Meille ihmisille on suotu onni nauttia toisistamme hyvinkin pitkälle vanhuuteen.
Tuntuu kuin rakkaus vain kypsyisi iän myötä.
Miten te itse olette sen kokeneet?
KYPSYYKÖ RAKKAUS IÄN MYÖTÄ?
48
3595
Vastaukset
- vaille 54
naurattamatta, huumoria on jo tarpeeksi muutenkin.
- Ajomies
- Vanha rakkaus ei ruostu, sanoo vanha sananlasku.
Eihän muukaan ruostu kun on hyvässä hoidossa ja käytössä.
Niinpä niin !
Mitä muuta rakkaus tarvitsee kuin "supstralia" ?
Minusta kukillekin on juteltava ja niin myös sille omalle siipalle.
Huumorin kukka on kaunein kukka
- rakkaudessa ! - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
- Vanha rakkaus ei ruostu, sanoo vanha sananlasku.
Eihän muukaan ruostu kun on hyvässä hoidossa ja käytössä.
Niinpä niin !
Mitä muuta rakkaus tarvitsee kuin "supstralia" ?
Minusta kukillekin on juteltava ja niin myös sille omalle siipalle.
Huumorin kukka on kaunein kukka
- rakkaudessa !mikä on sitten määrä, kaktus kukkana ei tarvitse paljonkaan substraalia ja joku mehikasvi jatkuvaa nyppimistä, vaan mistä löydän kultaisen tien joka johtaa pakkasenkestävään yrttitarhaan, vaikka luulen "hallan vieneen kukkasen ja lumen peittäneen maan." Rakkaus ei häviä kohde vain vaihtuu.!!
- Ajomies
vaille 54 kirjoitti:
mikä on sitten määrä, kaktus kukkana ei tarvitse paljonkaan substraalia ja joku mehikasvi jatkuvaa nyppimistä, vaan mistä löydän kultaisen tien joka johtaa pakkasenkestävään yrttitarhaan, vaikka luulen "hallan vieneen kukkasen ja lumen peittäneen maan." Rakkaus ei häviä kohde vain vaihtuu.!!
Sano se kukkasin !
- Milloin vaimosi sai viimeksi kukkasai ?
Mitä kukkia, minkä värisiä ja kuinka monta viet armaallesi kun haluat hänen tietävän tunteesi ?
Millaisia kukkia minä mahtaisin saada ?
Mitä kertoo kukkien kielellä kun ojennan Sinulle keltaisen krysanteemin ? - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
Sano se kukkasin !
Mitä kukkia, minkä värisiä ja kuinka monta viet armaallesi kun haluat hänen tietävän tunteesi ?
Mitä kertoo kukkien kielellä kun ojennan Sinulle keltaisen krysanteemin ?tämä nainen, joka on saanut kukkasen hmm,,, joskus. Itse toin miehelleni rakastamiani valkoisia ruusuja jokaisesta vuodesta ja niitä oli 20. Viime kesänä ostin todella upean silkkikukkakimpun ja latasin ukkoni syliin laulaen ruusua joka vuodesta. Ruusuja oli todella se 25 (en laskenut etukäteen) ja en ikänä mitään yrttiä hänelle enää osta ja Hän ei kukkia tuo, ehkä äitienpäivänä joku ruukkuruusu jota inhoan yli kaiken. En ole lupautunut ottamaan sitä rehua vastaanm ja muutakaan en ole saanut. Jos keltaisen krysanteemin saisin ISKISIN päin näköä, pidän em. kukkaa hautajaiskukkana ja vielä uskottomuuden väri.
- Ajomies
vaille 54 kirjoitti:
tämä nainen, joka on saanut kukkasen hmm,,, joskus. Itse toin miehelleni rakastamiani valkoisia ruusuja jokaisesta vuodesta ja niitä oli 20. Viime kesänä ostin todella upean silkkikukkakimpun ja latasin ukkoni syliin laulaen ruusua joka vuodesta. Ruusuja oli todella se 25 (en laskenut etukäteen) ja en ikänä mitään yrttiä hänelle enää osta ja Hän ei kukkia tuo, ehkä äitienpäivänä joku ruukkuruusu jota inhoan yli kaiken. En ole lupautunut ottamaan sitä rehua vastaanm ja muutakaan en ole saanut. Jos keltaisen krysanteemin saisin ISKISIN päin näköä, pidän em. kukkaa hautajaiskukkana ja vielä uskottomuuden väri.
Rukkaset annoit !
Sovitaanko, että toimitat ne minulle ennen ensi talven lumia, vai olisiko tuo ymmärrettävä vain virtuaaliksi?
Muistakaahan, että keltaisen krysanteemin ojentaminen Naiselle tarkoittaa kosintaa.
Kukkien kieleen voi päästä googlella kun en uskalla linkkiä puheenvuorooni tuoda.
Kukkien kieli on rakastavaisten hyvä tuntea ja tietää. Väärä kukka, väärän värisiä ja sopåimaton lukumäärä voi aiheuttaa tuon mistä "vaille 54" varoitti. - sinih52
Ajomies kirjoitti:
Sano se kukkasin !
Mitä kertoo kukkien kielellä kun ojennan Sinulle keltaisen krysanteemin ?Väheksytty rakkaus.
Ylenkatsova rakkaus.
kun ojennat keltaisen krynsanteemin.... - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
Rukkaset annoit !
Sovitaanko, että toimitat ne minulle ennen ensi talven lumia, vai olisiko tuo ymmärrettävä vain virtuaaliksi?
Muistakaahan, että keltaisen krysanteemin ojentaminen Naiselle tarkoittaa kosintaa.
Kukkien kieleen voi päästä googlella kun en uskalla linkkiä puheenvuorooni tuoda.
Kukkien kieli on rakastavaisten hyvä tuntea ja tietää. Väärä kukka, väärän värisiä ja sopåimaton lukumäärä voi aiheuttaa tuon mistä "vaille 54" varoitti.tosissaan, en todella pidä tavanvuoksi asetelmista ja en myöskään määrätynlaisista rituaaleista, jos en tykkää krysanteemista ja niitä minulle tuodaan en ota vastaan vaikka olis SUURI rakkaus ojentamassa ne. Miksi Hän ei toisi kukkaa jota rakastan??
- Ajomies
vaille 54 kirjoitti:
tosissaan, en todella pidä tavanvuoksi asetelmista ja en myöskään määrätynlaisista rituaaleista, jos en tykkää krysanteemista ja niitä minulle tuodaan en ota vastaan vaikka olis SUURI rakkaus ojentamassa ne. Miksi Hän ei toisi kukkaa jota rakastan??
Jospahan harkitsisin kukkasten lajin, värin ja määrän muuttamista saajan toiveitten mukaisiksi niin sittenkö jäisin ilman rukkasia ?
Voisi olla, että olet oikeinkin tyytyväinen päästessäsi pälkähästä pelkästään antamalla rukkaset ? - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
Jospahan harkitsisin kukkasten lajin, värin ja määrän muuttamista saajan toiveitten mukaisiksi niin sittenkö jäisin ilman rukkasia ?
Voisi olla, että olet oikeinkin tyytyväinen päästessäsi pälkähästä pelkästään antamalla rukkaset ?usko, että surkeampaan suuntaan menisin? Jos jo vähänkin tiedät kukista ei romantikko ole kaukana sinusta... ja sitä minä kaipaisin?
- Ajomies
sinih52 kirjoitti:
Väheksytty rakkaus.
Ylenkatsova rakkaus.
kun ojennat keltaisen krynsanteemin....Mainitsemaani tulkintaan oli päätynyt eräs kukkien kielen sivusto tai oliko se tuossa Seniorirakkaus-kirjassa. En tullut laittaneeni muistiin.
Näinhän se on eri tapauksissa. Juuri olin ojentamassa keltaisia krysanteemeja ja sain rukkaset. Asiasta kuitenkin neuvotellaan; josko saaja suostuisi kompromissiin eli antaisin mieluisia kukkasia jolloin jäisin ilman rukkasia.
Mitä se sitten tietää, jos jään ilman rukkasia ?
Suo siellä, vetelä täällä !
Pitäisi vähän harkitakun leikkiin ryhtyy.
- Ennen mies maansa myöpi ennenkuin sanansa syöpi ! - Ajomies
vaille 54 kirjoitti:
usko, että surkeampaan suuntaan menisin? Jos jo vähänkin tiedät kukista ei romantikko ole kaukana sinusta... ja sitä minä kaipaisin?
Pallo ja kukkien valinta on sinulla,
mieti tarkkaan mitä vastaat
- ai, jai ! ? - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
Pallo ja kukkien valinta on sinulla,
mieti tarkkaan mitä vastaat
- ai, jai ! ?olen valinnut, pallonheittoa harkitsen yön-yli. Hmmm..o i k e e s t i , menipä mielenkiintoiseksi, mutta pallon heitän!
- Ajomies
vaille 54 kirjoitti:
olen valinnut, pallonheittoa harkitsen yön-yli. Hmmm..o i k e e s t i , menipä mielenkiintoiseksi, mutta pallon heitän!
Pesäpallopelissä lyödään palloa ja vastaanottajalla on mahdollisuus ottaa kopin haavoittaen tai sitten pudottaa heittää se jollekin pesälle "polttaen" etenijän...
Luulen, että pudotan ja järjestän ajotilanteen ! ?
Oletko lukenut kotopitäjän flikan "pesisromaaneja"? - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
Pesäpallopelissä lyödään palloa ja vastaanottajalla on mahdollisuus ottaa kopin haavoittaen tai sitten pudottaa heittää se jollekin pesälle "polttaen" etenijän...
Luulen, että pudotan ja järjestän ajotilanteen ! ?
Oletko lukenut kotopitäjän flikan "pesisromaaneja"?salaisuudeksi jää toistaiseksi lukuharrastukset, mutta pelin säännöt on selvillä ja auta armias , jos keplottelemella etenet!
- Ajomies
vaille 54 kirjoitti:
salaisuudeksi jää toistaiseksi lukuharrastukset, mutta pelin säännöt on selvillä ja auta armias , jos keplottelemella etenet!
Pekka Tarkka on luonnehtinut trilogiaa Pesärikko: "Pohjimmiltaan on kysymys luterilaisesta arvomaailmasta, johon viittaa Merkki päällä -romaanin ironinen motto Lutherin Häälahjasta: jos lapset saavat elää niin kuin tahtovat, ilman kuria, kuuliaisuutta ja uskoa, tuloksena on 'paljaita, röyhkeitä ja hillittömiä ihmisiä, joihin ei neuvo eikä kuritus pysty'.
Tässä miljöössä naiset taistelevat vähä vähältä itsenäisyyteen, mutta heikot miehet sairastuvat. Autio kuvaa sukupolvien ja sukupuolten välisiä ristiriitoja ovelan huumorin keinoin.
Autio kuvaa terävästi elämäntapaa, jossa sokea kuuliaisuus korvaa rakkauden ja jossa siivot tavat kääntyvät hulluutta ja tuhoa tuottavaksi sosiaaliseksi kontrolliksi. Kerronnan valtteja ovat hellä iva ja lakoninen huvittuneisuus;;;"
Tunnustan mielelläni, että tuo kertoo osuvasti Orvokki Aution eteläpohjalaiseen kulttuuriin sopivasta kerronnasta.
Luulen, että Orvokkikin saattoi oppia Koskenkorvalla pesäpallon niksejä.
Kaikissa peleissä kysytään taktista pelisilmää ei vähiten pesäpallossa.
Olisikohan rakkauskin jonkunlaista "teerenpeliä" ?
Sääntöjen mukaan keplotellen edetään.... - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
Pekka Tarkka on luonnehtinut trilogiaa Pesärikko: "Pohjimmiltaan on kysymys luterilaisesta arvomaailmasta, johon viittaa Merkki päällä -romaanin ironinen motto Lutherin Häälahjasta: jos lapset saavat elää niin kuin tahtovat, ilman kuria, kuuliaisuutta ja uskoa, tuloksena on 'paljaita, röyhkeitä ja hillittömiä ihmisiä, joihin ei neuvo eikä kuritus pysty'.
Tässä miljöössä naiset taistelevat vähä vähältä itsenäisyyteen, mutta heikot miehet sairastuvat. Autio kuvaa sukupolvien ja sukupuolten välisiä ristiriitoja ovelan huumorin keinoin.
Autio kuvaa terävästi elämäntapaa, jossa sokea kuuliaisuus korvaa rakkauden ja jossa siivot tavat kääntyvät hulluutta ja tuhoa tuottavaksi sosiaaliseksi kontrolliksi. Kerronnan valtteja ovat hellä iva ja lakoninen huvittuneisuus;;;"
Tunnustan mielelläni, että tuo kertoo osuvasti Orvokki Aution eteläpohjalaiseen kulttuuriin sopivasta kerronnasta.
Luulen, että Orvokkikin saattoi oppia Koskenkorvalla pesäpallon niksejä.
Kaikissa peleissä kysytään taktista pelisilmää ei vähiten pesäpallossa.
Olisikohan rakkauskin jonkunlaista "teerenpeliä" ?
Sääntöjen mukaan keplotellen edetään....ja nyt harrastamaan lukemista..Edellinen teksti on jo sellaista luettavaa että lisää täytyy saada. Syötön täytyy antaa odottaa,.,.
Rakkaus parhaimmillaan on pelkkää "teerenpeliä" mutta jos Metso soitimellaan on täysin kuuro ja sokea ei siinä harmaa naaras paljoa voi?! - Ajomies
vaille 54 kirjoitti:
ja nyt harrastamaan lukemista..Edellinen teksti on jo sellaista luettavaa että lisää täytyy saada. Syötön täytyy antaa odottaa,.,.
Rakkaus parhaimmillaan on pelkkää "teerenpeliä" mutta jos Metso soitimellaan on täysin kuuro ja sokea ei siinä harmaa naaras paljoa voi?!- Ottaako koppelo kopin vai pudottaako ?
Jyväskylässä voisimme mennä vaikka "Ukkometsoon"
ja minä voisin tarjota "koppelolle" lounaan ! ?
Mistähän nuo aiheet lähtevätkään ?
Sibelius sävelsi aikanaan kauniin "Rakastava-sarjan" ja nyt maailmaa järisyttää parin vuosituhannen takainen mahdollinen rakkaustarina
johon aiheen on antanut Leonardo da Vincin "Ehtoollinen" ja kansa lukee Da Vinci-koodia ja pohtii; "Olikohan Jeesus Magdalan Marian
kanssa ihan oikeasti naimisissa - silleen ?"
Siinä lukiessa unohtuu monen naapurin syjähypyn pohtiminen... piispan ja pääministerin jututkin unhottuvat. - EvaLuna
Ajomies kirjoitti:
Sano se kukkasin !
Mitä kertoo kukkien kielellä kun ojennan Sinulle keltaisen krysanteemin ?Minusta on vanhanaikaista miettiä joidenkin sääntöjen perusteella "kukkien kieltä". Niistä kun löytyy variaatioita niin monta kuin on oppaitakin. Rajoittavat vain turhaan kukkien käyttöä.
Kukkien ostaminen/ojentaminen kannattaa tehdä tunteella. Ja vaikka saamasi kukat eivät sattuisi miellyttämäänkään juuri sinua, on kai ajatus kukkien takana kaikkein tärkein? - vaille 54
Ajomies kirjoitti:
- Ottaako koppelo kopin vai pudottaako ?
Jyväskylässä voisimme mennä vaikka "Ukkometsoon"
ja minä voisin tarjota "koppelolle" lounaan ! ?
Mistähän nuo aiheet lähtevätkään ?
Sibelius sävelsi aikanaan kauniin "Rakastava-sarjan" ja nyt maailmaa järisyttää parin vuosituhannen takainen mahdollinen rakkaustarina
johon aiheen on antanut Leonardo da Vincin "Ehtoollinen" ja kansa lukee Da Vinci-koodia ja pohtii; "Olikohan Jeesus Magdalan Marian
kanssa ihan oikeasti naimisissa - silleen ?"
Siinä lukiessa unohtuu monen naapurin syjähypyn pohtiminen... piispan ja pääministerin jututkin unhottuvat.Jyväskylään on meno ensikuussa ja me tulemme palloilemaan siellä varmaan ainakin viikonlopun,,,jospas katotaan kuukauden kuluttua miten "rähmäkäpälä" olenkaan tai oletkaan. Siis
palaillaan.. Toukokuun neljäs viikonloppu. - vaille 54
EvaLuna kirjoitti:
Minusta on vanhanaikaista miettiä joidenkin sääntöjen perusteella "kukkien kieltä". Niistä kun löytyy variaatioita niin monta kuin on oppaitakin. Rajoittavat vain turhaan kukkien käyttöä.
Kukkien ostaminen/ojentaminen kannattaa tehdä tunteella. Ja vaikka saamasi kukat eivät sattuisi miellyttämäänkään juuri sinua, on kai ajatus kukkien takana kaikkein tärkein?vastustusta..vanhanaikaista tai ei, mutta jos kukan antamiseen saakka on aihe löytynyt ja "tunne" puolelle mennään on mielestäni a ja o tietää suht koht mikä kukka saajaa miellyttää, Vieläkään en ole valmis ottamaan vastaan krysanteemia ja neilikkaa.(Äitienpäivä ruusu ruukussa) Uts, jos joku niitä eteeni kiikuttais. Mieluummin ilman.
Mutta onneksi yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, on jokaiselle jotain. - EvaLuna
vaille 54 kirjoitti:
vastustusta..vanhanaikaista tai ei, mutta jos kukan antamiseen saakka on aihe löytynyt ja "tunne" puolelle mennään on mielestäni a ja o tietää suht koht mikä kukka saajaa miellyttää, Vieläkään en ole valmis ottamaan vastaan krysanteemia ja neilikkaa.(Äitienpäivä ruusu ruukussa) Uts, jos joku niitä eteeni kiikuttais. Mieluummin ilman.
Mutta onneksi yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, on jokaiselle jotain.Ymmärrän hyvin mitä tarkoitit.
Tottakai toisen toivomuksia ja mieltymyksiä täytyy kunnioittaa.
Minä tarkoitin lähinnä sellaisia oppaita, joissa sanotaan esim. että keltainen kukka on viesti kateellisuudesta, kolme kukkaa tarkoittaa; olet kaikkeni jne. Tulkintoja löytyy yhtä monta kuin on oppaitakin. Jos tällaisten sääntöjen mukaan elää, ei koskaan voisi täysin nauttia kukkien monimuotoisesta kauneudesta.
paljon mutkattomampaa on näin varttuneena vaimoa rakastaa.
Ja tietysti hienotunteisempaa asennoitumista on tullut puolin ja toisin.Omat vahvuudet ja heikkoudet ovat vuosien saatossa käyneet selviksi ja kumppanin arvostus täydentävänä osapuolena on myös ns.itsestäänselvyys.
Ja liekkö laiskuutta,kun ei jaksa oikein mistään kunnon riitaa saada aikaan.
ps.vai olisiko vain tyyntä ennen todellista myrskyä.- Ajomies
Pian saamme mennä jopa metsään poimimaan kukkakimpun armaalle rakkaalle.
Itse saattaisin viedä rakkaani vaikka valssiin:
"Yksinäin, allapäin
saavun kukkien luo,
poimin ne armaallein.
Anteeksi saan,
tien onnelaan
tunnen taas löytäneen..." - Hopeahääpari
Ajomies kirjoitti:
Pian saamme mennä jopa metsään poimimaan kukkakimpun armaalle rakkaalle.
Itse saattaisin viedä rakkaani vaikka valssiin:
"Yksinäin, allapäin
saavun kukkien luo,
poimin ne armaallein.
Anteeksi saan,
tien onnelaan
tunnen taas löytäneen..."Mahdatteko tietää miten kauan olemme olleet naimisissa kun vietämme hopeahääpäiväämme?
Vieläkö muistatte nuo muut merkkivuosien
nimitykset? - rovasti
Matti ja Maija viewtti hopeahäitään ja kertoivat rovastille etteivät ole koskaan riidelleet.
Rovasti thän; kylläpä on ollut harmaa avioliitto!
- eeroliini
Ja sama kohde
- maron
30 vuotta ja sikana, ei se kohde ole mihinkään vaihtunut, kun kerran pappi aamenen sanoi niin siitä lähtien on kimpassa taisteltu. Totta kai on riitoja ja välillä inhoan koko ukkoa, mutta eiköhän sekin aina välillä minun toilailuihini kyllästy. Vähän se on liian tosikko, ei oikein ymmärrä meikäläisen joskus aika rajua huumoria. Ei ole oppinut ymmärtämään edes 30 vuodessa. Epäilen kyllä että ei ymmärrä moni muukaan:-)
- Pumpulihäätkö vietetty?
Miettikääpä monenko avioliittovuden jälkeen vietetään;
paperi-, pumpuli-, nahka-, keramiikka- tai puuhäitä?
Sitten voidaan alkaa haaveilla sokerihäistä, villa-, pronssi- ja kromihäistä ennen kuin tulee kymmenen avioliittovuoden tinahäät!
Kultahäät ovatkin jo puolen vuosisadan jälkeen, sitten timanttihäät rautahäät ja 75. avioliittovuoden kunniaksi vietetään briljanttihäitä. Onko tiedossanne tällaisia ikionnellisia pareja? - maron
Pumpulihäätkö vietetty? kirjoitti:
Sitten voidaan alkaa haaveilla sokerihäistä, villa-, pronssi- ja kromihäistä ennen kuin tulee kymmenen avioliittovuoden tinahäät!
Kultahäät ovatkin jo puolen vuosisadan jälkeen, sitten timanttihäät rautahäät ja 75. avioliittovuoden kunniaksi vietetään briljanttihäitä. Onko tiedossanne tällaisia ikionnellisia pareja?koska on edes kultahäät saatikka sitten jotkut muut. Mitkäs häät on kolmikymmenisen sodan jälkeen? Nimittäin tänä keväänä tulee 30 vuotta siitä kun hyvin nuorena ja ujona neitokaisena astelin alttarille. Kukkapuska kädessä täristen ja sukulaislauman ympäröimänä. Enää en sellaiseen piinaan itseäni haluaisi. Hui pois se minusta....
- eeroliini
Pumpulihäätkö vietetty? kirjoitti:
Kultahäät ovatkin jo puolen vuosisadan jälkeen, sitten timanttihäät rautahäät ja 75. avioliittovuoden kunniaksi vietetään briljanttihäitä. Onko tiedossanne tällaisia ikionnellisia pareja?Istutin sen kunniaksi vaimolleni päärynäpuun
- Ajomies
Mielenkiintoinen kirja aiheesta on mielestäni
"rakkausprofessori" Kaarina Määtän kirja "Seniorirakkaus" (Anteeksi nimitykseni, en muista oikeata titteliä).
Häneltä on ilmestynyt useita asiaa koskevia kirjoja.
Hän pitää myös mielenkiintoisia esitelmiä
kuten nytkin Pohjan perukoilla. - Ylikypsynyt
Joillakin kypsyy, toisilla taas ei.
Minä kuulun jälkimmäisiin.
Alkoholismi ja mielenterveys ongelmat tappoivat rakkauteni.
Minulla on ollut, ja on vain hoivaajan rooli tässä liitossa.
Mutta itse olen osani valinnut.
Sain sellaisen kasvatuksen että pidin eroamista mahdottomana nuorempana.Nyt voisin erota , mutta mitä se enää hyödyttäisi.- ihaileva
Niinhän me pyhästi lupaamme rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. Usein yhteiskuntakaan ei ole ymmärtänyt asiaa tukemalla tällaista liittoa.
Puolison rooli muuttuu omaishoitajan raskaaseen työhön. Tiedän joissakin liitoissa ymmärrettävän
asia ja hoitava puoliso saa hieman myös omaa aikaa ja vapauksia myös muihin ihmissuhteisiin.
Rakkaus voi hiipua muutoinkin iän ja sairauden vuoksi. Ympäristön ja läheistenkin paineet voivat käydä sietämättömiksi - Ajomies
ihaileva kirjoitti:
Niinhän me pyhästi lupaamme rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. Usein yhteiskuntakaan ei ole ymmärtänyt asiaa tukemalla tällaista liittoa.
Puolison rooli muuttuu omaishoitajan raskaaseen työhön. Tiedän joissakin liitoissa ymmärrettävän
asia ja hoitava puoliso saa hieman myös omaa aikaa ja vapauksia myös muihin ihmissuhteisiin.
Rakkaus voi hiipua muutoinkin iän ja sairauden vuoksi. Ympäristön ja läheistenkin paineet voivat käydä sietämättömiksi"Ellei minulla ole rakkautta niin olen kuin helisevä vaski ja kilisevä kulkunen" sanoi
tarsiilainen Saulus aikanaan.
Miten hyvin vertasikaan. Kulkunen tarvitsee ulkopuolelta impulssia soidakseen.
Rakkaus on ja soi ihmisen omien sisäisten tunteiden voimasta.
- ykstypy
tarkoittaa kypsä rakkaus? Mutta kyllähän rakkaus iän myötä ainakin muuttaa muotoaan. Ehkä se iän myötä muuttuu enemmän toveruudeksi. Ja oppii tuntemaan toisen ajatuksia niin, ettei toisen tarvi juuri sanoakaan mitään. Menee sellaiseksi hiljaiseloksi elämä. Vaikka jotain kiihkeyttä pitkäänkin suhteeseen moni nainen varmaan vielä kaipais :=))
- Ajomies
Kun luemme evankeliumeista Jeesusksen sanomia niin huomaamme, ettei hänen puheissaan ollut laisinkaan käskyjä, joita hän olisi määrännyt noudatettavaksi.
Tuohon aikaankin ihmiset, myös nämä opetuslapset mielsivät opettajaltaan saavansa käskyjä noudatettavaksi. Näinhän kuului keisari Augustukseltakin käsky verollepanosta.
Rakkauteen ei kuulu lainkaan käskeminen eikä käskyttäminen.
Kypsä rakkaus on verrattavissa kypsään hedelmään,
joka on usein värikylläinen, täyteläinen maultaan ja aromeiltaan, mehukas ja pehmeä - näin ymmärrän myös kypsän rakkauden olevan parisuhteessakin kahden kypsän ihmisen kesken. - EvaLuna
Se ei suinkaan ole tarkoitukseni. =)
Minullekin nimittäin tuli mieleeni, että mitä se kypsä rakkaus oikein on.
Onko se pitkään samaan henkilöön kohdistuvaa rakkautta? Vai riittääkö kypsän rakkauden kokemiseen se, että on jo elämää nähnyt ja kaikenlaista siinä kokenut? Eli että uudenkin ihmisen kanssa voi rakkaus olla kypsää?
Milloin rakkaus sitten muuttuu kypsäksi? Vai miten sen oikein määrittelisitte?
Vai olisiko niin, että ihminen jossain vaiheessa voisi olla riittävän kypsä tuntemaan rakkautta. Ja se olisi sitten sitä kypsää rakkautta..? - Ajomies
EvaLuna kirjoitti:
Se ei suinkaan ole tarkoitukseni. =)
Minullekin nimittäin tuli mieleeni, että mitä se kypsä rakkaus oikein on.
Onko se pitkään samaan henkilöön kohdistuvaa rakkautta? Vai riittääkö kypsän rakkauden kokemiseen se, että on jo elämää nähnyt ja kaikenlaista siinä kokenut? Eli että uudenkin ihmisen kanssa voi rakkaus olla kypsää?
Milloin rakkaus sitten muuttuu kypsäksi? Vai miten sen oikein määrittelisitte?
Vai olisiko niin, että ihminen jossain vaiheessa voisi olla riittävän kypsä tuntemaan rakkautta. Ja se olisi sitten sitä kypsää rakkautta..?Todellinen rakkaus ei kysele, se vain rakastaa.
Luehan tuosta Paavalin korinttolaiskirjeestä mitä hän siinä sanoo, sen luettuamme olemme oppineet jotain rakkauden olemuksesta.
Tietääkö hedelmä milloin se on kypsä ?
Maistaessani kypsää hedelmää tiedän sen olevan kypsä ja maukas. Näinm on myös rakkaudessa; saadessani maistaa kypsää rakkauden hedelmää tiedän sen ja se riittää minulle.
- reiska
pitempään joutuu ilman olemaan, niin kypsyttäähän se. Iän myötä varmaan kuitenkin hieman vähemmän.
- Pirre*
on kypsyny.
- Ajmies
Eräs intialainen ruhtinas kysyi joogilta, miltä tuntuu kokeneesta ihmisestä täyttymys. Joogi vastasi, että häneltä on kysytty samaa myös rakastavan tunteista ja hän on vastannut siihen vain:
- Jos sinä rakastat niin sinä tiedät sen.
Siinä ei ihmisen tarvitse tehdä muuta kuin antaa rakkauden liekin leimahtaa omassa itsessään.
- rekattu
Mutta kehittyy
- Ajomies
Myötäelämisen nautinto vie pois omasta itsekeskeisyydestä ja siinä lienee
usein rakkauden ja rakastamisen olemus.
Meillä nämäkin ominaisuudet kehittyvät
pitkän ajan myötä, mutta usein aviopuolisoitten kohdalla tämä kehitys pysähtyy kun on eletty kenties lasten kautta ja heidän lähdettyään pesästä herätään huomaamaan ettei meillä olekaan yhteisyyttä ja silloin kaivataan kypsyyttä löytämään uutta myötäelämista ja rakkautta
oman armaansa kanssa.
- Miten sitten kun "kaksi vanhaa varista" tutustuu
ja aloittaa yhteisen elontien ? - MTV
Ajomies kirjoitti:
pitkän ajan myötä, mutta usein aviopuolisoitten kohdalla tämä kehitys pysähtyy kun on eletty kenties lasten kautta ja heidän lähdettyään pesästä herätään huomaamaan ettei meillä olekaan yhteisyyttä ja silloin kaivataan kypsyyttä löytämään uutta myötäelämista ja rakkautta
oman armaansa kanssa.
ja aloittaa yhteisen elontien ?Rakkaus sujuu myös kypsällä iällä sanoo rakkausprofessori Kaarina Määttä juuri Maikkarin haastatteussa.
- vanhaa varista
Ajomies kirjoitti:
oman armaansa kanssa.
ja aloittaa yhteisen elontien ?tässä on kaksi ei vanhaa vaan keski ikäistä tutustuu toisiin ja välillä löytää ja hukkaa hyvät ja huonot puolet .kyllä sitä voi tässä iässäkin löytää rakkautta vaan ei niin tulista kuin nuorella iällä.
- Ajomies
vanhaa varista kirjoitti:
tässä on kaksi ei vanhaa vaan keski ikäistä tutustuu toisiin ja välillä löytää ja hukkaa hyvät ja huonot puolet .kyllä sitä voi tässä iässäkin löytää rakkautta vaan ei niin tulista kuin nuorella iällä.
Isoisänä uskon, että minullakin on joitain kokemuksia kertynyt elämän saatossa.
Monella rakkauden alueella tunnen viime vuosina kokeneeni paljon sellaista, josta nuoruudessani en voinut uneksiakaan.
Tulisuuskaan ei ole välttämättä ainakaan laantunut.
Seksuaalisella puolellakaan en ole kokenut
iän ainakaan vähentäneen aktiviteettia
ja luulen nautintojen vain tulleen kypsemmiksi,
moninaisemmiksi ja mehukkaammiksi...
täytyy todeta että niin on, eikä voi olla ihmetttelemättä aina vain uusia yllätyksiä tämä 60 tuo tullessaan,
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4018721Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683091- 171514
- 741056
- 761048
- 271005
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63958- 55943
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73894- 65890