Pionin pelastaminen

Anonyymi

Ostin mökin ja pihassa on kukkapenkki ja siinä kolme pionia. Viime kesänä vietin ekaa suvea siellä, pionit kukkivat komeasti. Nyt kun putsailin kukkapenkeistä pois edellis kesältä jääneitä talventörröttäjiä niin huomasin, että pionien sekaan oli levinnyt idänunikko. Unikko on jo hyvässä kasvussa ja niitä lehtiruusukkeita pionin juurella vaikka kuinka paljon, siis ihan siellä pionikasvustossa. Millä ihmeellä saan ne unikot pois? Todellakin unikot jää pihaan, mutta kauas muista kasveista, kun näkyy levinneen rutkasti. Ihmettelen, että ei niitä syksyllä ollut kun vain kukkapenkin reunalla. Miten ne talven aikana luikertelee ja leviää noin? Kertokaa vinkkinne, mitä tekisitte jos ongelma olisi omassa pionikasvustossanne. Kiitos jo etukäteen ja ihanaa kesää!

1

1105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pioni ei tykkää siirtämisestä eikä sitä pitäisikään kovin usein muuttaa eri paikkaan. Toki ison vanhan pionin voi ottaa ylös ja jakaa. Jos minulla olisi moinen ongelma niin yrittäisin kiskoa unikot pois pionin keskeltä ja koko penkistä pois niin tarkkaan ettei enää siinä leviä. Idänunikko on upea, laittaisit sellaiseen paikkaan että saa levitä rauhassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      381
      5520
    2. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      15
      1522
    3. Onko kaivatullasi ruuvit löysällä

eli himmeä pääkoppa? 🪚
      Ikävä
      106
      961
    4. Miltä se tuntui

Miltä se tuntui, kun ymmärsit minun ikävöineen sinua?
      Ikävä
      78
      841
    5. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      50
      832
    6. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      41
      813
    7. Asentajako putosi radiomastosta

https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000011707236.html Ihminen on kuollut pudottuaan radiomastosta Tampereen Teiskoss
      Tampere
      44
      812
    8. Haikeaa miten kaikki meni

Ei ole rohkeutta enää nähdä. Koska pelkään, että haavat aukeaa. Ikävä on silti, vaikka en vastannut...tiedät mihin.
      Ikävä
      56
      807
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      56
      794
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      39