Ranskalainen on mainettaan parempi!

Anonyymi

Ihmettelen miksi ranskalais valmisteisia autoja haukutaan?, itselläni on ollut näitä, lähinnä PSA tuotantoa mutta ei näissä ole ollut mitään eritystä vikaa, toisin en voisi sanoa muutamasta. Saksalais merkistä.

25

1093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hienoa kun teit noin kattavan, hyvin perustellun ja ytimekkään analyysin joka perustuu suureen otantaan ja tutkimukseen.

    • Anonyymi

      Ehkä siksi maine on täysi paska koska kokemukset on olleet niin huonoja? Itse olen omistanut yhden aika kalliin ranskalaisen auton jolla oli ajettu n140tkm ostohetkellä ja auto oli siisti kaikinpuolin ja huollettu yksilö. Eipä se mikään twingo hinnat alkaen potkulauta ollutkaan. Siinä autossa oli sen 3 v aikana mitä oudoimpia vikoja ja tielle jättämisiä. Korjaamo korjasi monta kertaa pihaansa hinatun auton ja välillä pääsi ajamalla korjaamolle. Ikinä ei ole ollut niin huonoa ja epäluotettavaa autoa kuin ranskalainen on. Yksi saksalainen auto on vw ja vikoja on siinäkin liian paljon mutta ajelen sillä kuitenkin usein. Vaimolla ja itselläni on ns omat autot japanilaisia ja niitä ei ole tarvinnut erikseen korjuutella vaan perus huollot vain. Tämä vw on tilavempi vain 2 paikkaiseksi rekisteröity ja sen viat myös alkaa tympiä. Lienee paras vaihtaa hiaceen sekin siihen viimeiseen aitoon hiaceen 4x4. Ranskalaista autia en osta enää olkoonkin että ranskan valtio on miljardeja autoteollisuutensa tueksi laadun parantamiseensa antanut. Mutta röttisitikan kyllä voisin harrasteautoksi kyllä ottaa yms wanhoja ranskattaria mutta ei uudempia jokapäiväiseksi tarve autoiksi,ei. Saat ostaa vaikka joka vuosi ranskalaisen auton ja kehua sen maasta taivaaseen mutta minä en tule toista virhetyä enää tekemään,opin kalliiksi tulleista virheistäni ja toisekseen odotan auton olevan aina käytettävissäni,japsit on.

      • Anonyymi

        Lisäys ainoaksi jääneeseen ranskikseeni. Vaihdoin sen pois 190tkm ajettuna joten n3v aikana kokemukset oli karmeat. Muuten se oli hyvä matkustaa ja tilava. Laatu surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys ainoaksi jääneeseen ranskikseeni. Vaihdoin sen pois 190tkm ajettuna joten n3v aikana kokemukset oli karmeat. Muuten se oli hyvä matkustaa ja tilava. Laatu surkea.

        Miksei sitä voinut mainita että mikä auto oli kysymyksessä, olisi ollut paljon helpompaa haarukoida mistä oli oikeasti kysymys.

        Ja keskustelu sillä tasolla, että auton hyvyys riippuisi puhtaasti valmistusmaasta, on sekin vähän... heikolla faktatasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys ainoaksi jääneeseen ranskikseeni. Vaihdoin sen pois 190tkm ajettuna joten n3v aikana kokemukset oli karmeat. Muuten se oli hyvä matkustaa ja tilava. Laatu surkea.

        yksittäistapaus.
        itsellä vuosien varrella ranskalaisia autoja useita.
        luotettavia ja mukavia.
        otanta on suurempi kuin karmeita kokeneella yhden auton omistajalla.
        Aikajana 50 vuotta, on kanttia olla ennakkoluuloton.


    • Anonyymi

      Hyvät kokemukset Peugeot merkistä, oikeastaan kolmen kappalein näitä ollut. Hinta laatu suhde kohdallaan, jos nyt jotain niin pientä mikä ei liikkumiseen vaikuttanut. Kokemusta myös Ford ja vw autoista, ehkä tässä kallistuisin kuitenkin Ranskalaiseen ;)

    • Anonyymi

      Meillä essonbaarissa muisteltais että 70-luvulla ne ruostui ja niissä oli - brittiautojen ohella huonot sähköt. Kertovat että tilanne on muuttunut ja että nykyään ranskikset olisivat parhaiten ruostesuojattuja ja sähkötkin toimisin, mutta kyllä me luotetaan omaan kokemukseen ja sen puuttuessa huhuihin.

    • Anonyymi

      Aikanaan 10 vuotta ranskalaisilla ajelin , kaksi peugeottia. Käytettynä ostin, halvalla sai suhteessa ajokilometreihin ja kuntoon. Ei ruostuneet. Vikoja oli, sähköä, taka-akselia, ovien huonolaatuisia saranatappeja, huohottimen jäätymisiä, päästöongelmia, toisessa kone alkoi pitämään kummaa kalinaa, liekö männässä jotain, tai ajoituksessa, ohjaustehostimen letkut paukkui puhki, toisesta hajosi laturi, tolppien yläpään laakerit ihan sökönä. Pikaisesti mitä tuli mieleen, noin pari kertaa vuodessa pajalla. Ostin saksalaisen niiden jälkeen, ei ole tarvinnut katua, niillä mennään nytkin 20 v jo ollut useampi, ei mitään pahaa sanottavaa, ei ole ranskalaisia jurikaan ikävä.

      • Anonyymi

        Fordissa oli vähän tuon tyyppistä itellä, ei taka-askelia vikaa mutta muuta vastaavaa


      • Anonyymi

        Unohtui mainita että toisessa jonka ostin alle 100 000 km ajettuna noin 4 vuotta vanhana oli jo bensamittari rikki, näytti mitä milloinkin kun tankki alkoi olla alle puolen välin. Vanhemmiten alkoi abs valo palaa satunaisesti. Yleensä syttyi kun ajoi kuoppaan.
        Posittivista väliin, yllättävän lämmin auto talvella, ei todellakaan tullut kylmä vaikka kuinka kovat pakkaset. Tosi mukava jousitus ja muutenkin hiljainen ja hyvä ajaa. Ehkä omaan makuun turhan hätäinen ohjaus mutta siihen tottui 10 vuodessa. Kaukosäätöinen keskuslukko joka oli aika spesiaalia tuohon aikaan toimi hyvin vanhanakin.


      • Anonyymi

        Unohtui mainita että toisessa jonka ostin alle 100 000 km ajettuna noin 4 vuotta vanhana oli jo bensamittari rikki, näytti mitä milloinkin kun tankki alkoi olla alle puolen välin. Vanhemmiten alkoi abs valo palaa satunaisesti. Yleensä syttyi kun ajoi kuoppaan.
        Posittivista väliin, yllättävän lämmin auto talvella, ei todellakaan tullut kylmä vaikka kuinka kovat pakkaset. Tosi mukava jousitus ja muutenkin hiljainen ja hyvä ajaa. Ehkä omaan makuun turhan hätäinen ohjaus mutta siihen tottui 10 vuodessa. Kaukosäätöinen keskuslukko joka oli aika spesiaalia tuohon aikaan toimi hyvin vanhanakin.


      • Anonyymi

        Unohtui mainita että toisessa jonka ostin alle 100 000 km ajettuna noin 4 vuotta vanhana oli jo bensamittari rikki, näytti mitä milloinkin kun tankki alkoi olla alle puolen välin. Vanhemmiten alkoi abs valo palaa satunaisesti. Yleensä syttyi kun ajoi kuoppaan.
        Posittivista väliin, yllättävän lämmin auto talvella, ei todellakaan tullut kylmä vaikka kuinka kovat pakkaset. Tosi mukava jousitus ja muutenkin hiljainen ja hyvä ajaa. Ehkä omaan makuun turhan hätäinen ohjaus mutta siihen tottui 10 vuodessa. Kaukosäätöinen keskuslukko joka oli aika spesiaalia tuohon aikaan toimi hyvin vanhanakin.


      • Anonyymi

        Unohtui mainita että toisessa jonka ostin alle 100 000 km ajettuna noin 4 vuotta vanhana oli jo bensamittari rikki, näytti mitä milloinkin kun tankki alkoi olla alle puolen välin. Vanhemmiten alkoi abs valo palaa satunaisesti. Yleensä syttyi kun ajoi kuoppaan.
        Posittivista väliin, yllättävän lämmin auto talvella, ei todellakaan tullut kylmä vaikka kuinka kovat pakkaset. Tosi mukava jousitus ja muutenkin hiljainen ja hyvä ajaa. Ehkä omaan makuun turhan hätäinen ohjaus mutta siihen tottui 10 vuodessa. Kaukosäätöinen keskuslukko joka oli aika spesiaalia tuohon aikaan toimi hyvin vanhanakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui mainita että toisessa jonka ostin alle 100 000 km ajettuna noin 4 vuotta vanhana oli jo bensamittari rikki, näytti mitä milloinkin kun tankki alkoi olla alle puolen välin. Vanhemmiten alkoi abs valo palaa satunaisesti. Yleensä syttyi kun ajoi kuoppaan.
        Posittivista väliin, yllättävän lämmin auto talvella, ei todellakaan tullut kylmä vaikka kuinka kovat pakkaset. Tosi mukava jousitus ja muutenkin hiljainen ja hyvä ajaa. Ehkä omaan makuun turhan hätäinen ohjaus mutta siihen tottui 10 vuodessa. Kaukosäätöinen keskuslukko joka oli aika spesiaalia tuohon aikaan toimi hyvin vanhanakin.

        No nytpä tulikin sitten mainittua ihan kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohtui mainita että toisessa jonka ostin alle 100 000 km ajettuna noin 4 vuotta vanhana oli jo bensamittari rikki, näytti mitä milloinkin kun tankki alkoi olla alle puolen välin. Vanhemmiten alkoi abs valo palaa satunaisesti. Yleensä syttyi kun ajoi kuoppaan.
        Posittivista väliin, yllättävän lämmin auto talvella, ei todellakaan tullut kylmä vaikka kuinka kovat pakkaset. Tosi mukava jousitus ja muutenkin hiljainen ja hyvä ajaa. Ehkä omaan makuun turhan hätäinen ohjaus mutta siihen tottui 10 vuodessa. Kaukosäätöinen keskuslukko joka oli aika spesiaalia tuohon aikaan toimi hyvin vanhanakin.

        Kuulostaa ihan minkä auton vain vioilta, ilkeempiä vikoja on ne jotka maksaa ja jättää auton tielle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nytpä tulikin sitten mainittua ihan kunnolla.

        Tulipa viesti kerrankin perille, jotain vikaa on tässä forumisssa. Eilen ei suostunut lähettämä.n välillä millään, nyt tuleekin moneen kertaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa ihan minkä auton vain vioilta, ilkeempiä vikoja on ne jotka maksaa ja jättää auton tielle

        Tavalliasia vikoja, mutta oman kokemuksen mukaan esikntyy ranskalaisissa muita useammn


    • Anonyymi

      Hintansa veroinen on kai ollut tuo Pösökin, ikää 20v, kilsoja 330000, hinta 1200. Alussa vaihdoin akun, puolan, tulpat, ilmansuodattimen, ja nyt on saanutkin sitten vuoden ajella rauhassa, ja hyvät on olleet kyydit. Nyt taitaa olla kohta aika vaihtaa jarrupalat. Voi kamala.

    • Anonyymi

      Japanilaisilla ei kuitenkaan ole koskaan ollut tuollaista mainetta, joten jostainhan se maine ilmeisesti kumpuaa......

      • Anonyymi

        Tuota ei voi yleistää, olihan Toyotan dieseleissäkin tyyppivikoja


    • Anonyymi

      Hyvä se vaan on, käytettyjä saa halvalla kuin makkaraa. Hinta/laatu kohdallaan. Toki vikojakin voi halvoissa käytetyissä olla, mutta niin voi olla niissä ns. laatumerkeissäkin.

      • Anonyymi

        THP moottorin kun ostaa itselleen niin kyllä on hinta/laatu kohdallaan.


    • Anonyymi

      Huomattavasti parempi. On saksalaisiakin parempi.

    • Anonyymi

      Itsellä on nyt uutena ostettu Clio 2019. Ranskalainen se taitaa olla suunnittelultaan, toteutukseltaan turkkilainen. Jopa osin osiltaan.
      Muuten ihan kiva auto, mutta alustan osat ovat aivan ala-arvoisia. Alatukivarren alkuperäiset pallonivelet vaihtton 28 000 km kohdalla ja koiranluut 39 000 km kohdalla. Normaalikuntoista asfalttitietä 99% kilometreistä. Katsastusukon käsityksen mukaan tyypillistä Clioille. Tuli puheeksi kun huomasi, edellisenä päivänä vaihdetut alatukivarret.

      • Anonyymi

        Clio melko suosittu Turkissa, ainakin joku vuosi sitten se oli Turkin kolmanneksi suosituin automalli Fiat Egean (Tipon) ja Toyota Corollan jälkeen. Näitä kaikkia kolmea autoa valmistetaan Turkissa.
        Egea on ollut vuodesta toiseen ylivoimaisesti myydyin automalli siellä ja yleinen siellä myös taksissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4622
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1897
    3. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1590
    4. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      124
      1125
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1061
    6. Hei, huomenta komistus

      Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1036
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

      Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      933
    8. Miks et tahtonut

      Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      896
    9. Hyvää huomenta!

      Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      872
    10. Mulla on tarkat korvat

      Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      828
    Aihe