Cherry

Lassie26

Hei Cherry!:)

Olen elämässäni risteyskohdassa, jossa pitäisi valita lisäopintojen ja koulutustani vastaavan työnhaun välillä. Taloudellisista syistä näitä kahta asiaa ei voi valitettavasti yhdistää. Näetkö onnistunko työn saannissa? Mitä muuten näet kohdallani?

4

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tällä hetkellä suosittelisin Sinulle kyllä suuntautumista noihin lisäopintoihin, sillä olosuhteet eivät vaikuta oikein suotuisilta työnhaulle juuri nyt, taitavat työpaikat olla kohdallasi kiven alla. Vaikka lisäopinnot tarkoittavatkin taloudellista tiukkuutta joksikin aikaa, kannattaa se pidemmän päälle; tämän opintorupeaman jälkeen ovet aukeavat sinulle paljon helpommin.

      Näin Sinut muuten tummahiuksisena (hieman punertavaa seassa), topakan elämänmyönteisenä naisena, näinköhän oikein? En nähnyt sinun seurustelevan vakituisesti, ja sinkkuutesi näyttäisi vielä jatkuvan jonkin aikaa - yksin et toki joudu olemaan, seuraa ja ystäviä riittää, mutta ihan sitä pitempiaikaista seurustelukumppania joutunet vielä odottelemaan. Kerrothan kuulostiko yhtään osuvalta, palaute on aina tervetullutta!

      Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelen.. :)

      • Lassie26

        Kyllä katsauksesi kuulosti osuvalta – pelottavan osuvalta! Kauanko olet tiedostanut näkijän lahjasi?

        Lisäopinnot toki kiinnostaisivat, mutta pelkään, etteivät työllistymismahdollisuuteni niidenkään jälkeen parane, koska minulla ei ole alani työkokemusta. Siksi olin ajatellut hakea töitä edes harjoittelun muodossa, mutta silloin opinnot eivät olisi mahdollisia:(. Olin jo täysin kallistumassa rohkeasti opintojen lopettamisen kannalle, mutta pitää vielä pohtia, miten niiden jatkaminen olisi taloudellisesti kohdallani mahdollista. Sydän käskee opiskella, mutta järki taas kokeilemaan vaihteeksi muuta. Niukasti eläminen ei minua pelota, mutta en haluaisi jäädä valtion elätettäväksi.

        Hiukseni ovat muuten tummat, oma väri on lähellä kastanjanruskeaa, joten punaisuuttakin niissä on. Olen myös sinkku ja olen ollut sitä mielestäni jo vuosia. Katkaisin viimeisetkin siteeni ex-kumppaniini kuluneen kevään aikana, koska en yksinkertaisesti uskonut hänen tunteidensa olleen aidot. Ymmärrän, että ihminen ansaitsee toisen mahdollisuuden, muttei enää seitsemättä... Uskon kuitenkin tehneeni oikean ratkaisun ja palveluksen myös ex-kumppanilleni, sillä ehkäpä nyt edes hän on lopulta valmis siirtymään elämässään eteenpäin – pysyvästi. Tunnen vihdoinkin olevani VAPAA mutta myös yksinäinen:/. Toki olisi ihanaa, jos kumppani löytyisi, mutta kohdallani se saattaa olla yhtä vaikeaa kuin sellaisen työn saanti, jossa voisin todella hyödyntää vuosia kestäneitä opintojani. Kumppanin löytämisen suhteen toivo alkaa jo mennä (eniten harmittaa, jos en saa lapsia), mutta mielekästä työtä haluaisin vielä joskus tehdä. Elämänmyönteisyyttä on kuitenkin vielä sen verran jäljellä, että toivo minkään haaveeni suhteen ei vielä ole täysin loppunut – ehkä vain hiipunut ikävuosien karttuessa. Uteliaisuuttani vielä kysyisin minkä tyyppisissä työtehtävissä minut tulevaisuudessa näet? Tämä ei todellakaan ole mikään testikysymys, sillä en ole valmistunut varsinaisesti ammattiin vaan mahdollisia toimenkuvia on lukematon määrä. Lisäksi kysyisin vielä sitä, näetkö mistä exäni ja minun välinen yhteys ylipäätään muodostui. Tunsinko hänet kenties menneessä elämässä?

        Suuret kiitokset Sinulle Cherrykirsikka vaivannäöstäsi ja aurinkoista ja lämpöistä kevättä!:)


      • Lassie26 kirjoitti:

        Kyllä katsauksesi kuulosti osuvalta – pelottavan osuvalta! Kauanko olet tiedostanut näkijän lahjasi?

        Lisäopinnot toki kiinnostaisivat, mutta pelkään, etteivät työllistymismahdollisuuteni niidenkään jälkeen parane, koska minulla ei ole alani työkokemusta. Siksi olin ajatellut hakea töitä edes harjoittelun muodossa, mutta silloin opinnot eivät olisi mahdollisia:(. Olin jo täysin kallistumassa rohkeasti opintojen lopettamisen kannalle, mutta pitää vielä pohtia, miten niiden jatkaminen olisi taloudellisesti kohdallani mahdollista. Sydän käskee opiskella, mutta järki taas kokeilemaan vaihteeksi muuta. Niukasti eläminen ei minua pelota, mutta en haluaisi jäädä valtion elätettäväksi.

        Hiukseni ovat muuten tummat, oma väri on lähellä kastanjanruskeaa, joten punaisuuttakin niissä on. Olen myös sinkku ja olen ollut sitä mielestäni jo vuosia. Katkaisin viimeisetkin siteeni ex-kumppaniini kuluneen kevään aikana, koska en yksinkertaisesti uskonut hänen tunteidensa olleen aidot. Ymmärrän, että ihminen ansaitsee toisen mahdollisuuden, muttei enää seitsemättä... Uskon kuitenkin tehneeni oikean ratkaisun ja palveluksen myös ex-kumppanilleni, sillä ehkäpä nyt edes hän on lopulta valmis siirtymään elämässään eteenpäin – pysyvästi. Tunnen vihdoinkin olevani VAPAA mutta myös yksinäinen:/. Toki olisi ihanaa, jos kumppani löytyisi, mutta kohdallani se saattaa olla yhtä vaikeaa kuin sellaisen työn saanti, jossa voisin todella hyödyntää vuosia kestäneitä opintojani. Kumppanin löytämisen suhteen toivo alkaa jo mennä (eniten harmittaa, jos en saa lapsia), mutta mielekästä työtä haluaisin vielä joskus tehdä. Elämänmyönteisyyttä on kuitenkin vielä sen verran jäljellä, että toivo minkään haaveeni suhteen ei vielä ole täysin loppunut – ehkä vain hiipunut ikävuosien karttuessa. Uteliaisuuttani vielä kysyisin minkä tyyppisissä työtehtävissä minut tulevaisuudessa näet? Tämä ei todellakaan ole mikään testikysymys, sillä en ole valmistunut varsinaisesti ammattiin vaan mahdollisia toimenkuvia on lukematon määrä. Lisäksi kysyisin vielä sitä, näetkö mistä exäni ja minun välinen yhteys ylipäätään muodostui. Tunsinko hänet kenties menneessä elämässä?

        Suuret kiitokset Sinulle Cherrykirsikka vaivannäöstäsi ja aurinkoista ja lämpöistä kevättä!:)

        Työtehtäviäsi katsoessani mieleeni nousi voimakkaana sana MUSEO: museonhoitaja, arkistonhoitaja tms.. kuitenkin paikassa jossa säilytetään vanhaa tavaraa tai materiaalia - enpä tiedä onko kaukaa haettua tai täsmääkö ollenkaan koulutuksesi kanssa, mutta tällaista kuitenkin näytettiin..

        Menneistä elämistähän ei varmaa takuuta voi saada, mutta keskittyessäni sinuun ja exääsi sain voimakkaan mielikuvan siitä, että olisit aikanaan tappanut hänet taistelussa (olitte siis molemmat miehiä) joskus 'haarniskoiden aikaan', ja karmanne näin ollen kietoutuivat yhteen. Tässä elämässä sielusi tunnisti hänen sielunsa (syvällä tiedostamattomalla tasolla) ja tunsi huonoa omaatuntoa tekosistaan haluten hyvittää aiheuttamansa pahan ja maksaa näin karmavelkansa - hänen sielunsa taas halusi ehkä tekosillaan kostaa Sinulle aiemmat kärsimyksensä. Näkisin, että kumpikin on nyt karmansa maksanut ja olette tosiaankin vapaita jatkamaan eteenpäin. Hyvin usein ihmissuhteemme ovat tosiaankin karmallisia, mutta emme kai niihin ryhtyisi jos todelliset syyt muistaisimme ja tiedostaisimme..

        Niin, viime kesästä asti olen tätä näkemisen vaikeaa taitoa harjoitellut, joskus paremmalla, joskus huonommalla menestyksellä.. Kiitos että sain katsoa Sinulle! Aurinkoista kevään jatkoa!


      • lassie26
        cherrykirsikka kirjoitti:

        Työtehtäviäsi katsoessani mieleeni nousi voimakkaana sana MUSEO: museonhoitaja, arkistonhoitaja tms.. kuitenkin paikassa jossa säilytetään vanhaa tavaraa tai materiaalia - enpä tiedä onko kaukaa haettua tai täsmääkö ollenkaan koulutuksesi kanssa, mutta tällaista kuitenkin näytettiin..

        Menneistä elämistähän ei varmaa takuuta voi saada, mutta keskittyessäni sinuun ja exääsi sain voimakkaan mielikuvan siitä, että olisit aikanaan tappanut hänet taistelussa (olitte siis molemmat miehiä) joskus 'haarniskoiden aikaan', ja karmanne näin ollen kietoutuivat yhteen. Tässä elämässä sielusi tunnisti hänen sielunsa (syvällä tiedostamattomalla tasolla) ja tunsi huonoa omaatuntoa tekosistaan haluten hyvittää aiheuttamansa pahan ja maksaa näin karmavelkansa - hänen sielunsa taas halusi ehkä tekosillaan kostaa Sinulle aiemmat kärsimyksensä. Näkisin, että kumpikin on nyt karmansa maksanut ja olette tosiaankin vapaita jatkamaan eteenpäin. Hyvin usein ihmissuhteemme ovat tosiaankin karmallisia, mutta emme kai niihin ryhtyisi jos todelliset syyt muistaisimme ja tiedostaisimme..

        Niin, viime kesästä asti olen tätä näkemisen vaikeaa taitoa harjoitellut, joskus paremmalla, joskus huonommalla menestyksellä.. Kiitos että sain katsoa Sinulle! Aurinkoista kevään jatkoa!

        Hei ja suuret kiitokset!:) Tuo MUSEO-sana kyllä hieman hämmästyttää, koska en ole koskaan ollut kiinnostunut museoista. Ehkäpä se siis tarkoittaa sitä, että alan olla jo museokamaa, kun viimein työllistyn;) HIH! Iän myötä tosin kiinnostus historiaa kohtaan on kasvanut, joten eihän sitä tiedä, vaikka suunnanmuutoksia uralla olisi edessä vielä useita.

        Menneisyyden tulkinnasta taas en voi muuta palautetta antaa kuin sen, että on kamalaa olla ”tappaja”. Minulle on kyllä tässä elämässä kostettu ko. ihmisen taholta niin rankalla kädellä, että jotain hyvin pahaa minun on täytynyt tehdä.

        Aurinkoista kevättä ja halauksia!:) Niin ja tietysti tsemppiä näkemisen tiellä!:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe