auton korjaus

Anonyymi

miten menetellä, kun pyysin auton korjauksen kustannusarviota vikojen korjaamisesta eräältä korjaamolta ja pyysin soittamaan paljonko korjaus tulisi maksamaan, että kannattaako korjauttaa vanhaa autoa, niin mitään soittoa ei kuulunut ja auto oli korjattu kalliisti. ilmeisesti ei korjaajalle ollut mennyt perille, että pyysin vain kustannusarviota. en olisi korjauttanut jos olisin tiennyt miten paljon tulisi maksamaan. maksoin laskun, mutta auto ei toiminutkaan, soitin korjaamolle, niin sanoivat että pitää jokin osa uusia. joudunko maksamaan vielä uuden osan ja asennuksen vai miten menetellä. ajattelin ottaa yhteyttä kuluttajan suojeluun.

4

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tottahan sinä maksat, vai luuletko että korjaamo maksaa sinun autoon tulevat osat?
      Jos sinulla ei ole mitään kirjallista työtilausta, niin turhaan valitat.

• Anonyymi

Tällaisia ne on huijarikorjaamot.

• Anonyymi

ei kannattas huijata, kun ne menettää asiakkaita, kun sana leviää nopeasti. en ainakaan minä vie enää kyseiseen korjaamoon

• Anonyymi

Lähtökohta on se että korjaamot takovat tulosta. Huijaaminen sijalla yksi.
      Itse pyysin kustannusarviota dieselautoon kun moottorin vikavalo syttyi.
      Vika oli diagnostiikan mukaan turbossa sekä anturit katalysaattorissa 4 kpl .
      Ohivirtausvrnttilli ja takaisin kierrätys venttiili rikki.
      Hinta arvio minimi 7600€ + öljyt ja pientarvikkeet.
      Menin hölmöyksinäni kysymään että saanhan minä ne vanhat osat.
      Ei niitä luovuovuteta asikkaalle ne ovat vaihto-osia, jos osat haluaa itselle niin hinta on kolminkertainen. No ei tullut sopimusta.
      Latasin kytkentäkaavat ja vikakoodit netistä OBD lukija oli ennestään itsellä.
      Puolituntia tutkailin, ja päädyin yhteen osaan kumisessa imuputkessa.
      Aloin selvittämään mistä osan saa. Osa oli Bos osa jonkamerkkiliike lupasi toimittaa 8 viikon odotusajalla hintaa 397,70€ . No en tilannut , marssin paikalliseen tarvikeliikkeeseen , sieltä löytyi hyllystä sama osa kuin alkuperäinen 11,50€ .
      Ostin heti 2 kpl . Tulin kotiin , laitoin osan paikoilleen , ei hälytystä kaikki toimi ja toimii edelleen. Aivan 100% varmuudella minulta olisi laskutettu 7600€+ öljyt ja tarvikkeet.
      Ehkä öljyt olisi vaihdettu ja 11.50€ osa .
      Mitä tästä voi päätellä.
      Kyllä syntyi korjaamoista hyvin himmeä kuva. Niin kovan paikan eteen en joudu että heidän apuaan olisin kyselemässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4703
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      3241
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2558
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      248
      2003
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36