remontit käypään hintaan. Yli 40 vuotta vanhaan taloon pitää tehdä uusi vesikatto, uusia lämmitysjärjestelmä ( öljy) sekä rispaantuneet puiset ikkunat. Millainen vaikutus näillä tiedossa olevilla remonteilla on käypään hintaan?
Vaikuttaako talon
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No mitä itse luulet? Ostaisitko itse tuollaisen talon ja mihin hintaan ennen tai jälkeen remontin?
- Anonyymi
Jospa vastaisit itse kysymykseen?
Ja et sen vierestä.
- Anonyymi
Noin 150,00 euroa.
- Anonyymi
Täysi pommi
- Anonyymi
Verottajalla on tietty arvo. Ei se käy tarkastamassa mikä talon kunto on. Mistä lie määritelty sekin hinta josta maksetaan kiinteistövero. Jos perunkirjoituksessa otetaan talon arvo verottajan määrittelemästä hinnasta mutta arvo on alempi remontoinnin takia niin mikä ihmeen hinnan määrääjä verottaja on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Verottajalla on tietty arvo. Ei se käy tarkastamassa mikä talon kunto on. Mistä lie määritelty sekin hinta josta maksetaan kiinteistövero. Jos perunkirjoituksessa otetaan talon arvo verottajan määrittelemästä hinnasta mutta arvo on alempi remontoinnin takia niin mikä ihmeen hinnan määrääjä verottaja on?
Joka vuosi kiinteistön omistaja/haltija saa kiinteistöverolaput, joissa tarkistetaan/ilmoitetaan kiinteistön ja sillä olevien rakennusten tiedot ja tehdyt remontit ja niiden pohjalta määritetään kiinteistöverotusarvo. Mutta käypä arvo on se mitä joku (ulkopuolinen) on valmis maksamaan kiinteistöstä ja siinä olevista rakennuksista. Se voi olla yli tai ali verotusarvon, riippuen tosiseikoista mutta peruste(lu) ei voi olla verotusarvo.
- Anonyymi
Tuohon aloitukseen, jos olet myymässä pudota hintaan. 100k€, jos ostamassa, älä missään nimessä!
- Anonyymi
Tokihan niillä tulevilla remonteilla on vaikutus myyntihintaan, kyse on siitä maksaako ostaja vai myyjä. Myyjänä vähennentäisin sen verran että saan tontin asianmukaiseeen hintaan..
- Anonyymi
Tontti on tuossa tapauksessa arvokkaampi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059