Koirani on n.6kk ja erittäin energinen.on alkanut pikku hiljaa tekemään tuhoja yksin ollessa..
Tahtoisin ostaa sille häkin mahd.pian,niin sais rauhassa totutella siihen ennen kuin se sinne "pönkätään"..
Minkä kokoinen häkin pitäisi olla?(koira joutuisi oleen siellä pari kolme kertaa viikossa jopa 7tuntia)
Hinta arvioita?
Mistä niitä saa,eläinkaupoista vai pitääkö tilata jostain?
kuonokoppahan ois toinen vaihtoehto,mutta se ei estä koiraani rappaamasta esim.ovea tai kaivamasta sohvaa.niimpä olen päätynyt häkkiin..
Koiralle (sisä)häkki
7
767
Vastaukset
- minä
Tilasin omalle koiralleni häkin Hobby Hall:ista. Niitä tosin saa lemmikkieläinkaupoistakin. Tai sit käytettynäkin voi löytyä. Hintaa en muista mut selvinnee esim. Hobbarin nettisivuilta.
Positiivisena asiana voin sanoa, että jossain vaiheessa tuo "tuhoaminen" menee ohi ja häkki jää "tarpeettomaksi". Tai noh, meillä koirat pitävät häkkiä pesänään/nukkumapaikkanaan, kun se on rauhallisella paikalla kokoajan esillä.
Niin juu, ja jos häkkiin päädyt, niin kasaa se ensin esim. keskelle olkkaria ja jätä ovet auki. Anna koiran tutkia sitä rauhassa. Laita vaikka ruokakuppi sinne, että se saa syödä siellä ja tulla sen jälkeen pois. Tee häkkikokemuksesta mahdollisimman miellyttävä koiralle.- koko?
kuinka suuri häkkisi on?
- 2dogs
koko? kirjoitti:
kuinka suuri häkkisi on?
on toisella koiralla häkki nykyään käytössä poissaolomme aikana..juuri tuhoilun takia..
koiralla korkeutta nyt 53cm ja painoa pian 25kg..
tämä on sakemannisekoitus..
ostimme eläinkaupan isoimman häkin..
122x75x86 ja hintaa oli 195e..
koiran tulee mahtua liikkumaan siellä hyvin..
http://www.kennelliitto.fi/uutiset20040418_1.htm
tuossa on hieman asiaa häkistä ja siitä minkä kokoinen sen tulisi olla.. - pitkiä
2dogs kirjoitti:
on toisella koiralla häkki nykyään käytössä poissaolomme aikana..juuri tuhoilun takia..
koiralla korkeutta nyt 53cm ja painoa pian 25kg..
tämä on sakemannisekoitus..
ostimme eläinkaupan isoimman häkin..
122x75x86 ja hintaa oli 195e..
koiran tulee mahtua liikkumaan siellä hyvin..
http://www.kennelliitto.fi/uutiset20040418_1.htm
tuossa on hieman asiaa häkistä ja siitä minkä kokoinen sen tulisi olla..aikoja koirasi on siellä häkissä?
ymmärsin tuosta linkistä että työpäivä(7-8h) on liian pitkä aika koiralle olla häkissä,joudunko siis unohtamaan häkin hankinnan..?
miehelläni on onneksi arkisin paljon vapaata,koiraa ei siis tarvitsisi pitää häkissä viitenä päivänä viikossa..
ei haittaisi jos koira tuhoaisi minun tavaroita,sohvaa,puris pöydän jalkoja tai vastaavaa koska siihen olen varautunut enkä omista mitään niin arvokasta,mutta kalliiksi tulee kun syö vuokrakämpän seinän/kaappien kulmat,listat,rappaa ovet jne. - minä myös
koiran pitäminen kotona pitkiä aikoja häkissä on eläinsuojelurikos!!!!
- 2dogs
tuon tekstin minkä aiemmin laitoin tuonne kennelliiton sivuilta, siinä on hieman tulkinta eroja..
liian pienessä häkissä pitäminen ei ole sallittua..
häkissä tulee olla juotavaa..
eikä mielellään saisi pitää pitkiä aikoja kerrallaan..
siinä kuitenkin mainitaan että tulee olla pätevä syy miksi pitää koiraa sisällä häkissä.. ja mielestäni on varsin pätevä syy siinä että koira järsii joka paikan ja saattaa jopa siinä niellä vierasesineitä tai purra sähköjohtoja..perusteena on silloin että koira on vaaraksi itselleen yksin ollessaan..
meillä koira on vaihtelevia aikoja häkissä 1-7 tuntia muutamana päivänä viikossa..
meillä on tuo kirurgin veitsen alle pääseminen ollut muutaman kerran jo niin lähellä..tuolla häkissä pentu on turvassa itseltään..- sulle 2dogs
avusta!
Tiedustelen vielä koirani kasvattajalta häkistä/koosta jne.Luulisi että hänkin on joskus törmännyt tähän ongelmaan..
Olen samaa mieltä kanssasi (2dogs) ja yleensähän tuo tuhoaminen loppuu aikanaan,että väliaikaistahan tuo häkissä pitäminen on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1653080Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732091- 411881
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii431856Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321431Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541183
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul329993Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles114973Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53802