Transihmisten parinsaanti

Anonyymi

Monien on vaikeaa löytää elämänkumppania, joka täyttäisi normaalit odotteet ja tarpeet.
Sen täytyy olla monin kerroin vaikeampaa transihmisille.
Voin hyvin ajatella heitä ystävinä ja tuttavina.
Eri asia on perheen perustaminen ja lasten suunnittelu.
Miten yleensä lähtee hakemaan seurustelu seuraa?

97

2338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heterolla transmiehellä ehkä perheen perustaminen on helpointa, jos kumppani on cisnainen ja kykenee synnyttämään. Tietysti sitten joillain vanhemmilla transmiehillä ja -naisilla on lapsia " entisestä elämästään".

      En mä tiedä, aika monella se kumppani vaan näyttää olevan. Osa on varmaan löytänyt seuraa deittipalstoilta, osa tavannut ihan töissä tai baarissa ja ajan myötä kertonut taustansa ja toinen on alkujärkytyksen jälkeen ollut ok asian kanssa.

      • Anonyymi

        Jos käytät cis-termiä, osoitat uskovasi siihen, että naisia on niin mies- kuin naispuolisiakin. Miespuoliset naiset nähdään naispuolisten sortamana vähemmistönä, minkä takia näitten on saatava sanoa viimeinen sana ja sitten olemme palanneet takaisin siihen kuinka mies päättää ja puhuu naisen puolesta.
        Älä käytä cis-termiä!


        Terveisin: En ole cis-nainen vaan nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käytät cis-termiä, osoitat uskovasi siihen, että naisia on niin mies- kuin naispuolisiakin. Miespuoliset naiset nähdään naispuolisten sortamana vähemmistönä, minkä takia näitten on saatava sanoa viimeinen sana ja sitten olemme palanneet takaisin siihen kuinka mies päättää ja puhuu naisen puolesta.
        Älä käytä cis-termiä!


        Terveisin: En ole cis-nainen vaan nainen

        Meillä on sen verran itsekunnioitusta, että tiedämme, etteivät transnaiset ole miehiä eivätkä transmiehet naisia. Arkielämässä toki emme cis-sanaa käytä, olemme vain tavallisia miehiä ja naisia.

        Eivät transnaiset yleisesti koe, että cisnaiset heitä sortaisivat. Suurin osa meikäläisistäkin vierastaa tuota amerikkalaista riehumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käytät cis-termiä, osoitat uskovasi siihen, että naisia on niin mies- kuin naispuolisiakin. Miespuoliset naiset nähdään naispuolisten sortamana vähemmistönä, minkä takia näitten on saatava sanoa viimeinen sana ja sitten olemme palanneet takaisin siihen kuinka mies päättää ja puhuu naisen puolesta.
        Älä käytä cis-termiä!


        Terveisin: En ole cis-nainen vaan nainen

        "Terveisin: En ole cis-nainen vaan nainen"

        Otapa selvää termeistä ennen kuin uhoat. Jos sinut on syntyessäsi määritelty tytöksi, olet cis-nainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Terveisin: En ole cis-nainen vaan nainen"

        Otapa selvää termeistä ennen kuin uhoat. Jos sinut on syntyessäsi määritelty tytöksi, olet cis-nainen.

        Ei noille pelleille kannata vastata mitään. Heidän pointtinsa on, ettei mitään cisnaisia ole olemassa, koska transnaiset ovat oikeasti miehiä. He mekastavat aikansa ja aikanaan joko hankkivat elämän tai sitten löytävät uudet uhrit. Kannattaa vaan ignoorata heidät. Ovat siis ihan koulutettuja trolleja vakiovastauksineen - mm. trolliksi tunnistettuaan kysyvät aina onko tapanasi kutsua trolleiksi kaikkia, jotka ovat kanssasi eri mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Terveisin: En ole cis-nainen vaan nainen"

        Otapa selvää termeistä ennen kuin uhoat. Jos sinut on syntyessäsi määritelty tytöksi, olet cis-nainen.

        Minut todettiin tytöksi, mutta en tunne minkäänlaisia sukupuolirooleja omakseni, tahdon rikkoa ne. Olen nainen koska biologia sanoo niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on sen verran itsekunnioitusta, että tiedämme, etteivät transnaiset ole miehiä eivätkä transmiehet naisia. Arkielämässä toki emme cis-sanaa käytä, olemme vain tavallisia miehiä ja naisia.

        Eivät transnaiset yleisesti koe, että cisnaiset heitä sortaisivat. Suurin osa meikäläisistäkin vierastaa tuota amerikkalaista riehumista.

        Tarkoitatko, että transidentifioituneet miehet eivät ole miehiä eivätkä transidentifioituneet naiset ole naisia?
        Murra ensikerralla sananlasku ja sano: Pojat eivät ole poikia! 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minut todettiin tytöksi, mutta en tunne minkäänlaisia sukupuolirooleja omakseni, tahdon rikkoa ne. Olen nainen koska biologia sanoo niin.

        Mikset sinä voi elää omannäköistäsi elämää omanlaisenasi naisena, johon länsimaissa on täydet mahdollisuudet? Miksi sinua haittaa se, että jotkut kokevat sukupuoliroolit omakseen?

        Miksi sinua häiritsee se, että minä transidetifioituneena naisena elän omaksi kokemaani elämää mieheksi tulkittuna? Itsekään en sukupuolirooleista niin perusta, esimerkiksi seksuaalisesti olen alistuva ja katselen saippuasarjoja ja kuuntelen hempeää musiikkia, ei se tee minusta miestä tai naista. Ihan tavallista elämää töissä, salilla ja kaljalla käyden elän, muiden miesten vertaisseurasta nauttien. Seksisuhteisiin kykenen ainoastaan miehenoloiseksi muokatussa kropassa. Pojat ovat kyllä poikia, count me in.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sinä voi elää omannäköistäsi elämää omanlaisenasi naisena, johon länsimaissa on täydet mahdollisuudet? Miksi sinua haittaa se, että jotkut kokevat sukupuoliroolit omakseen?

        Miksi sinua häiritsee se, että minä transidetifioituneena naisena elän omaksi kokemaani elämää mieheksi tulkittuna? Itsekään en sukupuolirooleista niin perusta, esimerkiksi seksuaalisesti olen alistuva ja katselen saippuasarjoja ja kuuntelen hempeää musiikkia, ei se tee minusta miestä tai naista. Ihan tavallista elämää töissä, salilla ja kaljalla käyden elän, muiden miesten vertaisseurasta nauttien. Seksisuhteisiin kykenen ainoastaan miehenoloiseksi muokatussa kropassa. Pojat ovat kyllä poikia, count me in.

        Omannäköistä elämää on voinut alkaa elämään yhä enemmän sitä mukaa kun ollaan päästy sukupuolirooleista eroon. Siksi haluan rikkoa loputkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikset sinä voi elää omannäköistäsi elämää omanlaisenasi naisena, johon länsimaissa on täydet mahdollisuudet? Miksi sinua haittaa se, että jotkut kokevat sukupuoliroolit omakseen?

        Miksi sinua häiritsee se, että minä transidetifioituneena naisena elän omaksi kokemaani elämää mieheksi tulkittuna? Itsekään en sukupuolirooleista niin perusta, esimerkiksi seksuaalisesti olen alistuva ja katselen saippuasarjoja ja kuuntelen hempeää musiikkia, ei se tee minusta miestä tai naista. Ihan tavallista elämää töissä, salilla ja kaljalla käyden elän, muiden miesten vertaisseurasta nauttien. Seksisuhteisiin kykenen ainoastaan miehenoloiseksi muokatussa kropassa. Pojat ovat kyllä poikia, count me in.

        Elikkä:

        Naiset eivät ole naisia, miehet eivät ole miehiä, tytöt eivät ole tyttöjä, mutta pojat ovat poikia? 🤣🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elikkä:

        Naiset eivät ole naisia, miehet eivät ole miehiä, tytöt eivät ole tyttöjä, mutta pojat ovat poikia? 🤣🤣🤣🤣

        Ei, vaan kaikki ovat mitä ovat. Kaikilla vaan ei ole tarvetta väitellä aiheesta transpalstoilla trollaillen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omannäköistä elämää on voinut alkaa elämään yhä enemmän sitä mukaa kun ollaan päästy sukupuolirooleista eroon. Siksi haluan rikkoa loputkin.

        Sinä voit elää ihan omaa elämääsi niin kuin haluat, jos olet länsimaalainen. Anna muiden myös elää omaa elämäänsä.

        Sukupuolirooleista voi olla mitä tahansa mieltä, en vaan ymmärrä miten se tämän palstan aihepiiriin liittyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä voit elää ihan omaa elämääsi niin kuin haluat, jos olet länsimaalainen. Anna muiden myös elää omaa elämäänsä.

        Sukupuolirooleista voi olla mitä tahansa mieltä, en vaan ymmärrä miten se tämän palstan aihepiiriin liittyy.

        Transideologia perustuu sukupuolirooleille ja stereotypioille.

        Mitä jos ei olisi enää sukupuolirooleja, kuinka silloin identifioidut toiseksi sukupuoleksi ja kuinka sinua validoidaan?
        Olisi vain biologia, jota ei voi muuttaa ja joka ei määrää miten sinun on käyttäydyttävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transideologia perustuu sukupuolirooleille ja stereotypioille.

        Mitä jos ei olisi enää sukupuolirooleja, kuinka silloin identifioidut toiseksi sukupuoleksi ja kuinka sinua validoidaan?
        Olisi vain biologia, jota ei voi muuttaa ja joka ei määrää miten sinun on käyttäydyttävä.

        Eli kuka tahansa voi runkata penistään tai tekopenistä ja viihtyä vastaavanlailla käyttäytyvien porukassa, toivoa, että nainen imee penistäsi ja toivot näyttäväsi samalta kuin isä ja erilaiselta kuin äiti, ja maailmassa, jossa sukupuoliroolit on romutettu olen normaali nainen?

        Jos transideologia perustuu tuollaiselle en halua olla sen kanssa missään tekemisissä. Enhän tosin olekaan, asia ei onneksi enää liity minuun, kun prosessi on jo takana.

        Todella moni transmies on feminiininen homo, no, onhan sekin tietenkin stereotypioiden toisintamista kai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kuka tahansa voi runkata penistään tai tekopenistä ja viihtyä vastaavanlailla käyttäytyvien porukassa, toivoa, että nainen imee penistäsi ja toivot näyttäväsi samalta kuin isä ja erilaiselta kuin äiti, ja maailmassa, jossa sukupuoliroolit on romutettu olen normaali nainen?

        Jos transideologia perustuu tuollaiselle en halua olla sen kanssa missään tekemisissä. Enhän tosin olekaan, asia ei onneksi enää liity minuun, kun prosessi on jo takana.

        Todella moni transmies on feminiininen homo, no, onhan sekin tietenkin stereotypioiden toisintamista kai.

        Tiesitkö, että penis on biologinen elin eikä kulttuurillinen ilmiö?
        Toiveet siitä miltä näyttää eivät ole kulttuurisia. Mutta sitä rajoitetaan nykyään sukupuoliroolien tähden esim vaatteilla.

        Paikka missä sukupuoliroolit on murrettu sukupuoli perustuu pelkkään biologiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö, että penis on biologinen elin eikä kulttuurillinen ilmiö?
        Toiveet siitä miltä näyttää eivät ole kulttuurisia. Mutta sitä rajoitetaan nykyään sukupuoliroolien tähden esim vaatteilla.

        Paikka missä sukupuoliroolit on murrettu sukupuoli perustuu pelkkään biologiaan.

        Siinäkin kulttuurissa olisin ollut trans, ja hoitojen jälkeen tavallinen mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö, että penis on biologinen elin eikä kulttuurillinen ilmiö?
        Toiveet siitä miltä näyttää eivät ole kulttuurisia. Mutta sitä rajoitetaan nykyään sukupuoliroolien tähden esim vaatteilla.

        Paikka missä sukupuoliroolit on murrettu sukupuoli perustuu pelkkään biologiaan.

        No, siinähän elät kulttuurissa, jossa miehiä rakastavat ja palvovat naiset vetävät siilin ja pukeutuvat maastohousuihin ja ovat kaikkien silmissä tavallisia heteronaisia. Minä transmiehenä elän partoineni ja litteine rintakehineni ja olen kaikkien silmissä tavallinen mies mitä haluankin ja maskuliiniset ja androgyynit lesbot, kuten myös muunsukupuoliset ja transvestiitit, jotka ovat vuosia ajaneet täydellistä neutraaliutta ihmettelevät mikä meni pieleen, kun eivät voikaan enää tuoda itseään mitenkään esiin ja heitä pidetään tavallisina naisina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäkin kulttuurissa olisin ollut trans, ja hoitojen jälkeen tavallinen mies.

        Älä ole noin ylimielinen. Naisesta ei saa "tavallista miestä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä ole noin ylimielinen. Naisesta ei saa "tavallista miestä".

        Tuossa yhteydessä toki tarkoitin tavallisella sellaista, joka ei kiinnitä ihmisten huomiota ja joka tulkitaan mieheksi. Poistakaa sukupuoliroolit ym, by all means, minua ei sukupuolen moninaisuus kiinnosta. Ei ole tarvetta tuoda itseäni esiin muuna kuin keskivertomiehenä eikä erottua muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, siinähän elät kulttuurissa, jossa miehiä rakastavat ja palvovat naiset vetävät siilin ja pukeutuvat maastohousuihin ja ovat kaikkien silmissä tavallisia heteronaisia. Minä transmiehenä elän partoineni ja litteine rintakehineni ja olen kaikkien silmissä tavallinen mies mitä haluankin ja maskuliiniset ja androgyynit lesbot, kuten myös muunsukupuoliset ja transvestiitit, jotka ovat vuosia ajaneet täydellistä neutraaliutta ihmettelevät mikä meni pieleen, kun eivät voikaan enää tuoda itseään mitenkään esiin ja heitä pidetään tavallisina naisina.

        Naisilla ei ole velvollisuutta palvoa miehiä jos et tiennyt. Sääli jos turmelit kehosi vain siksi, että halusit olla yksi kuninkaista orjattarien sijaan.

        Niin, transidentifioituneet miehet ovat kauhuissaan kun naiset pukeutuvat haalariin eivätkä käytä korsettia. Haalari ei ole tarpeeksi validoiva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisilla ei ole velvollisuutta palvoa miehiä jos et tiennyt. Sääli jos turmelit kehosi vain siksi, että halusit olla yksi kuninkaista orjattarien sijaan.

        Niin, transidentifioituneet miehet ovat kauhuissaan kun naiset pukeutuvat haalariin eivätkä käytä korsettia. Haalari ei ole tarpeeksi validoiva.

        Juu, on tässä miehenä eläessä käynyt harvinaisen selväksi, ettei naiset automaattisesti palvo miehiä :D Ja ei, en sitä toivoisi. Länsimaissa kasvaneena sitä uskoo tasa-arvoon ja olisi todella vaivaannuttavaa jos minua palvottaisiin.

        Ymmärrätkö itse kirjoitustesi ristiriidan? Ensin sanot, ettei miehiä palvota ja seuraavaksi, että miehet ovat kuninkaita ja naiset orjia :D

        Minä olen mies aina, myös silloin, kun siitä ei ole hyötyä. Olisin mieluummin ruma ja kalju, hyljeksitty mies kuin Miss Suomi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, on tässä miehenä eläessä käynyt harvinaisen selväksi, ettei naiset automaattisesti palvo miehiä :D Ja ei, en sitä toivoisi. Länsimaissa kasvaneena sitä uskoo tasa-arvoon ja olisi todella vaivaannuttavaa jos minua palvottaisiin.

        Ymmärrätkö itse kirjoitustesi ristiriidan? Ensin sanot, ettei miehiä palvota ja seuraavaksi, että miehet ovat kuninkaita ja naiset orjia :D

        Minä olen mies aina, myös silloin, kun siitä ei ole hyötyä. Olisin mieluummin ruma ja kalju, hyljeksitty mies kuin Miss Suomi.

        "Naiset kuuluvat meille!" ajattelevat miehet. He luulevat olevansa kuninkaita ja että naisten on alistuttava heidän tahtoonsa. Ajattelin, että et ymmärtänyt omaa arvoasi naisena ja luulit oikeasti olevasi palvelija ja halusit "kuninkaitten" joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naiset kuuluvat meille!" ajattelevat miehet. He luulevat olevansa kuninkaita ja että naisten on alistuttava heidän tahtoonsa. Ajattelin, että et ymmärtänyt omaa arvoasi naisena ja luulit oikeasti olevasi palvelija ja halusit "kuninkaitten" joukkoon.

        Harva länsimainen mies noin ajattelee. Paitsi ehkä sinun piireissäsi?

        Toki ymmärsin naisen arvon, naisethan ovat paljon arvokkaampia, koska synnyttäjä on vaikeammin korvattavissa kuin siittäjä.

        Oletko koskaan harrastanut tyydyttävää seksiä? Olet kai lesbo, joten osaat harrastaa seksiä naisen kanssa, ja saat siitä tyydytyksen? Vai miten on? Kysyn vaan, koska aina ihmetyttää, kuinka te, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta henkisestä sukupuolesta kykenette sitten seksiin. Itse en naiskropassa pystynyt seksiin, koska en ymmärrä mitä kiihottavaa lesboseksissä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva länsimainen mies noin ajattelee. Paitsi ehkä sinun piireissäsi?

        Toki ymmärsin naisen arvon, naisethan ovat paljon arvokkaampia, koska synnyttäjä on vaikeammin korvattavissa kuin siittäjä.

        Oletko koskaan harrastanut tyydyttävää seksiä? Olet kai lesbo, joten osaat harrastaa seksiä naisen kanssa, ja saat siitä tyydytyksen? Vai miten on? Kysyn vaan, koska aina ihmetyttää, kuinka te, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta henkisestä sukupuolesta kykenette sitten seksiin. Itse en naiskropassa pystynyt seksiin, koska en ymmärrä mitä kiihottavaa lesboseksissä on.

        Monesti vain kuulee miesten sanovan ulkomaalaisista "ne vievät meidän naiset!"

        Minä olen aseksuaali ja neitsyt. En ymmärrä mitä ihmiset saavat seksistä. Sehän on yksi pahimmista väkivallan muodoista.
        Seksi on rakkaudesta yhtä kaukana kuin aurinko on maasta.

        Mikä on kiihottava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva länsimainen mies noin ajattelee. Paitsi ehkä sinun piireissäsi?

        Toki ymmärsin naisen arvon, naisethan ovat paljon arvokkaampia, koska synnyttäjä on vaikeammin korvattavissa kuin siittäjä.

        Oletko koskaan harrastanut tyydyttävää seksiä? Olet kai lesbo, joten osaat harrastaa seksiä naisen kanssa, ja saat siitä tyydytyksen? Vai miten on? Kysyn vaan, koska aina ihmetyttää, kuinka te, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta henkisestä sukupuolesta kykenette sitten seksiin. Itse en naiskropassa pystynyt seksiin, koska en ymmärrä mitä kiihottavaa lesboseksissä on.

        Ei kai seksiin tarvita periaatteessa muuta kuin pissavehkeet ja pari tai parin sijasta vaikka lelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai seksiin tarvita periaatteessa muuta kuin pissavehkeet ja pari tai parin sijasta vaikka lelu.

        Puhuin tyydyttävästä seksistä.

        Sitten ymmärrän pakkomielteisen trollailusi ja vääristyneen maailmankuvasi, jos et ole koskaan harrastanut seksiä ja näet sen vieläpä jonain väkivaltana, asian, jota molemmat osapuolet kiihkeästi haluavat ja kokevat sen myötä suurimman tyydytyksen mitä voi kuvitella.

        Moni tuntemani transmies oli muuten ennen itsensä hyväksymistä transihmisiä vihaava aseksuaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuin tyydyttävästä seksistä.

        Sitten ymmärrän pakkomielteisen trollailusi ja vääristyneen maailmankuvasi, jos et ole koskaan harrastanut seksiä ja näet sen vieläpä jonain väkivaltana, asian, jota molemmat osapuolet kiihkeästi haluavat ja kokevat sen myötä suurimman tyydytyksen mitä voi kuvitella.

        Moni tuntemani transmies oli muuten ennen itsensä hyväksymistä transihmisiä vihaava aseksuaali.

        Vibraattorilla se hoituu parhaiten. Itsetyydytyshän se tyydyttävää on. 😁
        Aseksuaalin maailmankuva ei ole sen vääristyneempi kuin heteronkaan.

        Surullista jos keho oli turmeltava vain koska sinut pakotetaan naimaan. Kaverit eivät hyväksy jos olet aseksuaali ja hormonit ovat keino päästä siitä eroon.
        Valitettavasti minä en pakota itseäni sänkyyn vain koska joku poppoo ei hyväksy minua tällaisena.

        Itsetuntoa ei vieläkään puutu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vibraattorilla se hoituu parhaiten. Itsetyydytyshän se tyydyttävää on. 😁
        Aseksuaalin maailmankuva ei ole sen vääristyneempi kuin heteronkaan.

        Surullista jos keho oli turmeltava vain koska sinut pakotetaan naimaan. Kaverit eivät hyväksy jos olet aseksuaali ja hormonit ovat keino päästä siitä eroon.
        Valitettavasti minä en pakota itseäni sänkyyn vain koska joku poppoo ei hyväksy minua tällaisena.

        Itsetuntoa ei vieläkään puutu!

        Siis saatko aseksuaalina kuitenkin orgasmin vibraattorilla?

        Voi yllättää, mutta transmiehenä en hirveästi nauti, jos emättimeeni työnnetään jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis saatko aseksuaalina kuitenkin orgasmin vibraattorilla?

        Voi yllättää, mutta transmiehenä en hirveästi nauti, jos emättimeeni työnnetään jotain.

        Tottakai ja siksi siihen ei muita tarvitakaan.
        Ei tuollaiseen itsetyydytykseenkään kyllä paljoa aikaa kannata tuhlata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai ja siksi siihen ei muita tarvitakaan.
        Ei tuollaiseen itsetyydytykseenkään kyllä paljoa aikaa kannata tuhlata.

        Silloin et ole aseksuaali. Se, ettei halua seksiä toisen ihmisen kanssa on sitten toinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin et ole aseksuaali. Se, ettei halua seksiä toisen ihmisen kanssa on sitten toinen asia.

        Aseksuaali on kattotermi. Sen alle mahtuu monenlaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aseksuaali on kattotermi. Sen alle mahtuu monenlaista.

        Minä esimerkiksi en transmiehenä koe kykeneväni seksisuhteeseen eikä ajatus seksistä kiihota minua. Silti, tullessani vessasta hikisenä ja naama punaisena juuri runkanneena tuntuisi aika oudolta kutsua itseäni aseksuaaliksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä esimerkiksi en transmiehenä koe kykeneväni seksisuhteeseen eikä ajatus seksistä kiihota minua. Silti, tullessani vessasta hikisenä ja naama punaisena juuri runkanneena tuntuisi aika oudolta kutsua itseäni aseksuaaliksi.

        Ei orgasmi ole tuollaisen työn arvoinen.
        Se onnistuu vibraattorilla nopeasti ja kerta kuukaudessa riittää, ehkei tarvita edes sitä.

        Minä näen, että aseksuaali kuvaa minua parhaiten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei orgasmi ole tuollaisen työn arvoinen.
        Se onnistuu vibraattorilla nopeasti ja kerta kuukaudessa riittää, ehkei tarvita edes sitä.

        Minä näen, että aseksuaali kuvaa minua parhaiten.

        Niin sinulla, joka et saa säännöllisesti testosteronia injektiona. (Tosin tilanne oli nuorena lähes yhtä "paha" ennen testojen aloitustakin) Olet myös nainen ja sinulla on jonkinlainen henkinen yhteys emättimeesi (vaikket sitä tiedosta) tosin kuin minulla transmiehenä, joka kykenee laukeamaan vain klitorista wänkkäämällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noille pelleille kannata vastata mitään. Heidän pointtinsa on, ettei mitään cisnaisia ole olemassa, koska transnaiset ovat oikeasti miehiä. He mekastavat aikansa ja aikanaan joko hankkivat elämän tai sitten löytävät uudet uhrit. Kannattaa vaan ignoorata heidät. Ovat siis ihan koulutettuja trolleja vakiovastauksineen - mm. trolliksi tunnistettuaan kysyvät aina onko tapanasi kutsua trolleiksi kaikkia, jotka ovat kanssasi eri mieltä.

        Trolli voi olla myös lännen trolli, Suomen trolli, Eu:n trolli, Saksan trolli, Usan trolli, Saksan ja Venäjän trolli, Suomen, Saksan ja Venäjän trolli. On lukuisia vaihtoehtoja. Ei ole vain idän trollia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa yhteydessä toki tarkoitin tavallisella sellaista, joka ei kiinnitä ihmisten huomiota ja joka tulkitaan mieheksi. Poistakaa sukupuoliroolit ym, by all means, minua ei sukupuolen moninaisuus kiinnosta. Ei ole tarvetta tuoda itseäni esiin muuna kuin keskivertomiehenä eikä erottua muista.

        Jos olet mielestäsi mies niin miksi sinua loukkaa syvästi etteivöt yksittäiset tietyt lesbonaiset eivätkä lesbonaiset ylipäätänsä syty miehistä saati sitten transmiehistä? Eikös jokaisella ole oikeus valita kumppaninsa, myös lesboilla ja pitöishån sen nyt olla itsestäänselvää etteivöt lesbot syty miehistä oli sitten cis tai transmies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, on tässä miehenä eläessä käynyt harvinaisen selväksi, ettei naiset automaattisesti palvo miehiä :D Ja ei, en sitä toivoisi. Länsimaissa kasvaneena sitä uskoo tasa-arvoon ja olisi todella vaivaannuttavaa jos minua palvottaisiin.

        Ymmärrätkö itse kirjoitustesi ristiriidan? Ensin sanot, ettei miehiä palvota ja seuraavaksi, että miehet ovat kuninkaita ja naiset orjia :D

        Minä olen mies aina, myös silloin, kun siitä ei ole hyötyä. Olisin mieluummin ruma ja kalju, hyljeksitty mies kuin Miss Suomi.

        No ei kai ne naiset palvo miehiä jos ovat lesboja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naiset kuuluvat meille!" ajattelevat miehet. He luulevat olevansa kuninkaita ja että naisten on alistuttava heidän tahtoonsa. Ajattelin, että et ymmärtänyt omaa arvoasi naisena ja luulit oikeasti olevasi palvelija ja halusit "kuninkaitten" joukkoon.

        Mutta kuitenkaan heteronaiset eivät kiinnosta yhtään? Ovatko heteronaiset liian helppoja ja siksi eivät kiinnosta transmiestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva länsimainen mies noin ajattelee. Paitsi ehkä sinun piireissäsi?

        Toki ymmärsin naisen arvon, naisethan ovat paljon arvokkaampia, koska synnyttäjä on vaikeammin korvattavissa kuin siittäjä.

        Oletko koskaan harrastanut tyydyttävää seksiä? Olet kai lesbo, joten osaat harrastaa seksiä naisen kanssa, ja saat siitä tyydytyksen? Vai miten on? Kysyn vaan, koska aina ihmetyttää, kuinka te, joilla ei ole minkäänlaista kokemusta henkisestä sukupuolesta kykenette sitten seksiin. Itse en naiskropassa pystynyt seksiin, koska en ymmärrä mitä kiihottavaa lesboseksissä on.

        Mutta eihän nainen, joka identifioi itsensä transmieheksi ja näin ollen siis mieheksi, ole suinkaan lesbo vaan hetero jos vastakkainen sukupuoli eli naiset kiinnostavat. Tällöin pitäisi olla itsestäänselvää, että transmies hakee seuraa heteronaisista eikä lesboista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet mielestäsi mies niin miksi sinua loukkaa syvästi etteivöt yksittäiset tietyt lesbonaiset eivätkä lesbonaiset ylipäätänsä syty miehistä saati sitten transmiehistä? Eikös jokaisella ole oikeus valita kumppaninsa, myös lesboilla ja pitöishån sen nyt olla itsestäänselvää etteivöt lesbot syty miehistä oli sitten cis tai transmies.

        Siihen en ota kantaa miksei yksittäinen lesbo kiinnostu hoitoja läpikäymättömästä transnaisesta. Tai siis, en minä sitä ihmettele. Itsellenikin olisi heterona transmiehenä vaikeaa kiinnostua naisesta joka näyttäisi täysin mieheltä.

        Sitten taas jos ihastuisin naiseen ja paljastuisi, että tällä olisi penis, no... eipä tuo plussaa todellakaan olisi, mutta oppisin varmasti sen hyväksymään. Ymmärrän myös erittäin, erittäin hyvin, että oma emättimeni tulee pahana pettymyksenä minua cismiehenä pitäville naisille ja homomiehille.

        Kyllä jotkut lesbot käsittääkseni syttyvät meistä transmiehistä, mikä ei juuri imartele. Tosin taisit puhua nyt transnaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eihän nainen, joka identifioi itsensä transmieheksi ja näin ollen siis mieheksi, ole suinkaan lesbo vaan hetero jos vastakkainen sukupuoli eli naiset kiinnostavat. Tällöin pitäisi olla itsestäänselvää, että transmies hakee seuraa heteronaisista eikä lesboista.

        Seksi tapahtuu tietääkseni todellisuudessa, joten kumppanin pitäisi olla bi tai lesbo.
        Omassa illuusiossa voi sitten ajatella, että "ollaan heteropari".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksi tapahtuu tietääkseni todellisuudessa, joten kumppanin pitäisi olla bi tai lesbo.
        Omassa illuusiossa voi sitten ajatella, että "ollaan heteropari".

        Todellisuudessa henkkarinsa vaihtaneen transmiehen ja naisen suhde on lain edessä heterosuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa henkkarinsa vaihtaneen transmiehen ja naisen suhde on lain edessä heterosuhde.

        Tietääkseni seksuaalisuus on biologista eikä sitä määritä ihmisen keksimä laki?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseni seksuaalisuus on biologista eikä sitä määritä ihmisen keksimä laki?

        Nimi nyt vaan on heteropari.

        Mies menee naisen kanssa naimisiin uskonnollisten vanhempiensa vuoksi, vaikka todellisuudessa rakastaa vain miehiä. Hän harrastaa seksiä tämän kanssa miehiä ajatellen. Hän on hetero, koska vain biologia merkkaa, ei ihmisen sisin.


    • Anonyymi

      Helppoa kumppanin löytäminen ei koskaan ole ollut ja erityisen vaikeaa kertoessaan olevansa transvestiitti.

      Jossain vaiheessa elämääni muutin tapaa tutustua uusiin naisiin niin, että aloin tulla koko ajan aikaisemmin ja aikaisemmin kaapista heille. Tasapainoilu liian aikaisen kertomisen ja liian pitkään asian itsellä pitämisen välillä ei ole helppoa.

      Löysin nykyisen naisystäväni ihan normaaleista piireistä ja alussa hän tunsi minut vain miehenä. Kerroin hänelle rehellisesti jonkin aikaa tapaamisemme jälkeen omaavani transvestisia piirteitä. Hän kipuili asian kanssa alkuun, mutta halusi katsoa transvestisuuteni taakse ja tässä sitä vielä ollaan useamman vuoden jälkeen onnellisesti yhdessä.

      Kokemukseni on, että iso osa naisista ei voi käsitellä transvestisuutta miehissä, koska se poikkeaa liikaa normeista. Onhan se outoa nähdä miehen pukeutuvan naisten asuihin jos siihen silmä ei ole tottunut eikä sille ole altistunut. Häpeäkin vaikuttaa asiaan ja ihmisillä herää ajatuksia siitä, kuinka esimerkiksi lähipiiri suhtautuisi puolisoon transvestiittina. Tai kuinka itse osaa suhtautua siihen jos kumppani haluaa esiintyä julkisesti naisten asuissa. Siinä molemmat saavat uteliaita ja jopa pilkkaavia katseita osakseen. Vaatii ihmiseltä aika vahvaa itsetuntoa päästä tuollaisten ajatusten yli ja keskittyä vain ihmiseen "oudon piirteen" takana.

      Yllättävän paljon kuitenkin näyttää löytyvän niitäkin ihmisiä, jotka pääsevät asian yli jos vain itse uskaltaa olla rohkea. Jotkut osaavat hyväksyä ihmiset sellaisina kuin ihmiset tulevat vastaan.

      Loppupeleissä meillä kaikilla on kuitenkin oikeus tehdä omat päätöksensä ja vetää omat rajansa siihen mitä on valmis kestämään ja sietämään, tämä koskee myös meitä transvestiitteja. Kaikkien ei tarvitse hyväksyä meitä kumppaneikseen :)

      Onhan se itsestäänselvää, että jos itse poikkeaa yleisesti normaaliksi koetun rajoista, niin se rajoittaa elämänkumppanin etsintää.

      Loppupeleissä, ei tämä maailma varmaan siitä pahenisi jos hyväksyisimme enemmän erilaisuutta :)

      • Anonyymi

        Niin mutta kaikki erilaisuus ei ole hyvää eikä tervettä eikä kannatettavaa.
        Sellaista ei tarvitse positiivisesti hyväksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kaikki erilaisuus ei ole hyvää eikä tervettä eikä kannatettavaa.
        Sellaista ei tarvitse positiivisesti hyväksyä.

        Miten sen tosiasian, että transihmisiä on olemassa, voi joko hyväksyä tai olla hyväksymättä? Itse toivoisin, ettei meitä olisi olemassa ja olisin normaali. Minun toiveeni ei tähän vaikuta, kuten ei sinunkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta kaikki erilaisuus ei ole hyvää eikä tervettä eikä kannatettavaa.
        Sellaista ei tarvitse positiivisesti hyväksyä.

        Tässäkin on suuria eroja mitä jotkut pitää "terveenä". Jotkut vaan ovat niin ahdasmielisiä että pienikin poikkeama normista koetaan epäterveenä, vaikka se ei ole esimerkiksi terveydellisiltä puitteiltaan ole sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sen tosiasian, että transihmisiä on olemassa, voi joko hyväksyä tai olla hyväksymättä? Itse toivoisin, ettei meitä olisi olemassa ja olisin normaali. Minun toiveeni ei tähän vaikuta, kuten ei sinunkaan.

        Transihmisyys on kuitenkin loppupelissä ihmisen oma valinta.
        Eikä kenenkään ole pakko pelleillä vastakkaisen sukupuolen vaatetuksella.
        Liiallinen hyväksyminen luo kuvaa että epäterve käytös olisi normaalia ja suositeltavaa, mitä se ei ole.
        Käytös on tuhoavaa yksilölle ja ympäristölle, pitäisi kannustaa terveeseen minäkuvaa ja käytökseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Transihmisyys on kuitenkin loppupelissä ihmisen oma valinta.
        Eikä kenenkään ole pakko pelleillä vastakkaisen sukupuolen vaatetuksella.
        Liiallinen hyväksyminen luo kuvaa että epäterve käytös olisi normaalia ja suositeltavaa, mitä se ei ole.
        Käytös on tuhoavaa yksilölle ja ympäristölle, pitäisi kannustaa terveeseen minäkuvaa ja käytökseen.

        On oma valinta kiihottua ainoastaan ajatuksesta, että rakastelen naisen kanssa miestyypillisessä kropassa? Oma valinta tuntea viiltävää tuskaa joka kerta, kun minua kutsuttiin tytöksi tai naiseksi? Ei, se ei ollut valinta. Sen sijaan sukupuolenkorjausprosessiin lähteminen oli toki valinta, koska elän mieluummin tavallisena miehenä tavallisessa heterosuhteessa huomiota herättämättä ja elätän itseni työlläni kuin yhteiskunnan varoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On oma valinta kiihottua ainoastaan ajatuksesta, että rakastelen naisen kanssa miestyypillisessä kropassa? Oma valinta tuntea viiltävää tuskaa joka kerta, kun minua kutsuttiin tytöksi tai naiseksi? Ei, se ei ollut valinta. Sen sijaan sukupuolenkorjausprosessiin lähteminen oli toki valinta, koska elän mieluummin tavallisena miehenä tavallisessa heterosuhteessa huomiota herättämättä ja elätän itseni työlläni kuin yhteiskunnan varoilla.

        Et koskaan ole tavallinen mies tai mies, eikä suhteesi hetero suhde.
        Älä petä itseäsi, ja muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et koskaan ole tavallinen mies tai mies, eikä suhteesi hetero suhde.
        Älä petä itseäsi, ja muita.

        En tietenkään ole, mutta olen sellainen yhteiskunnan silmissä. Juridisesti meillä on heterosuhteen oikeudet ja velvollisuudet. Laki esimerkiksi velvoitti minut osallistumaan kutsuntoihin, kumppanillani ei ollut tällaista velvollisuutta. Vaikka toki todellisuudessa olen hirveä friikki, miksi ihmeessä toisin asian muiden tietoon, kun minulla on mahdollisuus elää tavallisena ja huomiota herättämättä?

        Ihan uteliaisuudesta olisi mielenkiintoista kuulla mitä minä ja kumppanini olemme, jos emme heteroita, kun meitä molempia kiihottaa ajatus peniksen ja emättimen yhtymisestä ja muut seksuaalisuuden muodot eivät kiihota pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään ole, mutta olen sellainen yhteiskunnan silmissä. Juridisesti meillä on heterosuhteen oikeudet ja velvollisuudet. Laki esimerkiksi velvoitti minut osallistumaan kutsuntoihin, kumppanillani ei ollut tällaista velvollisuutta. Vaikka toki todellisuudessa olen hirveä friikki, miksi ihmeessä toisin asian muiden tietoon, kun minulla on mahdollisuus elää tavallisena ja huomiota herättämättä?

        Ihan uteliaisuudesta olisi mielenkiintoista kuulla mitä minä ja kumppanini olemme, jos emme heteroita, kun meitä molempia kiihottaa ajatus peniksen ja emättimen yhtymisestä ja muut seksuaalisuuden muodot eivät kiihota pätkääkään.

        Et ole hirveä friikki, vain ihminen joka peittää oman itsensä valheellisen roolin alle.
        Ihan sama mikä teitä kiihottaa, elätte kuitenkin kahden naisen suhteessa eli lesbosuhteessa.
        Miten teidän suhteenne mukamas eroaa käytännössä butch-lesbon ja femmen suhteesta?
        Joku olemattomasta peniksestä haaveileminenko on ero? Kyllähän muutkin lesboparit käyttävät dildoja tai sträppäreitä seksissään.
        Minä olen hetero eikä naiset kiinnosta, ei edes karvaiset naiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole hirveä friikki, vain ihminen joka peittää oman itsensä valheellisen roolin alle.
        Ihan sama mikä teitä kiihottaa, elätte kuitenkin kahden naisen suhteessa eli lesbosuhteessa.
        Miten teidän suhteenne mukamas eroaa käytännössä butch-lesbon ja femmen suhteesta?
        Joku olemattomasta peniksestä haaveileminenko on ero? Kyllähän muutkin lesboparit käyttävät dildoja tai sträppäreitä seksissään.
        Minä olen hetero eikä naiset kiinnosta, ei edes karvaiset naiset.

        Vaikka siten, että astelimme kirkossa alttarille toinen parrakkaana, rinnattomana miehenä ja toinen kauniina, tavallisena naisena. Vaikka se erottaa, että meitä molempia oksettaa ajatus lesboseksistä emmekä ymmärrä mitä nainen näkee toisessa naisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka siten, että astelimme kirkossa alttarille toinen parrakkaana, rinnattomana miehenä ja toinen kauniina, tavallisena naisena. Vaikka se erottaa, että meitä molempia oksettaa ajatus lesboseksistä emmekä ymmärrä mitä nainen näkee toisessa naisessa.

        Ja myöskään en usko, että butch-lesbo-femmelesbo-suhteessa pari ihmettelisi keskenään miksi ihmeessä lesboksi identifioituva nainen ottaa kumppanikseen butchin, joka voisi yhtä hyvin olla mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole hirveä friikki, vain ihminen joka peittää oman itsensä valheellisen roolin alle.
        Ihan sama mikä teitä kiihottaa, elätte kuitenkin kahden naisen suhteessa eli lesbosuhteessa.
        Miten teidän suhteenne mukamas eroaa käytännössä butch-lesbon ja femmen suhteesta?
        Joku olemattomasta peniksestä haaveileminenko on ero? Kyllähän muutkin lesboparit käyttävät dildoja tai sträppäreitä seksissään.
        Minä olen hetero eikä naiset kiinnosta, ei edes karvaiset naiset.

        Eipä kiinnosta karvaiset eikä minkäänlaiset naiset itseänikään, t.transmiehen kanssa seurusteleva heteronainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä kiinnosta karvaiset eikä minkäänlaiset naiset itseänikään, t.transmiehen kanssa seurusteleva heteronainen

        En näe mitään oleellista eroa butch lesbolla ja transmiehellä, molemmat ovat maskuliinisia naisia kuitenkin.
        Nainen joka haluaa transmiehen taitaa olla lesbouttaan häpeävä lesbo, itse heteronaisena en voisi olla transmiehen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En näe mitään oleellista eroa butch lesbolla ja transmiehellä, molemmat ovat maskuliinisia naisia kuitenkin.
        Nainen joka haluaa transmiehen taitaa olla lesbouttaan häpeävä lesbo, itse heteronaisena en voisi olla transmiehen kanssa.

        Ei näille provoille viitsisi vastata, mutta ok, jos et näe eroa miehen ja naisen välillä. Itse olen sen verran konservatiivinen hetero, että näen aika selkeän eron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En näe mitään oleellista eroa butch lesbolla ja transmiehellä, molemmat ovat maskuliinisia naisia kuitenkin.
        Nainen joka haluaa transmiehen taitaa olla lesbouttaan häpeävä lesbo, itse heteronaisena en voisi olla transmiehen kanssa.

        Jos et näe eroa parrakkaan ja rinnattoman Harrin ja parrattoman, isorintaisen Jennin välillä en voi auttaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et näe eroa parrakkaan ja rinnattoman Harrin ja parrattoman, isorintaisen Jennin välillä en voi auttaa asiaa.

        En näe mitään oleellista eroa, paitsi että butch nainen on luonnontilassa eikä ole vaihtanut nimeään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En näe mitään oleellista eroa, paitsi että butch nainen on luonnontilassa eikä ole vaihtanut nimeään.

        Itse koen sen juuri päinvastoin. Mieheni (jolla sattuu olemaan transtausta) on luonnollinen ja aito, osaa tarvittaessa olla herkkä ja feminiininen, myöntää avoimesti, ettei osaa teknisiä asioita ym. En tietenkään tiedä millaisia butch-lesbot ovat suhteessa, koska en seurustelisi naisen kanssa, mutta kaikki tuntemani butchit ovat koko ajan esittämässä stereotyyppistä äijää. Minun mieheni ei tarvitse esittää mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse koen sen juuri päinvastoin. Mieheni (jolla sattuu olemaan transtausta) on luonnollinen ja aito, osaa tarvittaessa olla herkkä ja feminiininen, myöntää avoimesti, ettei osaa teknisiä asioita ym. En tietenkään tiedä millaisia butch-lesbot ovat suhteessa, koska en seurustelisi naisen kanssa, mutta kaikki tuntemani butchit ovat koko ajan esittämässä stereotyyppistä äijää. Minun mieheni ei tarvitse esittää mitään.

        Aika käsittämätöntä että koet luonnolliseksi sen että ihminen on tehnyt itselleen keinotekoisen kehonmuodon, sukupuolen,nimen ja esittää jotain roolia johon ei ole syntynyt.
        Kyllä sinä seurustelet naisen kanssa, eihän hän mieskään biologisesti tai mitenkään ole vaikka niin ajattelisikin.
        Ajatteletko ihan tosissasi että transitio on nyt muuttanut kumppanisi mieheksi? Siis kuka vaan voisi mukamas muuttua miksi vain?
        No muuttihan tuo yksi mies mukamas itsensä Korealaiseksi ottamalla kasvoleikkauksia ym, uskotko siis että rotuakin voi muuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et näe eroa parrakkaan ja rinnattoman Harrin ja parrattoman, isorintaisen Jennin välillä en voi auttaa asiaa.

        Mutta kun Harri on alkujaan Hanna jonka rinnat olivat kenties Jenninkin daisareita isommat, niin ja molemmilla on todennäköisesti pimppa.
        Myös menneisyys on osa meitä ja määrittää ihmistä, emme ole vain sitä miltä tällä hetkellä vaatteet päällä puristettuna ja tekoulokkeiden kanssa näytämme.
        Olemme myös se lapsi joka olimme, sisäisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika käsittämätöntä että koet luonnolliseksi sen että ihminen on tehnyt itselleen keinotekoisen kehonmuodon, sukupuolen,nimen ja esittää jotain roolia johon ei ole syntynyt.
        Kyllä sinä seurustelet naisen kanssa, eihän hän mieskään biologisesti tai mitenkään ole vaikka niin ajattelisikin.
        Ajatteletko ihan tosissasi että transitio on nyt muuttanut kumppanisi mieheksi? Siis kuka vaan voisi mukamas muuttua miksi vain?
        No muuttihan tuo yksi mies mukamas itsensä Korealaiseksi ottamalla kasvoleikkauksia ym, uskotko siis että rotuakin voi muuttaa?

        Pistänpä tähän näppini väliin vaikka en olekaan tuo henkilö jonka kanssa keskustelet. Itse koin että esitin roolia ennen korjausprosessia, vasta nyt elän sitä elämää jollaiseksi olen kokenut itseni aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika käsittämätöntä että koet luonnolliseksi sen että ihminen on tehnyt itselleen keinotekoisen kehonmuodon, sukupuolen,nimen ja esittää jotain roolia johon ei ole syntynyt.
        Kyllä sinä seurustelet naisen kanssa, eihän hän mieskään biologisesti tai mitenkään ole vaikka niin ajattelisikin.
        Ajatteletko ihan tosissasi että transitio on nyt muuttanut kumppanisi mieheksi? Siis kuka vaan voisi mukamas muuttua miksi vain?
        No muuttihan tuo yksi mies mukamas itsensä Korealaiseksi ottamalla kasvoleikkauksia ym, uskotko siis että rotuakin voi muuttaa?

        Mieheni oli mies jo valmiiksi, ei tietenkään jostain tavisnaisesta tulisi miestä, sehän olisi katastrofi, jos sellaiseen lähtisi. Ja kyllä myönnän, etten olisi kiinnostunut hänestä naisen näköisenä, tai edes jos olisin aluksi ennen ihastumista tiennyt, ettei hänellä ole penistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse koen sen juuri päinvastoin. Mieheni (jolla sattuu olemaan transtausta) on luonnollinen ja aito, osaa tarvittaessa olla herkkä ja feminiininen, myöntää avoimesti, ettei osaa teknisiä asioita ym. En tietenkään tiedä millaisia butch-lesbot ovat suhteessa, koska en seurustelisi naisen kanssa, mutta kaikki tuntemani butchit ovat koko ajan esittämässä stereotyyppistä äijää. Minun mieheni ei tarvitse esittää mitään.

        Ei butch lesbot esitä mitään. He ovat luonnostaan maskuliinisia. Tämä johtuu sikiöajan testosteronimäärästä, joka muokkaa aivoja maskuliiniseen suuntaan. Kiinnostuksen kohteet ovat jo lapsena yleensä todella poikamaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei butch lesbot esitä mitään. He ovat luonnostaan maskuliinisia. Tämä johtuu sikiöajan testosteronimäärästä, joka muokkaa aivoja maskuliiniseen suuntaan. Kiinnostuksen kohteet ovat jo lapsena yleensä todella poikamaiset.

        Okei, he eivät esitä ja hyvä toki niin, jos ovat sitä aidosti. Tässä taas huomaan sen, kuinka kumppanini ei oikeasti ollut butch-lesbo, vaikka aikoinaan sitä luuli olevansa. Hän nimenomaan kuulemma esitti äijää ja sitä roolia piti vetää koko ajan. Hänen naissuhteensa eivät myöskään tietenkään onnistuneet, koska hän ei tosiasiassa kiihotu kahden naisen välisestä seksistä vaan miehen ja naisen välisestä. Nyt hän nauttii elämästään rentona, hieman feminiinisenä miehenä, jonka ei tarvitse enää esittää maskuliinista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään ole, mutta olen sellainen yhteiskunnan silmissä. Juridisesti meillä on heterosuhteen oikeudet ja velvollisuudet. Laki esimerkiksi velvoitti minut osallistumaan kutsuntoihin, kumppanillani ei ollut tällaista velvollisuutta. Vaikka toki todellisuudessa olen hirveä friikki, miksi ihmeessä toisin asian muiden tietoon, kun minulla on mahdollisuus elää tavallisena ja huomiota herättämättä?

        Ihan uteliaisuudesta olisi mielenkiintoista kuulla mitä minä ja kumppanini olemme, jos emme heteroita, kun meitä molempia kiihottaa ajatus peniksen ja emättimen yhtymisestä ja muut seksuaalisuuden muodot eivät kiihota pätkääkään.

        Et sinä kuulosta "hirveältä".

        Minulla ei ole mitään kaltaisiasi vastaan, jotka osaavat erottaa biologisen ja sosiaalisen sukupuolen. Minä en pidä ihmisistä, joitten mielestä nainen voi olla kuka vain, joka päättää sellainen olevansa ja väittää penistä naisen elimeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni oli mies jo valmiiksi, ei tietenkään jostain tavisnaisesta tulisi miestä, sehän olisi katastrofi, jos sellaiseen lähtisi. Ja kyllä myönnän, etten olisi kiinnostunut hänestä naisen näköisenä, tai edes jos olisin aluksi ennen ihastumista tiennyt, ettei hänellä ole penistä.

        Sinä siis uskot tähän mystiseen pseudotieteelliseen keksintöön jostain kehosta irrallaan olevasta sukupuolesta, valitettavaa.
        No miten on, voiko valkoinen myös olla sisäisesti mustaihoinen tai aasialainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistänpä tähän näppini väliin vaikka en olekaan tuo henkilö jonka kanssa keskustelet. Itse koin että esitin roolia ennen korjausprosessia, vasta nyt elän sitä elämää jollaiseksi olen kokenut itseni aina.

        Sama mitä koit, tosiasiassa kuitenkin elät nyt valheellisessa roolissa johon et kuulu.
        Miksi piti esittää alkuunkaan mitään? Mikset voinut elää semmoisena kuin haluat rehellisesti sen sukupuolen roolissa johon synnyit ja kasvoit?
        Hoitomuotoja itsensä hyväksymiseen löytyy ja vaikka tie ei olisi helppo on se taatusti helpompi, turvallisempi ja terveellisempi kuin muutosyritykset joilla ei voi saavuttaa ikinä vastakkaisen sukupuolen kehoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama mitä koit, tosiasiassa kuitenkin elät nyt valheellisessa roolissa johon et kuulu.
        Miksi piti esittää alkuunkaan mitään? Mikset voinut elää semmoisena kuin haluat rehellisesti sen sukupuolen roolissa johon synnyit ja kasvoit?
        Hoitomuotoja itsensä hyväksymiseen löytyy ja vaikka tie ei olisi helppo on se taatusti helpompi, turvallisempi ja terveellisempi kuin muutosyritykset joilla ei voi saavuttaa ikinä vastakkaisen sukupuolen kehoa.

        En ole tuo jolle vastasit, mutta omalta kohdaltani vastaan että siksi, koska en tykkää olla friikki vaan tavallinen konservatiivinen mies.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieheni oli mies jo valmiiksi, ei tietenkään jostain tavisnaisesta tulisi miestä, sehän olisi katastrofi, jos sellaiseen lähtisi. Ja kyllä myönnän, etten olisi kiinnostunut hänestä naisen näköisenä, tai edes jos olisin aluksi ennen ihastumista tiennyt, ettei hänellä ole penistä.

        Puolisosi on transidentifioitunut nainen, joka kokee kehodysforiaa.
        Jos harjoitatte vulvallista seksia, niin se on lesboseksiä.
        Olet mahdollisesti biseksuaali.


      • Anonyymi

        Jos on mies ja transvestiitti niin en ymmärrä miten transvestiitti voi loukkaantua jos lesbonaiselle ei kelpaa mies, joka on transvestiitti. Hön itse on hakeutunut väärään seuraan ja tottakai saa pakit. Pitää osata hakeutua oikeaan seuraan eli sellaiseen, joissa on naisia, jotka tykkäävät miehistä kun miehillä on naisten vaatteet. Lesbot eivät ole sellaisia. Sellaista omanlaista seuraa voisi löytyä ihan muista piireistä mutta ei kyllä lesboista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään ole, mutta olen sellainen yhteiskunnan silmissä. Juridisesti meillä on heterosuhteen oikeudet ja velvollisuudet. Laki esimerkiksi velvoitti minut osallistumaan kutsuntoihin, kumppanillani ei ollut tällaista velvollisuutta. Vaikka toki todellisuudessa olen hirveä friikki, miksi ihmeessä toisin asian muiden tietoon, kun minulla on mahdollisuus elää tavallisena ja huomiota herättämättä?

        Ihan uteliaisuudesta olisi mielenkiintoista kuulla mitä minä ja kumppanini olemme, jos emme heteroita, kun meitä molempia kiihottaa ajatus peniksen ja emättimen yhtymisestä ja muut seksuaalisuuden muodot eivät kiihota pätkääkään.

        Miksi transvestiittimiehet siis miehet jotka pukeutuvat naisten vaatteisiin hakevat seuraa lesboista, joka ilmoittaa hakevansa tositarkoituksella kumppania lesbosta? Ei mies ole lesbo kun pukee peruukin ja hameen päälle. Oikea paikka seuranhakuun transvestiitille olisi joku maksullisen seuran nettisivusto, fetissiseuraa etsivien sivusto tms., mutta ei missään nimessä tositarkoituksella lesboseuraa hakevien treffipalsta tai lesbojen naisten bileet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun Harri on alkujaan Hanna jonka rinnat olivat kenties Jenninkin daisareita isommat, niin ja molemmilla on todennäköisesti pimppa.
        Myös menneisyys on osa meitä ja määrittää ihmistä, emme ole vain sitä miltä tällä hetkellä vaatteet päällä puristettuna ja tekoulokkeiden kanssa näytämme.
        Olemme myös se lapsi joka olimme, sisäisesti.

        Mitäs sitten. Minun puolesta kuka tahansa voi olla mitä tahansa mutta annapa meidän lesbojen olla rauhassa lesboja äläkä yritä meistä tehdä heteroita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei butch lesbot esitä mitään. He ovat luonnostaan maskuliinisia. Tämä johtuu sikiöajan testosteronimäärästä, joka muokkaa aivoja maskuliiniseen suuntaan. Kiinnostuksen kohteet ovat jo lapsena yleensä todella poikamaiset.

        Ei miesmäinen ulkonäkö tarkoita välttämättä että on sisöisesti miesmäinen.


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Et sinä kuulosta "hirveältä".

        Minulla ei ole mitään kaltaisiasi vastaan, jotka osaavat erottaa biologisen ja sosiaalisen sukupuolen. Minä en pidä ihmisistä, joitten mielestä nainen voi olla kuka vain, joka päättää sellainen olevansa ja väittää penistä naisen elimeksi.

        Minulla ei myöskään ole mitään transihmisiä ja transvestiitteja vastaan enkä vihas heitä, mutta antakaapa meille lesboille mahdollisuus olla lesboja ja tykätä rauhassa naisista ilman sitä tuppuutusta miehistä ja heteroseksistä ja lopettakaa se lesbojen seksuaalinen ahdistelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sitten. Minun puolesta kuka tahansa voi olla mitä tahansa mutta annapa meidän lesbojen olla rauhassa lesboja äläkä yritä meistä tehdä heteroita.

        Juuri tätä itsekin toivon. Että lesbot saisivat rauhassa olla lesboja. Tuolla ylhäällä todettiin monta kertaa, että transmies cisnainen-pari on aivan sama asia kuin lesbopari, koska hekin käyttävät dildoja. Lesbojen sietääkin älähtää tästä, koska eiväthän he dildoa kumppaniltaan saadessaan kuvittele saavansa penistä ja kiihotu siitä! Transmiehen kumppani taas kuvittelee mielessään peniksen. Tämä on aika helvetin oleellinen ero.

        Jaa, että se on biseksuaali, sitten? Biseksuaali, jota kiihottaa ainoastaan ajatus peniksestä eikä mistään muusta, on bi? Joka ei voisi kuvitellakaan seurustelevansa muun kuin miehen sosiaalisessa roolissa elävän kanssa?


    • Anonyymi

      Transihmisten markkina-arvo on parisuhdemarkkinoilla syvästi pakkasen puolella. Silti, vaikka olisit siviilissä naamaltasi Hugh Grantin plus Erroll Flynnin näköinen ja elämäntavoiltasi arkkienkeli Mikaelista seuraava alaspäin. Ei vain kelpaa!!!

      Syystä, että siitä ei tiedetä juuri mitään, lehdetkin kirjoittavat transväestä nimenomaan negatiivisia asioita tai sitten itse keksittyjä 7-päivää-sensaatioita, joista selvästi näkyy omat harhaiset ennakkoluulot. Tyypillinen cis-miesten harhaluulo on, että transnaiset muka tälläytyisivät heitä iskemään, tehdäkseen heistä homoja!

      Sattuma on tosiaan erittäin huono muodostamaan pareja. Tosiasia on myös sekin, että esimerkiksi cis-nainen kokee transnaisen kilpailijakseen tai omalle reviirilleen tunkeutujaksi. Taustalla on myös se pelko, että transnainen olisi kauniimpi kuin mitä cis-nainen kokee olevansa...? (Kilpailutilannettako?) Itse asiassa, koko juttuhan on oikeastaan teatteria...

      Yksi, mutta ei suinkaan vähäinen seikka on myös se että tälläytyvä transnainen keskittyy itseensä, eikä cis-naiset sille oikein voi mitään, pettymyksekseen...?

      Luin tämän keskustelun kommentit: asiaa tuntemattomat esittävät asiantuntijalausuntoja.

      Itse olen yli kuusikymppinen trans"mummu", minulla on naisystävä, josta kiitän yläkerran isäntää joka ilta, kuten olen tehnyt jo yli 20 vuoden ajan. Naisystäväni lähisukulaiset eivät tiedä mitään, onpa yksi heistä toitottanut vihaavansa transuja sydämensä pohjasta. Loppupelissä, voin sanoa olevani onnellinen hametäti.

      • Anonyymi

        Ihana kuulla, että olet ollut onnellinen kumppanistasi jo yli 20 vuoden ajan. En voi kuin toivoa, että saan olla itse samassa tilassa 20 vuoden kuluttua :)


      • Anonyymi

        Transidentifioituneet miehet oikeastaan yrittävät punkea naisten lähelle ja päästä osallisiksi lesboseksistä vaikka heillä on vielä penikset.
        Naiset ovat saaneet todistaa, että transidentifioituneet miehet ovat huolestuttavaa seuraa intiimitiloissa, vankiloissa, turvakodeissa ym.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Jos et itsellesi kelpaa niin kuvittelet että et kelpaa muillekaan. Mutta binaisia on turha löhteö etsimään lesboista. Se on syorastaan typerää. Milsi etsit lesboista heteroseuraa? Binaisia on kuitenkin enemmän kuin lesboja niin milsi varta vasten änkeöt lesbojen seuraan ja yritöt vöen väkisin käännettää heistä binaisia?


    • Anonyymi

      Pitää vain kertoa rehellisesti potentiaaliselle kumppanille mahdollisimman aikaisessa vaiheessa. Yllättävän monet ihmiset nauttivat jopa rehellisyydestä. Onhan se kuitenkin hyvä tiedostaa, että iso osa ihmisistä kokee transvestiitit liian paljon normeista poikkeavaksi ja siksi eivät voisi seurustella heidän kanssaan. On kuitenkin olemassa ihmisiä, joille transvestisuus ei ole ongelma ja tällaisen ihmisen löytyessä hänet kannattaa pitää lähellä. Suvaitsevaisuus ja hyväksyminen eivät ole keneltäkään tässä tapauksessa pois 🙂

      • Anonyymi

        Treffipalstalla kannattaa alusta alkaen olla mahdollisimman rehellinen. Eli laita heti treffipalstalla tekstilsi että olet trans/transvestiitti.

        Siinä ei ole mitään järkeä että kirjoitat lesbolle mukanaisena muutaman kirjeen jossa esiinnyt naisena ja sitten ilmoitatkin olevasi mies.

        Jos minä olisin transvestiitti (cismies) ja haluaisin naisseksiseuraa transuiluun niin itse hakisin sitä maksullisista naisista tai jostain fetissiyhteisöstä enkä lähtisi lähettelemään viestejä lesboille, jotka hakevat tositarkoituksella seuraa lesboista (cis).


    • Anonyymi

      Transmiehet useimmiten löytävät kumppanin. Transnaiset harvemmin löytävät heterosuhdetta tai jos löytävän niin suhde pidetään salassa.
      En tunne/tiedä yhtään hetero transnaista joka olisi naimisissa.

      • Anonyymi

        No eikös nyt vaikka Mona Bling ole seurustellut pitkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös nyt vaikka Mona Bling ole seurustellut pitkään?

        Ai kenen kanssa? Aivan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kenen kanssa? Aivan.

        En tiedä kenen kanssa. En ole koskaan ajatellut, että hän valehtelisi seurustelustaan, koska esimerkiksi itse ottaisin hänet kumppaniksi sekunnissa, sikäli kun hänen tasoisensa nainen huolisi minut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös nyt vaikka Mona Bling ole seurustellut pitkään?

        Mona Bling on mies, joka esittelee naisille kuukuppia. Hän on miesselittäjä.


      • Anonyymi

        Transmiehet löytävät kumppanin naisesta mikäli hakevat sitä kumppanuutta hetero-tai binaisista. Mutta jos transmiehenä lähtee hakemaan kumppania varta vasten lesboista eikä kukaan muu kelpaa kuin lesbo niin en yhtään ihmettele miksi seuraa ei löydy. Silloin vika on itsessä kun väen väkisin tuppautuu hakemaan seuraa vääristä ihmisistä ja vääristä paikoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eikös nyt vaikka Mona Bling ole seurustellut pitkään?

        Itse olen naisellinen lesbo enkä hae minkäänlaista seuraa transihmisistä enkä transvestiiteista. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että minä heitä vihaisin tai en hyväksyisi heitä. Kyllä minullakin lesbona on oikeus valita kumppanini eikä se sitä tarkoita että syrjisin tai vihaisin trans/tv ihmisiä.

        Myöskään lesbon naisellinen ulkonäkö ei tarkoita että olisi itse trans/tv tai heihin päin kalleellasn tai etsisi heistä seuraa.

        Ihan sama jos hetero musta mies tulisi iskemään niin jos antaa pakit hänelle niin heti on rasisti. Tai että kun antaa pakit heterolle niin heti muka loukkaa heterojen ihmisarvoa tai ei hyväksy heteroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mona Bling on mies, joka esittelee naisille kuukuppia. Hän on miesselittäjä.

        Mies, joka laittaa peruukin päähän ei ole nainen vaan hän on mies, jolla on peruukki päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen naisellinen lesbo enkä hae minkäänlaista seuraa transihmisistä enkä transvestiiteista. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että minä heitä vihaisin tai en hyväksyisi heitä. Kyllä minullakin lesbona on oikeus valita kumppanini eikä se sitä tarkoita että syrjisin tai vihaisin trans/tv ihmisiä.

        Myöskään lesbon naisellinen ulkonäkö ei tarkoita että olisi itse trans/tv tai heihin päin kalleellasn tai etsisi heistä seuraa.

        Ihan sama jos hetero musta mies tulisi iskemään niin jos antaa pakit hänelle niin heti on rasisti. Tai että kun antaa pakit heterolle niin heti muka loukkaa heterojen ihmisarvoa tai ei hyväksy heteroja.

        No mutta oletko sitä mieltä, ettet ikinä voisi seurustella tummaihoisen kanssa (niin kuin totesit transnaisista, ettet voisi ikinä seurustella) vai antaisitko pakit jostain muusta syystä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta oletko sitä mieltä, ettet ikinä voisi seurustella tummaihoisen kanssa (niin kuin totesit transnaisista, ettet voisi ikinä seurustella) vai antaisitko pakit jostain muusta syystä?

        Tosin puhuit miehestä, silloin tietysti antaisit pakit. Entä jos tämä paljastuisi operoimattomaksi transmieheksi? Sanoit, ettet seurustelisi transihmisen kanssa, mutta ovatko he kuitenkin sinulle naisia?


    • Anonyymi

      Hauskinta tuon hullun lesbon kampanjoinnissa on se, että hän rakastaa haukkua miehiä, haukkua transnaisia miehiksi, jotka röyhkeästi yrittävät kääntää lesbot heteroiksi, koska miehet nyt vaan ovat sellaisia, röyhkeitä. Mutta samalla logiikalla transmiehet ovat lesboja, jotka yrittävät kääntää heteronaiset lesboiksi, koska lesbot nyt ovat röyhkeitä ja vaanivat heteronaisia ja yrittävät huijata heidät lesboiksi :D

      • Anonyymi

        Itse asiassa koomisinta on se, kuinka he, tai lähinnä yksi ihminen, jankuttaa, kuinka yksikään lesbo ei voisi ikinä kiinnostua transnaisesta, koska transnaiset ovat 100 % miehiä ja lesbot eivät ole millään lailla kiinnostuneita peniksistä. Samalla he kuitenkin julistavat transmiesten peniksiä rakastavat kumppanit, kumppanit, jotka tullessaan rakastelluiksi strap-onilla ja kuvittelevat mielessään peniksen ja pitävät ajatusta naisten välisestä seksistä ällöttävänä ovat täysin lesboja. Sitten he joskus änkyttävät, että no biseksuaaleja sitten, vaikkei se muuta mitenkään sitä tosiseikkaa, että nämä naiset eivät ole millään lailla kiinnostuneita emättimestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa koomisinta on se, kuinka he, tai lähinnä yksi ihminen, jankuttaa, kuinka yksikään lesbo ei voisi ikinä kiinnostua transnaisesta, koska transnaiset ovat 100 % miehiä ja lesbot eivät ole millään lailla kiinnostuneita peniksistä. Samalla he kuitenkin julistavat transmiesten peniksiä rakastavat kumppanit, kumppanit, jotka tullessaan rakastelluiksi strap-onilla ja kuvittelevat mielessään peniksen ja pitävät ajatusta naisten välisestä seksistä ällöttävänä ovat täysin lesboja. Sitten he joskus änkyttävät, että no biseksuaaleja sitten, vaikkei se muuta mitenkään sitä tosiseikkaa, että nämä naiset eivät ole millään lailla kiinnostuneita emättimestä.

        Juu, minunkin kumppanini, joka katkaisi aluksi välit useiksi viikoiksi kerrottuani olevani transtaustainen mies eikä minulla siis ollut penistä on silti ehta lesbo, kun seurustelee kanssani :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe