Netta H 30

Ostin Juuri Netta H 30 purjeveneen. Olen purjehtinut ikäni erilaisilla purkkareilla, en koskaan Netalla. Jos löytyy sellaisia, jolla on kokemuksia tästä veneestä, olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuskia. En kaipaa näitä iänikuisia totuuksia mikä vene on nopea ja jne. Ihan vain omia kokemuksia veneen ominaisuuksista, jos niitä on. Veneestä on vaikea löytää tietoja.

25

1710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos olet purjehtinuty koko ikäsi ja olet yli kolmevuotias, niin sinulla ei ole ongelmaa eikä sinun tarvitse kysyä.

      • Anonyymi

        En ole purjehtinuty ollenkaan enkä tiedä mitä se on. Minulla ei ole ongelmaa enkä ole sellaista esittänyt. Kysyin onko kenelläkään kokemuksia Netalla purjehtimisesta. Jos sinun kaltaisesi idiootit jättäisivät nämä palstat rauhaan, voisi ehkä joku täysjärkinenkin käydä näissä ja ne voisivat palvella tarkoitustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole purjehtinuty ollenkaan enkä tiedä mitä se on. Minulla ei ole ongelmaa enkä ole sellaista esittänyt. Kysyin onko kenelläkään kokemuksia Netalla purjehtimisesta. Jos sinun kaltaisesi idiootit jättäisivät nämä palstat rauhaan, voisi ehkä joku täysjärkinenkin käydä näissä ja ne voisivat palvella tarkoitustaa.

        Aloittaja on purjehtinut koko ikänsä. Hän ei tarvitse apuja.
        Vastaus oli aloittajalle eikä sinulle :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on purjehtinut koko ikänsä. Hän ei tarvitse apuja.
        Vastaus oli aloittajalle eikä sinulle :D

        Sehän on juuri sellainen purjehtia, miltä näyttääkin. Kapea perä tekee siitä kiemurtelevan, mutta 50 vuotta sitten oli jopa edistyksellinen. Hidas se on jopa niille, joille nopeus ei ole tärkeä.

        Siinä on samaa historian siipien havinaa kuin mossessa, jos tykkää sellaisesta. Kun olen koko ikäni purjehtinut, niin en enää tuollaista ottaisi edes ilmaiseksi. Tuskin kukaan muukaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on juuri sellainen purjehtia, miltä näyttääkin. Kapea perä tekee siitä kiemurtelevan, mutta 50 vuotta sitten oli jopa edistyksellinen. Hidas se on jopa niille, joille nopeus ei ole tärkeä.

        Siinä on samaa historian siipien havinaa kuin mossessa, jos tykkää sellaisesta. Kun olen koko ikäni purjehtinut, niin en enää tuollaista ottaisi edes ilmaiseksi. Tuskin kukaan muukaan,

        Kiitos,
        Olisin kiinnostunut kuulemaan sellaisten ihmisten kokemuksia, jotka ovat purjehtineet Netalla. Itse olen myös purjehtinut koko ikäni, mutta en Netalla niin kuin et sinäkään. Jokainen, joka on oikeasti purjehtinut ikänsä, tietää että kirjoitat potaskaa mitä tulee nopeuteen ja perän kapeuden vaikutukseen "kiemurtelemiseen". Olisi kiva kuulla, jos jollain on kokemuksia Netasta. Ilman mitään sen kummempia "opetuksia" idiooteilta. Hans Groop on hieno suunnittelija ja H-vene on edelleen legendaarinen veneluokka. Netta on paljon velkaa H-veneelle. Niitä on edelleen paljon liikenteessä ja olisin vilpittömösti kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos,
        Olisin kiinnostunut kuulemaan sellaisten ihmisten kokemuksia, jotka ovat purjehtineet Netalla. Itse olen myös purjehtinut koko ikäni, mutta en Netalla niin kuin et sinäkään. Jokainen, joka on oikeasti purjehtinut ikänsä, tietää että kirjoitat potaskaa mitä tulee nopeuteen ja perän kapeuden vaikutukseen "kiemurtelemiseen". Olisi kiva kuulla, jos jollain on kokemuksia Netasta. Ilman mitään sen kummempia "opetuksia" idiooteilta. Hans Groop on hieno suunnittelija ja H-vene on edelleen legendaarinen veneluokka. Netta on paljon velkaa H-veneelle. Niitä on edelleen paljon liikenteessä ja olisin vilpittömösti kiinnostunut kuulemaan kokemuksia.

        Meissä on se ero, että minä olen purjehtinut sillä, sinä et.

        Se oli aikanaan ihan hyvä vene, mutta siitä on jo 50 vuotta. Kyllä se oli omana aikanaan vene, josta suunnittelija saattoi olla ylpeä, muttei sellaista kukaan tänään enää tekisi eikä tee.

        Opettele hillitsemään itseäsi.


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä tämä korona-aika on vaikuttanut voimakkaasti myös näiden meidän keskusteluissamme viihtyvien hörhöjen elämään.
      He ovat entistäkin kärkkäämpiä tarttumaan näppäimistöihinsä kun normaali päivittäinen rutiini on rikkoutunut.
      On tietysti kansanterveydellisesti hyvä että heillä on edes tämä purkautumiskanava kun mielenterveystyöstä on jatkuvasti viety resursseja.
      Meille se tuottaa tietysti lisää mentaalista kuormaa kun joudumme heidän tunkeiluaan väistelemään.
      Provon tarkastaja

      • Anonyymi

        Sama näyttää pätevän narsisteihin.


      • Anonyymi

        Kirjoitin tänne taannoin mielestäni asiallisen kysymyksen sähköperämoottoreista. Sen jälkeen minulle esiintyi 1-6 omasta mielestään varmasti hauskaa wannabestandupkoomikkoa. Yhtään asiallista vastausta ei tullut. Samaa on näkyvissä muillakin palstoilla kun moderointi puuttuu.


    • Anonyymi

      Se on hieno vene.

      • Anonyymi

        Se oli hieno vene omana aikanaan. Eihän vene tietenkään ole miksikään muuttunut, mutta vertailukohdat ja vaatimukset ovat.


    • Anonyymi

      Joka paikassa on joidenkin mielestä narsisteja - seuraavaksi alkavat nimitellä psykopaateiksi.

      Minne unohtuivat "juntti", "natsi" ja "rasisti"?

      • Anonyymi

        Narskut erottuu aina joukosta. Psykopastteja on vaikeampi tunnistaa.


    • Anonyymi

      Aikanaan seilasin Netalla useita vuosia. Pisin reissumme oli Lübeckiin asti. Erittäin tukeva myös kovemmassa kelissä, ei heikkoja rakenteita. Nopeus ei todellakaan ole veneen paras puoli. Meillä oli ison reivaaminen järjestetty puomia rullaamalla. Ei ollut mikään kauhean kätevä tapa. Kerran se puomin kiinnityshela hajosi juuri reivatessa, ohjelmaa tuli heti. Keulakajuutta toimi pelkkänä varastona ja seisomakorkeutta jäimme kaipaamaan. Kivoja muistoja ja hauskoja kokemuksia jäi kuitenkin mieleen. Onnittelut valinnasta, jos satut kesällä naapuriksi, drinksut tarjoan☺️

      • Anonyymi

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!

        Ison reivaaminen puomilla ei oikein koskaan ollut toimiva juttu. Laskin hytin korkeuden 175 eli ok mun tilanteessa. Etuosa on varastoa ja onhan sielä WC. Nopeus on purjehtiessa aina suhteellista. Olen purjehtinut Lofooteille Havsfidralla (20 jalkaa, keskinopeus 3,5 solmua) ja oli aika hieno kokemus! Hienoa kuulla, että Netta pelittää myös avomerellä. Niin olen ymmärtänyt. Asensin siihen tuuliperäsimen ja aikomus on käydä Gotlannissa yksinpurjehtien. Mikä on veneen nousuominaisuus tuuleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta!

        Ison reivaaminen puomilla ei oikein koskaan ollut toimiva juttu. Laskin hytin korkeuden 175 eli ok mun tilanteessa. Etuosa on varastoa ja onhan sielä WC. Nopeus on purjehtiessa aina suhteellista. Olen purjehtinut Lofooteille Havsfidralla (20 jalkaa, keskinopeus 3,5 solmua) ja oli aika hieno kokemus! Hienoa kuulla, että Netta pelittää myös avomerellä. Niin olen ymmärtänyt. Asensin siihen tuuliperäsimen ja aikomus on käydä Gotlannissa yksinpurjehtien. Mikä on veneen nousuominaisuus tuuleen?

        Korkeus on aika pieni.


    • Anonyymi

      Seisomakorkeus on turha ominaisuus. Kännissä selällään tai sitten kontillaan muijan takana siellä ollaan kuitenkin valtaosa ajasta

      • Anonyymi

        Yhdestä kymmeneen, mikä on omasta mielestäsi vastauksen suhde esitettyyn kysymykseen? Huumori on aikasuhteellinen asia niin kuin tästä vastauksesta voi päätellä. Tarkkaavainen huomaa, että kirjoittajan toiminnot veneessä liittyvät aika paljon muuhun kuin purjehtimiseen. Voisi ajatella, että tämä on vain tällainen tokaisu. Todellisuudessa näitä "purjehtijoita" on aika paljon vierassatamissa. Ja näköjään täällä keskustelupalstoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdestä kymmeneen, mikä on omasta mielestäsi vastauksen suhde esitettyyn kysymykseen? Huumori on aikasuhteellinen asia niin kuin tästä vastauksesta voi päätellä. Tarkkaavainen huomaa, että kirjoittajan toiminnot veneessä liittyvät aika paljon muuhun kuin purjehtimiseen. Voisi ajatella, että tämä on vain tällainen tokaisu. Todellisuudessa näitä "purjehtijoita" on aika paljon vierassatamissa. Ja näköjään täällä keskustelupalstoilla.

        Ei ole vaikea päätellä kumpaan ryhmään sinä kuulut.


    • Anonyymi

      Kirjoita Googleen: sailguide Netta H30. Siellä on yksi kommentti omistajalta på svenska.
      Itsellä kokemusta vain H- veneestä.

    • Anonyymi

      Parasta unohtaa koko veneily ja tehdä jotain aivan muuta.

      Katso ikkunasta ulos ja vilkaise lämpömittaria. Tätä se tulee olemaan valtaosan "purjehduskaudesta".

      Pari-kolme lämmintä päivää ei tule olemaan perustila, vaan juuri tällä hetkellä vallitseva säätila on se normipurjehdusilma.

      Menee rahat, hermot ja terveys ja huonommalla tuurilla vielä akka karkaa jonkun automyyjän kanssa.

      Pelkkää kärsimystä, rikkinäisiä ja hajoavia varusteita, levää, kusipäitä ja besserwissereitä satamat täynnä, vierestä jumalattomin aalloin ohittavia moottoriveneitä, kusen ja paskan hajua tukkeutuneesta veskistä, pilaantunutta ruokaa, kylmää kahvia jne.

      Pelkkää paskaa ja jättimäistä itsepetosta tämä "purjehdus" Suomen olosuhteissa.

      Ja kaiken huipuksi osut joka tapauksessa ennen pitkää kiveen ja joudut merihätään.

      Vuokraa vene Välimereltä tai Karibialta viikoksi ja pääset purjehdushimoistasi paljon helpommalla. Ihanteelliset olosuhteet, ei kiviä, paremman näköiset ihmiset, hyvä ruoka ja viikon jälkeen jätät veneen vuokraamon laituriin ja voit jatkaa elämääsi hyvät muistot mukanasi ilman älyttömässä asennossa tapahtuvia korjauksia, näpit jäässä telakointia, muijan jäkätyksen kuuntelua satamassa ja kun vielä se masto pudotetaan talven aikana sieltä telineestä....

      Säästä itsesi kaikelta tuolta ja VUOKRAA vene kunnollisista olosuhteista. Jätevesipurjehdus Itämerellä ei ole minkään arvoista.


      Kiitos ja anteeksi

      • Anonyymi

        Tietysti on hyvä että saamme myös muitakin näkökantoja veneilystä maassamme.
        Tuo inhorealistinen selostus on ehkä liian raju ja muutenkin äärilaidan esimerkki.

        Meillä on kuitenkin täällä kymmenien vuosien huviveneily kulttuuri pysynyt hengissä, vaikka monilla olisi taloudelliset edellytykset lähteä veneilemään muuallekin.

        Monille veneily on kokonaisvaltainen harrastus ja se sisältää kaikenlaista toimintaa.
        Toisille on tärkeätä päästä kevätauringon paistaessa venerantaan kunnostustöihin.
        Heille venenäyttelystä eteenpäin alkaa uusi veneily vuosi ja sen mukaiset ajatukset.

        Tietysti on ihmisiä, jotka jättävät veneensä telakan laituriin ja sopivat noutoajan seuraavaksi kevääksi. Se on heidän tapansa veneillä.
        Kyllä se tietysti tulee monelle muullekin mielen kun syksyllä pressuja virittelee veneen päälle, mutta kaikilla meillä ei ole siihen varaa ja aika pian ne kärsimykset unohtuu.

        Talvisydämmen luemme ja katselemme edellisen kesän kuvia. Tammikuussa alamme odottamaan Vene ?? näyttelyä ja viemme purjeet ja kuomut korjattaviksi.
        Siitä se uusi veneily vuosi taas käynnistyy.
        Bootmann


    • Anonyymi

      Kukaan järkevä ei jää lomallaan Suomen vesille, koska ihmiset ovat tällaisia, kujn palstan vitsimiehet, miten yhteen kansaan voi osua huonot geenit...

      Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan tai Eu sisävesille, mukavia ihmisiä, rentoa menoa ja kauniita maisemia ja hyviä luonnonsatamia/palvelusatamia.

      • Anonyymi

        Mutta jos haluaa liikkua vesillä olematta ihmisten kanssa tekemisissä - kuten minä - niin Suomessa se on aika helppoa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1485
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1275
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      12
      1097
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1073
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe