auton korjaus

Anonyymi

miten menetellä, kun pyysin auton korjauksen kustannusarviota vikojen korjaamisesta eräältä korjaamolta ja pyysin soittamaan paljonko korjaus tulisi maksamaan, että kannattaako korjauttaa vanhaa autoa, niin mitään soittoa ei kuulunut ja auto oli korjattu kalliisti. ilmeisesti ei korjaajalle ollut mennyt perille, että pyysin vain kustannusarviota. en olisi korjauttanut jos olisin tiennyt miten paljon tulisi maksamaan. maksoin laskun, mutta auto ei toiminutkaan, soitin korjaamolle, niin sanoivat että pitää jokin osa uusia. joudunko maksamaan vielä uuden osan ja asennuksen vai miten menetellä. ajattelin ottaa yhteyttä kuluttajan suojeluun.

5

472

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tottahan sinä maksat, vai luuletko että korjaamo maksaa sinun autoon tulevat osat?
      Jos sinulla ei ole mitään kirjallista työtilausta, niin turhaan valitat.

• Anonyymi

Tällaisia ne on huijarikorjaamot.

• Anonyymi

ei kannattas huijata, kun ne menettää asiakkaita, kun sana leviää nopeasti. en ainakaan minä vie enää kyseiseen korjaamoon

• Anonyymi

Lähtökohta on se että korjaamot takovat tulosta. Huijaaminen sijalla yksi.
      Itse pyysin kustannusarviota dieselautoon kun moottorin vikavalo syttyi.
      Vika oli diagnostiikan mukaan turbossa sekä anturit katalysaattorissa 4 kpl .
      Ohivirtausvrnttilli ja takaisin kierrätys venttiili rikki.
      Hinta arvio minimi 7600€ + öljyt ja pientarvikkeet.
      Menin hölmöyksinäni kysymään että saanhan minä ne vanhat osat.
      Ei niitä luovuovuteta asikkaalle ne ovat vaihto-osia, jos osat haluaa itselle niin hinta on kolminkertainen. No ei tullut sopimusta.
      Latasin kytkentäkaavat ja vikakoodit netistä OBD lukija oli ennestään itsellä.
      Puolituntia tutkailin, ja päädyin yhteen osaan kumisessa imuputkessa.
      Aloin selvittämään mistä osan saa. Osa oli Bos osa jonkamerkkiliike lupasi toimittaa 8 viikon odotusajalla hintaa 397,70€ . No en tilannut , marssin paikalliseen tarvikeliikkeeseen , sieltä löytyi hyllystä sama osa kuin alkuperäinen 11,50€ .
      Ostin heti 2 kpl . Tulin kotiin , laitoin osan paikoilleen , ei hälytystä kaikki toimi ja toimii edelleen. Aivan 100% varmuudella minulta olisi laskutettu 7600€+ öljyt ja tarvikkeet.
      Ehkä öljyt olisi vaihdettu ja 11.50€ osa .
      Mitä tästä voi päätellä.
      Kyllä syntyi korjaamoista hyvin himmeä kuva. Niin kovan paikan eteen en joudu että heidän apuaan olisin kyselemässä.

• Anonyymi

Korjasin ammattikoulun jälkeen 3 v ihmisten autoja isossa merkkiliikkeessä. Maillä oli kunnia-asia, että työt tehtiin kunnolla ja huijaamatta. Monta kertaa olisi voinut helposti huijata, mutta ei sellainen tullut mieleenkään.
        Toisen merkin isossa merkkikorjaamossa kaikki työt oli hinnoiteltu valmiiksi ja niitten mukaan mentiin ja oiottiin missä pystyttiin (asentajillakin jonkinlainen urakkapalkkahinnoittelu työn mukaan). Näitä susitöitä sitten tuntitaksalla korjattiin.
        Pian loppui tuon naapuriliikkeen toiminta. Niin muuten sen "minunkin" liikkeen. En vain tiedä miksi, olin siihen aikaan aivan eri paikkakunnalla ja eri alan töissä. Puhuvat myytyjen autojen kysynnän hiipumisesta huonon laadun takia, toiset halliyhtiön kohtuuttumiksi nostetuista vuokrista, jotkut ei tiedä mitään kuten en minäkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3354
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      552
      2078
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1966
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1960
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1307
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1230
    Aihe