Yläkerrassa on hyvin vanhat sähkökaapelit, sellaista metallikuorista kaapelia. Kaksi napaista, harmaa ja musta.
Jos uusin yhden lampun ja jakorasian välisen metallikuorinen johtimen (vahingossa vioitin vanhaa kaapelia) uuteen kaksinapaiseen niin miten nuo värit nykyään menee? Vastaavuudet, vanhan harmaa ja musta =>?
Hola hola mina elektricasantaja!
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ruskea mustaan sininen harmaaseen. Jätä keltavihreä kytkemättä.
- Anonyymi
Ei pidä antaa tuollaisia ohjeita vaikka todennäköisesti noin onkin, vaan pitää kuitenkin varmistaa mittaamalla ettei käy huonosti.
- Anonyymi
Kiitos! Jos tulee savua niin tarkistan kytkennät, kyse puolentoista metrin pituisesta kaapelista joka menee vanhalta posliinista jakorasialta kattovalaisimelle. Vahingossa tikkaat luisti alta pois seinää pitkin ja repi vanhan kaapelin pahasti mutkalle. Tarkoitus on että sähkömies käy asentamassa uudet sähköt kokonaan yläkertaan. Korjaan vain itse tuon pätkän että saan lampun toimimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos! Jos tulee savua niin tarkistan kytkennät, kyse puolentoista metrin pituisesta kaapelista joka menee vanhalta posliinista jakorasialta kattovalaisimelle. Vahingossa tikkaat luisti alta pois seinää pitkin ja repi vanhan kaapelin pahasti mutkalle. Tarkoitus on että sähkömies käy asentamassa uudet sähköt kokonaan yläkertaan. Korjaan vain itse tuon pätkän että saan lampun toimimaan.
Itsellä oli myös metallikuorista johtoa 1950-luvun lopun talossa. Eristeet johtimien ympärillä oli kovasti haurastuneet ja johtoja irrottaessa rapisi iloisesti irti. Joten voi olla tosiaan aiheellista vaihtaa kokonaan ne vanhat sähköjohdot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1971535Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521042
- 72965
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52873- 58873
- 105855
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 82820
- 42814