Kansanvallan pilkkaajat

Persut ovat ottaneet oppia Trumpin ja hänenkaltaistensa tavoista ja ryhtyneet avoimesti pilkkaamaan kansanvaltaa ja demokratiaa. He eivät halua alistua siihen, että jäävät näkemyksineen eduskunnassa vähemmistöön. Tällaistäkö pellesakkiako viidennes ihmisistä todellakin haluaa vakavissaan hoitamaan Suomen asioita. Punahilkkasatuja, runoja ja virsiä lukemaan eduskunnan puhujapöntöstä. Kieroilemaan kaikilla mahdollisilla tavoilla. Täydellinen rimanalitus kaikkissa suhteissa.

Aiemmin vastaavantyyppiseen pelleilyyn ja asioiden käsittelyn tahalliseen viivyttämiseen ovat syyllistyneet Kepun Paavo Väyrynen, kristillisten Vesa Laukkanen ja SMPn Veikko Vennamo, joka kannettiinkin kerran ulos eduskunnasta.

Persut eivät ole tarkoittaneet vain yhtä uutta puoluetta politiikkaan. He ovat tuoneet mukanaan omat öykkärimäiset pöytätapansa eduskuntaan. Kerta kaikkiaan iljettävää sakkia. Yrittäkää nyt keput pitää puolenne ja torpata maakunnissa tällaisen koronaakin pahemman taudin leviäminen. Persuilu on nimittäin kammottava sairaus.

16

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen pahoillani, että tämä tuli useaan kertaan. Kone herjasi palvelinvirheestä, mutta lähetti avauksen kuitenkin.

    • Näyttää siltä, että hallitus on päättänyt saada sotensa läpi ennen kesää, vaikka se on vähintään yhtä ongelmallinen ja huono kuin edellisellä vaalikaudella kaatunut paketti.
      Osat vain ovat vaihtuneet – nyt viime vaalikaudella valiokunnissa kuhnuroineet demarit ovat sähköjäniksen roolissa ja oppositioon siirtynyt kokoomus valittaa.

      Kaikki puolueet nakertavat politiikan arvoa tahallaan kun tilaisuus tulee ja tarve vaatii
      Viime vaalikaudella vasemmistopuolueet viivyttivät tahallaan eduskunnan päätöksentekoa, nyt he syyttävät siitä perussuomalaisia.

      Maratonpuheita, jaarittelevia monologeja, päätöksenteon tahallista vitkuttamista ja vetkuttamista ja suoranaista työpaikkakiusaamista – suoraan sanoen eduskunnan ja koko poliittisen päätöksenteon arvovallan murentamista.

      Juuri sellaista oli sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen käsittely eduskunnan edellisellä vaalikaudella. Silloin asialla olivat perustuslakivaliokunta ja erityisesti sosiaali- ja terveysvaliokunta, jossa oppositiopuolue SDP:n Krista Kiuru näytti tekevän kaikkensa, ettei sote-paketti pääsisi etenemään.

      Hallituspuolueet syyttivät Kiurua jarrutustaktiikasta, kun asiantuntijakuulemisia jatkettiin loputtomiin. Välillä ei saatu päätettyä edes siitä, millä aikataululla asiaa käsitellään, kun Kiuru lopetti kokouksen ennen kuin asiasta ehdittiin äänestää.

      Oppositio taas moitti hallituspuolueita sysihuonon sote-paketin turhasta kiirehtimisestä. Välillä Kiurun kokoustaukoakin käytettiin hyväksi niin, että asioita saatiin nuijittua eteenpäin. Sote-valiokunnan keskustalaista varapuheenjohtajaa Hannakaisa Heikkistä syytettiin mielenosoituksellisen teatraalisesta elehdinnästä ja liian äänekkäästä kaalinrouskutuksesta.

      Lopulta vasemmistoliiton kansanedustaja Paavo Arhinmäki uhkasi, että oppositio tulee viivyttämään asiaa maratonpuheilla myös suuressa salissa, jos sote-uudistus ikinä pääsisi sinne asti valiokunnista.

      Ilta-Sanomien haastattelussa Arhinmäki kertoi, että opposition keino olisi käyttää painokkaita puheenvuoroja ja pitkittää keskustelua, kunnes laki raukeaisi – ”Kyllä oppositio pystyy vastaamaan kovaan kovalla. Haluja on aika laajasti”, Arhinmäki sanoi.

      Sote kaatui ennen kuin Arhinmäki ehti aloittaa maratonpuheensa.

      Esimerkiksi Paavo Arhinmäen mukaan perussuomalaiset ”pelleilevät vakavalla asialla” ja ”eivät ole sanojensa mittaisia” ja heidän ”kikkailultaan” pitäisi ottaa ”ilmat pois”. Demareiden joukkoja viime vaalikaudella johtanut Antti Rinne puolestaan sanoo perussuomalaisten käyttäytymisen alentavan eduskunnan arvoa.

      On vaikea nähdä, mitä hyötyä perussuomalaiset saisivat arvottomalla viivytystaistelullaan ja heitä voi hyvin perustellusti syyttää eduskunnan ja politiikan arvovallan ja maineen nakertamisesta. Suomi ei ole vähemmistön diktatuuri, jossa venkoilulla estetään enemmistöä päättämästä asioista.

      Tosiasia kuitenkin on, että jokainen puolue nakertaa politiikan arvoa vuorollaan kun tilaisuus tulee ja tarve vaatii. Keinot vain vaihtelevat.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et siis matki ainoastaan kapia ja Mielipidepankkia. Matkit myös iltalehden toimittajaa.
        https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/4b2af855-31d3-4f6c-9413-c8ebdf5b9168

        Sinut ja nikkisi täytyy poistaa palstalta

        Sinä et siis matki ainoastaan kapia ja Mielipidepankkia. Matkit myös iltalehden toimittajaa.
        https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/4b2af855-31d3-4f6c-9413-c8ebdf5b9168

        Sinut ja nikkisi täytyy poistaa palstalta


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et siis matki ainoastaan kapia ja Mielipidepankkia. Matkit myös iltalehden toimittajaa.
        https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/4b2af855-31d3-4f6c-9413-c8ebdf5b9168

        Sinut ja nikkisi täytyy poistaa palstalta

        Matkiahan pitää heitä, ei me muuten mitään tiedetä, kun me ei olla näitä asioista josta puhutaan tehty, vaan he joita pitää matkia. Sosialistit ei vain osaa kirjoittaa tasapuolisesti, vaikka itse tekevät samaa, syyttäen vain muita. Eikä esim. 1918 asellien punakapinakaan nyt niin mieliä nostanut, 6000 Suomalaista kuoli kaikkiaan siinä SDP operaatiossa.


    • Tuskinpa tuo pelleily tuo persuille ainakaan lisää äänestäjiä. Ei tosin aivan pian karkotakaan nykyisiä, mutta uskon tuon nopeuttavan kyllästymistä persuihin pitkällä tähtäimellä, ehkä jo parissa vuodessa. Taisi Paavo Väyrysenkin suosio omien keskuudessa lähteä alamäkeen juuri sen syksyn 1994 shown aikoihin.

      Jää nähtäväksi, innostuvatko persujen kunnanvaltuutetut järjestämään syksyllä omia näytöksiään valtuustosaleissa, mikä puolestaan nopeuttaa äänestäjien kyllästymistä.

      • Kyllä politiikka aina on elänyt, nyt vain persut siinä suurimpana puolueena mukana, kun muistellaan kommunistien aikaakin, kun olivat tuollaisia suuria. Nyt vain tasaväkistä laajemmalla keulalla, kun persut yhtenä tulleet siihen mukaan, ei tiedetä seuraavia EK vaalejakaan kuka suurin. Kuntavaaleja ajatellen, keskusta todennäköisesti pitää paikkansa keulilla edustajien määrällä laskien. Eikä kunnissakaan voi vain vastustaa asioita, kyllä niitä pitää edistää kuten keskusta, SDP jne tehneet. Jos persut , vassarit sanoo vihreitten kanssa ettei heille käy, ei siinä edistytä. Nämä niin ihmeellisä esim. Kemin asiat terveyteen tai sairauteen parermminkin, siellä suuri vasemmisto enemmistä 28/43 silti tuli yksityinen hoitamaan terveyteen liittyvät asiat. Vaikka Li Andersson sanoi heti sen jäljeen " sellaista se kepu kunnissa" ei tiennyt että vasemmistolla 15 valtuutettua ja demareilla 13. kepulla 7.


      • Kyllä politiikka aina on elänyt, nyt vain persut siinä suurimpana puolueena mukana, kun muistellaan kommunistien aikaakin, kun olivat tuollaisia suuria. Nyt vain tasaväkistä laajemmalla keulalla, kun persut yhtenä tulleet siihen mukaan, ei tiedetä seuraavia EK vaalejakaan kuka suurin. Kuntavaaleja ajatellen, keskusta todennäköisesti pitää paikkansa keulilla edustajien määrällä laskien. Eikä kunnissakaan voi vain vastustaa asioita, kyllä niitä pitää edistää kuten keskusta, SDP jne tehneet. Jos persut , vassarit sanoo vihreitten kanssa ettei heille käy, ei siinä edistytä. Nämä niin ihmeellisä esim. Kemin asiat terveyteen tai sairauteen parermminkin, siellä suuri vasemmisto enemmistä 28/43 silti tuli yksityinen hoitamaan terveyteen liittyvät asiat. Vaikka Li Andersson sanoi heti sen jäljeen " sellaista se kepu kunnissa" ei tiennyt että vasemmistolla 15 valtuutettua ja demareilla 13. kepulla 7.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe