Godota testailen ja mietin kumpaa kannattaa alkaa harjoittelemaan. Olen peruskurssit käynyt kummastakin noista, mutta enemmän olen koodaillut javalla ja jonkun verran c:llä.
C++ vai C sharp peliohjelmointiin?
9
120
Vastaukset
- Anonyymi
Ei niillä käymilläsi peruskursseillasi sitten ollut mitään virkaa, ellei ne auttanut muodostamaan käsitystä, minkälaiseen ohjelmointiin ne soveltuvat.
- Anonyymi
Ei kaverista mitään ohjelmoijaa tule... Kunhan vaan unelmoi...
- Anonyymi
C# Lienee parempi jos koodaat windowsille, muuten C ...
- Anonyymi
C-kieltä voi säätää Definoinneilla, jolloin siitäkin saa ymmärrettävää. jos peruna suussa mongerrus tuntuu vieraalta.
- Anonyymi
Ei riitä. Mieti vaikka c :lla toteuttamaasi rutiinia, jolla tulostetaan ruudulle tekstiä? Entäpä jos nyt tahdot saada sinne lisäksi jonkin kuvan? Melkoinen vaiva lisäkoodaukseen. Sen sijaan, jos alunperinkin olet toteuttanut valikon selaintekniikalla - kuvan lisäys on simppeliä. Entäpä jos toteutuksesi tukee vielä javaa? Saat rajattomasti tehtyä.
Ei mikään vitsi! Helpompi on työskennellä oikealla layerilla koodatessa ja tehdä pieniä muutoksia kuin ottaa jonkin ison komponentin tuottaminen haltuun yhdellä tekniikalla. Tästä syystä käytetään paljon SDK:ta ohjelmistokehityksessä - ja samasta syystä useimmat pelit näyttävät toistensa kopioilta kun on erehdytty siinä, että käytetään samaa peli-engine:ä konepellin alla eikä tehdä edes sitä itse..
Nykyään tuo lähestymistapa on ihan kelvollinen koska vääntöä riittää ja muisti ei lopu kesken - ennen oli toisin. Ja ei mikään kiellä käyttämästä useampia kieliä ohjelmoinnissa c /c#/c juttelevat kyllä keskenään - samoin useimmille kielille löytyy interface-palikat joilla saadaan eri kieliset ohjelmat ja skriptit juttelemaan keskenään. Kyse on siitä, mikä tekniikka säästää kehitysaikaa eniten.- Anonyymi
Miksi edes mainitset linux-alueella c sharpin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi edes mainitset linux-alueella c sharpin?
Oho ei pitänyt tulla tähän viestiin vastaus vaan AP:lle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi edes mainitset linux-alueella c sharpin?
Mikäs vika C#:issa Linuxilla on? Visual Studionkin saa Linuxiin jos haluaa.
- Anonyymi
Ei MVVM vaadi, että eri tasot olisi pakko kirjoittaa eri kielillä. Joskus se on järkevää (etenkin jos joutuu tekemisiin netin kanssa, jolloin jotain on melkein pakko kirjoittaa JS:llä, yök) mutta ei aina.
Kunhan algoritmit toteuttaa järkevästi, ei kieltä vaihtamalla saa kuin hyvin marginaalista etua suorituskykyyn. Ja jos algoritmeja ei toteuta järkevästi, niin ei ne siitä ainakaan parane, että väliin sotketaan muita kieliä.
C# on peliohjelmointiin, etenkin aloittelijalle, luultavasti paras tällä hetkellä tarjolla olevista kielistä. Se on käytännössä modernisoitu versio Javasta, jolla lisäksi voi halutessaan käyttää .NETiä ja Unitya, tai olla käyttämättä, ihan oman maun mukaan.
Toki ihan yleissivistyksen vuoksi kannattaa opetella useampia kieliä, että osaa valita kulloinkin käsillä olevaan hommaan sopivimman.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 402421
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086