C++ vai C sharp peliohjelmointiin?

Anonyymi

Godota testailen ja mietin kumpaa kannattaa alkaa harjoittelemaan. Olen peruskurssit käynyt kummastakin noista, mutta enemmän olen koodaillut javalla ja jonkun verran c:llä.

9

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei niillä käymilläsi peruskursseillasi sitten ollut mitään virkaa, ellei ne auttanut muodostamaan käsitystä, minkälaiseen ohjelmointiin ne soveltuvat.

• Anonyymi

Ei kaverista mitään ohjelmoijaa tule... Kunhan vaan unelmoi...

• Anonyymi

C# Lienee parempi jos koodaat windowsille, muuten C ...

• Anonyymi

C-kieltä voi säätää Definoinneilla, jolloin siitäkin saa ymmärrettävää. jos peruna suussa mongerrus tuntuu vieraalta.

• Anonyymi

Ei riitä. Mieti vaikka c :lla toteuttamaasi rutiinia, jolla tulostetaan ruudulle tekstiä? Entäpä jos nyt tahdot saada sinne lisäksi jonkin kuvan? Melkoinen vaiva lisäkoodaukseen. Sen sijaan, jos alunperinkin olet toteuttanut valikon selaintekniikalla - kuvan lisäys on simppeliä. Entäpä jos toteutuksesi tukee vielä javaa? Saat rajattomasti tehtyä.
      Ei mikään vitsi! Helpompi on työskennellä oikealla layerilla koodatessa ja tehdä pieniä muutoksia kuin ottaa jonkin ison komponentin tuottaminen haltuun yhdellä tekniikalla. Tästä syystä käytetään paljon SDK:ta ohjelmistokehityksessä - ja samasta syystä useimmat pelit näyttävät toistensa kopioilta kun on erehdytty siinä, että käytetään samaa peli-engine:ä konepellin alla eikä tehdä edes sitä itse..
      Nykyään tuo lähestymistapa on ihan kelvollinen koska vääntöä riittää ja muisti ei lopu kesken - ennen oli toisin. Ja ei mikään kiellä käyttämästä useampia kieliä ohjelmoinnissa c /c#/c juttelevat kyllä keskenään - samoin useimmille kielille löytyy interface-palikat joilla saadaan eri kieliset ohjelmat ja skriptit juttelemaan keskenään. Kyse on siitä, mikä tekniikka säästää kehitysaikaa eniten.

• Anonyymi

Miksi edes mainitset linux-alueella c sharpin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oho ei pitänyt tulla tähän viestiin vastaus vaan AP:lle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikäs vika C#:issa Linuxilla on? Visual Studionkin saa Linuxiin jos haluaa.

• Anonyymi

Ei MVVM vaadi, että eri tasot olisi pakko kirjoittaa eri kielillä. Joskus se on järkevää (etenkin jos joutuu tekemisiin netin kanssa, jolloin jotain on melkein pakko kirjoittaa JS:llä, yök) mutta ei aina.

Kunhan algoritmit toteuttaa järkevästi, ei kieltä vaihtamalla saa kuin hyvin marginaalista etua suorituskykyyn. Ja jos algoritmeja ei toteuta järkevästi, niin ei ne siitä ainakaan parane, että väliin sotketaan muita kieliä.

C# on peliohjelmointiin, etenkin aloittelijalle, luultavasti paras tällä hetkellä tarjolla olevista kielistä. Se on käytännössä modernisoitu versio Javasta, jolla lisäksi voi halutessaan käyttää .NETiä ja Unitya, tai olla käyttämättä, ihan oman maun mukaan.
        Toki ihan yleissivistyksen vuoksi kannattaa opetella useampia kieliä, että osaa valita kulloinkin käsillä olevaan hommaan sopivimman.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 535
      8609
    2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
      Keuruu
      5
      3698
    3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      9
      2215
    4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      161
      1203
    5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      17
      856
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      40
      764
    7. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      752
    8. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      68
      726
    9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      46
      715
    10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      36
      657
    Aihe