Noniin, eli kaksi viikkoa sitten jäin pakkolomalle työnantajan pakottamana. Laitoin tietenkin työnhaun voimaan ja myös hakemuksen teollisuuskassaan päivärahaa varten. Nyt sieltä kassasta tuli sitten kielteinen päätös sillä perusteella että minua ei olisi saanut määräaikaisena työntekijänä lomauttaa ollenkaan. Eli suomeksi sanottuna laiton lomautus.
Mitä ihmettä tässä nyt pitäisi tehdä ja mistä alan kyselemään lisätietoa ja toimintaohjetta!?
Määräaikanen työntekijä lomautettu laittomasti (?)
1
89
Vastaukset
- Anonyymi
Tiedoksi: Vuonna 2020 OLI keväällä 3 kk voimassa poikkeuslaki jonka mukaan myös määräaikaiset sai lomauttaa. En tiedä onko se enää voimassa. Luultavasti ei, koska sinulle niin kerrottiin. Työnantajalla saattoi olla siis vielä väärä tieto.
Googleta turre.com ja lomautuksen toteutus. Siitä sivusta löytyy hyvää lakiasiaa lomautuksista.
Sitten luulen että sinun pitäisi kertoa asia firman työsuojeluvaltuutetulle ja kysyä ohjeita. Työsuojeluvaltuutettu pitäisi osata neuvoa miten edetä.
Lisäksi hyvä paikka kysyä tällaisissa ongelmatilanteissa on liiton lakimiehet, jos kuuluu liittoon. Liiton nettisivulta voi lähettää kysymyksensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904