Hei Cherry!:)
Olen elämässäni risteyskohdassa, jossa pitäisi valita lisäopintojen ja koulutustani vastaavan työnhaun välillä. Taloudellisista syistä näitä kahta asiaa ei voi valitettavasti yhdistää. Näetkö onnistunko työn saannissa? Mitä muuten näet kohdallani?
Cherry
4
191
Vastaukset
Tällä hetkellä suosittelisin Sinulle kyllä suuntautumista noihin lisäopintoihin, sillä olosuhteet eivät vaikuta oikein suotuisilta työnhaulle juuri nyt, taitavat työpaikat olla kohdallasi kiven alla. Vaikka lisäopinnot tarkoittavatkin taloudellista tiukkuutta joksikin aikaa, kannattaa se pidemmän päälle; tämän opintorupeaman jälkeen ovet aukeavat sinulle paljon helpommin.
Näin Sinut muuten tummahiuksisena (hieman punertavaa seassa), topakan elämänmyönteisenä naisena, näinköhän oikein? En nähnyt sinun seurustelevan vakituisesti, ja sinkkuutesi näyttäisi vielä jatkuvan jonkin aikaa - yksin et toki joudu olemaan, seuraa ja ystäviä riittää, mutta ihan sitä pitempiaikaista seurustelukumppania joutunet vielä odottelemaan. Kerrothan kuulostiko yhtään osuvalta, palaute on aina tervetullutta!
Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelen.. :)- Lassie26
Kyllä katsauksesi kuulosti osuvalta – pelottavan osuvalta! Kauanko olet tiedostanut näkijän lahjasi?
Lisäopinnot toki kiinnostaisivat, mutta pelkään, etteivät työllistymismahdollisuuteni niidenkään jälkeen parane, koska minulla ei ole alani työkokemusta. Siksi olin ajatellut hakea töitä edes harjoittelun muodossa, mutta silloin opinnot eivät olisi mahdollisia:(. Olin jo täysin kallistumassa rohkeasti opintojen lopettamisen kannalle, mutta pitää vielä pohtia, miten niiden jatkaminen olisi taloudellisesti kohdallani mahdollista. Sydän käskee opiskella, mutta järki taas kokeilemaan vaihteeksi muuta. Niukasti eläminen ei minua pelota, mutta en haluaisi jäädä valtion elätettäväksi.
Hiukseni ovat muuten tummat, oma väri on lähellä kastanjanruskeaa, joten punaisuuttakin niissä on. Olen myös sinkku ja olen ollut sitä mielestäni jo vuosia. Katkaisin viimeisetkin siteeni ex-kumppaniini kuluneen kevään aikana, koska en yksinkertaisesti uskonut hänen tunteidensa olleen aidot. Ymmärrän, että ihminen ansaitsee toisen mahdollisuuden, muttei enää seitsemättä... Uskon kuitenkin tehneeni oikean ratkaisun ja palveluksen myös ex-kumppanilleni, sillä ehkäpä nyt edes hän on lopulta valmis siirtymään elämässään eteenpäin – pysyvästi. Tunnen vihdoinkin olevani VAPAA mutta myös yksinäinen:/. Toki olisi ihanaa, jos kumppani löytyisi, mutta kohdallani se saattaa olla yhtä vaikeaa kuin sellaisen työn saanti, jossa voisin todella hyödyntää vuosia kestäneitä opintojani. Kumppanin löytämisen suhteen toivo alkaa jo mennä (eniten harmittaa, jos en saa lapsia), mutta mielekästä työtä haluaisin vielä joskus tehdä. Elämänmyönteisyyttä on kuitenkin vielä sen verran jäljellä, että toivo minkään haaveeni suhteen ei vielä ole täysin loppunut – ehkä vain hiipunut ikävuosien karttuessa. Uteliaisuuttani vielä kysyisin minkä tyyppisissä työtehtävissä minut tulevaisuudessa näet? Tämä ei todellakaan ole mikään testikysymys, sillä en ole valmistunut varsinaisesti ammattiin vaan mahdollisia toimenkuvia on lukematon määrä. Lisäksi kysyisin vielä sitä, näetkö mistä exäni ja minun välinen yhteys ylipäätään muodostui. Tunsinko hänet kenties menneessä elämässä?
Suuret kiitokset Sinulle Cherrykirsikka vaivannäöstäsi ja aurinkoista ja lämpöistä kevättä!:) Lassie26 kirjoitti:
Kyllä katsauksesi kuulosti osuvalta – pelottavan osuvalta! Kauanko olet tiedostanut näkijän lahjasi?
Lisäopinnot toki kiinnostaisivat, mutta pelkään, etteivät työllistymismahdollisuuteni niidenkään jälkeen parane, koska minulla ei ole alani työkokemusta. Siksi olin ajatellut hakea töitä edes harjoittelun muodossa, mutta silloin opinnot eivät olisi mahdollisia:(. Olin jo täysin kallistumassa rohkeasti opintojen lopettamisen kannalle, mutta pitää vielä pohtia, miten niiden jatkaminen olisi taloudellisesti kohdallani mahdollista. Sydän käskee opiskella, mutta järki taas kokeilemaan vaihteeksi muuta. Niukasti eläminen ei minua pelota, mutta en haluaisi jäädä valtion elätettäväksi.
Hiukseni ovat muuten tummat, oma väri on lähellä kastanjanruskeaa, joten punaisuuttakin niissä on. Olen myös sinkku ja olen ollut sitä mielestäni jo vuosia. Katkaisin viimeisetkin siteeni ex-kumppaniini kuluneen kevään aikana, koska en yksinkertaisesti uskonut hänen tunteidensa olleen aidot. Ymmärrän, että ihminen ansaitsee toisen mahdollisuuden, muttei enää seitsemättä... Uskon kuitenkin tehneeni oikean ratkaisun ja palveluksen myös ex-kumppanilleni, sillä ehkäpä nyt edes hän on lopulta valmis siirtymään elämässään eteenpäin – pysyvästi. Tunnen vihdoinkin olevani VAPAA mutta myös yksinäinen:/. Toki olisi ihanaa, jos kumppani löytyisi, mutta kohdallani se saattaa olla yhtä vaikeaa kuin sellaisen työn saanti, jossa voisin todella hyödyntää vuosia kestäneitä opintojani. Kumppanin löytämisen suhteen toivo alkaa jo mennä (eniten harmittaa, jos en saa lapsia), mutta mielekästä työtä haluaisin vielä joskus tehdä. Elämänmyönteisyyttä on kuitenkin vielä sen verran jäljellä, että toivo minkään haaveeni suhteen ei vielä ole täysin loppunut – ehkä vain hiipunut ikävuosien karttuessa. Uteliaisuuttani vielä kysyisin minkä tyyppisissä työtehtävissä minut tulevaisuudessa näet? Tämä ei todellakaan ole mikään testikysymys, sillä en ole valmistunut varsinaisesti ammattiin vaan mahdollisia toimenkuvia on lukematon määrä. Lisäksi kysyisin vielä sitä, näetkö mistä exäni ja minun välinen yhteys ylipäätään muodostui. Tunsinko hänet kenties menneessä elämässä?
Suuret kiitokset Sinulle Cherrykirsikka vaivannäöstäsi ja aurinkoista ja lämpöistä kevättä!:)Työtehtäviäsi katsoessani mieleeni nousi voimakkaana sana MUSEO: museonhoitaja, arkistonhoitaja tms.. kuitenkin paikassa jossa säilytetään vanhaa tavaraa tai materiaalia - enpä tiedä onko kaukaa haettua tai täsmääkö ollenkaan koulutuksesi kanssa, mutta tällaista kuitenkin näytettiin..
Menneistä elämistähän ei varmaa takuuta voi saada, mutta keskittyessäni sinuun ja exääsi sain voimakkaan mielikuvan siitä, että olisit aikanaan tappanut hänet taistelussa (olitte siis molemmat miehiä) joskus 'haarniskoiden aikaan', ja karmanne näin ollen kietoutuivat yhteen. Tässä elämässä sielusi tunnisti hänen sielunsa (syvällä tiedostamattomalla tasolla) ja tunsi huonoa omaatuntoa tekosistaan haluten hyvittää aiheuttamansa pahan ja maksaa näin karmavelkansa - hänen sielunsa taas halusi ehkä tekosillaan kostaa Sinulle aiemmat kärsimyksensä. Näkisin, että kumpikin on nyt karmansa maksanut ja olette tosiaankin vapaita jatkamaan eteenpäin. Hyvin usein ihmissuhteemme ovat tosiaankin karmallisia, mutta emme kai niihin ryhtyisi jos todelliset syyt muistaisimme ja tiedostaisimme..
Niin, viime kesästä asti olen tätä näkemisen vaikeaa taitoa harjoitellut, joskus paremmalla, joskus huonommalla menestyksellä.. Kiitos että sain katsoa Sinulle! Aurinkoista kevään jatkoa!- lassie26
cherrykirsikka kirjoitti:
Työtehtäviäsi katsoessani mieleeni nousi voimakkaana sana MUSEO: museonhoitaja, arkistonhoitaja tms.. kuitenkin paikassa jossa säilytetään vanhaa tavaraa tai materiaalia - enpä tiedä onko kaukaa haettua tai täsmääkö ollenkaan koulutuksesi kanssa, mutta tällaista kuitenkin näytettiin..
Menneistä elämistähän ei varmaa takuuta voi saada, mutta keskittyessäni sinuun ja exääsi sain voimakkaan mielikuvan siitä, että olisit aikanaan tappanut hänet taistelussa (olitte siis molemmat miehiä) joskus 'haarniskoiden aikaan', ja karmanne näin ollen kietoutuivat yhteen. Tässä elämässä sielusi tunnisti hänen sielunsa (syvällä tiedostamattomalla tasolla) ja tunsi huonoa omaatuntoa tekosistaan haluten hyvittää aiheuttamansa pahan ja maksaa näin karmavelkansa - hänen sielunsa taas halusi ehkä tekosillaan kostaa Sinulle aiemmat kärsimyksensä. Näkisin, että kumpikin on nyt karmansa maksanut ja olette tosiaankin vapaita jatkamaan eteenpäin. Hyvin usein ihmissuhteemme ovat tosiaankin karmallisia, mutta emme kai niihin ryhtyisi jos todelliset syyt muistaisimme ja tiedostaisimme..
Niin, viime kesästä asti olen tätä näkemisen vaikeaa taitoa harjoitellut, joskus paremmalla, joskus huonommalla menestyksellä.. Kiitos että sain katsoa Sinulle! Aurinkoista kevään jatkoa!Hei ja suuret kiitokset!:) Tuo MUSEO-sana kyllä hieman hämmästyttää, koska en ole koskaan ollut kiinnostunut museoista. Ehkäpä se siis tarkoittaa sitä, että alan olla jo museokamaa, kun viimein työllistyn;) HIH! Iän myötä tosin kiinnostus historiaa kohtaan on kasvanut, joten eihän sitä tiedä, vaikka suunnanmuutoksia uralla olisi edessä vielä useita.
Menneisyyden tulkinnasta taas en voi muuta palautetta antaa kuin sen, että on kamalaa olla ”tappaja”. Minulle on kyllä tässä elämässä kostettu ko. ihmisen taholta niin rankalla kädellä, että jotain hyvin pahaa minun on täytynyt tehdä.
Aurinkoista kevättä ja halauksia!:) Niin ja tietysti tsemppiä näkemisen tiellä!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa401933Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4041633Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc491593Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1101291Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen61211Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p56891Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m224885- 60842
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘32807En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37648