Ostin mökin ja pihassa on kukkapenkki ja siinä kolme pionia. Viime kesänä vietin ekaa suvea siellä, pionit kukkivat komeasti. Nyt kun putsailin kukkapenkeistä pois edellis kesältä jääneitä talventörröttäjiä niin huomasin, että pionien sekaan oli levinnyt idänunikko. Unikko on jo hyvässä kasvussa ja niitä lehtiruusukkeita pionin juurella vaikka kuinka paljon, siis ihan siellä pionikasvustossa. Millä ihmeellä saan ne unikot pois? Todellakin unikot jää pihaan, mutta kauas muista kasveista, kun näkyy levinneen rutkasti. Ihmettelen, että ei niitä syksyllä ollut kun vain kukkapenkin reunalla. Miten ne talven aikana luikertelee ja leviää noin? Kertokaa vinkkinne, mitä tekisitte jos ongelma olisi omassa pionikasvustossanne. Kiitos jo etukäteen ja ihanaa kesää!
Pionin pelastaminen
Anonyymi
1
1139
Vastaukset
- Anonyymi
Pioni ei tykkää siirtämisestä eikä sitä pitäisikään kovin usein muuttaa eri paikkaan. Toki ison vanhan pionin voi ottaa ylös ja jakaa. Jos minulla olisi moinen ongelma niin yrittäisin kiskoa unikot pois pionin keskeltä ja koko penkistä pois niin tarkkaan ettei enää siinä leviä. Idänunikko on upea, laittaisit sellaiseen paikkaan että saa levitä rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73899Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691