Vene oli viime kesän telakalla. Tankissa on nyt vielä n 300l nyt siis jo 2v vanhaa dieseliä. Voiko sitä käyttää vai onko tankki parempi tyhjentää. Miten vanhentunut dieselöljy hävitetään.
Ylivuotinen diesel
86
1491
Vastaukset
- Anonyymi
Suurin ongelma vanhassa dieselissä on mahdollinen bakteerikasvusto. Jos sitä ei ole, ei ole ongelmaa.
Pumppaa diesel suodattimien läpi ja katso mitä niihin jää.- Anonyymi
Siihen kannattaa varmaan lisätä myös tankinpuhdistusainetta. Halusanalla fuel tank cleaner löytyy useita vaihtoehtoja.
Litku tankkiin ennen suodatusta, niin myös tankin saa puhtaaksi samalla kertaa. Muussa tapauksessa mahdollinen levä jää tankkiin, vaikka polttoaine on puhdistettu.
Homman voi teettää myös ammattilaisilla.
- Anonyymi
ongelmajätelaitos vastaanottaa, lienee jotain amksua vastaan kun noin paljon on. kannattaa kysellä paikalliselta vastaavalta.
Asensin uuden suodattimen viime vuoden keväällä veneeseen. tänä keväänä sama suodatin paksun vihreän levän peitossa.- Anonyymi
Mihin se vihreä levä oli edellisinä kesinä mennyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se vihreä levä oli edellisinä kesinä mennyt?
tankin puhdistuksessa, kun tein sen ekana asiana kun hommasin veneenkin. Pidin jokavuotista suodatinvaihtoa turhana, entisenä bensaveneilijänä. en pidä enää.
- Anonyymi
Ei diesel tuossa ajassa mene miksikään, mutta kurkistaisin huoltoluukusta, ettei tankin pohjalla ole vetta tai sakkaa. Jos on, riittää kun imee pumpulla sakat pois.
- Anonyymi
Jos ei ole kasvustoa, niin anna mennä vain. Purkkareissa on tyypillisesti monta vuotta vanhaa dieseliä tankissa, kun vuosittainen kulutus on paljon tankin kokoa pienempi. Ei ole ongelmia.
Jos taas kasvustoa on, niin Sortti-asemalle voi kiikuttaa ilmaiseksi. Aika monta kanisteria toki tarvitset tuolle määrälle.- Anonyymi
Miksi et suosittelen tankin puhdistamista?
- Anonyymi
Noinhan se menee useimmiten isommissa matkamoottoriveneissäkin. Tankit on monellekin paljon isompia kuin vuotuinen kulutus. Jos tankista käyttää joka kesä puolet ja laittaa seuraavana keväänä uutta päälle niin minkä ikäistä on vanhin osuus polttoaineesta 20 vuoden kuluttua. Sama pätee niin diesel kuin bensavehkeisiinkin. Jos polttoaineiden säilyvyys on niin huonoa kun väitetään ei ne yksinkertaisesti soveltuisi veneilykäyttöön. Olisihan se jo edesvastuutontakin myydä polttoainetta veneilykäyttöön jos sen olisi heti vuoden päästä vanhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se menee useimmiten isommissa matkamoottoriveneissäkin. Tankit on monellekin paljon isompia kuin vuotuinen kulutus. Jos tankista käyttää joka kesä puolet ja laittaa seuraavana keväänä uutta päälle niin minkä ikäistä on vanhin osuus polttoaineesta 20 vuoden kuluttua. Sama pätee niin diesel kuin bensavehkeisiinkin. Jos polttoaineiden säilyvyys on niin huonoa kun väitetään ei ne yksinkertaisesti soveltuisi veneilykäyttöön. Olisihan se jo edesvastuutontakin myydä polttoainetta veneilykäyttöön jos sen olisi heti vuoden päästä vanhaa.
tuota varten myydään stabilointiaineita ja levän neutraloimisaineita. Niille hyvä vaihtoehto on asentaa sen kokoinen polttoainetankki veneeseen, minkä verran veneretkillään kuluttaa. pidempään veneilleet pystyy näyttämään tämän 100 litran tarkkuudella per vuosi. Jos ja kun ihminen ajaaa esim 15 matkaa vuodessa joiden kulutus per venematka on 24 litraa, niin mikä logiikka olisi pitää tällaisessa veneessä pidemmän päälle 400 litran dieselsäiliötä ? ei mikään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuota varten myydään stabilointiaineita ja levän neutraloimisaineita. Niille hyvä vaihtoehto on asentaa sen kokoinen polttoainetankki veneeseen, minkä verran veneretkillään kuluttaa. pidempään veneilleet pystyy näyttämään tämän 100 litran tarkkuudella per vuosi. Jos ja kun ihminen ajaaa esim 15 matkaa vuodessa joiden kulutus per venematka on 24 litraa, niin mikä logiikka olisi pitää tällaisessa veneessä pidemmän päälle 400 litran dieselsäiliötä ? ei mikään.
Minä olen veneillyt pitkään, mutta en tiedä, minne haluan mennä vaikkapa heinäkuun lopulla. Minulla siihen vaikuttaa mm. säätila ja mielentila.
Veneen tankin polttoaine kiertää kesässä useammankin kerran suodattimen läpi koska diesel-moottorissa on paluukierto. Moottori ei käytä kaikkea pumppaamaansa polttoainetta vaan suurin osa päätyy takaisin tankkiin kuljettuaan ensin kahden suodattimen läpi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen veneillyt pitkään, mutta en tiedä, minne haluan mennä vaikkapa heinäkuun lopulla. Minulla siihen vaikuttaa mm. säätila ja mielentila.
Veneen tankin polttoaine kiertää kesässä useammankin kerran suodattimen läpi koska diesel-moottorissa on paluukierto. Moottori ei käytä kaikkea pumppaamaansa polttoainetta vaan suurin osa päätyy takaisin tankkiin kuljettuaan ensin kahden suodattimen läpi.vaikka polttoaine pyöriikin paluuputken kautta ees taas, vanhenee se silti jos sitä ei käytä.
En ota kantaa mielentiloihisi, mutta totean vain että rationaaliset ihmiset pystyy ennakoimaan. Lisäksi, on keksitty sellaisetkin kun lisäkanisterit. Niiden kanssa niitä "kerran kesässä maailman tappiin" matkoja voi tehdä vaikka olisi 10 litran päätankki. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaikka polttoaine pyöriikin paluuputken kautta ees taas, vanhenee se silti jos sitä ei käytä.
En ota kantaa mielentiloihisi, mutta totean vain että rationaaliset ihmiset pystyy ennakoimaan. Lisäksi, on keksitty sellaisetkin kun lisäkanisterit. Niiden kanssa niitä "kerran kesässä maailman tappiin" matkoja voi tehdä vaikka olisi 10 litran päätankki.Millä tavalla polttoaine vanhenee, oi sinä rationaalinen ihminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla polttoaine vanhenee, oi sinä rationaalinen ihminen?
Sillä lailla että siihen muodostuu levää ajan mittaan
- Anonyymi
Kiitokset asiallisista vastauksista.
Taidan vain käyttää dieselin ja tarkkailla suodatinta.- Anonyymi
Ota varasuodattimia mukaan ja laita puhdistusaine muhimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota varasuodattimia mukaan ja laita puhdistusaine muhimaan.
Kannattaa ostaa OIKEAT suodattimet läpinäkyvillä sakkakupeilla. Laita suodattimia kaksi kappaletta rinnakkain ja vaihtohana väliin. Jos toinen tukkeutuu, niin voi heittää lennosta toiselle ja vaihtaa tukkeutuneen.
Diiseli kestää säilytystä, mutta tuo mainittu bakteerikasvusto saataa olla ongelma. Sakka synty veden ja diiselin rajapintaan ja saattaa merenkäynnissä lähteä liikkeelle ja imeytyä suodattimiin. Voit varmuuden vuoksi "imuroida" tankin pohjan karkeamman suodattimen läpi ja palattaa dieselin takaisin tankiin. Imurointi tarkastusluukun tai esim. polttoaineen anturin aukon kautta jollain sopivalla irtosiirtopumpulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ostaa OIKEAT suodattimet läpinäkyvillä sakkakupeilla. Laita suodattimia kaksi kappaletta rinnakkain ja vaihtohana väliin. Jos toinen tukkeutuu, niin voi heittää lennosta toiselle ja vaihtaa tukkeutuneen.
Diiseli kestää säilytystä, mutta tuo mainittu bakteerikasvusto saataa olla ongelma. Sakka synty veden ja diiselin rajapintaan ja saattaa merenkäynnissä lähteä liikkeelle ja imeytyä suodattimiin. Voit varmuuden vuoksi "imuroida" tankin pohjan karkeamman suodattimen läpi ja palattaa dieselin takaisin tankiin. Imurointi tarkastusluukun tai esim. polttoaineen anturin aukon kautta jollain sopivalla irtosiirtopumpulla.Olen samaa mieltä, sillä nuo leväntappomyrkyn jämät täytyy myös poistaa sieltä tankista.
Kyllä hommat täytyy aloittaa sieltä tankin päästä ja selvittää mitä siellä pohjalla luuraa.
Kun tankki on kunnossa, niin hyvällä esisuodattimella tilannetta on helppo valvoa. - Anonyymi
Juuri näin ja otat vaihto suodattimia varmuudeksi mukaan muutaman.
Trossi järjestöön kannattaa myös liittyä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin ja otat vaihto suodattimia varmuudeksi mukaan muutaman.
Trossi järjestöön kannattaa myös liittyä...trossi kuskaa hädän hetkellä vuosimaksulla vain lähimpään satamaan. Muutaman vuoden jäsenmaksuilla ostaa perämoottorin apumoottoriksi eikä heittäydy muiden autettavaksi kuin avuton käenpoika. Apumoottoritelineitä saa biltemasta, motonetistä ja alan liikkeistä. neljä pulttia kiinni runkoon ja se on siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa ostaa OIKEAT suodattimet läpinäkyvillä sakkakupeilla. Laita suodattimia kaksi kappaletta rinnakkain ja vaihtohana väliin. Jos toinen tukkeutuu, niin voi heittää lennosta toiselle ja vaihtaa tukkeutuneen.
Diiseli kestää säilytystä, mutta tuo mainittu bakteerikasvusto saataa olla ongelma. Sakka synty veden ja diiselin rajapintaan ja saattaa merenkäynnissä lähteä liikkeelle ja imeytyä suodattimiin. Voit varmuuden vuoksi "imuroida" tankin pohjan karkeamman suodattimen läpi ja palattaa dieselin takaisin tankiin. Imurointi tarkastusluukun tai esim. polttoaineen anturin aukon kautta jollain sopivalla irtosiirtopumpulla.Moottorin polttoainesuodattimet ovat patruunoita, joiden pellin läpi ei näe. Pitääkö porata reikä ja laittaa lasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottorin polttoainesuodattimet ovat patruunoita, joiden pellin läpi ei näe. Pitääkö porata reikä ja laittaa lasi?
Oletko sinä tuo tuolla edellä jo esiintynyt viiasastelija?
Jos oikeasti et ymmärtänyt mitä tuo lainaamasi kirjoittaja tarkoitti, niin suosittelen pysymään lukijana näissä keskusteluissa.
Provon tarkastaja ottaa polttoaine kysymykset aina vakavasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä tuo tuolla edellä jo esiintynyt viiasastelija?
Jos oikeasti et ymmärtänyt mitä tuo lainaamasi kirjoittaja tarkoitti, niin suosittelen pysymään lukijana näissä keskusteluissa.
Provon tarkastaja ottaa polttoaine kysymykset aina vakavasti.No miten sinä katsot pellin läpi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sinä tuo tuolla edellä jo esiintynyt viiasastelija?
Jos oikeasti et ymmärtänyt mitä tuo lainaamasi kirjoittaja tarkoitti, niin suosittelen pysymään lukijana näissä keskusteluissa.
Provon tarkastaja ottaa polttoaine kysymykset aina vakavasti.Älä varasta nimimerkkiä.
On ihan relevanttia kysyä miten levä näkisi, jos ei ole paikkaa.
Oikea provon tarkastaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottorin polttoainesuodattimet ovat patruunoita, joiden pellin läpi ei näe. Pitääkö porata reikä ja laittaa lasi?
Jaha, sinullako on peltiset patruunat ja muunlaisia ei voi olla olemassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha, sinullako on peltiset patruunat ja muunlaisia ei voi olla olemassa?
Peltiä ovat moottorin kyljessä olevat patruunat. En ole edes nähnyt lasisia patruunoita. Onko niitä oikeasti olemassa vai keksitkö koko jutun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
trossi kuskaa hädän hetkellä vuosimaksulla vain lähimpään satamaan. Muutaman vuoden jäsenmaksuilla ostaa perämoottorin apumoottoriksi eikä heittäydy muiden autettavaksi kuin avuton käenpoika. Apumoottoritelineitä saa biltemasta, motonetistä ja alan liikkeistä. neljä pulttia kiinni runkoon ja se on siinä.
Kaikkien autettavana oleminen ja tumput suorana seisoskeleva uusavuton tampio on nykyajan juttu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moottorin polttoainesuodattimet ovat patruunoita, joiden pellin läpi ei näe. Pitääkö porata reikä ja laittaa lasi?
Monessa suodatin vedenerotin mallissa näkee suodattimen poimuihin taskulampulla alaviistosta lasin läpi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peltiä ovat moottorin kyljessä olevat patruunat. En ole edes nähnyt lasisia patruunoita. Onko niitä oikeasti olemassa vai keksitkö koko jutun?
Kannattaa edes hieman perehtyä aiheeseen jota tuohon sävyyn alkaa kommentoimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa edes hieman perehtyä aiheeseen jota tuohon sävyyn alkaa kommentoimaan.
En ole nähnyt D3 moottoriin tehtyjä lasisia patruunoita.
Miten sinä suurena viisaana katsot tuon läpi:
https://www.autodoc.fi/mann-filter/964062?gshp=1&gclid=EAIaIQobChMIyLOXg5ng8AIVgtayCh2bEgwfEAQYAyABEgJgnPD_BwE
Pistä linkki siihen taskulamppuun, joka valaisee tuosta polttoaineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä varasta nimimerkkiä.
On ihan relevanttia kysyä miten levä näkisi, jos ei ole paikkaa.
Oikea provon tarkastaja.Sinä näytätkin olevan sitkeä hämmentäjä.
Vielä kerran aivan ilmainen neuvo. Jos et ymmärrä kuinka dieselmoottoreihin johdetaan polttoainetta, niin etsi nöyrästi tietoa ja tule sitten tuosta aiheesta asiallisesti keskustelemaan.
Valitettavasti Provon tarkastaja joutuu näihin puuttumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä näytätkin olevan sitkeä hämmentäjä.
Vielä kerran aivan ilmainen neuvo. Jos et ymmärrä kuinka dieselmoottoreihin johdetaan polttoainetta, niin etsi nöyrästi tietoa ja tule sitten tuosta aiheesta asiallisesti keskustelemaan.
Valitettavasti Provon tarkastaja joutuu näihin puuttumaan.Tuntuu siltä, että sinä et itse ymmärrä, mistä puhut. Jos ymmärtäisit, osaisit selittää asian.
Vaikuttaa siltä, että vain kiemustelet - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä näytätkin olevan sitkeä hämmentäjä.
Vielä kerran aivan ilmainen neuvo. Jos et ymmärrä kuinka dieselmoottoreihin johdetaan polttoainetta, niin etsi nöyrästi tietoa ja tule sitten tuosta aiheesta asiallisesti keskustelemaan.
Valitettavasti Provon tarkastaja joutuu näihin puuttumaan.Minähän en tuohon puutu. Olen itsekin kiinnostunut selityksestä.
Provon tarkastaja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minähän en tuohon puutu. Olen itsekin kiinnostunut selityksestä.
Provon tarkastaja.Nyt lopeta tuo hörhöily. Tarkastaja on kyllä oikeassa kun näihin höppänöiden sollkauksiin puuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt lopeta tuo hörhöily. Tarkastaja on kyllä oikeassa kun näihin höppänöiden sollkauksiin puuttuu.
Juuri mainitsi, että pitää sinua provoilijana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minähän en tuohon puutu. Olen itsekin kiinnostunut selityksestä.
Provon tarkastaja.On todella mautonta laittaa toisen nimimerkki postauksen alle. Etenkin kun kyse on tuollaisesta häirinnästä.
Ilmeisesti tuossa on kyseessä joku onneton, jolle mikään järkipuhe ei vaikuta mitään.
Sääli, että tuollaiset häiriköt ovat pilanneet tämän keskustelualustan.
Tämä kiusanteko on vain pahentunut viime aikoina ja sen seurauksena täältä on suurin osa kunnon kansalaisista jo poistunut.
Nämä höpöttäjät ovat jo aikaa sitten pilanneet autopuolen keskustelut. Sinne ei kukaan tavallinen ihminen mene enää mitään kirjoittamaan - tuskin edes lukemaan niitä sepustuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole nähnyt D3 moottoriin tehtyjä lasisia patruunoita.
Miten sinä suurena viisaana katsot tuon läpi:
https://www.autodoc.fi/mann-filter/964062?gshp=1&gclid=EAIaIQobChMIyLOXg5ng8AIVgtayCh2bEgwfEAQYAyABEgJgnPD_BwE
Pistä linkki siihen taskulamppuun, joka valaisee tuosta polttoaineen.En tiedä taskulampusta mutta lasikuppisuodattimia on vaikka kuinka paljon.
Pistä hakusanaksi lasikuppisuodatin jos et muuten löydä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä varasta nimimerkkiä.
On ihan relevanttia kysyä miten levä näkisi, jos ei ole paikkaa.
Oikea provon tarkastaja.Jos tiedettäisiin, miten levä näkisi, niin mitä levän sitten pitäisi nähdä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä taskulampusta mutta lasikuppisuodattimia on vaikka kuinka paljon.
Pistä hakusanaksi lasikuppisuodatin jos et muuten löydä.Sellaista ei ole moottorin kyljessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On todella mautonta laittaa toisen nimimerkki postauksen alle. Etenkin kun kyse on tuollaisesta häirinnästä.
Ilmeisesti tuossa on kyseessä joku onneton, jolle mikään järkipuhe ei vaikuta mitään.
Sääli, että tuollaiset häiriköt ovat pilanneet tämän keskustelualustan.
Tämä kiusanteko on vain pahentunut viime aikoina ja sen seurauksena täältä on suurin osa kunnon kansalaisista jo poistunut.
Nämä höpöttäjät ovat jo aikaa sitten pilanneet autopuolen keskustelut. Sinne ei kukaan tavallinen ihminen mene enää mitään kirjoittamaan - tuskin edes lukemaan niitä sepustuksia.Kunnon kansalaiset ovat poistuneet ja vain me kolme olemme jäljellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista ei ole moottorin kyljessä.
Ei niin. Ne sijoitetaan poikkeuksetta polttoainelinjaan ennen konetta. Koneen kyljessä on hienosuodattimet. Ajatko sinä pelkästään niillä? Melko huoleton Veikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sellaista ei ole moottorin kyljessä.
Eikö sulla ole esisuodattimia ennen koneen suodatinta, tuollainen polttoaine linja on huonosti rakennettu. Esi suodattimiksi racor turbin 10 mikronia ja noista näkee levät, kun on patruuna suodatin, koneeseen 2 mikronin suodattimet, niin kone kiittää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sulla ole esisuodattimia ennen koneen suodatinta, tuollainen polttoaine linja on huonosti rakennettu. Esi suodattimiksi racor turbin 10 mikronia ja noista näkee levät, kun on patruuna suodatin, koneeseen 2 mikronin suodattimet, niin kone kiittää...
Se tekee niinkuin se haluaa ja hyvin toimii.
Ei siihen kannata puuttua! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tekee niinkuin se haluaa ja hyvin toimii.
Ei siihen kannata puuttua!No kyllä kannattaa antaa ohjeita, sillä suurin osa pelastustehtäviä sisältää polttoaineongelmia.
On oikein hyvä, että näistä keskustellaan. Koska vesillä liikkuu melko paljon porukkaa, jotka suhtautuvat liian kevyesti polttoainekysymyksiin.
- Anonyymi
Neste jalostamon diesel, ei ongelmaa, polttoaineessa ei levä kasva, vaikka vettä olisi tankissa. Neste ei käytä FAME:a.
Tb, St1 ja muut, levä voi alkaa muhua, syy FAME VESI! - Anonyymi
Levä tankissa on harvinainen ilmiö josta keskustellaan paljon. Toisaalta suodattimien kanssa ei tarttis säästellä.
- Anonyymi
Voi olla harvinainen, mutta kun se sattuu kohdalle, ei naurata.
- Anonyymi
Aika tavalla tullu jo esiin mut yhteenvetota.
Tosi tehokkaalla fikkarilla katot näkyykö kasvustoa tai vettä. Jos näkyy niin soitto esim fuel patrolille ja tulevat tyhjentämään. Tai sit alat kikkailee ja itse koitat saada kasvuston pois ja mietit tulevat kesät milloin tukkii siinä kovassa kelissä.
Jos tankissa ei näy mitään niin biodisin säännöllinen käyttö päälle ja turvallista matkaa.
Toki tietysti jos koneena joku huippu hifi niin ehkä vaihtoon diesel. Vanhemmilla koneilla ei niin väliä, ellei siis kasvustoa - Anonyymi
Tämä oli pitkään hyvää keskustelua polttoainejärjestelmistä, mutta sitten tuli tuo peltisuodatin hörhö tänne melskaamaan.
Ilmeisesti jokin mielenterveysongelma vaivavana. - Anonyymi
Ratkaisen asian niin, että D3 moottorin omistaja on oikeassa siinä, että hänen moottorissaan ei taskulampilla näe dieselin laatua.
Taskulamppua ehdottanut on oikeassa siinä, että joissakin moottoreissa taskulampputemppu auttaa, mutta väärässä siinä, että se olisi yleispätevä kaikiin tapauksiin.
Provon tarkastajana esiintynyt puolestaan asettuu vain oman kantansa puolelle eikä ota huomioon eri näkökohtia vaan leimaa niitä provoiksi oman mieltymyksensa perusteella kutakuinkin mielivaltaisesti.
Tuomari - The Judge- Anonyymi
Jaha, nyt on sitten tuomarikin tullut töihin.
Kyllä kai jokainen, joka vähänkin moottoreiden kanssa on ollut tekemisissä ymmärtää, että siellä on tankista lähtien ensimmäisenä vedenerotin ja nykyisin sen yhteydessä on myös suodatin kuten esim. CAV. Siinä on sitten alapuolella lasi ja pohjassa hana.
Tätä suodatusosiota kutsutaan karkeasuodattimeksi tai esisuodattimeksi.
Aikaisemmin puhuttiin sakkakupista, joita oli monen kokoisia ja lähes kaikki olivat lasista.
Sitä tarkkailemalla (lampulla, jos on pimeää) voidaan nähdä minkä tasoista polttoainetta tankista on tulossa.
Moottorin kyljessä on ns. hienosuodatin, eikä niistä enää katsella mitään läpi.
Jos sinne asti on jotain p***aa päässyt, niin ollaan jo myöhässä.
Pahimmissa tapauksissa on ruiskutuspumppu menee peruskorjaukseen, eikä se ole enää hauskaa, eikä halpaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha, nyt on sitten tuomarikin tullut töihin.
Kyllä kai jokainen, joka vähänkin moottoreiden kanssa on ollut tekemisissä ymmärtää, että siellä on tankista lähtien ensimmäisenä vedenerotin ja nykyisin sen yhteydessä on myös suodatin kuten esim. CAV. Siinä on sitten alapuolella lasi ja pohjassa hana.
Tätä suodatusosiota kutsutaan karkeasuodattimeksi tai esisuodattimeksi.
Aikaisemmin puhuttiin sakkakupista, joita oli monen kokoisia ja lähes kaikki olivat lasista.
Sitä tarkkailemalla (lampulla, jos on pimeää) voidaan nähdä minkä tasoista polttoainetta tankista on tulossa.
Moottorin kyljessä on ns. hienosuodatin, eikä niistä enää katsella mitään läpi.
Jos sinne asti on jotain p***aa päässyt, niin ollaan jo myöhässä.
Pahimmissa tapauksissa on ruiskutuspumppu menee peruskorjaukseen, eikä se ole enää hauskaa, eikä halpaa.Oman kokemuksen yleistäminen absoluuttiseksi totuudeksi sisältää omat riskinsä.
Yleisellä tasolla väite siitä, että kaikissa - vaikka sitten venediesel-moottoreissa - olisi sama järjestelmä, kaatuu siihen, jos löytyy yksikin, jossa ei ole.
Minä en epäile sitä etteikö D3-moottorin omistaja tuntisi omaa venettään. Sitä ei muuta miksikään se, että joku väittää kiven kovaa että se on valetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman kokemuksen yleistäminen absoluuttiseksi totuudeksi sisältää omat riskinsä.
Yleisellä tasolla väite siitä, että kaikissa - vaikka sitten venediesel-moottoreissa - olisi sama järjestelmä, kaatuu siihen, jos löytyy yksikin, jossa ei ole.
Minä en epäile sitä etteikö D3-moottorin omistaja tuntisi omaa venettään. Sitä ei muuta miksikään se, että joku väittää kiven kovaa että se on valetta.Minäkin tulin tässä uteliaaksi. Voisitko esitellä veneeseen asennetun dieselmoottoriasennuksen, jossa ei ole esisuodatinta ennen moottorin yhteydessä olevaa hienosuodatinta?
Se että noissa järjestelmissä ei välttämättä aina ole läpinäkyvää sakkakuppia ei muuta polttoainejärjestelmän perusvaatimuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oman kokemuksen yleistäminen absoluuttiseksi totuudeksi sisältää omat riskinsä.
Yleisellä tasolla väite siitä, että kaikissa - vaikka sitten venediesel-moottoreissa - olisi sama järjestelmä, kaatuu siihen, jos löytyy yksikin, jossa ei ole.
Minä en epäile sitä etteikö D3-moottorin omistaja tuntisi omaa venettään. Sitä ei muuta miksikään se, että joku väittää kiven kovaa että se on valetta.Kuka on väittänyt kiven kovaan? D3 mies on väittänyt että on vain peltisiä koska hänellä on semmoiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on väittänyt kiven kovaan? D3 mies on väittänyt että on vain peltisiä koska hänellä on semmoiset.
Väitän, että minulla on sellaiset.
Mitään muuta en ole koskaan sanonut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin tulin tässä uteliaaksi. Voisitko esitellä veneeseen asennetun dieselmoottoriasennuksen, jossa ei ole esisuodatinta ennen moottorin yhteydessä olevaa hienosuodatinta?
Se että noissa järjestelmissä ei välttämättä aina ole läpinäkyvää sakkakuppia ei muuta polttoainejärjestelmän perusvaatimuksia.Esisuodattimia on erilaisia, kuten totesit. Kaikista ei näy lampulla läpi.
Esisuodatin voi olla myös yhtä tiheä kuin koneen suodatin.
Jos se on harvempi, niin koneen suodatin voi mennä tukkoon ensin eikä sitäkään näe taskulampulla.
Mutta kaiken tämän sinä tietenkin "asiantuntijana" tiedät, vai mitä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaha, nyt on sitten tuomarikin tullut töihin.
Kyllä kai jokainen, joka vähänkin moottoreiden kanssa on ollut tekemisissä ymmärtää, että siellä on tankista lähtien ensimmäisenä vedenerotin ja nykyisin sen yhteydessä on myös suodatin kuten esim. CAV. Siinä on sitten alapuolella lasi ja pohjassa hana.
Tätä suodatusosiota kutsutaan karkeasuodattimeksi tai esisuodattimeksi.
Aikaisemmin puhuttiin sakkakupista, joita oli monen kokoisia ja lähes kaikki olivat lasista.
Sitä tarkkailemalla (lampulla, jos on pimeää) voidaan nähdä minkä tasoista polttoainetta tankista on tulossa.
Moottorin kyljessä on ns. hienosuodatin, eikä niistä enää katsella mitään läpi.
Jos sinne asti on jotain p***aa päässyt, niin ollaan jo myöhässä.
Pahimmissa tapauksissa on ruiskutuspumppu menee peruskorjaukseen, eikä se ole enää hauskaa, eikä halpaa.Levä ei näy sakkakupissa koska se ei ole dieseliä painavampaa. Se voi näkyä, jos on tuuria, mutta se ei ole sääntö.
Jos on kokonaan läpinäkyvä esiduodatin, sen erottaa vihreinä limarihmoina. Rihmat erottuvat selkeästi. Kyse ei ole mistään hiutaleesta dieselin joukossa, johon tarvitaan lamppua.
Sinulla ei ole selvätikään mitään kokemusta asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Levä ei näy sakkakupissa koska se ei ole dieseliä painavampaa. Se voi näkyä, jos on tuuria, mutta se ei ole sääntö.
Jos on kokonaan läpinäkyvä esiduodatin, sen erottaa vihreinä limarihmoina. Rihmat erottuvat selkeästi. Kyse ei ole mistään hiutaleesta dieselin joukossa, johon tarvitaan lamppua.
Sinulla ei ole selvätikään mitään kokemusta asiasta.Tämä on mennyt aivan vainoharhaiseksi vehtaamiseksi.
Minun kohdallani seisot aivan väärän puun juurella. En ole missään kirjoittanut mistään hiutaleista.
Sitä paitsi ne rihmat eivät ole vihreitä, vaan mustia ja kun sitä mössöä muutaman päivän seisottaa, niin se painuu astian pohjaan.
Mitä tulee kokemukseen, niin voin kertoa, että viime vuoden tammikuussa tuli 50 v siitä kun aloitin raskaiden diesel moottoreiden kanssa työskentelemisen.
Nytkin parhaillaan on tuolla alhaalla tankissa n 2000 litraa dieseliä, joka odottaa polttamista.
Kaikkein hulluinta näissä kommenteissa on ollut jonkun D3 dieselmiehen jutut pellin läpi katsomisen vaikeuksista.
Kyllä silläkin dieselmoottorin omistajalla on varmasti esisuodatin siellä pa-linjassa. Kannattaa etsiä se sillä lampulla ja tarkastaa onko sinne tullut epäpuhtauksia.
Siiten on joku tuomari tullut muka ratkomaan ristiriitoja eri kirjoittajien välillä.
Aivan sekoa touhua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitän, että minulla on sellaiset.
Mitään muuta en ole koskaan sanonut.Turha nyt enää peruutella. Tekstistäsi kyllä selviää mitä tarkoitit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on mennyt aivan vainoharhaiseksi vehtaamiseksi.
Minun kohdallani seisot aivan väärän puun juurella. En ole missään kirjoittanut mistään hiutaleista.
Sitä paitsi ne rihmat eivät ole vihreitä, vaan mustia ja kun sitä mössöä muutaman päivän seisottaa, niin se painuu astian pohjaan.
Mitä tulee kokemukseen, niin voin kertoa, että viime vuoden tammikuussa tuli 50 v siitä kun aloitin raskaiden diesel moottoreiden kanssa työskentelemisen.
Nytkin parhaillaan on tuolla alhaalla tankissa n 2000 litraa dieseliä, joka odottaa polttamista.
Kaikkein hulluinta näissä kommenteissa on ollut jonkun D3 dieselmiehen jutut pellin läpi katsomisen vaikeuksista.
Kyllä silläkin dieselmoottorin omistajalla on varmasti esisuodatin siellä pa-linjassa. Kannattaa etsiä se sillä lampulla ja tarkastaa onko sinne tullut epäpuhtauksia.
Siiten on joku tuomari tullut muka ratkomaan ristiriitoja eri kirjoittajien välillä.
Aivan sekoa touhua.Rauhoitu.
Et voi tietää kaikkea ja olet joskus väärässä siinä missä kaikki muutkin.
Ei ole iso juttu meille muillekaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha nyt enää peruutella. Tekstistäsi kyllä selviää mitä tarkoitit.
Niin tosiaan sanoinen ettei pellistä näe läpi taskulampulla. Se oli aika itsestäänselvä asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha nyt enää peruutella. Tekstistäsi kyllä selviää mitä tarkoitit.
3. On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.
https://eioototta.fi/osmo-wiion-lait-latistavat-viestinnan - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
3. On olemassa aina joku, joka tietää sinua itseäsi paremmin, mitä olet sanomallasi tarkoittanut.
https://eioototta.fi/osmo-wiion-lait-latistavat-viestinnanSulle sanottiin kyllä selvästi että jos sulla ei ole kuin peltisiä patruunoita se ei tarkoita etteikö semmoisia olisi muualla.
Jatkoit lapsellista jankkaamista niinkuin vieläkin yhden (melko puutteellisen) järjestelmän kokemuksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulle sanottiin kyllä selvästi että jos sulla ei ole kuin peltisiä patruunoita se ei tarkoita etteikö semmoisia olisi muualla.
Jatkoit lapsellista jankkaamista niinkuin vieläkin yhden (melko puutteellisen) järjestelmän kokemuksella.Sekoitat varmaan johonkin muuhun.
Minä kirjoitin vain pari kommenttia.
Onko sulla kaikki kotona? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rauhoitu.
Et voi tietää kaikkea ja olet joskus väärässä siinä missä kaikki muutkin.
Ei ole iso juttu meille muillekaan.Sinulle näyttää tämä sudatincase olevan selvästi elämää suurempi kysymys, etkä näytä erehtyvän missään.
Onnea valitsemallasi tiellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esisuodattimia on erilaisia, kuten totesit. Kaikista ei näy lampulla läpi.
Esisuodatin voi olla myös yhtä tiheä kuin koneen suodatin.
Jos se on harvempi, niin koneen suodatin voi mennä tukkoon ensin eikä sitäkään näe taskulampulla.
Mutta kaiken tämän sinä tietenkin "asiantuntijana" tiedät, vai mitä?Siinä tulee todella korkeatasoista alustusta suodattimien ominaisuuksista.
Vieläpä ilmaisutkin ovat kuin alan oppaista.
” Esisuodatin voi olla myös yhtä tiheä kuin koneen suodatin.”
” Jos se on harvempi, niin koneen suodatin voi mennä tukkoon ensin eikä sitäkään näe taskulampulla.”
Yksinkertaisempiakin aineita siivilöidessä laitetaan kyllä aina sihdit tiettyyn järjestykseen.
Suurempi silmäisistä aloitetaan ja jne.
Kannattaa mennä selvittämään nämä asiat itselle ensin kunnolla ja sitten tulla tänne niitä esittelemään.
T. Asiantuntija, kuten tuossa edellä jo totesitkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tulee todella korkeatasoista alustusta suodattimien ominaisuuksista.
Vieläpä ilmaisutkin ovat kuin alan oppaista.
” Esisuodatin voi olla myös yhtä tiheä kuin koneen suodatin.”
” Jos se on harvempi, niin koneen suodatin voi mennä tukkoon ensin eikä sitäkään näe taskulampulla.”
Yksinkertaisempiakin aineita siivilöidessä laitetaan kyllä aina sihdit tiettyyn järjestykseen.
Suurempi silmäisistä aloitetaan ja jne.
Kannattaa mennä selvittämään nämä asiat itselle ensin kunnolla ja sitten tulla tänne niitä esittelemään.
T. Asiantuntija, kuten tuossa edellä jo totesitkin.Oliko tämä sinulle uusi asia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tämä sinulle uusi asia?
Täällä ei ole ollut mitään uusia asioita pitkään aikaan.
Ei edes tuo innostuneisuutesi peltikuorisista suodattimista D. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekoitat varmaan johonkin muuhun.
Minä kirjoitin vain pari kommenttia.
Onko sulla kaikki kotona?On mutta sulla ei oo!
Kirjoitit pari typerää kommenttia, liikaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekoitat varmaan johonkin muuhun.
Minä kirjoitin vain pari kommenttia.
Onko sulla kaikki kotona?Peltiptruuna jäbä on niin syvässä Montussa että sieltä ei pääse enää ylös edes nosturilla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peltiptruuna jäbä on niin syvässä Montussa että sieltä ei pääse enää ylös edes nosturilla!
Alkaako keittämään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaako keittämään?
Termari on jumissa :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkaako keittämään?
Lähinnä myötähäpeän tunteteita herättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä myötähäpeän tunteteita herättää.
Samat sanat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat sanat
Oho, peltisepältä loppuun eväät ihan kokonaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oho, peltisepältä loppuun eväät ihan kokonaan?
Mistä on kysymys?
- Anonyymi
Riippuu, mistä dieselistä on kyse. Jos se on Nesteen dieseliä ST1 diesel plussaa, ei siinä kasva levä. Katso tankkiin sisälle tai ime pohjalta ainetta, niin tilanne selviää.
- Anonyymi
Alkuperäinen kysyjä on jo kertonut kuinka aikoo menetellä ja kiittänyt saamistaan vastauksista.
Läpinäkyvillä vedenerottimilla varustetuilla esisuodattimilla veneilevät katselevat suodatinpatruunaa taskulampun valossa halunsa mukaan, ja D3-mies hakee marmoritiskiltä peltikuorisen suodattimensa vuosittain.- Anonyymi
Juu, kaikki toimii tilanteen mukaan.
Mikähän siinä meni niin tunteisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kaikki toimii tilanteen mukaan.
Mikähän siinä meni niin tunteisiin.Jonkun tunteisiin näytti käyneen kun ei millään halunnut lopettaa vänkäystään.
Toivottavasti nyt saadaan tilanne normalisoitua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonkun tunteisiin näytti käyneen kun ei millään halunnut lopettaa vänkäystään.
Toivottavasti nyt saadaan tilanne normalisoitua.Eli joku ei tehnyt niin kuin sinä haluat.
Tapahtuuko sinulle useinkin sitä?
- Anonyymi
Ei näytä kuitenkaan vielä väsyneen. Ilmeisesti sai lisää energiajuomaa ja jaksaa taas painaa päälle.
- Anonyymi
Miksi menet henkilökohtaisuuksiin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi menet henkilökohtaisuuksiin?
Nyt kun ollaan päästy selvästi eroon ketjun aiheesta, niin pyydän anteeksi tuota henkilökohtaisuuksiin menevää postausta ja ehdotan samalla, että lopetamme tämän viestin vaihdon. Hyvää kesää.
- Anonyymi
Mulla oli 3v vene maissa ja nyt keväthuollossa avasin tankin, 70L dieseliä pilalla, levää paljon. Vettä noin 1dl, mutta se riittää. Tankin pesu ja polttoainekorkin tiivisteen uusiminen, eiköhän se siitä. Aika läträäminen tuon tankin tyhjentämisessä kun ei oo tilaa hirveästi
- Anonyymi
Tuntuu nykyään olevan muitakin ongelmia. Kahden vuoden seisomisen jälkeen 4-sylinterinen oli vain 2-pyttyinen. Polttoainesuodattimien kierrelaipat umpiruosteessa ja suuttimien kärjet tarttuneet kiinni. Eikä järjestelmässä ollut vapaata vettä. Paikallinen kysyi missä tankkasit ja sanoi sitten että niin niillä bioaineilla sotketuilla käy kaikille muillekin. Eikä ollut kondenssivettäkään kun Kreikassa ei sekään ole ongelma. Suuttimet dieselmiehelle ja alkoi taas käydä niinkuin pitääkin. Moottorissa oli käynnistettäessä 340 h uudesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi942410Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap212300Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen191898Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663771532- 1061497
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1611258Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2571062- 70981
- 78929
Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha174903