Korona rokotus ja pitääkö saada palkka

Anonyymi

Luin juuri tuoreelta uutisen jossa työmarkkinajärjestöt olivat sitä mieltä,että kun menee rokotukseen niin siltä ajalta pitää saada palkka??? Missä järki ?
henkilökohtainen rokotus on ihmisen yksityinen asia joka pitää hoitaa pois päiväjärjestyksessä ihan omana asiana ihan oman terveyden vuoksi. Itse sain rokotuksen kotikuntani järjestämänä aikaa koko hommaan kului noin 20 minuuttia.
Minulle ei tullut edes mieleen,että työnantajani olisi pitänyt tähän lyhyeen toimenpiteeseen jotenkin osallistua sillä se olisi ollut mielestäni täysin naurettavaa.
Mielestäni joka asiaan ei pidä työmarkkinapolitiikkaa sotkea ainakaan rokotusasioihin.

29

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin olen samaa mieltä kanssasi. Jos nuorempia ikäryhmiä rokotetaan työterveyshuollossa niin sitten varmasti työantaja osallistuu kustannuksiin,mutta sellainen on vasta suunnittelun asteella. Niin kauan kuin tämä valtiollinen/kuntien järjestämä rokostus sujuu kuin liukuhihnalta eli todella nopeasti kun aika on varattu niin turha on duunarin vaatia jotain palkan tapaista työnantajalta kyseisestä varttitunnista. Varttitunti on on vain yksi pierun suhautus ihmisen elämässä.

    • Anonyymi

      Kun nyt ollaan tällä palstalla niin kuskihan kurvaa rokotuspaikan pihaan ennen ajoon lähtöä ja sitten tien päälle.

      Toimistoduunari käväisee kahvi- tai ruokapaussillaan rokotuksessa tai lähtee ihan tuosta vaan rokotukseen sen kummempia pomolle puhumatta.

    • Anonyymi

      Ei ole nähty mitään hyötyä vielä noista piikeistä
      On nähty vain kuolemaa ja kärsimystä piikeistä.
      On nähty, että nuo rahat olisi voitu käyttää vaikka ihmisiä auttamalla. Vaikka Afrikkaan vettä ja asuntoja eikä tappamalla heitä nälkään tämän plandemian kanssa.

      • Anonyymi

        Hanki sinäkin jokin harrastus ettei aikasi kulu ja pääsi sekoa netin idioottipalstoilla.


      • Anonyymi

        Eihän ne miljoonat koronasta välttyneet rokotetut tule sinulle kertomaan että hyötyä on ollut.


    • Anonyymi

      Mutta kun kaikki työssäkäyvät eivät pääse työajan ulkopuolella rokotuspaikalle ja rokotukset pitäisi saada mahdollisimman nopeasti ja kattavasti koko kansalle.
      Onko tuo nyt niin iso asia, että pitää alkaa itkeä ja ottaa kantaa kun MINÄ ITSE SENTÄÄN KÄVIN PIIKILLÄ OMALLA AJALLA JA OLEN NÄIN HYVÄ IHMINEN, dorka sinä olet.

      • Anonyymi

        Sinä ystävällinen ihminen joka haukuit minua dorkaksi. Kävin oman kotikuntani nettisivuilla ja sieltä löytyi heti tiedot miten oman asuinkuntani hoitaa rokotukset ja nettilinkin avulla pääsin heti varaamaan ajan rokotukseen ja myös samalla varasin heti sen täydennysrokotuksen. Sain ihan itse valita ajankohdan ja tarjolla oli aikoja ihan aamuvarhaisesta iltamyöhään. Eli jokaiselle kansalaiselle kyllä sopiva aika löytyi. Töistä tullessa ajelin rokotuspaikalle homma hoitui todella sujuvasti eli nopeasti ja sitten kotiin. En näe mitään syytä miksi tällaiseen rutiini asiaan pitäisi työnantaja sekoittaa jos kerrankin oman kunnan terveydenhoito on järjestänyt asiat todella mallikkaasti eli sujuvasti ja koko hommasta jäi todella hyvä mieli. Vaikka haukuit minua dorkaksi niin toivotan sinulle oikein hyvää työpäivää torstai on toivoa täynnä myös ehkä sinulle.................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ystävällinen ihminen joka haukuit minua dorkaksi. Kävin oman kotikuntani nettisivuilla ja sieltä löytyi heti tiedot miten oman asuinkuntani hoitaa rokotukset ja nettilinkin avulla pääsin heti varaamaan ajan rokotukseen ja myös samalla varasin heti sen täydennysrokotuksen. Sain ihan itse valita ajankohdan ja tarjolla oli aikoja ihan aamuvarhaisesta iltamyöhään. Eli jokaiselle kansalaiselle kyllä sopiva aika löytyi. Töistä tullessa ajelin rokotuspaikalle homma hoitui todella sujuvasti eli nopeasti ja sitten kotiin. En näe mitään syytä miksi tällaiseen rutiini asiaan pitäisi työnantaja sekoittaa jos kerrankin oman kunnan terveydenhoito on järjestänyt asiat todella mallikkaasti eli sujuvasti ja koko hommasta jäi todella hyvä mieli. Vaikka haukuit minua dorkaksi niin toivotan sinulle oikein hyvää työpäivää torstai on toivoa täynnä myös ehkä sinulle.................

        Todella hyvä ja asiallinen vastaus epäasialliseen mielipiteeseen. Jokaisen pitää muistaa vaikka kaikki haluaisivat nopeasti rokotukseen niin eri kunnilla rokotukset ovat edistyneet hieman eri tahtiin. Pääkaupunkiseudulla rokotetaan nyt 40 vuotiaita. Oman kunnan nettisivuilta saa hyvät ohjeet jokainen ihminen. Minua huolestuttaa eniten se,että kun nämä vartuneemmat 50 vuotta ja siitä ylöspäin on rokotettu niin 40 vuotiaat eivät ole enää yhtä innolla varanneet rokotusaikoja, se on uskomatonta käytöstä kun kyseessä on maailmanlaajuinen epidemia . Koko hommaan menee max .30 min X 2 kertaa jokainen ihminen on sen ajan valmis maksamaan vapaa-ajasta. Vai mitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvä ja asiallinen vastaus epäasialliseen mielipiteeseen. Jokaisen pitää muistaa vaikka kaikki haluaisivat nopeasti rokotukseen niin eri kunnilla rokotukset ovat edistyneet hieman eri tahtiin. Pääkaupunkiseudulla rokotetaan nyt 40 vuotiaita. Oman kunnan nettisivuilta saa hyvät ohjeet jokainen ihminen. Minua huolestuttaa eniten se,että kun nämä vartuneemmat 50 vuotta ja siitä ylöspäin on rokotettu niin 40 vuotiaat eivät ole enää yhtä innolla varanneet rokotusaikoja, se on uskomatonta käytöstä kun kyseessä on maailmanlaajuinen epidemia . Koko hommaan menee max .30 min X 2 kertaa jokainen ihminen on sen ajan valmis maksamaan vapaa-ajasta. Vai mitä!

        Meidän kunnassa on ongelmana edelleen että rokotteita ei ole. Näin ainakin kerrotaan.
        Siksi vielä suuri osa li 60 vuotiaista on rokottamatta vaikka ajanvaraus on auki 45v täyttäneille. Aikoja vaan ei ole tarjolla kuin kourallinen.
        Voidaan näyttää lehdissä että kyllä meillä rokotetaan jo 45v täyttäneitä.

        Minä kävin työajalla piikillä. Kun on liukuva työaika ja kotitoimistolla niin tuossa ei ollut mitään ongelmaa. Päivät kyllä on muutenkin noin 9 tuntisia joten tämä vain vähän tasoittaa tunteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän kunnassa on ongelmana edelleen että rokotteita ei ole. Näin ainakin kerrotaan.
        Siksi vielä suuri osa li 60 vuotiaista on rokottamatta vaikka ajanvaraus on auki 45v täyttäneille. Aikoja vaan ei ole tarjolla kuin kourallinen.
        Voidaan näyttää lehdissä että kyllä meillä rokotetaan jo 45v täyttäneitä.

        Minä kävin työajalla piikillä. Kun on liukuva työaika ja kotitoimistolla niin tuossa ei ollut mitään ongelmaa. Päivät kyllä on muutenkin noin 9 tuntisia joten tämä vain vähän tasoittaa tunteja.

        todella hyvä asenne sinulla. Sinä olet todella fiksu ihminen ja ymmärrät ,että kun on erilaisia tilanteita eri kunnissa niin pitää osata suhtautua asiallisesti vakavaan asiaan. Kaikki me suomalaiset kuitenkin tiedämme,että kaveria ei jätetä "se kuuluisa talvisodan henki" jokainen halukas suomalainen , virolainen,latvialainen,Liettualainen ja muu kansalainen jolla on Suomen Kela kortti rokotetaan viimeistään kesällä. Olin todella iloinen kun Virolainen työkaveri kertoi ,että sai rokotuksen . Koko maailma haluaa päästä eroon koko asiasta. vai oletko eri mieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        todella hyvä asenne sinulla. Sinä olet todella fiksu ihminen ja ymmärrät ,että kun on erilaisia tilanteita eri kunnissa niin pitää osata suhtautua asiallisesti vakavaan asiaan. Kaikki me suomalaiset kuitenkin tiedämme,että kaveria ei jätetä "se kuuluisa talvisodan henki" jokainen halukas suomalainen , virolainen,latvialainen,Liettualainen ja muu kansalainen jolla on Suomen Kela kortti rokotetaan viimeistään kesällä. Olin todella iloinen kun Virolainen työkaveri kertoi ,että sai rokotuksen . Koko maailma haluaa päästä eroon koko asiasta. vai oletko eri mieltä?

        Tuo Virolainen (siis sen niminen ihminen) taisi kuulua parhaillaan rokotettavaan ikäluokkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ystävällinen ihminen joka haukuit minua dorkaksi. Kävin oman kotikuntani nettisivuilla ja sieltä löytyi heti tiedot miten oman asuinkuntani hoitaa rokotukset ja nettilinkin avulla pääsin heti varaamaan ajan rokotukseen ja myös samalla varasin heti sen täydennysrokotuksen. Sain ihan itse valita ajankohdan ja tarjolla oli aikoja ihan aamuvarhaisesta iltamyöhään. Eli jokaiselle kansalaiselle kyllä sopiva aika löytyi. Töistä tullessa ajelin rokotuspaikalle homma hoitui todella sujuvasti eli nopeasti ja sitten kotiin. En näe mitään syytä miksi tällaiseen rutiini asiaan pitäisi työnantaja sekoittaa jos kerrankin oman kunnan terveydenhoito on järjestänyt asiat todella mallikkaasti eli sujuvasti ja koko hommasta jäi todella hyvä mieli. Vaikka haukuit minua dorkaksi niin toivotan sinulle oikein hyvää työpäivää torstai on toivoa täynnä myös ehkä sinulle.................

        Aina ei onnistu saamaan aikaa siten kun haluaisi, osalla onnistuu kyllä.
        Tai voihan sitä lykätä niin kauan että jostain viikkojen päästä löytyy aika, mutta moniko sitäkään haluaa tehdä? Seuraava aika annetaan samalla kun saat ensimmäisen ja tuskin kaikki tietää aikataulunsa 11-12 viikon päähän.
        Tuon työajalla tehtävän rokotuksen mahdollisuuden ajatushan on että saadaan rokotuskattavuus valmiiksi mahdollisimman pian ja se on yhteiskunnan kannalta tärkeintä. Tuskin työnantajat joutuvat kovaan ahdinkoon jos osa työntekijöistä käy piikillä työaikana, ei ne kaikki kuitenkaan käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä ystävällinen ihminen joka haukuit minua dorkaksi. Kävin oman kotikuntani nettisivuilla ja sieltä löytyi heti tiedot miten oman asuinkuntani hoitaa rokotukset ja nettilinkin avulla pääsin heti varaamaan ajan rokotukseen ja myös samalla varasin heti sen täydennysrokotuksen. Sain ihan itse valita ajankohdan ja tarjolla oli aikoja ihan aamuvarhaisesta iltamyöhään. Eli jokaiselle kansalaiselle kyllä sopiva aika löytyi. Töistä tullessa ajelin rokotuspaikalle homma hoitui todella sujuvasti eli nopeasti ja sitten kotiin. En näe mitään syytä miksi tällaiseen rutiini asiaan pitäisi työnantaja sekoittaa jos kerrankin oman kunnan terveydenhoito on järjestänyt asiat todella mallikkaasti eli sujuvasti ja koko hommasta jäi todella hyvä mieli. Vaikka haukuit minua dorkaksi niin toivotan sinulle oikein hyvää työpäivää torstai on toivoa täynnä myös ehkä sinulle.................

        Aika tyhmä tosiaan olet.
        Jos sinä saat ajan noin helposti työpäivän jälkeen, ei se tarkoita sitä että kaikki muut 5 miljoonaa Suomessa asuvaa saisi. Oman kuntani rokotus aikoja tulee varattavaksi vain muutaman päivän ajat. Ne menee kaikki alle tunnissa.
        Onnistuin varaamaan ajan aamu klo 9 paikkeille.
        Kun työpaikalta on matkaa n 15 km rokotukselle, menee reissuun tunti parkipaikan etsimisen ja 15min odottelun kanssa tasan tunti. Meillä työnantaja maksaa ajalta palkan.
        Sitä paitsi, saat toisen ajan rokotus paikalla tasan 12 viikon päähän. Sitä et itse varannut.
        Todellisuudessa et mitään rokotusta ole edes ottanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella hyvä ja asiallinen vastaus epäasialliseen mielipiteeseen. Jokaisen pitää muistaa vaikka kaikki haluaisivat nopeasti rokotukseen niin eri kunnilla rokotukset ovat edistyneet hieman eri tahtiin. Pääkaupunkiseudulla rokotetaan nyt 40 vuotiaita. Oman kunnan nettisivuilta saa hyvät ohjeet jokainen ihminen. Minua huolestuttaa eniten se,että kun nämä vartuneemmat 50 vuotta ja siitä ylöspäin on rokotettu niin 40 vuotiaat eivät ole enää yhtä innolla varanneet rokotusaikoja, se on uskomatonta käytöstä kun kyseessä on maailmanlaajuinen epidemia . Koko hommaan menee max .30 min X 2 kertaa jokainen ihminen on sen ajan valmis maksamaan vapaa-ajasta. Vai mitä!

        Kaikki ei asu tai ole töissä rokotus paikan vieressä.
        Mutta ettepä te kehä 3 sisäpuolella asuvat ole koskaan mitään mistään ymmärtäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina ei onnistu saamaan aikaa siten kun haluaisi, osalla onnistuu kyllä.
        Tai voihan sitä lykätä niin kauan että jostain viikkojen päästä löytyy aika, mutta moniko sitäkään haluaa tehdä? Seuraava aika annetaan samalla kun saat ensimmäisen ja tuskin kaikki tietää aikataulunsa 11-12 viikon päähän.
        Tuon työajalla tehtävän rokotuksen mahdollisuuden ajatushan on että saadaan rokotuskattavuus valmiiksi mahdollisimman pian ja se on yhteiskunnan kannalta tärkeintä. Tuskin työnantajat joutuvat kovaan ahdinkoon jos osa työntekijöistä käy piikillä työaikana, ei ne kaikki kuitenkaan käy.

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Rokotuksesta ei palkkaa, tuleehan se ilmaiseksi.
      Työstä palkka.
      Miten kuolikohan tuo rokotteeseen tuo Lasse Järviradiosta viikko sitten.
      Eikö haluta kertoa, en uskallakaan ottaa rokotetta ennen kuin kerrotaan ettei ollut ottanut mitään koronarokotetta!

      • Anonyymi

        Jotain laadukasta asian tiimoilta,kertoo se,että jo pitkään Suomessa asunut virolainen työkaverini sai ihan sujuvasti varattua netistä rokotusajan ja homma hoitui todella mallikkaasti ja hän oli todella iloinen siitä,että Suomi huolehtii myös muista eu maista alkuperältään olevia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain laadukasta asian tiimoilta,kertoo se,että jo pitkään Suomessa asunut virolainen työkaverini sai ihan sujuvasti varattua netistä rokotusajan ja homma hoitui todella mallikkaasti ja hän oli todella iloinen siitä,että Suomi huolehtii myös muista eu maista alkuperältään olevia ihmisiä.

        Siinäpä se - Suomessa pitkään asunut. Silloin on oikeutettu suomalaiseen terveydenhoitoon. Jos ikä osuu rokotusvuorossa olevaan ryhmään, niin piikin saa siitä riippumatta missä on syntynyt tai jopa asunut joskus.


      • Anonyymi

        Miten viestisi liittyy siihen saako rokotusajalta palkkaa?


    • Anonyymi

      Riippuisiko siitä, mennäänkö sinne rokotukseen työnantajan vaatimuksesta/suosituksesta tai ihan omana yksityisenä asiointina.

    • Anonyymi

      Nuorten COVID-rokotuspaikalla Espanjassa jopa 30 ambulanssia!!!

      Espanjan Sevillassa väitetysti tapahtunutta tilannetta, jossa kymmenet nuoret olivat kärsineet välittömistä ja vakavan oloisista COVID-rokotteiden sivuvaikutuksista.

      Äänite kuulostaa kaikkein skandaalimaisimmalta ja vakavimmalta siitä, mitä olemme viime aikoina oppineet. Sevillan rokotuskeskus on lähellä San Bernardon asemaa, jossa he COVID-rokottavat 20-25-vuotiaita nuoria.

      Yhtäkkiä paikalle tulee noin 30 ambulanssia, koska noin 30 nuorta on kaatunut välittömästi, kun he ovat saaneet kyseisen rokoteannoksen.

      Olemme aivan hulluja, jos sallimme nuorten ja lasten rokottamisen. Meidän vanhempien on tehtävä kaikki mahdollinen ja mahdoton estä

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Työntekijällä on oikeus käydä tällaisessa rokotuksessa työaikana, jollei sitä ole mahdollista antaa muuna aikana. Se aika, joka työntekijän päivittäisestä säännöllisestä työajasta käytetään mainittuun tarkoitukseen, luetaan työssäoloajaksi (Tartuntatautilaki §45).

      • Anonyymi

        Järkyttävää älytöntä keskustelua koko aiheesta. Jos rokotusaika osuu työpäivän keskelle,niin
        kuorma-auto parkkiin. Sisään rokutuspisteeseen. Rokotus 3 minuuttia ja sen jälkeen 15 min.
        istumista rokotuspisteessä jotta voidaan varmistaa ettei mitään komplikaatioita ilmene. Sitten auto tulille ja matka jatkuu. Naurettavaa keskustelu sellaista se on kun nyhjätään tyhjästä asiasta. Voi....voi..... kun kuljetusalalla on paljon tärkeämpiä asioita joita voisi tälläkin foorumilla keskustella, mutta ei samat viestiketjut vuodesta toiseen . Samat yritykset ....... ei jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää älytöntä keskustelua koko aiheesta. Jos rokotusaika osuu työpäivän keskelle,niin
        kuorma-auto parkkiin. Sisään rokutuspisteeseen. Rokotus 3 minuuttia ja sen jälkeen 15 min.
        istumista rokotuspisteessä jotta voidaan varmistaa ettei mitään komplikaatioita ilmene. Sitten auto tulille ja matka jatkuu. Naurettavaa keskustelu sellaista se on kun nyhjätään tyhjästä asiasta. Voi....voi..... kun kuljetusalalla on paljon tärkeämpiä asioita joita voisi tälläkin foorumilla keskustella, mutta ei samat viestiketjut vuodesta toiseen . Samat yritykset ....... ei jaksa.

        Olen niin samaa mieltä kanssasi. Yes hyvä mielipide)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Järkyttävää älytöntä keskustelua koko aiheesta. Jos rokotusaika osuu työpäivän keskelle,niin
        kuorma-auto parkkiin. Sisään rokutuspisteeseen. Rokotus 3 minuuttia ja sen jälkeen 15 min.
        istumista rokotuspisteessä jotta voidaan varmistaa ettei mitään komplikaatioita ilmene. Sitten auto tulille ja matka jatkuu. Naurettavaa keskustelu sellaista se on kun nyhjätään tyhjästä asiasta. Voi....voi..... kun kuljetusalalla on paljon tärkeämpiä asioita joita voisi tälläkin foorumilla keskustella, mutta ei samat viestiketjut vuodesta toiseen . Samat yritykset ....... ei jaksa.

        Näin on. pitääkö tästäkin asiasta tehdä ammattiliiton järjestö asia. Voi ,että. Jokainen voi mennä oman kunnan korona-sivustolle. nyt kun on lomakausi niin voi netistä helposti ajan varata jopa seuraavalle päivälle, On täysin käsittämätöntä ,että tällaisesta asiasta rehdään joku ongelma tällä sivustolla.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe