Sain äidiltäni Arabian Gardenia -sarjan ison lautasen, kermanekan ja sokerikupin. Ovat mielestäni tosi kauniit. Valkoisella pohjalla on ruskeansävyisiä kukkia.
Tietääkö kukaan kauanko näitä on valmistettu (valmistetaanko vieläkin?), minkä arvoisia ovat ja onko sarjaa paljon myytävänä.
ARABIAN GARDENIA-SARJA
9
4189
Vastaukset
- Tuulia
Oikeassa olet. Meilläkin on muutamia lautasia, tarjoiluastioita ja kannu, ja olen aivan ihastunut. Olen vain yrittänyt turhaan etsiä tietoa kyseisestä sarjasta. Toivottavasti joku osaa auttaa!
- Saara
Jos et vielä ole saanut vastauksia kysymyksiisi, niin Arabian museon nettisivujen mukaan suunnittelija on Esteri Tomula ja sarja on 70-luvulta (73-74). Ei valmisteta enää. Kannattaa etsiskellä kirpputoreilta, antiikkiliikkeistä, huutokaupoista jne. Suhteellisen harvoin tulee vastaan, esim. vanhojen arabia-astioiden kaupan nettisivuilla (www.wanhatarabia-astiat.fi) ei tällä hetkellä löydy yhtään, mutta sieltä saat osviittaa, minkä arvoisia astiasi voisivat olla (jos ovat virheettömiä).
- Nimetön
Hei!
Käväisepä iittalan sivuilla: www.iittala.fi, mene suomalaisille sivuille ja sitä kautta Arabian kirpparille. Sieltä voi löytyä harvinaisempaakin vanhaa tuotantoa. - muuttamassa
Minulla on mokka-astiasto, josta muuttomies rikkoi kaksi asettia. Eli neljä täydellistä kuppiparia ja kaksi ilman asettia eli leipälautasta. Missä voi myydä ja mitä voi pyytää? Sain kihlajaislahjaksi työnantajaltani vuonna 1974.....
- niku66
minulla gardenia maitokannu,ruskea kuvioinen...en löydä arvoa mistään.osaisiko joku auttaa?
- niku66
olen koittanut myös selvittää vanhan maljakon arvoa.pohjassa helander humppila signeeraus.korkea maljakko jossa sisällä kulkee valkoinen ja ruskea kiemura raita,yläosastaan tulppaanin mallinen.ilmeisesti 1800-luvun lopusta tai 1900luvun alusta
- Fasetti
Hei! En tiedä, mikä on maljakkosi, mutta ei se voi olla niin vanha kuin arvelet. Humppilan lasitehdas on perustettu vuona 1952. Sen jälkeen joku Helanderin veljeksistä on valmistanut maljakon.
- niku66
ok...aivan:)
osaatko kertoa tuosta maitokannusta?- niku66
lähinnä kiinnostaa noin arvo..se ilmeisesti on 70-lukua,eli jokusen kympinkö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279