Viestiä pukkaa koulusta kuinka uskonto, elämänkatsomus ja historianopettajat kertovat opettamiensa aineiden tärkeydestä. Omat lapset ovat jo peruskoulussa itse aaavistaneet että matikka ja fysiikka kannattaa hallita että elämässä pärjää. Yliopisto kuin yliopisto, ilmeisesti vaikka historian opettajaksi halajaa, lukion pitkän matematiikan numero on se opiskelijavalinnassa ratkaiseva asia. Lapsenomaista ja sinisilmäisiä tekstiä suoltavat wilmaan historian, uskonnon ja elämänkatsomustiedon opettajat oman työnsä merkityksellisyydestä ja opettamiensa aineiden tärkeydestä. Uusi valintajärjestelmä yliopistoihin palvelee hyvin vaikkapa vientiteollisuutta, matematiikan osaajaa löytyy.
Vastaukset 6
- Anonyymi
Oliko tuo sarkasmia?
- Anonyymi
Yläkoululaisen vanhempana samaa wilmaa viestiä luin, on kai sitten huoli useammassa koulussa kun matemaattisten aineiden painotus on muuttunut tärkeämmäksi.
- Anonyymi
elämänkatsomustieto, uskonto, historia,taideaineet, liikunta kehittävät ihmistä toisella tavalla kuin matematiiikka. Antavat elämälle sisällön.
- Anonyymi
No olipa typerä aloitus. Miten niin että elämässä "pärjää"? Kenen pillin mukaan elät? Eiköhän jokainen määrittele itse mikä omassa elämässä on tärkeää ja mille antaa aikaa, omien kiinnostuksen kohteiden mukaan. Miksi ihmeessä minun tai kenenkään muunkaan tulisi "pärjätä" jonkun muun asettamien standardien mukaan? Luon elämäni itse ja teen sitä mikä minua kiinnostaa, enkä yritä "pärjätä". Sitä paitsi kaikki tieto on hyödyllistä. Ilman ymmärrystä historiasta ja uskonnosta on mahdotonta ymmärtää miksi maailma on tälläinen nykyään kuin on. Ota laput pois silmiltä
- Anonyymi
Pelkän matematiikan ja fysiikan varassa ihminen olisi vain kone. Koneelle riittää matematiikka ja fysiikka, ja se toimii mutta ei elä.
- Anonyymi
Juuri näin, mutta tätä yksinkertaisesta asiaa eivät hengettömät ymmärrä. Katsotaan ylen taiteita ym., todellisuudessa varmastikin juuri siksi ettei niitä taiteellisia lahjoja ole hiukkaakaan siunaantunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1031023Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.137794Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois197730Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su47687Töysä otsikoissa
Töysässä takavarikoitu kaksi luvallista käsiasetta ammuskelun jälkeen!Näin media uutisoi!29666- 61639
- 47610
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä59545Mistäkö haaveilen
Tällä hetkellä. Siitä, että kohtaamme, vetovoima on jäljellä ja saisimme olla aivan kahden, ei tarvitsisi välittää mistä29541Kuinka hyvin kestäisit?
Oletko miettinyt, että mitä jos olisit pyöreä pullukka ja vielä ruma niin kestäisitkö vai masentuisitko?102530