Kertokaa lasten lapsille lauluin

Näyttää siltä, että lapset ovat palstaltamme enimmäkseen kadonneet.
Heillähän, kun ei Veteraaneja ihan aidosti ole.
Korkeintaan...tai, olkoon.
Miehiä kun he ovat.
-
Miltä tuntui, kun ensimmäinen lapsi syntyi?
En kysy tässä vauvasta, vaan Isästä ja äidistä.
-
Minä, loogikko kun olen, en pahemmin vauva-keinusta tunteillut.
Istuin yksin kotona ja ajattelin enemmän.
Minkä tulevaisuuden on oikein antaa lapselle.
Tarvittaessa alan kehumaan itseäni.
-
Tämä aloitus ei ole poliittinen.
Mutta saa ottaa hieman siihenkin suuntaan kantaa.
Mutta ei lapsellisesti jankuttaen.

H.

66

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olihan se ihana tunne kun se pikkuinen tyttö maailmaan tuli ...kaiken kärsimyksen ja kivunkin jälkeen onnen tunne voitti kaiken ....ja tälle nuorelle naiselle syntyi sitten ensimmäinen lapsi ....tyttö ...
      Kyllä tuo Veteraanin iltahuuto on myös tunteisiin käyvä ... Sodasta en ole milloinkaan puhunut lapsenlapsille ....kun en itsekään siitä mitään niin tiedä ...
      Olen tähän pikkumieheen niin kiintynyt ...kun hoidin häntä jo vauvasta niin paljon ...olemme toisillemme rakkaat ....
      mimmimum-..mi

    • Anonyymi

      HIENOA muutakin kuin politiikkaa.

    • Olen vanhana saanut lapseni ja kaikki ovat poikia.
      he ovat tuoneet sitten tyttöjä elämänpiiriini,
      pienin jopa syntynyt samana päivänä kuin tämä mummi,
      mutta vuosikymmeniä oli vuosia välissä.

      Ennen omia lapsia, tein vertailevaa tutkimusta,
      onko poikien äidit erilaisia kuin tyttöjen äidit.
      Omasta mielestäni olivat, silloin,
      mutta nykyään en ole siitä niinkään varma.

    • Tässä on, jostain syystä hiipinyt mieleeni liiankin aikuiset lapseni.
      Tyttöseni.
      En ole kysynyt, mutta olisivatkohan he seksuaali-vammaisia?
      Vai into-himoisesti suuntautuneet Koti-maisten miesten vastustukseen.
      Kieltäytyen luonnolliselta synnyttämiseltä.
      Lapsen-lapsia en ole saanut.
      Tunnustan, en ihan kauheasti ole kaivannutkaan.
      Mutta kuitenkin.
      Tunnetaanko meidänkin, elämän Veteraanien muistoista haikeutta.
      Näyttää siltä että nauraa halutaan enemmän.
      Tulevaisuus...kenelle vahingon-ilosta?

      H.

      • Anonyymi

        Olisit kuules "myytymies" joa sen vauvan näkisit ....siis oman lapsenlapsesi ....eikö olisi ihanaa ....vai onko jo liian myöhäistä tyttärille...
        Olisit varmana rakastava ja huolehtiva "pappa"
        mimmimum-..mi


    • Anonyymi

      Odotin esikoista v. 1972 ja olin muka varma että mieheni odotti poikaa.
      Syntyi tyttö ja soitin klinikalta oppilaitoksessa olevalle miehelle: ei tullut poikaa. Mies kysyi oudolla äänellä: No mikäs sieltä tuli?

      • Anonyymi

        Kiits päivän pyrskähdyksestä. - Nm. Heh


      • Anonyymi

        Minulle näyttivät vauvaa heti sen synnyttyä ja kätilö sanoi: Kumman näköinen?
        Vastasin, että ei se mitään. Pääasia, että on terve!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle näyttivät vauvaa heti sen synnyttyä ja kätilö sanoi: Kumman näköinen?
        Vastasin, että ei se mitään. Pääasia, että on terve!

        Taas hörähtelen. - Nm. Kiits


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle näyttivät vauvaa heti sen synnyttyä ja kätilö sanoi: Kumman näköinen?
        Vastasin, että ei se mitään. Pääasia, että on terve!

        Kyl on vanaha ja kulunut vitsi.


    • Anonyymi

      Synnytystarinoitako äijä haluaa lukea 🙄

    • Anonyymi

      Lapsenlapsi tykkää kun soitan huuliharpulla : Hämä hämähäkki :D

      Per-kel

    • Anonyymi

      Ystäväni "kadehtii" minua kun minulla on lapsia ja hänellä ei. Kuulema häntä ei hoida kukaan vanhana ja minulla sentää lapset hoitaa asioitani.
      Onkohan varmaa. Kumpaakohan hoidetaan paremmin tai ylipäätään hoidetaan, minua lapset vai ystävää yhteiskunta.
      Oletko sinä varma että lapsesi hoitavat sinua vanhana?

      • En odota, tai oleta, että lapseni hoitaisivat tätä mummia,
        jos niin vanhaksi eläisin, etten itsenäisesti tulisi toimeen.
        Kyllä se on yhteiskunta, joka hoitaa.
        Olen siihen mennessä myynyt viimeisetkin kipposet
        ja kapposet ja luopunut rahoistani ja odotan,
        että kaikki kannetaan eteeni valmiiksi, syötetään ja juotetaan.
        Olen monesti mielikuvituksellani luonut oman tulevaisuuteeni
        Lapset asuvat pitkin maailmaa ja he ehkä tuovat
        silloin tällöin sen gini tai konjakkiputelin, että saan yömyssyni.
        Jos alshaimeri iskee, todennäköiseti kiroilen kovasti ,
        koska olen ollut kiltti ihminen ennen alshaimeria.
        Toivottavasti silloin on kaikki suomen hoitohenkilökunta
        jo vaihdettu maahanmuuttajiin ja haluan ehdottomasti thaimaalaisen,
        afrikkalaisista en tykkää, he voivat hoitaa eteläsuomalaisia.
        Piirtelen ja maalailen hulluja kuvia ja laulelen rivoja lauluja.
        Pukeudun omituisesti ja käytän hassuja hattuja, elikkä helposti minut unnistaa
        jos joudumme samaan mummivarastoon.


      • maissiii kirjoitti:

        En odota, tai oleta, että lapseni hoitaisivat tätä mummia,
        jos niin vanhaksi eläisin, etten itsenäisesti tulisi toimeen.
        Kyllä se on yhteiskunta, joka hoitaa.
        Olen siihen mennessä myynyt viimeisetkin kipposet
        ja kapposet ja luopunut rahoistani ja odotan,
        että kaikki kannetaan eteeni valmiiksi, syötetään ja juotetaan.
        Olen monesti mielikuvituksellani luonut oman tulevaisuuteeni
        Lapset asuvat pitkin maailmaa ja he ehkä tuovat
        silloin tällöin sen gini tai konjakkiputelin, että saan yömyssyni.
        Jos alshaimeri iskee, todennäköiseti kiroilen kovasti ,
        koska olen ollut kiltti ihminen ennen alshaimeria.
        Toivottavasti silloin on kaikki suomen hoitohenkilökunta
        jo vaihdettu maahanmuuttajiin ja haluan ehdottomasti thaimaalaisen,
        afrikkalaisista en tykkää, he voivat hoitaa eteläsuomalaisia.
        Piirtelen ja maalailen hulluja kuvia ja laulelen rivoja lauluja.
        Pukeudun omituisesti ja käytän hassuja hattuja, elikkä helposti minut unnistaa
        jos joudumme samaan mummivarastoon.

        Sinustahan on tulossa minun oma rakas (nyt jo edesmennyt, rauha hänen muistolleen) äitini. Aivot Alzheimerin runtelemana hänkin lauleli puolihärskejä rallatuksia ja joka päivä olivat uudet ystävät hoitokodissa.
        "Lapset asuvat pitkin maailmaa ja he ehkä tuovat
        silloin tällöin sen gini tai konjakkiputelin, että saan yömyssyni."
        Stemmaa hyvin.
        Hassut hatut ja luovuus myös.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Sinustahan on tulossa minun oma rakas (nyt jo edesmennyt, rauha hänen muistolleen) äitini. Aivot Alzheimerin runtelemana hänkin lauleli puolihärskejä rallatuksia ja joka päivä olivat uudet ystävät hoitokodissa.
        "Lapset asuvat pitkin maailmaa ja he ehkä tuovat
        silloin tällöin sen gini tai konjakkiputelin, että saan yömyssyni."
        Stemmaa hyvin.
        Hassut hatut ja luovuus myös.

        Taidat hassusta hatustasi päätellen olla menossa jo samaa rataa äitisi kanssa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Sinustahan on tulossa minun oma rakas (nyt jo edesmennyt, rauha hänen muistolleen) äitini. Aivot Alzheimerin runtelemana hänkin lauleli puolihärskejä rallatuksia ja joka päivä olivat uudet ystävät hoitokodissa.
        "Lapset asuvat pitkin maailmaa ja he ehkä tuovat
        silloin tällöin sen gini tai konjakkiputelin, että saan yömyssyni."
        Stemmaa hyvin.
        Hassut hatut ja luovuus myös.

        Tuollaisiahan ne höpömummit on ja vielä ylpeilevät sillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaisiahan ne höpömummit on ja vielä ylpeilevät sillä.

        Mikään ei ole iloisempaa, hersyvämpää ja rehellisempää, kuin "höpömummit", joita ei enää vaivaa minkään sortin estot ja toisten ihmisten luulot, estot ja ahtaus. - Nm. Millä itse ylpeilet


    • Anonyymi

      En muista miltä tuntui ensimmäisen tai neljännen lapsen syntymä, oltiin sinä aikana alta 20 vuotiaita. Nyt ollaan 78/79vuotiaita.
      Lapsellisia oltiin, mutta onneksi oli talous kunnossa ja saivat opiskella ja matkustaa kuten halusivat.

    • Lapsemme ovat kehittäneet tulevaisuuttaan.
      Kovin innokkaasti he eivät muista elossa olevia vanhempiaan.
      He haluavat riistää vanhemmiltaan viimeisetkin roposet.
      Säästämällä maa-öljyt.
      Kaikkea muuta ovat valmiita tuhlaamaan.
      Ovathan vanhempansa kouluun aikanaan bensa-autoillaan vieneet lapsensa.
      Minusta tuntuu että lapset olisivat voineet odottaa vielä vähän enemmän.
      Siihen asti kun kasvattajansa ja maailmansa rakentaneet ovat kaikki kuolleet.
      Tuo olisi kohteliainta ja kiitollisinta isille ja äidille.

      H.

    • Minä kirjoitin pienen kirjan jonka omistin lapsenlapsilleni. Että he osaisivat lukea sen käänsin sen englanniksi.
      Siinä kerroin muunmuassa, että kun heidän äitinsä syntyi ihmisiä tuli monesta kerroksesta katsomaan tytärtäni: sana kulki hoitajien keskuudessa että ulkomaalaiselle äidille oli syntynyt suloinen pieni ruusunnuppu. Onneksi ei ollut koronaa ja ihminen hänestäkin sitten kasvoi.

      • Anonyymi

        Tuskin nyt niin suloinen oli, että ryntäsivät sitä monesta kerroksesta katsomaan.
        Taisi kiinnostaa enemmänkin, miltä outo ulkomaan eläjä näyttää.

        Mutta jos hän oikesti synnytti ruusunnupun, eikä mitään vauvaa, niin sitten.
        Epäilivätkö kenties isäksi puutarhuria?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin nyt niin suloinen oli, että ryntäsivät sitä monesta kerroksesta katsomaan.
        Taisi kiinnostaa enemmänkin, miltä outo ulkomaan eläjä näyttää.

        Mutta jos hän oikesti synnytti ruusunnupun, eikä mitään vauvaa, niin sitten.
        Epäilivätkö kenties isäksi puutarhuria?

        Olisihan se ollut aikamoinen shokki, kun yhdeksän kuukautta odottanut luullensa lapsen saavan ja sitten sieltä olisi pulpahtanut pieni vaivainen ruusunnupu.
        Ei ihme, että sitä olisi tultu hämmästelemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin nyt niin suloinen oli, että ryntäsivät sitä monesta kerroksesta katsomaan.
        Taisi kiinnostaa enemmänkin, miltä outo ulkomaan eläjä näyttää.

        Mutta jos hän oikesti synnytti ruusunnupun, eikä mitään vauvaa, niin sitten.
        Epäilivätkö kenties isäksi puutarhuria?

        "Ruusunnuppu", eli pimpollo on paikallista slangia söpöstä vauvasta.

        Ja jos muistan oikein huoneessani kävi ainakin kolmekymmentä täysin vierasta henkilöä ihastelemassa minun ruusuista tyttövauvaani.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Olisihan se ollut aikamoinen shokki, kun yhdeksän kuukautta odottanut luullensa lapsen saavan ja sitten sieltä olisi pulpahtanut pieni vaivainen ruusunnupu.
        Ei ihme, että sitä olisi tultu hämmästelemään.

        Sitten vasta olisi hämmästelty, jos ruusunnupun sijasta olisikin jytkähtänyt ulos iso ruttojuuri!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Ruusunnuppu", eli pimpollo on paikallista slangia söpöstä vauvasta.

        Ja jos muistan oikein huoneessani kävi ainakin kolmekymmentä täysin vierasta henkilöä ihastelemassa minun ruusuista tyttövauvaani.

        Ettei vaan olisi olleet niitä isäehdokkaita?
        Olisit hyvin voinut hyräillä" saat multa horsman, se rentun ruusu on"!


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        "Ruusunnuppu", eli pimpollo on paikallista slangia söpöstä vauvasta.

        Ja jos muistan oikein huoneessani kävi ainakin kolmekymmentä täysin vierasta henkilöä ihastelemassa minun ruusuista tyttövauvaani.

        Siellä ei siis hygieniasta tiedetty sairaalassakaan mitään. Etkä sinä tai lapsen isä karkottaneet töllistelijöitä??!!Vastasyntyneethän on punasia ja ryppysiä kuin kurtturuusu. Se on vieraslaji, joka lain nojalla on poistettava ettei leviä luontoon.Vai että pimp...ollo. Voi tyttöraukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei siis hygieniasta tiedetty sairaalassakaan mitään. Etkä sinä tai lapsen isä karkottaneet töllistelijöitä??!!Vastasyntyneethän on punasia ja ryppysiä kuin kurtturuusu. Se on vieraslaji, joka lain nojalla on poistettava ettei leviä luontoon.Vai että pimp...ollo. Voi tyttöraukkaa.

        Jos tytöstä tulee isona miehiinmenevä, niin tuleeko hänestä silloin "pimpolollo"?


      • Paloma01 kirjoitti:

        "Ruusunnuppu", eli pimpollo on paikallista slangia söpöstä vauvasta.

        Ja jos muistan oikein huoneessani kävi ainakin kolmekymmentä täysin vierasta henkilöä ihastelemassa minun ruusuista tyttövauvaani.

        Sinun muistiisi ei ole ollut luottamista aikaisemminkaan.
        Onko niin huono syntyvyys Kolumpiassa, että ihmetellään joukolla lapsen syntymää?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sinun muistiisi ei ole ollut luottamista aikaisemminkaan.
        Onko niin huono syntyvyys Kolumpiassa, että ihmetellään joukolla lapsen syntymää?

        Kolumbiasta adoptoidaan Suomeenkin lapsia. Kyllä siellä niitä syntyy vieläkin valtavasti, hyvin paljon huonoihin oloihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siellä ei siis hygieniasta tiedetty sairaalassakaan mitään. Etkä sinä tai lapsen isä karkottaneet töllistelijöitä??!!Vastasyntyneethän on punasia ja ryppysiä kuin kurtturuusu. Se on vieraslaji, joka lain nojalla on poistettava ettei leviä luontoon.Vai että pimp...ollo. Voi tyttöraukkaa.

        Ei hygienissa ollut mitään vikaa.
        Me vain olimme iloisia kun iloisia ja ystävällisiä ihmisiä kävi tervehtimässä ja katsomassa meidän ihanaa vauvaa. Vastasyntynyt ei ollut ryppyinen eikä tummanpunainen vaan sileäposkinen ja vaaleanpunainen. Oltiinhan me "vieraslaji" mutta tervetulleita ja toivottuja.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Ei hygienissa ollut mitään vikaa.
        Me vain olimme iloisia kun iloisia ja ystävällisiä ihmisiä kävi tervehtimässä ja katsomassa meidän ihanaa vauvaa. Vastasyntynyt ei ollut ryppyinen eikä tummanpunainen vaan sileäposkinen ja vaaleanpunainen. Oltiinhan me "vieraslaji" mutta tervetulleita ja toivottuja.

        Olit sitten ainut mamu Kolumpiassa silloin ja sillä(kin) tavalla jotenkin erikoinen?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Ei hygienissa ollut mitään vikaa.
        Me vain olimme iloisia kun iloisia ja ystävällisiä ihmisiä kävi tervehtimässä ja katsomassa meidän ihanaa vauvaa. Vastasyntynyt ei ollut ryppyinen eikä tummanpunainen vaan sileäposkinen ja vaaleanpunainen. Oltiinhan me "vieraslaji" mutta tervetulleita ja toivottuja.

        Kyllä se on epähygiienistä, kun kymmeniä vieraita ihmisiä ravaa vastasyntynyttä pällistelemässä, siinä leperretään ja basiluskot lentää suusta. Kai sitä tavallista vaaleampaa vauvaa piti päästä hypistelemäänkin. Tuollainen on ollut sivistysmaiden synnytyssairaaloissa jo kauan kielletty. Eihän mekään rynnätä joukolla katsomaan ventovieraiden maahanmuuttajien vauvoja, vaikka ovatkin suloisia suklaasilmiä ja ihana lämminvärinen iho ja tukka kaunis kiharainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on epähygiienistä, kun kymmeniä vieraita ihmisiä ravaa vastasyntynyttä pällistelemässä, siinä leperretään ja basiluskot lentää suusta. Kai sitä tavallista vaaleampaa vauvaa piti päästä hypistelemäänkin. Tuollainen on ollut sivistysmaiden synnytyssairaaloissa jo kauan kielletty. Eihän mekään rynnätä joukolla katsomaan ventovieraiden maahanmuuttajien vauvoja, vaikka ovatkin suloisia suklaasilmiä ja ihana lämminvärinen iho ja tukka kaunis kiharainen.

        Tiedä häntä kumpi on lapselle vaarallisempaa, latinojen lämpö vai fennoskandien koleus. Tyttärestä kehittyi kuitenkin sitten ajan mittaan sosiaalisesti kompetentti ja muutenkin terve lapsi ja aikuinen.
        En muista mitään hypistelyjä, mutta ei se mahdotonta olisi ollut jos joku olisi halunnut koskettaa vauvani heleää poskea.
        Vuosia sitten kun kävimme siellä pienten poikien kanssa niin etenkin pienempi oli selvästi vaivaantunut kun kaikki tädit halusivat kosketella hänen vaaleaa kiharaista päätään tai rusoposkeaan. "No me toque!" hän oppi sanomaan espanjaksi. Isompi taas vaikka saikin runsaasti huomiota puoleensa myöskin ei ollut hämmentynyt siitä.
        (Emme toki olleet ainoita ulkomaalaisia tai vaaleaihoisia siellä, mutta suomalaisia oli vain yksi vanhempi rouva minun lisäkseni).


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tiedä häntä kumpi on lapselle vaarallisempaa, latinojen lämpö vai fennoskandien koleus. Tyttärestä kehittyi kuitenkin sitten ajan mittaan sosiaalisesti kompetentti ja muutenkin terve lapsi ja aikuinen.
        En muista mitään hypistelyjä, mutta ei se mahdotonta olisi ollut jos joku olisi halunnut koskettaa vauvani heleää poskea.
        Vuosia sitten kun kävimme siellä pienten poikien kanssa niin etenkin pienempi oli selvästi vaivaantunut kun kaikki tädit halusivat kosketella hänen vaaleaa kiharaista päätään tai rusoposkeaan. "No me toque!" hän oppi sanomaan espanjaksi. Isompi taas vaikka saikin runsaasti huomiota puoleensa myöskin ei ollut hämmentynyt siitä.
        (Emme toki olleet ainoita ulkomaalaisia tai vaaleaihoisia siellä, mutta suomalaisia oli vain yksi vanhempi rouva minun lisäkseni).

        Eipä tarvitse mennä juurikaan Tukholmaa, etenkin sen lähiöitä, kauemmaksi kun vaaleat hiukset ovat harvinaisuus ja siniset silmät ihmetyksen aihe.

        Minuakin slummin lapset ääneen hämmästelivät työmaallani, miten kummalliset silmät minulla on, kun ne on ihan siniset. Tädit kuitenkin ymmärsivät pitää näppinsä erossa. Miehet sitävastoin ... No olkoon.
        Kerran istuin pankissa, missä oli vähän tuhottomasti porukkaa. Joku nainen kurkotti kättään jä tökkäsi minua polveen. Melkein kuiskaamalla sanoi, että hänelle tuli mieleen, että meillä on saman väriset hiukset. Sitten aloin katsomaan ympärilleni, niin kaikki muut siellä olivat mustatukkaisia.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tiedä häntä kumpi on lapselle vaarallisempaa, latinojen lämpö vai fennoskandien koleus. Tyttärestä kehittyi kuitenkin sitten ajan mittaan sosiaalisesti kompetentti ja muutenkin terve lapsi ja aikuinen.
        En muista mitään hypistelyjä, mutta ei se mahdotonta olisi ollut jos joku olisi halunnut koskettaa vauvani heleää poskea.
        Vuosia sitten kun kävimme siellä pienten poikien kanssa niin etenkin pienempi oli selvästi vaivaantunut kun kaikki tädit halusivat kosketella hänen vaaleaa kiharaista päätään tai rusoposkeaan. "No me toque!" hän oppi sanomaan espanjaksi. Isompi taas vaikka saikin runsaasti huomiota puoleensa myöskin ei ollut hämmentynyt siitä.
        (Emme toki olleet ainoita ulkomaalaisia tai vaaleaihoisia siellä, mutta suomalaisia oli vain yksi vanhempi rouva minun lisäkseni).

        """(Emme toki olleet ainoita ulkomaalaisia tai vaaleaihoisia siellä, mutta suomalaisia oli vain yksi vanhempi rouva minun lisäkseni)."""

        No nythän siellä on paljon enemmän vakituisesti asuvia suomalaisia, ainakin googlen mukaan.


    • Näin tyttären perhettä pitkästä aikaa. Korona piti meitä erillämme.
      Lapset olivat kasvaneet, hienoja fiksuja lapsia ovat.
      Tyttären kanssa avattiin valkkaripullo ja parannettiin maailmaa. Tuli hyvä olo kun hänen kanssaan voi puhua kaikesta, toinen ymmärtää melkein puolesta sanasta.
      Mahtavaa että on lämpimät välit jälkikasvun kanssa.
      Poikamme puuttui joukosta, haudalla käytiin, ja muisteltiin häntä.

    • Pari alku-kevennystä
      Ystävällisesti tietenkin.
      -
      Pertikki-ryhmä ei sitten kopioi aloituksiani röyhkeästi.
      Kopioita taitaa olla jo kaksi.
      -
      Tellukka sitten kiukuttelee inhokeilleen heidän aloituksissaan.
      EI minun aloituksissani.
      -
      Me, 70 olemme omalta osaltamme rakentaneet tämän maan.
      Ihan hienoja ilmastoja ei koko-ajan ole ollut.
      Kuten ei vanhemmillammekaan.
      Jotenkin tuntuisi hyvältä, että lapsemme antaisivat meidän kuolla siihen minkä olemme haluneet tehdä.
      Niin itsellemme, kuin lapsillemme.
      Ihan vielä ei heidän olisi tarvinnut alkaa pilata viimeisiä vuosiamme.
      Olisivat odottaneet vielä pari-kymmentä vuotta.
      Ennen kuin alkoivat tuhoamaan tulevaisuuttaan.
      Meidän rakentamaamme tulevaisuuttaan.

      H.

      • En minä ole mitään kiukutellut, ainakaan vielä.
        Avoin yleinen keskustelupalsta, jonka ketjuja ei omista muut kuin Suomi 24.


      • Tellukka kirjoitti:

        En minä ole mitään kiukutellut, ainakaan vielä.
        Avoin yleinen keskustelupalsta, jonka ketjuja ei omista muut kuin Suomi 24.

        "Tellukka"

        Muista kuitenkin, että kaikki kiukuttelu ei ole keskustelua.
        Se on sinun ongelmasi.
        Se ei ole S24-ongelma.

        H.


      • Vai ovat taas alkaneet kopioida sinua, hunksi ?..))
        No.Jospa minäkin valitsen tämä "tutun ja turvallisen" ketjun tilitykselleni. Kun tietää, ettei kelpaa, ei tule yllätyksiä..))
        Olet kyllä mielestäni aikaisemmin siirtänyt vastuuta tulevaisuudesta lapsillemme, nytkö olisit valmis vähän kovistelemaan heitäkin ?

        Mutta tosissaan. Kyllä minä suren lasten ja lastenlasten tulevaisuutta. Meidän kasvuilmapirissämme oli toivoa, heillä ei sitä ole - nykytietämyksen ja tulevaisuuden ennusteiden valossa. Ilmastonmuutos, luonnonkatastrofit, pakolaisuus, sodat. Saisiko olla vielä muuta ?
        Jokin uusi ajattelu, uusi ulottuvuus tästä ajasta - tai sen ulkopuolelta - pitäisi löytää, olisiko Maestrolla jokin vaihtoehto tarjolla ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Vai ovat taas alkaneet kopioida sinua, hunksi ?..))
        No.Jospa minäkin valitsen tämä "tutun ja turvallisen" ketjun tilitykselleni. Kun tietää, ettei kelpaa, ei tule yllätyksiä..))
        Olet kyllä mielestäni aikaisemmin siirtänyt vastuuta tulevaisuudesta lapsillemme, nytkö olisit valmis vähän kovistelemaan heitäkin ?

        Mutta tosissaan. Kyllä minä suren lasten ja lastenlasten tulevaisuutta. Meidän kasvuilmapirissämme oli toivoa, heillä ei sitä ole - nykytietämyksen ja tulevaisuuden ennusteiden valossa. Ilmastonmuutos, luonnonkatastrofit, pakolaisuus, sodat. Saisiko olla vielä muuta ?
        Jokin uusi ajattelu, uusi ulottuvuus tästä ajasta - tai sen ulkopuolelta - pitäisi löytää, olisiko Maestrolla jokin vaihtoehto tarjolla ?

        "demeter1"

        Haluaisin hieman tarkennuksia ajatukseen että lapsillamme ei ole toivoa?
        Mehän keskityimme työhön, toimeen-tuloon, kohdataksemme tulevaisuutemme.
        Olimme siis tuottavia, emme olleet tuhoavia.
        -
        Uusi ajattelu ei auta.
        Ei keino-tekoinen kuvittelu.
        Pitää opiskella oikein.
        Opiskella koti-maallemme tuottavasti.
        Siihen eivät Tomaatit riitä.
        Saati Ansari-Mansikat.
        Olemme kouluttaneet Kiinalaiset osaamaan ihan kaiken.
        Mikä siis on Mars-Planeetan tulevaisuus?
        -
        Olisi paljon, paljon tärkeämpää opiskella itse.

        "Mihin tyhjyyteen jalan-jälkesi jätät ihminen?"

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Haluaisin hieman tarkennuksia ajatukseen että lapsillamme ei ole toivoa?
        Mehän keskityimme työhön, toimeen-tuloon, kohdataksemme tulevaisuutemme.
        Olimme siis tuottavia, emme olleet tuhoavia.
        -
        Uusi ajattelu ei auta.
        Ei keino-tekoinen kuvittelu.
        Pitää opiskella oikein.
        Opiskella koti-maallemme tuottavasti.
        Siihen eivät Tomaatit riitä.
        Saati Ansari-Mansikat.
        Olemme kouluttaneet Kiinalaiset osaamaan ihan kaiken.
        Mikä siis on Mars-Planeetan tulevaisuus?
        -
        Olisi paljon, paljon tärkeämpää opiskella itse.

        "Mihin tyhjyyteen jalan-jälkesi jätät ihminen?"

        H.

        ...jalan-jälkesi paljaat

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Tellukka"

        Muista kuitenkin, että kaikki kiukuttelu ei ole keskustelua.
        Se on sinun ongelmasi.
        Se ei ole S24-ongelma.

        H.

        Miksi siten aloit kiukuttelemaan minulle.

        Eipä silti, saa minulle kiukutellakin, jos siltä tuntuu, en siitä harmistu. Minä vain jatkan siitä huolimatta keskusteluani ihan missä ketjussa vain haluan.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Haluaisin hieman tarkennuksia ajatukseen että lapsillamme ei ole toivoa?
        Mehän keskityimme työhön, toimeen-tuloon, kohdataksemme tulevaisuutemme.
        Olimme siis tuottavia, emme olleet tuhoavia.
        -
        Uusi ajattelu ei auta.
        Ei keino-tekoinen kuvittelu.
        Pitää opiskella oikein.
        Opiskella koti-maallemme tuottavasti.
        Siihen eivät Tomaatit riitä.
        Saati Ansari-Mansikat.
        Olemme kouluttaneet Kiinalaiset osaamaan ihan kaiken.
        Mikä siis on Mars-Planeetan tulevaisuus?
        -
        Olisi paljon, paljon tärkeämpää opiskella itse.

        "Mihin tyhjyyteen jalan-jälkesi jätät ihminen?"

        H.

        Niin, huru, jos hyväksyy sen, että mikä tahansa työ, josta tulee rahaa, on tuottavaa työtä niin tokihan me sitä teimme, vaan millä hinnalla ?

        Ilmastoa pilaamalla, luonnonvaroja hukkaamalla, sokeina markkinoiden käskyläisinä uskoen että ainoa merkittävä tavoite meille on taata jatkuva taloudellinen kasvu...
        Unohtamatta elämästä nauttimista , tietenkään, ja unohtaen, että lasku lankeaa tuleville sukupolville...
        Niin, että ollaanko me sankareita kaikki ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Niin, huru, jos hyväksyy sen, että mikä tahansa työ, josta tulee rahaa, on tuottavaa työtä niin tokihan me sitä teimme, vaan millä hinnalla ?

        Ilmastoa pilaamalla, luonnonvaroja hukkaamalla, sokeina markkinoiden käskyläisinä uskoen että ainoa merkittävä tavoite meille on taata jatkuva taloudellinen kasvu...
        Unohtamatta elämästä nauttimista , tietenkään, ja unohtaen, että lasku lankeaa tuleville sukupolville...
        Niin, että ollaanko me sankareita kaikki ?

        "demeter1"

        Jokainen ansaitsee palkkansa osaamisellaan.
        Olemmeko me sankareita?
        Sen määrittelevät lapsemme.
        Minä sanon reilusti että isäni oli sankari.
        Kaksi sotaa ja kaksi lasta hän piti hyvänään.
        -
        "Ihminen, Haudan umpeen luominen ei ole se."

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Jokainen ansaitsee palkkansa osaamisellaan.
        Olemmeko me sankareita?
        Sen määrittelevät lapsemme.
        Minä sanon reilusti että isäni oli sankari.
        Kaksi sotaa ja kaksi lasta hän piti hyvänään.
        -
        "Ihminen, Haudan umpeen luominen ei ole se."

        H.

        Sotaveteraaneista olen tietysti samaa mieltä, ansaitsevat kaiken kunniotuksemme.
        "Ennen oli miehet rautaa"..))


      • huruksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Jokainen ansaitsee palkkansa osaamisellaan.
        Olemmeko me sankareita?
        Sen määrittelevät lapsemme.
        Minä sanon reilusti että isäni oli sankari.
        Kaksi sotaa ja kaksi lasta hän piti hyvänään.
        -
        "Ihminen, Haudan umpeen luominen ei ole se."

        H.

        Joko luit "Sankareita ja sankareiden varjoja", jämsäläisen Pentti Salmelan kirjan millaista oli kasvaa mieheksi 50- ja 60-luvun tehdaspaikkakunnalla. Hän kirjoitti paljon ja koskettavasti suhteestaan omaan isäänsä.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Joko luit "Sankareita ja sankareiden varjoja", jämsäläisen Pentti Salmelan kirjan millaista oli kasvaa mieheksi 50- ja 60-luvun tehdaspaikkakunnalla. Hän kirjoitti paljon ja koskettavasti suhteestaan omaan isäänsä.

        En ole saanut kirjaa käsiini, Paloma. Kun pääsin käymään kirjastossa löysin sieltä pari kirjapiirin valitsemaa kirjaa. Eliitin lisäksi myös Emilie Pinen Tästä on vaikea puhua, "rehellinen, rajusti feministinen (!) hurmaava ja täysin samaistuttava", Kirja on valittu vuoden kirjaksi Irlannissa ja saavuttanut mainetta muuallakin. Isäsuhde pohdittavana tässäkin, kuten myös "Isä pullossa", Johanna Pohjolan "matka alkoholistin mieleen ja maailmaan"."
        Niin, että ihmisen kasvu "vaikeuksien kautta voittoon" tai ainakin eheyteen ja tasapainoon taitaa olla kirjojen yhteinen teema, minulla ainakin...


    • Lastenlasteni tulevaisuudesta en ole suoranaisesti huolestunut, mutta tietenkin arveluttaa hieman millaiseen maailmaan he kasvavat aikuisina. Kuten demeterkin tulevaisuudessa vaanivat vaarat, negatiivinen kehitysspiraali ilmastokysymyksissä, pandemiat, poliittinen tilanne ja etenkin väestönkasvu ja varallisuuden epätasainen jakautuminen, ns. Gini-indexi huolestuttavat. Todennäköisesti emme pysty edes arvaamaan tai ennustamaan miten maailma makaa kun he ovat ehtineet keski-ikään .
      (tulee mieleen tuo omasta varhaisaikuisuudestamme tuttu ikoninen Khalil Gibranin runo vanhemmuudesta http://www.kolumbus.fi/jaakko.harjuvaara/kahlil_gibran_lapset.shtml )
      Meidän arvomaailmamme ei tule koskaan sellaisenaan siirtymään seuraaville sukupolville.
      Miksi vanhempiemme meille antama opetus ja rvot eivät voi olla samat kuin annamme omille lapsillemme ja he omille lapsilleen? Yksinkertaisesti siksi koska se maailma johon me kasvoimme on muuttunut joksikin aivan muuksi. Jotain säilyy, jotain jatkuu, jotain on säilyttämisen arvoista, mutta pienin yhteinen tekijä meidän tulevaisuudennäkymiemme ja lastenlapsiemme tulevaisuudennäkymien kanssa on se että kaikki on jatkuvaa muutosta.

      • Anonyymi

        Onhan meidänkin elämä ollut jatkuvaa muutosta putkiradiosta digiaikaan. Pahin muutos on tolkuton ihmisten lisääntyminen siellä missä on elinmahdollisuudet heikoimmat.


      • Maailma on muuttunut, sen huomasin taas tavattuani jälkipolvea. Tyttären poika on hyvässä asemassa pohjoismaat käsittävässä firmassa.
        Minua kauhistuttaa miten kuluttavat, vaikka onhan heillä tulot toista luokkaa kun eläkkeeni.
        On sähköautot ja etätyöpiste aina mukana.
        Sodan jälkeen syntyneenä nuukuus on minulle toinen luonto.
        Pienin viisivuotias isomummin lapsenlapsista on vielä aito, mutta alkaa hänkin ymmärtää rahan päälle.
        Kun käyvät niin annan aina 100€ kahdelle nuorimmalle. Muut eivät pennosiani tarvitse.
        Uskon että pärjäävät. Mutta en voi mitään sille millaisiksi olosuhteet maailmassa muuttuvat.
        Kyllä isäni, sodankäynyt hämmästelisi nykymenoa. Oli kyllä aikaansa seuraava, ehkä olisi sopeutunut paremmin kuin minä.
        Hän kuoli syöpään 57-vuotiaana. Myös sota vaikutti terveyteen ennen syöpää.
        Isä kertoili sotineensa "kolmen kannaksen koukkaajissa." Olen yrittänyt etsiä tietoja googlesta mutta aika vähän olen löytänyt.
        Äläkä H lyttää minun keromustani, totta joka sana eikä plagiointia.


      • Niinpä, Paloma, eipä ole tullut mieleeni siirtää synkkää maailmankatsomustani lasteni lapsille, tulevaisuuden toivoa he tarvitsevat, mutta negaation pohjalta voi myös edetä. Ei sinne tarvitse jäädä mutta vauhtia se voi sopivasti jarruttaa...
        Gibranin säkeet lapsista ovat kauniit vaikka vasta viime aikoina olen muistellut, että hänellä itsellään ei ollut lapsia ja senvuoksi tietty konkretia puuttuu niistä..)) vai olenko liian arkinen niitä tavoittamaan..))


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Maailma on muuttunut, sen huomasin taas tavattuani jälkipolvea. Tyttären poika on hyvässä asemassa pohjoismaat käsittävässä firmassa.
        Minua kauhistuttaa miten kuluttavat, vaikka onhan heillä tulot toista luokkaa kun eläkkeeni.
        On sähköautot ja etätyöpiste aina mukana.
        Sodan jälkeen syntyneenä nuukuus on minulle toinen luonto.
        Pienin viisivuotias isomummin lapsenlapsista on vielä aito, mutta alkaa hänkin ymmärtää rahan päälle.
        Kun käyvät niin annan aina 100€ kahdelle nuorimmalle. Muut eivät pennosiani tarvitse.
        Uskon että pärjäävät. Mutta en voi mitään sille millaisiksi olosuhteet maailmassa muuttuvat.
        Kyllä isäni, sodankäynyt hämmästelisi nykymenoa. Oli kyllä aikaansa seuraava, ehkä olisi sopeutunut paremmin kuin minä.
        Hän kuoli syöpään 57-vuotiaana. Myös sota vaikutti terveyteen ennen syöpää.
        Isä kertoili sotineensa "kolmen kannaksen koukkaajissa." Olen yrittänyt etsiä tietoja googlesta mutta aika vähän olen löytänyt.
        Äläkä H lyttää minun keromustani, totta joka sana eikä plagiointia.

        https://www.youtube.com/watch?v=m7RkVqNy6Sw
        Pojat laulaa hyvin.


      • liekko kirjoitti:

        Maailma on muuttunut, sen huomasin taas tavattuani jälkipolvea. Tyttären poika on hyvässä asemassa pohjoismaat käsittävässä firmassa.
        Minua kauhistuttaa miten kuluttavat, vaikka onhan heillä tulot toista luokkaa kun eläkkeeni.
        On sähköautot ja etätyöpiste aina mukana.
        Sodan jälkeen syntyneenä nuukuus on minulle toinen luonto.
        Pienin viisivuotias isomummin lapsenlapsista on vielä aito, mutta alkaa hänkin ymmärtää rahan päälle.
        Kun käyvät niin annan aina 100€ kahdelle nuorimmalle. Muut eivät pennosiani tarvitse.
        Uskon että pärjäävät. Mutta en voi mitään sille millaisiksi olosuhteet maailmassa muuttuvat.
        Kyllä isäni, sodankäynyt hämmästelisi nykymenoa. Oli kyllä aikaansa seuraava, ehkä olisi sopeutunut paremmin kuin minä.
        Hän kuoli syöpään 57-vuotiaana. Myös sota vaikutti terveyteen ennen syöpää.
        Isä kertoili sotineensa "kolmen kannaksen koukkaajissa." Olen yrittänyt etsiä tietoja googlesta mutta aika vähän olen löytänyt.
        Äläkä H lyttää minun keromustani, totta joka sana eikä plagiointia.

        Sama asia ihmetyttää minuakin, liekko. Pidäkkeetön (?) kulutus ja tuhlailu, vaikka nuoremme ovat hyvinkin tietoisia sen ympäristövaikutuksista.
        Siitähän ei tietysti sovi sanoa kenellekään.
        Tuntuu vain, että kun lapset/nuoret nykyisin saavat kaiken, he eivät osaa antaa arvoa millekään.


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Maailma on muuttunut, sen huomasin taas tavattuani jälkipolvea. Tyttären poika on hyvässä asemassa pohjoismaat käsittävässä firmassa.
        Minua kauhistuttaa miten kuluttavat, vaikka onhan heillä tulot toista luokkaa kun eläkkeeni.
        On sähköautot ja etätyöpiste aina mukana.
        Sodan jälkeen syntyneenä nuukuus on minulle toinen luonto.
        Pienin viisivuotias isomummin lapsenlapsista on vielä aito, mutta alkaa hänkin ymmärtää rahan päälle.
        Kun käyvät niin annan aina 100€ kahdelle nuorimmalle. Muut eivät pennosiani tarvitse.
        Uskon että pärjäävät. Mutta en voi mitään sille millaisiksi olosuhteet maailmassa muuttuvat.
        Kyllä isäni, sodankäynyt hämmästelisi nykymenoa. Oli kyllä aikaansa seuraava, ehkä olisi sopeutunut paremmin kuin minä.
        Hän kuoli syöpään 57-vuotiaana. Myös sota vaikutti terveyteen ennen syöpää.
        Isä kertoili sotineensa "kolmen kannaksen koukkaajissa." Olen yrittänyt etsiä tietoja googlesta mutta aika vähän olen löytänyt.
        Äläkä H lyttää minun keromustani, totta joka sana eikä plagiointia.

        Kolmen kannaksen koukkaajat kuuluivat 8.divisioonaan, jotka taistelivat : Karjalan Aunuksen ja Maaselän kannaksilla.
        Muistomerkit ovat ainakin Haminassa ja Kotkassa.
        Tarkempia tietoja saat isäsi sotilaspassista tai kantakortista, jonka saa Sota-arkistosta pientä maksua vastaan.


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Sama asia ihmetyttää minuakin, liekko. Pidäkkeetön (?) kulutus ja tuhlailu, vaikka nuoremme ovat hyvinkin tietoisia sen ympäristövaikutuksista.
        Siitähän ei tietysti sovi sanoa kenellekään.
        Tuntuu vain, että kun lapset/nuoret nykyisin saavat kaiken, he eivät osaa antaa arvoa millekään.

        Viisas kommentti. - Nm. Tasan totta


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Maailma on muuttunut, sen huomasin taas tavattuani jälkipolvea. Tyttären poika on hyvässä asemassa pohjoismaat käsittävässä firmassa.
        Minua kauhistuttaa miten kuluttavat, vaikka onhan heillä tulot toista luokkaa kun eläkkeeni.
        On sähköautot ja etätyöpiste aina mukana.
        Sodan jälkeen syntyneenä nuukuus on minulle toinen luonto.
        Pienin viisivuotias isomummin lapsenlapsista on vielä aito, mutta alkaa hänkin ymmärtää rahan päälle.
        Kun käyvät niin annan aina 100€ kahdelle nuorimmalle. Muut eivät pennosiani tarvitse.
        Uskon että pärjäävät. Mutta en voi mitään sille millaisiksi olosuhteet maailmassa muuttuvat.
        Kyllä isäni, sodankäynyt hämmästelisi nykymenoa. Oli kyllä aikaansa seuraava, ehkä olisi sopeutunut paremmin kuin minä.
        Hän kuoli syöpään 57-vuotiaana. Myös sota vaikutti terveyteen ennen syöpää.
        Isä kertoili sotineensa "kolmen kannaksen koukkaajissa." Olen yrittänyt etsiä tietoja googlesta mutta aika vähän olen löytänyt.
        Äläkä H lyttää minun keromustani, totta joka sana eikä plagiointia.

        Hei Liekko,
        tilaa Kansallisarkistosta isäsi kantakortti. Siitä selviää missä isäsi on "sotinut" jne.
        Koska olet lapsi niin sen saat, minäkin tilasin appiukkoni kortin ja lähettivät, sukunimikin on sama. Ei maksa paljon mitään, jonkin kympin, lasku tulee mukana.


    • Anonyymi
    • Jotenkin minusta on alkanut tuntua siltä että.
      Lastemme työ-teollisuus-kielteisyys ei kanna heitä kauaksi.
      Kaikilla ei ole kaunista vartaloa, sievää pimppiä eikä terhakkaita rintoja.
      Pippelikään ei ole kaikilla näyttämisen arvoinen.
      Eikä ihan jokaisella ole läskittömiä rinta-lihaksia.
      Heidän on opeteltava tekemään oikeata työtä.
      Työ kestää itse-ansaittuun eläkkeeseen saakka.
      SOME:sta en ajattele noin.
      Eläke ansaitaan, ulko-näkö on sattumaa.
      Pitäisi myös miettiä kuka kuinkakin paljon eläkkeitä tulevaisuudessa kustantaa.

      H.

      • Anonyymi

        Kysymykseni ei taaskaan kuulu aiheeseen ....mutta kiinnostaisi tietää miten se Rovanperä on pärjäillyt siellä Portugalissa ....Sinä varmaan tiedät.
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kysymykseni ei taaskaan kuulu aiheeseen ....mutta kiinnostaisi tietää miten se Rovanperä on pärjäillyt siellä Portugalissa ....Sinä varmaan tiedät.
        mimmimum-..mi

        "Anonyymi"

        Oikein.
        Tämä aloitus ei koske urheilua sinänsä.
        Mutta.
        -
        Kuten Formula ykkösissä.
        Ei Kalle saa voitaa aina.
        Kuten ei Waltterikaan.
        Raha ei saa aina valua Suomeen.
        -
        Tänä-päivänä ei minkään-lainen urheilu/kilpailu ole enää luotettavan rehellistä.
        Kaikki toimii rahalla.
        Lihaksista huolimatta.
        -
        Hauskaa sinänsä?
        Tavallaan EU:in tuki-paketteja? :)

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Oikein.
        Tämä aloitus ei koske urheilua sinänsä.
        Mutta.
        -
        Kuten Formula ykkösissä.
        Ei Kalle saa voitaa aina.
        Kuten ei Waltterikaan.
        Raha ei saa aina valua Suomeen.
        -
        Tänä-päivänä ei minkään-lainen urheilu/kilpailu ole enää luotettavan rehellistä.
        Kaikki toimii rahalla.
        Lihaksista huolimatta.
        -
        Hauskaa sinänsä?
        Tavallaan EU:in tuki-paketteja? :)

        H.

        Suomalaisittain:

        ...EU:n

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Suomalaisittain:

        ...EU:n

        H.

        Kiva kun vastasit ....nyt oikein hakemalla hain siitä rallista tietoa ....Kalle oli sanonut että mummonsakin olisi ajanut paremmin kuin hän ....
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun vastasit ....nyt oikein hakemalla hain siitä rallista tietoa ....Kalle oli sanonut että mummonsakin olisi ajanut paremmin kuin hän ....
        mimmimum-..mi

        Kalle on yliyritteliäs keltanokka, jota aika ja kokkemus toivottavasti koulii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kun vastasit ....nyt oikein hakemalla hain siitä rallista tietoa ....Kalle oli sanonut että mummonsakin olisi ajanut paremmin kuin hän ....
        mimmimum-..mi

        Mees ny peseen kieles.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe