Puulämmitys

puu

Ihmettelen teitä maamiehet ja naiset. Miksi niin kovin usein päätoimisten tilallisten kiinteistöjen lämmitys on sähköllä tai öljyllä. Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?

Tukkipuusta saa kolminkertaisen hinnan polttamalla kuin myymällä yhtiölle.

8

1487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

      Miksi kuivurit rakennetaan vain öljyllä toimiviksi ?

      Arvaa miksi?

      • ropsi

        Itse kyllä poltan haketta siis puuta lämmitykseen ja käyttöveteen myös navettaan . mutta en kyllä laittaisi puulla tai hakkeella toimivaa kuivaajaa ,koska se olisi kallis ja suuritöisempi ja ennenkaikkea vaarallisempi paloturvallisuuden kannalta. Hakekattila ja stokeri olisi ainoa järkevä automatisoinnin kannalta ,koska muistan ne ajat kun kuivattiin halkouuneilla . Siinähän on yksi mies jatkuvasti puita uuniin lappaamassa ,joten ei ei ja ei


    • puu

      Tähän mennessä annetut vastaukset ovat juuri sellaisia kuin pelkäsinkin. Täysin Neuvostoliiton aikaisia mielipiteitä.

      Itse olen melko vaativassa työssä tilan ulkopuolella ja silti lämmitän puulla ja jopa kuivaan viljaa puulämmöllä. En kuivaa viljaa pihalla olevalla nuotiolla, vaan tavallisessa öljylämmitteisessä kuivurissa, johon voin johtaa myös puulla tuotettua lämpöä.


      Tähän asti olen puolustellut viljelijöitä, mutta näiden päätoimisten viljanviljelijöiden kiireitä en kyllä ymmärrä.

      • ilmeisesti liian halpaa, ajan kanssa puukin voi ruveta olemaan ihan tosissaan varteenotettava vaihtoehto.Ja niinkuin sanoit,Kyllä se onnistuu jo nykyäänkin ,mutta kieltämättä ei ole aivan yhtä helppo kuin öljy.


      • Ropsi

        mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta


      • Jyvä
        Ropsi kirjoitti:

        mitäs sitten kysyit jos olit jo tietävinäsi vastauksen .sen sijaan olisit kertonut miten itse hoidat hommat niin on paljon fiksumpaa jakaa tietoa kuin ylimielistellä ja ihmetellä toisten tekemisiä, Provo provosta

        on jo melkeen keksitty.
        osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
        http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
        mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana....


      • ropsi
        Jyvä kirjoitti:

        on jo melkeen keksitty.
        osat vaan oikeaan järjestykseen kuivurin puhaltimen eteen ja jostain 70 asteista vettä kiertämään...
        http://www3.soneraplaza.fi/GetImages/GetImages_GetImage_jpg/0,3174,24361,00.jpg
        mutta miten edullisesti se vesi......ja miten kaukana....

        Riippuu kuivurin paikasta ja etäisyydestä miten mikäkin toimii. Meillä porukan kuivaaja keskellä ja kaukana kaikesta


    • arii

      mulla on ollut nyt kolmisen vuotta kuivaaja käytössä ja laskin silloin että oli tehny noin 100 tuhatta markkaa lisää hintaa toimiva hake tai turpeella toimiva järjestelmä.... ei vaan kannata vielä näillä öljyn hinnoilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe