luuletko oikeasti että tämmöisen elämän kukaan haluaisi? En minä ainakaan. Ei aina voi vaikuttaa mitä elämä eteen tuo. Et tiedä mitä joku on joutunut elämässään kokemaan. Moni meistä käy kuitenkin töissä ei se kuitenkaan onnea tuo. Kyllä sinäkin opit vielä hitaasti kävelemään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikeasti että tämmöisen elämän kukaan haluaisi? En minä ainakaan. Ei aina voi vaikuttaa mitä elämä eteen tuo. Et tiedä mitä joku on joutunut elämässään kokemaan. Moni meistä käy kuitenkin töissä ei se kuitenkaan onnea tuo. Kyllä sinäkin opit vielä hitaasti kävelemään

        Totta on, että elämä tuo eteen myös sellaisia asioita, joita kukaan ei halua. Todella rankkojakin kokemuksia.

        Et sinäkään tiedä, mitä joku toinen on joutunut kokemaan, miten pettymään, miten sairastumaan, mitä menettämään, miten yksin jäämään.

        Mutta uskotko, että joku on myös selvittänyt synkästä yöstä tiensä valoon? Ehkä sinäkin vielä!


      • Anonyymi

        Kirjoita mieluummin kirjakielellä. Murteella kirjoittaminen on junttimaista, tai maalaismaista.

        Ja viimeisen lauseesi perusteella käyttäydyt asiattomasti.

        Kommentoikaa asiallisesti ja henkilökohtaisuuksiin menemättä.
        Kiitos!


    • Anonyymi

      En minäkään ole työelämässä ja mulla on kaksi ystävää. Miksi valittaa yksinäisyyttä jos kerta ei halua kavereita elämäänsä.Eihän se yksinäisyys silloin ole ongelma.

      • Anonyymi

        Missä kirjoitettiin, ettei haluttaisi kavereita..?


    • Anonyymi

      Ihminen joka on yksin ei yhtään ystävää. Kirjoittaa tänne jotain purkaakseen hiukan pahaa oloansa. Hän on heti pelle, ruikuttaja jne.lytätään täysin. Nostetaan omaa arvoa toisten kustannuksella

      • Anonyymi

        Hän sanoi ettei halua hakea ystäviä elämäänsä. Ei kukaan tule häntä kotoa hakemaan. Netissä on paljon sivustoja joista voi hakea juttuseuraa.Itsekin olen löytänyt ystäväni netistä.Mutta jos ei halua nähdä vaivaa ilmoituksen laatimiseen niin miksi valittaa yksinäisyyttä.Se ystävänhakuilmoitus pitää itse tehdä.Ei sitä muut tee hänen puolestaan.Myös facebookissa on ykisinäislle omia ryhmiä.Mutta jos ei tykkää käyttää nettiä niin sitten menee ulos niitä etsimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän sanoi ettei halua hakea ystäviä elämäänsä. Ei kukaan tule häntä kotoa hakemaan. Netissä on paljon sivustoja joista voi hakea juttuseuraa.Itsekin olen löytänyt ystäväni netistä.Mutta jos ei halua nähdä vaivaa ilmoituksen laatimiseen niin miksi valittaa yksinäisyyttä.Se ystävänhakuilmoitus pitää itse tehdä.Ei sitä muut tee hänen puolestaan.Myös facebookissa on ykisinäislle omia ryhmiä.Mutta jos ei tykkää käyttää nettiä niin sitten menee ulos niitä etsimään.

        Ei niitä ystäviä mennä ulos etsimään niin kuin marjoja mentäis metsään poimimaan.

        Ystävyys syntyy ajan kanssa vuosien tuloksena minun mielestäni.

        Harmi vaan että aika on tehnyt tehtävänsä ja toiset ovat menehtyneet, toiset vakavasti sairastuneet, jotkut muuttaneet toiselle paikkakunnalle.

        Ei elämä ole enää samanlaista ja samat ihmiset ympärilläsi kun 30-vuotiaana, sen huomaa sitten kun on 60-vuotias ja tajuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ystäviä mennä ulos etsimään niin kuin marjoja mentäis metsään poimimaan.

        Ystävyys syntyy ajan kanssa vuosien tuloksena minun mielestäni.

        Harmi vaan että aika on tehnyt tehtävänsä ja toiset ovat menehtyneet, toiset vakavasti sairastuneet, jotkut muuttaneet toiselle paikkakunnalle.

        Ei elämä ole enää samanlaista ja samat ihmiset ympärilläsi kun 30-vuotiaana, sen huomaa sitten kun on 60-vuotias ja tajuaa.

        Anteeksi etten huomannut aloittajan ikää viestissä. Voisitko kertoa missä kohtaa hän mainitsi olevansa 60 -vuotias. Olen lukenut aloitusviestin monta kertaa mutta mä en hitto vie nää sitä 60 vuotta missään.Voitko kertoa missä lauseessa se ikä sanotaan kun mä en näe sitä viestissä.


      • Anonyymi

        Samaa mieltä kanssasi. Kuittaan kommenttisi täysin. Olet oikeassa.
        Heti kun joku kertoo omasta tilanteestaan, alkaa tuo tyhjänpäiväinen lyttääminen.

        Joillakin (trolleilla) ei ole näköjään elämässään töitä ja parempaa tekemistä...


      • Anonyymi

        Niinpä. Oikeassa olet. Joillakin ei näytä olevan järkevämpää tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Oikeassa olet. Joillakin ei näytä olevan järkevämpää tekemistä.

        Esimerkiksi kaverihaku.netissä on paljon eläkeläisiä hakeamassa ystäviä eli ei se ikää katso nettiystävien etsiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anteeksi etten huomannut aloittajan ikää viestissä. Voisitko kertoa missä kohtaa hän mainitsi olevansa 60 -vuotias. Olen lukenut aloitusviestin monta kertaa mutta mä en hitto vie nää sitä 60 vuotta missään.Voitko kertoa missä lauseessa se ikä sanotaan kun mä en näe sitä viestissä.

        Ei aloittaja ole maininnut ikäänsä mutta se ei tässä olekkaan se tärkein asia, vaan yksinäisyys joka tuottaa tuskaa. Mut ois kyllä kiva tietää mitä ikäluokkaa kukin kirjoittaja on niin voisi vähän päätellä hänen elämäntilanetta. On aivan eri asia yksinäisyys nuorella ja keski-iän ylittäneellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aloittaja ole maininnut ikäänsä mutta se ei tässä olekkaan se tärkein asia, vaan yksinäisyys joka tuottaa tuskaa. Mut ois kyllä kiva tietää mitä ikäluokkaa kukin kirjoittaja on niin voisi vähän päätellä hänen elämäntilanetta. On aivan eri asia yksinäisyys nuorella ja keski-iän ylittäneellä.

        Mutta mä en ymmärrä miksi valittaa yksinäisyyttä jos on väsynyt etsimään ystäviä. En ymmärrä miksi on vaikea internet aikana tututustua netissä ja tavata sen jälkeen livenä.Oletan että aloittajalla on netti käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mä en ymmärrä miksi valittaa yksinäisyyttä jos on väsynyt etsimään ystäviä. En ymmärrä miksi on vaikea internet aikana tututustua netissä ja tavata sen jälkeen livenä.Oletan että aloittajalla on netti käytössä.

        En itse ole enää nuori mutta se ei estä minua tutustua netissä uusiin ihmisiin. Ja keskustella ihmisten kanssa.Eikä se maksa edes mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mä en ymmärrä miksi valittaa yksinäisyyttä jos on väsynyt etsimään ystäviä. En ymmärrä miksi on vaikea internet aikana tututustua netissä ja tavata sen jälkeen livenä.Oletan että aloittajalla on netti käytössä.

        Kyseessä lienee myöskin masennus. Joten voimavarat ovat vähissä. Olo on turta ja aikaansaamaton. Masennuksessa voimat menee jo sängystä nousemiseen aamuisin. Moni ei osaa hakeutua masennuksen takia hoitoon. Ja moni kuka ei ole masennusta kokenut ei ymmärrä että arkisetkin asiat on vaikeita. Elämä tuntuu todella raskaalta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä lienee myöskin masennus. Joten voimavarat ovat vähissä. Olo on turta ja aikaansaamaton. Masennuksessa voimat menee jo sängystä nousemiseen aamuisin. Moni ei osaa hakeutua masennuksen takia hoitoon. Ja moni kuka ei ole masennusta kokenut ei ymmärrä että arkisetkin asiat on vaikeita. Elämä tuntuu todella raskaalta

        Minä ymmärrän että häntä masentaa yksinäisyys ja hän ei halua tehdäö sille asialle mitään.Kukaan terapeutti ei voi alkaa asiakkaan ystäväksi.Jos oikeesti masentaa yksinäisyys niin sille asialle pitää itse tehdä jotain.Mutta jos joku muua asia masentaa kuin yksinäisyys niin sitten voi mennä terapiaan. Terapeutit ei ole sen takia olemassa että he alkaisvat ystäväksi yksinäiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä lienee myöskin masennus. Joten voimavarat ovat vähissä. Olo on turta ja aikaansaamaton. Masennuksessa voimat menee jo sängystä nousemiseen aamuisin. Moni ei osaa hakeutua masennuksen takia hoitoon. Ja moni kuka ei ole masennusta kokenut ei ymmärrä että arkisetkin asiat on vaikeita. Elämä tuntuu todella raskaalta

        Yksinäisyysttä kun kestää kauan ja muutut näkymättömäsi muille ihmisille tulee masennus. Masennus lisää aloitekyvyttömyytä eikä hoitoon kiinnosta enää hakeutua. Kiva että voi täällä ajatuksiaan ilmaista, mutta mitä varten täällä toiset vielä moittivat jos kärsii yksin olosta. Tästä kipeästä aiheesta ei kannata syyllistää ketään. Ei tämä kivaa ole, ennemmin kirjottaisin vaikka perheestäni jos sellainen olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyysttä kun kestää kauan ja muutut näkymättömäsi muille ihmisille tulee masennus. Masennus lisää aloitekyvyttömyytä eikä hoitoon kiinnosta enää hakeutua. Kiva että voi täällä ajatuksiaan ilmaista, mutta mitä varten täällä toiset vielä moittivat jos kärsii yksin olosta. Tästä kipeästä aiheesta ei kannata syyllistää ketään. Ei tämä kivaa ole, ennemmin kirjottaisin vaikka perheestäni jos sellainen olisi.

        En syylistä,mutta eikö ole ristiriitaista että on yksinäinen mutta ei halua tehdä asialle mitään.Kenen tehtävä se sitten on jos itse ei halua tehdä asialle mitään.Minä olen antanut vinkkejä ja nettisivun jonka kautta voi etsiä ystäviä,mutta sekin on näköjään väärä ehdotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En syylistä,mutta eikö ole ristiriitaista että on yksinäinen mutta ei halua tehdä asialle mitään.Kenen tehtävä se sitten on jos itse ei halua tehdä asialle mitään.Minä olen antanut vinkkejä ja nettisivun jonka kautta voi etsiä ystäviä,mutta sekin on näköjään väärä ehdotus.

        Tuolla ap kirjoittaa että hän ei jaksa. Ei hän kirjoita, että ei halua. Pettymyksiä toisensa perään, näkymättömyyttä, jatkuvaa välinpitämättömyyttä. Ehkä toivo on mennyt kun ei tule ikinä millään lailla kuulluksi ja nähdyksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla ap kirjoittaa että hän ei jaksa. Ei hän kirjoita, että ei halua. Pettymyksiä toisensa perään, näkymättömyyttä, jatkuvaa välinpitämättömyyttä. Ehkä toivo on mennyt kun ei tule ikinä millään lailla kuulluksi ja nähdyksi

        Minä olen moneen kertaan sanonut että netissä on sivustoja joilta voi hakea ystäviä.Ei kaikki ole kusipäitä,mutta aloittaja syylistää nyt kaikki ihmiset kusipäiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen moneen kertaan sanonut että netissä on sivustoja joilta voi hakea ystäviä.Ei kaikki ole kusipäitä,mutta aloittaja syylistää nyt kaikki ihmiset kusipäiksi.

        Voitko kertoa tarkemmin, mitä sivustoja, siis mitkä olisivat ns. luotettavia? En tarkoita deittisivustoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko kertoa tarkemmin, mitä sivustoja, siis mitkä olisivat ns. luotettavia? En tarkoita deittisivustoja.

        Esimerkiksi kaverihaku.net sivustolta voi hakea ystäviä.Katotaan poistaako ylläpito tämän koska mainitsin nettisivun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi kaverihaku.net sivustolta voi hakea ystäviä.Katotaan poistaako ylläpito tämän koska mainitsin nettisivun.

        Myös facebookissa on yksinäisille yksityisiä ryhmiä.Esim hakusanoilla löytyy useita ryhmiä ystävän hakuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän sanoi ettei halua hakea ystäviä elämäänsä. Ei kukaan tule häntä kotoa hakemaan. Netissä on paljon sivustoja joista voi hakea juttuseuraa.Itsekin olen löytänyt ystäväni netistä.Mutta jos ei halua nähdä vaivaa ilmoituksen laatimiseen niin miksi valittaa yksinäisyyttä.Se ystävänhakuilmoitus pitää itse tehdä.Ei sitä muut tee hänen puolestaan.Myös facebookissa on ykisinäislle omia ryhmiä.Mutta jos ei tykkää käyttää nettiä niin sitten menee ulos niitä etsimään.

        Missä antoi ymmärtää, ettei haluaisi ystäviä..?
        Tottakai haluaa, jos kerran kärsii yksinäisyydestä.
        Asiat eivät ole noin yksinkertaisia mitä esität. Netissä on saatavilla paljon tietoa yksinäisyydestä ja siihen liittyvistä erinäisistä asioista. Voisit vähän sivistää itseäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ymmärrän että häntä masentaa yksinäisyys ja hän ei halua tehdäö sille asialle mitään.Kukaan terapeutti ei voi alkaa asiakkaan ystäväksi.Jos oikeesti masentaa yksinäisyys niin sille asialle pitää itse tehdä jotain.Mutta jos joku muua asia masentaa kuin yksinäisyys niin sitten voi mennä terapiaan. Terapeutit ei ole sen takia olemassa että he alkaisvat ystäväksi yksinäiselle.

        Haluaminen ja jaksaminen ovat eri asioita. Jaksaminen ei ole aina vain ihmisestä itsestään kiinni. Siihen voi liittyä toivottomuuden tunteita ja monia muita asioita, joita yksinäisyys on jo aiheuttanut ja jotka vaikeuttavat tilanteesta pois pääsyä. Yksinäisyyden jättämät haavat voivat painaa ja vaikuttaa sittenkin, kun on jo saanut niitä ystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En syylistä,mutta eikö ole ristiriitaista että on yksinäinen mutta ei halua tehdä asialle mitään.Kenen tehtävä se sitten on jos itse ei halua tehdä asialle mitään.Minä olen antanut vinkkejä ja nettisivun jonka kautta voi etsiä ystäviä,mutta sekin on näköjään väärä ehdotus.

        Luetko ajatuksen kanssa viestit, joihin vastaat?
        Ihmettelyysi vastasi jo viesti, johon vastasit. Kyse ei ole mistään haluamisesta.


    • Anonyymi

      Kirjoitin kerran vaimollesi. Sinä vastasit tilaamatta pyytämättä. Kerroit kirjeessäsi olleesi naimisissa lähes 50v. Nyt jo paljon yli.
      Niin että hoida aviosuhdettasi paremmin, niin ei tartte sun omaa yksinäisyyttäsi netissä ruikuttaa.

      Vinkki. Kun säät lämpenevät jo tällä viikolla alkukesäisiksi, lähde vaikka tilauslaivaristeilylle läpi uuden ja avatun Kimolan kanavan.

      • Anonyymi

        Tuntui äsken mahdottoman yksinäiseltä.
        Usein on niin viikonloppuina.
        Katselin puhelinluetteloani, että kelle soittais. Paljon oli numeroita, mutta en halua yksipuolisesti pitää aina yhteyttä.

        Sitten tulin tänne palstalle ja tuntuu jo se paremmalta, että en oo yksin yksinäinen.
        Onneks on pieni pläntti puutarhaa, sinne lähden tästä kohta tonkimaan maata ja katsomaan onko tullut etanoita sateen jäljiltä.

        Kun kukaan ei ota yhteyttä, niin rupee luulemaan että itessään on vikaa.
        Huomenna on maanantai. Vaikka oon eläkkeellä niin arkipäivisin touhuan aina jotakin, ihan kuin olisin muka töissä.
        Ihan hyvä tapa.

        Otanpa jatkossa uuden tavan, ja suunnittelen aina jonkun tapahtuman viikonlopuksi.
        Ja pääseehän sitä jo mukaan, kun on yks rokotus otettu. Toisen otan kesäkuussa.

        Lämpimiä ajatuksia teille kaikille täällä!
        Samassa veneessä ollaan, hyvä tietää että ei oo ihan yksin, ja on mukava pistää tänne välillä muutama rivi.


      • Anonyymi

        Tuntui äsken mahdottoman yksinäiseltä.
        Usein on niin viikonloppuina.
        Katselin puhelinluetteloani, että kelle soittais. Paljon oli numeroita, mutta en halua yksipuolisesti pitää aina yhteyttä.

        Sitten tulin tänne palstalle ja tuntuu jo se paremmalta, että en oo yksin yksinäinen.
        Onneks on pieni pläntti puutarhaa, sinne lähden tästä kohta tonkimaan maata ja katsomaan onko tullut etanoita sateen jäljiltä.

        Kun kukaan ei ota yhteyttä, niin rupee luulemaan että itessään on vikaa.
        Huomenna on maanantai. Vaikka oon eläkkeellä niin arkipäivisin touhuan aina jotakin, ihan kuin olisin muka töissä.
        Ihan hyvä tapa.

        Otanpa jatkossa uuden tavan, ja suunnittelen aina jonkun tapahtuman viikonlopuksi.
        Ja pääseehän sitä jo mukaan, kun on yks rokotus otettu. Toisen otan kesäkuussa.

        Lämpimiä ajatuksia teille kaikille täällä!
        Samassa veneessä ollaan, hyvä tietää että ei oo ihan yksin, ja on mukava pistää tänne välillä muutama rivi.


    • Anonyymi

      Jos on masentunut niin kannattaisko se masennus hoitaa jotta saa voimavaroja etsiä ystäviä.

    • Anonyymi

      Rsiskaa joku poliisi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe