Contour XT vastaan Freestyle libre

Anonyymi

Olen puolisen vuotta käyttänyt Freestyle libre anturimittaria verensokerin tarkkailuun.
Ole vanhuusiän sokeritautia sairastava lihaa syövä hetero (CIS) mies.

Anturin vaihdon yhteydessä olen satunnaisesti mitannut molemmilla yhtäaikaisesti.
Libre antaa jatkuvaa tietoa kunhan tarkistaa lukemat riittävän usein.
Liuskamittauksella ei saa mitään tolkkua, tai oikeammin vaihtelua ei voi seurata.

Vertailumittaukset antavat säännönmukaisesti n. 3 mmol/l eron lukemille.
Jos oikea arvo pitäisi olla 5 mmol/l erosta seuraa 2 mmol/l... 8 mmol/l vaihtelu arvoissa joka on prosentuaalisesti 60% heitto.

Freestyle libre on optimistinen ja sehän tietenkin antaa luulon että hoito on kohdallaan

8

1386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hankin nyt itse Libren (olen D2) ja se antaa hyvää tietoa sokerilukemista. Libre mittaa verensokerin minuutin välein ja siirtää sen muistiin. Muistin koko kattaa vain 8 tuntia, joten skanneri pitää lukea lukulaitteella tai/ja puhelimella alle 8 tunnin välein niin käyrät ovat jatkuvia, muuten vanhemmat arvot häviää.

      Pari edellistä Libren skanneria näytti koko ajan 2 mmol/l ( -0,5) pienempiä lukemia kuin liuskamittarini. Nyt tällä hetkellä käytössä oleva skanneri näyttää lähes samoja lukemia liuskamittarin kanssa. Pitää myös huomioida että skannerin lukema on 10-15 minuuttia jäljessä verestä mitatusta arvosta, joten jos verensokeri on nousussa tai laskussa, se pitää huomioida.

      • Anonyymi

        Hetki hei, oletko vaihtanut skanneria, kun nykyisen saaminenkin oli kiven alla?
        Vai tarkoitatko kenties anturia eli mittalähetintä iholla?
        Skanneri eli lukulaitehan näyttää sensorilta tulevaa dataa. Virhe syntyy siis todennäköisimmin itse anturissa. Tiedonsiirto anturilta lukulaitteelle tuskin aiheuttaa eroa.

        Itse on ole apsia ottanut käyttöön, sillä kaikki joka menee pilveen on kaikkien tiedossa.
        Silläkin sinua isoveli profiloi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetki hei, oletko vaihtanut skanneria, kun nykyisen saaminenkin oli kiven alla?
        Vai tarkoitatko kenties anturia eli mittalähetintä iholla?
        Skanneri eli lukulaitehan näyttää sensorilta tulevaa dataa. Virhe syntyy siis todennäköisimmin itse anturissa. Tiedonsiirto anturilta lukulaitteelle tuskin aiheuttaa eroa.

        Itse on ole apsia ottanut käyttöön, sillä kaikki joka menee pilveen on kaikkien tiedossa.
        Silläkin sinua isoveli profiloi.

        Skanneri on se käsivarteen liimattava laite ja se sisältää elektroniikkaa sekä kerää itsenäisesti muistiinsa mittaustuloksia minuutin välein. Lukijalaitteella ja puhelimella luetaan skannerin muistista sinne kerätyt mittaustulokset NFC yhteydellä. Nämä on siis valmistajan kertomat laitteiden nimitykset. Joskus kauan sitten olen käyttänyt vanhanaikaista skanneria jossa iholle asennettiin anturi ja se yhdistettiin kaapelilla taskussa kuljetettavaan skanneriin. Tekniikka on edistynyt valtavasti niin että vanhan iso tupakka-askin kokoisen skannerin tekniikka mahtuu pineen ihoon liimattavaan lätkään. Toiminta-aikakin on lisääntynyt entisestä 3 päivästä 14 päivään.

        En ole liittänyt puhelimen appsia pilveen, tietokoneelleni kerään tiedot kaapelilla lukulaitteesta. Puhelin on vain omaa seurantaani varten, ettei aina tarvitse kuljettaa lukulaitetta mukana.


      • Anonyymi

        "FreeStyle Libre Flash -glukoosin seurantajärjestelmä on tarkoitettu _soluvälinesteen_ glukoositasojen mittaamiseen" (https://www.freestyle.abbott/fi-fi/freestyle-libre-jarjestelma.html)

        Se EI siis mittaa glukoosiarvoja verestä, vaan soluvälinesteestä jonka glukoosipitoisuus seuraa verensokereita viiveellä. Siksi sen lukemat eivät vastaa samanaikaisesti verestä mitattuja arvoja. Toisaalta kotikäyttöön tarkoitettujen verensokerimittareiden tarkkuudeksi hyväksytään - 10%. Eli mittarinkaan antama sokeriarvo ei ole "oikea", vaan jos mittari antaa arvoksi 10, niin todellisuudessa se on jotakin 9 ja 11 välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "FreeStyle Libre Flash -glukoosin seurantajärjestelmä on tarkoitettu _soluvälinesteen_ glukoositasojen mittaamiseen" (https://www.freestyle.abbott/fi-fi/freestyle-libre-jarjestelma.html)

        Se EI siis mittaa glukoosiarvoja verestä, vaan soluvälinesteestä jonka glukoosipitoisuus seuraa verensokereita viiveellä. Siksi sen lukemat eivät vastaa samanaikaisesti verestä mitattuja arvoja. Toisaalta kotikäyttöön tarkoitettujen verensokerimittareiden tarkkuudeksi hyväksytään - 10%. Eli mittarinkaan antama sokeriarvo ei ole "oikea", vaan jos mittari antaa arvoksi 10, niin todellisuudessa se on jotakin 9 ja 11 välillä.

        Minullakin on Libre 2. Mutta tuli ongelma? Tietääkö kukaan, voiko skannerin nollata,
        kun se sensori iholla lopetti toimintansa. Skanneri sanoo että ei löydä sensoria? Ja nyt skannerissa on 4 päivää jäljellä ennenkuin se nollautuu?
        Pitääkö minun odottaa 4 päivää, että skanneri nollautuu päivistä ja sitten vaihtaa sensori?

        En saa tietoa tähän mistään nyt?
        Kokeilin jo laittaa uuden sensorin iholle, mutta skanneri ei reagoi siihen mitenkään, arvelin että se reagoisi uuteen sensoriin mutta ei? Skanneri vain näyttää että 4 päivää jäljellä!
        Kiitos mahdollisesta neuvostanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minullakin on Libre 2. Mutta tuli ongelma? Tietääkö kukaan, voiko skannerin nollata,
        kun se sensori iholla lopetti toimintansa. Skanneri sanoo että ei löydä sensoria? Ja nyt skannerissa on 4 päivää jäljellä ennenkuin se nollautuu?
        Pitääkö minun odottaa 4 päivää, että skanneri nollautuu päivistä ja sitten vaihtaa sensori?

        En saa tietoa tähän mistään nyt?
        Kokeilin jo laittaa uuden sensorin iholle, mutta skanneri ei reagoi siihen mitenkään, arvelin että se reagoisi uuteen sensoriin mutta ei? Skanneri vain näyttää että 4 päivää jäljellä!
        Kiitos mahdollisesta neuvostanne.

        Ei tarvitse. Uuden sensorin liimattuasi lue uusi sensori lukulaitteella. Pitaisi tulla teksti löydetty uusi sensori, haluatko käynnistää uuden nyt?


    • Anonyymi

      Nimittaköön valmistaja markkinointia vaten miten tahansa.
      Kyseessä on kuitenkin anturi, loggeri ja vastaanotin.
      Vastaanottimessa (HMI) data käsitellään luettavaan muotoon.
      Toiminta on analoginen vaikkapa lämpötila- tai kosteus loggerin kanssa.
      Mitattava suure vain on veren glukoosipitoisuus.
      NFC tekniikkaa käytetään teollisuudessa ja logistiikassa aivan samoin

    • Anonyymi

      Anturielektroniikassa on pieni paristo.
      Miten glukoosianturi tulee hävittää, viemällä takaisin terkkarille?
      Pakkaus on myös ongelmajätettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe