Mikä mahtaa olla lainmukainen määritelmä talvirenkaalle?
Itsellä on käytössä Landsailin kesärenkaat, joissa on m s ja muistaakseni vielä "All weather" merkinnät. Vietän suurimman osan talvea Espanjassa auto mukanani (n. marraskuun puolivälistä maaliskuun puoliväliin), joten erillisiä talvirenkaita minulla ei ole ollut. Aiemmin tämä ei ole ollut ongelma, kun talvirengaspakko on ollut vain joulukuu-helmikuu. Nyt uuden tieliikennelain mukaan tulisi n. 1kk aika, jolloin talvirengaspakko on voimassa olosuhteiden niin vaatiessa (ilmeisesti tähän riittää, että alueella sivuteillä on talvikeli, vaikka päätiet ovat sulat).
Ovatko kyseiset renkaat lain silmissä pätevät talvirenkaat (tiedän, että käytännössä ovat kelvottomat talviolosuhteisiin, mutta taas Espanjan "talvessa" ovat paljon paremmat kuin talvirenkaat)?
Talvirenkaan määritelmä laissa
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
M S merkintä renkaassa riittää talvirenkaaksi. Muuta ei tarvita.
- Anonyymi
Nuo renkaat ovat ihan lailliset Suomessa ympäri vuoden, kunhan "talvirengasaikana" urasyvyys on vähintään 3 mm. Ehdit ajamaan nykyiset Suomessakin talvirenkaiksi kelpaavat M S renkaasi loppuun ylimenoaikana (jatkuu 2024 saakka). Vasta sen jälkeen talvirenkaista pitää löytyä tuon M S:n lisäksi lumisen vuoren kuva.
- Anonyymi
Kinkit painaa kumien kylkiin kaikki mahdolliset merkinnät mitä löytävät, paskat välittävät mitä siitä seuraa kunhan hölmöt ostaa.
Eiköhän niistä oikeasti sakot anneta talvella liukkailla jos kuvio on täysin kesäkuivio ja viimeistään jos kolaroi niin voi olla vähän vääntämistä vakuutusyhtiönkin kanssa nykyisillä säännöillä. - Anonyymi
Niin no mullakin on nyt alla Goodride SA-37 Sportit, ihan halpis kesärenkaat eikä kovin hyvät siihenkään käyttöön, mutta M S merkintä niistäkin löytyy. Luulin ensin että onko ne jotkut vanhat kitkat, mutta ihan kesärenkaina niitä näköjään myydään, joten eipä kai ole mitkään kitkatkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1171709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381448Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1201286Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1451236
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1491201- 521175
- 571101
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46989