Olen täti 11-vuotiaalle tytölle. Katson todella huolestuneena vierestä miten siskoni kasvattaa hänestä kovaa vauhtia tulevaa narsistia, tai merkit näyttää jo pahasti siltä.
Tytön huonionhaku on aivan uskomatonta ja äiti vielä säestää sitä. "Meidän ..... tykkää lukea läksyjä muiden kanssa, ja koko kahvipöytä vieraineen pysähtyy kuuntelemaan kun tyttö lukee (laulaa, tanssii, tavaa, esiintyy koko ajan). Suuttuu jos häntä ei kuuntele, kun hän päättää keskeyttää aikuisten keskustelun. Siskoni puhelut ovat aina olleet sitä, että hän puhuu ison osan ajasta sivuun lapselleen kun tämä vaatii huomiota.
Tyttö tykkää roolittaa aikuisia ja se on siskostani vain hauskaa. En jaksa ymmärtää, eikö hän tajua mitä tekee, fiksu ja koulutettu ihminen. Miehensä on niin poljettu maahan, ettei viitsi enää puuttua. Joskus on minulle todennut, miten tyttö pyörittää porukkaa 6-0. En itsekään uskalla puuttua, koska siskoni ottaisi sen, niin kuin muunkin sanomisen loukkauksena.
Mitä ihmettä voi tehdä?
Tuleva narsistiko
2
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Itse olen tehnyt havainnon, että huomiohakuiset lapset eivät saa vanhemmiltaan riittävästi huomiota. Eli sinunkin pitäisi päästä kärpäseksi kattoon, että tietäisit, mikä todellinen tilanne tuon lapsen kohdalla onkaan.
Lapsi käyttää tilaisuutta hyväkseen vieraiden ihmisten läsnä ollessa tai silloin kun siskosi on puhelimessa. Laiminlyöty lapsi hän todellisuudessa kuitenkin on.- Anonyymi
Tämä tyttö on saanut huomiota pienestä pitäen. Koko ajan pitää katsoa mitä tekee ja kehua. Jos muita sisaruksia kehutaan, mököttää kun häntä ei. Huomio pitäisi siis kohdistua koko ajan häneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292384
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52882Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 18700
- 53700
- 25689
- 135623