Kaikille palstan Äideille

maissiii

Hyvää Äitienpäivää.
Säätila juhlistaa keväisellä lämmölla ja kepeällä tuullella ja kirkkaalla sinitaivalla,
on niin helppoa laittaa siniristilippu salkoon juhlistamaan äitienpäivää

Meitä äitejä on niin monenlaisia, jokainen on kulkenut omanlaisensa polun.
Toisten polut on kirjottu kukkasin ja kultaisin sanoin,
toisten kirkkain kyynelein ja raskain riimein,,yksiin ei käy äideillekkään nämä äitiyden onnenlahjat. Eikä aina ole voinut osaansa edes valita,
mutta jokaisella lapsella on aina oma äiti ja lapsenlapsella voi jo ollakin monta mummoa.

Voikaa hyvin kaikki Äidit ja iloitkaa voimienne mukaan tästä teidän päivästä, olemme kaikki äidit äitienpäivämme ansainneet..

Muistelkaa vaikka omia äitejänne ja mummojanne. ja elämän eteen kantamia sattumuksia..

https://youtu.be/mIUh3EG-5N4

16

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ala-asteella tehtiin äitienpäiväkortteja.
      Ensin omalle äidille, se meni hyvin, kaikilla oli äiti ja lasten oli hauska korttia näpertää koska luokassa jokaisella oli oma äiti.
      Sitten tehtiin mummolle kortti, yksi lapsi väänsi innolla jokaiselle viidelle mummolleen korttia, kun oli isomummojakin vielä elossa ja mukana hänen elämässä.

      Yksi lapsista katseli vain surullisena sitä touhua ja sopersi, ettei hänellä ole yhtään mummoa. Hiljaisen neuvottelun jälkeen hän tartti saksiin ja alkoi tapahtua, kortteja syntyi useampia, sillä perhepiiristä ja naapurista jöytyi hyviä naisia, joista lapsi tykkäsi ja mielellään mummottomana teki heille omat kortit.
      Yksiin ei lapsillakaan käy nuo mummo-asiat.

      https://youtu.be/dNBeOJ00PnI

      • Anonyymi

        Eikä kaikilla mummoikäisillä ole lapsenlapsia. Se on surullista, ei jatku suku.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä kaikilla mummoikäisillä ole lapsenlapsia. Se on surullista, ei jatku suku.

        Äitinä olemiseen voi littyä niin monenlaista surua , kaipausta ja toiveita.
        aina ei voi aavistaa edes ripauksen vertaa.

        Monilla mummoilla lapselapset täyttävät koko ajatusmaailman.
        Olen tavannut mummoja, kun kyselee, hei, mitäs sulle kuuluu, alkaa tulla tekstiä siitä miten pikku-lilli on oppinut sitä ja tätä. heidän kuulumisensa ovat heidän lastenlastensa kuulumisia. Sillä hetkellä kuuntelen ja olen ymmätävinäni, että hyvää kait kuuluu.

        Voin vain kuvitella, miltä minusta tuntuisi, jos olisin lähtenyt virkistysretkelle ikäisteni naisten kanssa ja sitten illanistujaisissa puhe kääntyy lastenlapsiin ja käsilaukuista paljastuu valokuvapatteristoja toinen toisen jäkee suloisista lilleista ja lissukoista. Voisin vain ihastella muitten kuvia ja tuntisin salaa surua sielussani omien lastenlasten puuttumisesta ja siinä tilanteessa täydellisestä ulkopuolisuudesta.
        Lähtisinkö hevin sen porukan kanssa retkelle, . mene ja tiedä.

        https://youtu.be/Xyw9mfC9jfw


    • "Siru Etana nousi halaten Lupiini Vartta
      kukka kultainen muistutat niin paljon koti-maasta.

      Miksi pitikin lähteä meidän sieltä pois
      tänne Heevetin Nokkosten joukossa kutisten kylmään kuolla vois.

      Ei sanonut sanaakaan Lupiinin-kukka
      se voi pahoin kun sitä-pitkin kapusi tuo Limainen Sukka."
      -
      https://www.youtube.com/watch?v=2QmzXq6sy7g

      H.

    • Hyvää äitienpäivää kaikille palstojen äideille, mummoille ja korvikkeille. Meillä täällä Ruotsissa vietetään äitienpäivää kuun lopussa, joten tämä on tavallinen sunnuntai, paitsi osalle sitkeimmistä ruosuista jotka viettävät äitienpäivää tänään ja sitten taas uudelleen kuukauden viimeisenä sunnuntaina.
      Lämpömittarin lukemat ovat jo kiipeämässä kymmenen asteen yläpuolelle ja yöpakkasiakaan ei ole lähiaikoina luvassa, joten on ehkä aika laitella kasvihuonetta viritykseen ja kylvää kesäkukat.

    • Anonyymi

      Kerrostalossa eilen illalla kaksi kahdeksankymppistä mummoa riiteli siihen malliin että siinä sitä mummoista kerrakseen. Agressiivisia ovat naiset kaiken kullatun äitiyden rinnalla.

      • Anonyymi

        Ei äitiys , ei mummous, ei ihmisyyskään ole elämän kehyksistä kiinni.

        Ruusussa on u joskus myös piikkejä.

        https://youtu.be/w-VOTww6YSY


    • Olen aina liikuttunut Klaus Härön Äideistä parhain - elokuvaa katsoessani.
      Eilen se taas tuli teeveestä.
      Se kertoo lämpimästi sotalapsen tarinan,
      Heikki Hietamiehen omaelämäkerrallisen romaanin juoneen perustuen.
      Suomesta lähti aikoinaan 80 000 lasta sotaa pakoon.

      Nykyään koen, että tuo sotalapsitarinan voi nähdä nykypäivässäkin.
      Monilla sijaiskoteihin oman kodin "sotaa" pakoon joutuneilla lapsilla saattaa olla saman tyyppinen kohtalo. Koskaan ei saa yleistää, jokaisella lapsella on aina oma tarinansa. Suomess on paljon lämpimiä ja huolehtivia sijaiskoteja ja niissä
      ymmärtäviä Äitejä ja Isiä. Voimia heille.
      Vuosittain lapsia otetaan huostaan yli 10 000, aivan liian moni lapsi joutuu sijaiskotiin ja sijaiskodeista on huutava pula., varsinkin pääkaupunkiseudulla.

      Lapsen ja äidin suhde on siitä niin maino, että lapsi aina löytää ja ymmärtää sen
      Äideistä parhaimman

      https://youtu.be/2WBdgufJflc

    • Anonyymi

      Lisätään vielä; kaikille Suomen äideille ihonväreistä riippumatta Hyvää Äitienpäivää!

    • Epäilen, että kaikille innokkaille Lapin kävijöille on lapsena laulettu
      Lapin äidin kehtolaulua.
      Siinä äiti lupaa lapselle niin paljon ja kaikkea kaunista ... laajoista Lapin maista.
      Monesti lapinhulluus imetään jo äidinmaidossa ja lapsena ensimmäiset aarteet Lapista löydetään.Loppuelämä sitten Lappia rakastetaan.

      https://youtu.be/kiJ8cS4Lb7Q?t=159

    • Rinnallani aina...
      tällä laululla voin onnitella kiitoksin kaikkia niitä äitejä,
      jotka ovat viipyneet ihmisten rinnalla kun koronaa on sairastettu, pelätty,
      rokotettu, hoivattu ja huolettu... aina oltu rinnalla.

      https://youtu.be/wiHJrxz0CX8?t=285


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe