Muovikasvit

Aqua

Heippa

Onko akvaariossasi muovi vai oikeat kasvit?? Perusteluja.. Itselläni on muovikasvit ja mielestäni on niin helppohoitoisiakin! Miksi hommata oikeita, kun kalat viihtyvät ihan yhtä hyvin muovikasvien joukossa! Riippuu varmaan mitä kaloja on, mutta en kyllä kovin nopeasti luopuisi muovikasveista, varsinkin kun en ole huomannut koskaan mitään haittaakaan niistä.. pusukalanikin on elänyt ja voinut hyvin jo 10 vuotta.. Kertokaa miksi näette niin paljon vaivaa oikeiden kasvien kanssa??

15

2572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      tottakai.
      1) ne luovuttavat veteen happea
      2) ottavat vedestä jonkin verran ravinteita
      3) ovat luonnollisen näköisiä
      4) niistä ei kummoista vaivaa ole.

      Vain karanteeniakvaariossa voisin ajatella muovikasveja.

    • Kalaton

      Hei! Itse lukeudun niihin, joka ensin aikoi ottaa akvaarioon pelkkiä kasveja. Sitten päätin uskaltautua uuteen harrastukseen ihan elävien kalojen kanssa enkä ole katunut. Minusta akvaarioon kuuluvat sekä kalat että kasvit. Ne luovat yhdessä toimivan kokonaisuuden ja "hoitavat" toisiaan. Kyllähän oikeat kasvit erottaa muovikasveista ja aina edukseen. Samalla ne kasvit huoltaa, kun koko akvaarionkin. Itse en saa kulumaan hoitotoimenpiteisiin puolta tuntia kauempaa viikoittain. Kaunista, tervettä ja ELÄVÄÄ akvaariota on kiva katsella...

    • taisteluturrikka

      esim.siksi että kasvit tuottavat happea,ja oikeissa kasveissa ei ole mitään vaivaa...

      • Aqua

        No eipä ole kalani vielä hapen puutteeseen kuolleet.. hyvin näyttää uiskentelevan.. =) Tuskin muovikasveja myytäisiin eläinkaupoissa, jos ne olisi jotenkin haitaksi..


      • tulipyrstö
        Aqua kirjoitti:

        No eipä ole kalani vielä hapen puutteeseen kuolleet.. hyvin näyttää uiskentelevan.. =) Tuskin muovikasveja myytäisiin eläinkaupoissa, jos ne olisi jotenkin haitaksi..

        Mielestäni muovit eivät kuulu akvaarioon! Sellaiset akvaariot ovat täysin TYYLITTÖMIÄ!


    • Hessu

      Siis nehän on rumia ja luonnottomia. Tuskinpa vesipuutarhoja voisi tehdä muovikasveista...

      • Aqua

        Mulla on akvaario, eikä mikään vesipuutarha.. Ja kauneus on katsojan silmässä! =)


      • Joo--Pa joo!!!

        Muovikasvit on paljo kauniimpii ku jotki todelliset...Mul o 5 muovikasvii ja 3 oikeet eikä niit erota toisistaan millään.. Vieraatki ovat kysyneet et millai ootte saanu noi kasvit pidettyy ni rehevin...>Siin sulle vaa rumaa!!!!


    • JuuLia

      En nää yhtä ainoata hyvää syytä käyttää muovikasveja akvaariossa. Karanteenialtaassa ne kylläkin ovat hyviä sillä näin niistä ei siirry tauteja koska ne voidaan desifioida. Itseltänikin löytyy yksi muovikasvi jota voin edes sen karanteeniajan katsoa. Yleensä ovat kyllä järkyttäviä tönkköjä. Luulossa olen elänyt että kaupatkin myyvät näitä lähinnä karanteenikäyttöön.

      Itse ajattelin aikoinani hankkia altaaseen lähinnä juuri kaloja ja niitä varten muutaman kasvin, nyt sitä silmät kiiluen suunnitellaan sisustusta ja luetaan myyntipalstoja josko löytyisi sitä tai tätä kasvia... Kasvien kasvattaminen on aivan yhtä mielenkiintoista kuin kalojenkin. Tarkoituksena olisi vielä tämän viikon aikana raivata kaloille hiukan uimatilaakin...=) Mahtuupahan taas sitten jotain uutta!

    • Ainomieli1981

      Itse en voisi kuvitellakaan laittavani altaaseen muovikasveja, ehkä karanteenialtaaseen korkeintaan. Ne ovat rumia ja luonnottomia, en ole koskaan nähnyt muovikasvia joka näyttäisi aidolta.

      Minulle akvaario on pala luontoa. En halua änkeä sinne mitään muovirojua kuten aarrearkkuja, laivanhylkyjä, muovikasveja tai värikästä hiekkaa.

      • Piia_

        Minulla on ollut kaikkineen lähes 10 vuoden ajan akvaario. Aluksi minulla oli oikeita kasveja, ja itse koin ne kovin hankaliksi, milloin mätänivät ja milloin muuten vain kuolivat ja tosi usein oli suodatinkin tukossa kasvien osista. Muovikasveista olen nauttinut siis jo varmaan lähes 9 vuoden ajan, enkä tule tietenkään enää muita ostamaankaan. Myytävissä muovikasveissa on kovin paljon eroja, ja itse olen löytänyt mielestäni hienoja aidonnäköisiä näyttäviä muovikasveja, suosittelen :)


      • ....................
        Piia_ kirjoitti:

        Minulla on ollut kaikkineen lähes 10 vuoden ajan akvaario. Aluksi minulla oli oikeita kasveja, ja itse koin ne kovin hankaliksi, milloin mätänivät ja milloin muuten vain kuolivat ja tosi usein oli suodatinkin tukossa kasvien osista. Muovikasveista olen nauttinut siis jo varmaan lähes 9 vuoden ajan, enkä tule tietenkään enää muita ostamaankaan. Myytävissä muovikasveissa on kovin paljon eroja, ja itse olen löytänyt mielestäni hienoja aidonnäköisiä näyttäviä muovikasveja, suosittelen :)

        muovikasvi, entä poistaako kaloille haitallsisa yhdisteitä, joita ei valitettavasti silmällä näe...

        mistä teitä oikein sikiää??

        Kasveilla on tarkoituksensa, ne luovat tasapainoa, ja pitävät vettä hyvänä', kyllä e kala huonossakin vedessä ui, ei se sinulle voi kertoa milloin on paha olla >:(

        laiskan ihmisen lemmikki kala ei ole, mahdatko mitata vesi arvojakaan, miten on vedenvaihtojen laita ??


      • mustatetra-74
        .................... kirjoitti:

        muovikasvi, entä poistaako kaloille haitallsisa yhdisteitä, joita ei valitettavasti silmällä näe...

        mistä teitä oikein sikiää??

        Kasveilla on tarkoituksensa, ne luovat tasapainoa, ja pitävät vettä hyvänä', kyllä e kala huonossakin vedessä ui, ei se sinulle voi kertoa milloin on paha olla >:(

        laiskan ihmisen lemmikki kala ei ole, mahdatko mitata vesi arvojakaan, miten on vedenvaihtojen laita ??

        ihme hermoraunio!!! Älä nyt allesi rupea laskemaan. Muovikasvit ovat nykyään niin aidonnäköisiä, ettei aidoista erota ja jos sattuu olemaan leväongelmaa yms. niin kyllä ne kasvit mätänevät ja aiheuttavat enemmän tuhoa kuin mitään hyödyllistä akvaariossa. Minulla on punamelalehteä ollut vuodesta 2001 ja kasvaa komiasti, mutta levä nussii nopeasti lehdet pilalle. Muut kasvini ovat muovia ja hyvältä näyttää.


      • SP Rotkeil
        Piia_ kirjoitti:

        Minulla on ollut kaikkineen lähes 10 vuoden ajan akvaario. Aluksi minulla oli oikeita kasveja, ja itse koin ne kovin hankaliksi, milloin mätänivät ja milloin muuten vain kuolivat ja tosi usein oli suodatinkin tukossa kasvien osista. Muovikasveista olen nauttinut siis jo varmaan lähes 9 vuoden ajan, enkä tule tietenkään enää muita ostamaankaan. Myytävissä muovikasveissa on kovin paljon eroja, ja itse olen löytänyt mielestäni hienoja aidonnäköisiä näyttäviä muovikasveja, suosittelen :)

        Terve meilläki on täälläki hetkellä muovikasvit millä saat ne pysymään kunnossa voiko niitä suihkuttaa jollakin veden kestävällä lakalla kun vanhemmista rupeaa oksat irtoilemaan.


    • taasakvaariota

      itse olen taas hankkimassa akvaariota muutaman vuoden jälkeen ja aion hommata sinne suurimmaksi osaksi muovikasveja & 1-2 oikeaa PIENTÄ kasvia, itse tykkään muovikasveista enemmän. (: ja akvaarioista saa muovikasvien avulla hienon jos osaa vain sisustaa sen oikein. (; oon nähny monia kuvia joissa on hieno sisustus pelkkien muovikasvejen avulla ! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe