Työttömille tulisi maksaa palkkaa!

Anonyymi

Monet luulee, että työttömyys on leppoisaa. Ei ole, se on raakaa ja raskasta. Siksi mielestäni työttömille tulisi maksaa palkkaa.

Nykyiset tuet on aivan liian pientä!

82

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä, työssäkäyvien verotusta voisi ihan hyvin hieman kiristää ja siitä saatava varallisuus siirtää työttömille.

      • Anonyymi

        Voi vittu näiden sosialistien ajatuksia.


      • Anonyymi

        Kyllä minunki mielestä voisi ihan hyvin makssaa palkaa työttömille, tämä korvaus ei riitä mihinkä.kun asuin kotona niin voin käyvä joka viikonloppu baarissa ja pitää juhlia Nyt ei rahat riitä jukolauta mininkään. pitäs kuulema vaihtaa paikka kuntaa jotta saisitöitä mutta en minä lähe mihinkä kun kaikki kaverit on täällä.


      • Anonyymi

        Työttömille sama korvaus, kun myymälänkassa Marinille kaikki kommareita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minunki mielestä voisi ihan hyvin makssaa palkaa työttömille, tämä korvaus ei riitä mihinkä.kun asuin kotona niin voin käyvä joka viikonloppu baarissa ja pitää juhlia Nyt ei rahat riitä jukolauta mininkään. pitäs kuulema vaihtaa paikka kuntaa jotta saisitöitä mutta en minä lähe mihinkä kun kaikki kaverit on täällä.

        Työttömille voisi myös toimittaa aamupalan valtion piikkiin. Mukavampi aloittaa päivittäinen pontikankeitto täydellä vatsalla.


    • Anonyymi

      Raskasta on työttömille palkkatuki on pieni töitä 25 tuntia viikossa kun työt päättyy ilmoittaudu työnhakijaksi te-toimistoon siinä omavastuu leikkaa työttömyysturvaa ja asumistukea. käteen ei jää mitään. työttömiä palkataa kuntouttavalla työtoiminalla entistä enemän ikä, työn osaamisvaatimukset kovia koulutus estävät avoimille työmarkkinoille työsuhteen solmimisen. ei ole tarkoitustakaa maksaa palkkaa työllistetää työmarkkina ja toimeentulotuella 9 euron kulukorvauksella matkat halpaa ei ole

      • Anonyymi

        On,muuten,käsittäkseni laitonta toimintaa perustuslakiin nojaten nämä orjatyöt.Työnteon tarkoitus on saada palkkaa,jolla pystyy kustantamaan elämänsä.Nämä "työllistämistoimet" huonontavat taloudellista toimeentuloa.Ja pystyykö joku minimi sos.turvalla elävä ostamaan ja ylläpitämään auton ihan pelkästään näitä höpötouhuja varten.Mikäs siinä,jos huvikseen kipaisee viettämässä aikaa jossain leikkipiirissä,jotkut tarvii kumipyörät alle....ei siihen 9e kulukorvaus riitä.Ja johtaako nämä pöljyilyt oikeille työmarkkinoille...eipä kahdestikkaan!Oikeusturva työttömyysturvan turvaksi!!!!


    • Anonyymi

      Mielestäni työttömille sopiva palkka olisi 2500 euroa verojen jälkeen.

      • Anonyymi

        Moni työtön sosiaalitukiviidakossa luukkuja toistensa perää kannustinloukut ovat monimutkasia eipä kannata hakeutua töihin eläke noin 837 euroa/kuukaudessa pieni työeläke kansaneläke takuueläke ja asumistuki eli kannattaa makoilla veroja ei mene pienestä eläkkeestä kokonaistulo noin 1000 euroa/nettona. vaikka haluja olisi tehdä töitä vaikka 10-15 tuntia viikossa asumistuki lähtee. monella työttömällä jää pieneksi eli saa hautaa asti olla rutiköyhä. minä pärjää hyvin kun karsii vaatteista, hiustenleikkustamatkustamisesta, lääkkeistä kuolee kumminkin kaikki harrastukset joita ei ole koskaan ollut työmarkkinatuen takia polkupyörää,nettiä, tietokoneita telkkaria, pyykinpesukonetta on aikaa pestä käsin sähköä käytän vähän ja tarkasti kotivakuutuksia ei ole miksi pitäisi olla kun asuin irtamisto on käyttökelvotonta vanhaa kamaa.
        työssä ollessa oli omaisuus pitänyt hankkia työpaikka en saannut olin kuntouttavassa työtoiminassa työrajoitteinen en ollut eli pakko tehdä ilmaista työtä viranomaisten määräyksestä työmarkkinatuella olen tyytyväinen että pääsin ilmaistyöstä eläkkeelle ja monelle työttömälle olisi helpotus jos pääsisi eläkkeelle palkkoja ei makseta tulevaisuudessakaa elää tarkemmin ilman mukavuuksia


      • Anonyymi

        Ihan oikeasti, ei edes naurata tämä kommentti. Moni työssä käyvä ei 2500 palkkoja saa. Täällä palstalla nyt revitään tyhmän puoleista huumoria. Meitä on monia työssä käyviä , stressi painaa ja kiirettä pitää. Vaan selkä suorana astellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeasti, ei edes naurata tämä kommentti. Moni työssä käyvä ei 2500 palkkoja saa. Täällä palstalla nyt revitään tyhmän puoleista huumoria. Meitä on monia työssä käyviä , stressi painaa ja kiirettä pitää. Vaan selkä suorana astellaan.

        Kannattaa ryhtyä työttömäksi jos työ ressaa 😎


      • Anonyymi

        Minä käyn vuorotöissä palkka 1800e sillä on pärjättävä ei oo autoa ei televisiota asun vuokralla syön punaleimalla olevia ruokia.


      • Anonyymi

        Sopiva palkka 500e


    • Anonyymi

      Olen työtön ja jos suoraan sanotaan, ei minulla ole minkäänlaisia työhaluja!

      • Anonyymi

        Eipä ole mullakaan Johtusko siitä, että olen jo 68 ja eläkkeellä.


      • Anonyymi

        Kallista on olla työtön kun pitää ajaa bemarilla mikä on helevetin vanha ja ruosteinen mutta kun pitää olla bemari


      • Anonyymi

        Minä olen paikkakunnan ainoa vihreä ja rahat saan takaseinästä.


    • Anonyymi

      Rahaa ei ole mihinkään. Tupakkaa, kaljaa menee, on pelikoneen, isot TV.t Netflix ja muutama muu kanava, huippu puhelin ja nopea liittymä. Ihme, kun ei mikään riitä etelän matkaan ja uusiin vaatteisiin eikä ulkona syömiseen. Itse pitää vielä osa vuokrasta kun maksaa.

    • Anonyymi

      Kuntavero on tuloillaan kaiken muun veron lisäksi
      - aivan muita kuin suomalaisia näillä autetaan, näin suomi käytänössä lopetetaan

      AKKALAUMA TAKAA SEN JOT SUOMI LOPPUU

      • Anonyymi

        Sosiaalitukia pitää leikata rankalla kädellä että värtkylät joutuisi töihin vetelehtimisen sijaan.
        3 euroa olisi sopiva tuntipalkka vätkylöille.
        Minulla on niinpaljon varoja ja omaisuutta ettei tarvitse vaivata päätään työnteolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalitukia pitää leikata rankalla kädellä että värtkylät joutuisi töihin vetelehtimisen sijaan.
        3 euroa olisi sopiva tuntipalkka vätkylöille.
        Minulla on niinpaljon varoja ja omaisuutta ettei tarvitse vaivata päätään työnteolla.

        Puhut asiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalitukia pitää leikata rankalla kädellä että värtkylät joutuisi töihin vetelehtimisen sijaan.
        3 euroa olisi sopiva tuntipalkka vätkylöille.
        Minulla on niinpaljon varoja ja omaisuutta ettei tarvitse vaivata päätään työnteolla.

        Vaikeasti työllistyvinen työttömien ajanviete on kuntouttava työtoiminta verorahoilla jota käytetää jonnin joutavaa työllistämiseen

        Kuntavaalit mistä pitäisi säästää säästökohde löytyy vaikeasti työllistyvistä työttömistä kuntouttava työtoiminta maksaa siihen palkataa työvalmentajia, ohjaajia, työkyvyn selvittelijä jne. työllistämistä ei edistä yhtää työmarkkinoille kuntouttavassa työtoiminnassa palkkana olisi perustoimeentulotuki 300 euroa kuukaudessa ja 5 euroa kulukorvausta moni työtön saa asumistukea keskimäärin 200 euroa kuukaudessa tuloja noin 300 asumistuet noin 200 euroa ja kulukorvausta noin 100 euroa kyllä tulojen pitäisi riittää yhteensä 600 euroa kuukaudessa. työtö ovat pelkkää puuhastelua. leikkimistä jne.ei puuhasteluu verorahoja


    • Anonyymi

      Varmaan vitsi...... jos on nuori, terve tai vähän vanhempikin hyväkuntoinen, hakee sitten vaan töitä. Ottaa vastaan mitä saa, sieltä ahkeroidessaan voi koko ajan etsiä muuta työtä.

    • Anonyymi

      Läpytely se on joka lieksassa maksaa, siihen kaikki tuhlaus menee

    • Anonyymi

      Vai palkkaa, joo mutta tarttes vetää perse sohvannurkalta ja mennä töihin töitä löytyy etsivälle ja osaavalle minäkin olen ollut kuudessa eri ammatissa.

    • Anonyymi

      En osaa mitään ja olen huono melkein kaikessa. Myös KÖFF olut maistuu päivittäin. Sanomattakin on selvää, että olen työtön. Todellinen lusmuilija!

      • Anonyymi

        Oikea asenne! 👍


    • Anonyymi

      Työssäkäyvillä on helppoa kun joka päivän ohjelma on suunniteltu valmiiksi. Työtön joutuu miettimään joka päivä mitä tekisi. On hyvin stressaavaa ja siitä tulee maksaa hyvä korvaus.

    • Anonyymi

      Kokeelle työttömälle voisi maksaa ikälisiäkin. Joku 3500 olisi ihan ok!

    • Anonyymi

      Tutipulloa vailla työttömät urpot ja lapasta

      • Anonyymi

        Minä olen toiminut paikkakunnan ainoana ammattihuorana. 4900,- euroa kuussa käteen, mutta eläkerahoja ei kerry. Se on ammatin huono puoli.


    • Anonyymi

      Työtä tekevälle löytyy. Jos ei kotinurkilta, mutta sitten muualta. Tuet pois ja töihin, jos on terve. Nyt näitä käenpoikasia elätetään muiden rahoilla eikä kiitosta tule. Ruikutetaan ja syytetään yhteiskuntaa. Aina on lähdetty liikkelle leveämmän leivän perään, mutta nyt tätä leipää leipoo Kela ja sossu ja hyvälle maistuu ja vielä kehdataan naukua.

    • Anonyymi

      Työttömät rikastuttavat toisten elämää monilla eri tavoilla, kuten toimimalla sisällöntuottajina tällä palstalla. Toiset raatavat duunissa, mutta toiset tekevät aivotyötä näppiksen ääressä. Ennen kaikkea työttömät tarvitsevat arvostusta, ja tämän arvostuksen tulisi näkyä hyvän korvauksen muodossa.

      • Anonyymi

        Aivotyö ja maailman parantaminen on rankkaa ja stressaavaa. Koko Lieksan ja maailman tulevaisuus on työttömien harteilla, kun käsittelemme näitä kysymyksiä tällä palstalla ja puistojen penkeillä Köff-oluen äärellä. Työssäkäyvä, joka matkustaa pienessä elämässään joka päivä duuniinsa eikä joudu koskaan miettimään näin suuria kysymyksiä, ei voi tätä ymmärtää.


    • Sinänsä ihan johdonmukaista ajatella, että jostakin epämukavasta olosuhteesta, mitä ei kenties ole itse edes aiheuttanut, tulisi saada jonkinlainen korvaus.

      Jos lähdetään siitä, että korvaus tästä epämukavasta olosuhteesta tulisi saada palkkana, tulee ensin tarkastella mitä palkalla ylipäätään tarkoitetaan.

      Yleisen määritelmän mukaan palkka on työstä, tehtävästä tai palveluksesta saatua vastiketta. Lisäksi "palkka" esiintyy ainakin sanonnassa "paha saa palkkansa", jolla tarkoitettaneen että pahaa tekemällä aiheuttaa lopulta pahaa itselleen. Tässä sanonnan tapauksessakin palkka johdetaan jostakin tekemisestä, hyvän taikka pahan.

      Ainakin länsimaiselle ajattelutavalle on vierasta käsitys, että mistä tahansa epämukavasta olosuhteesta tulisi saada palkkaa vain sillä perusteella, että kyseinen olosuhde on epämukava.

      Palkka edellyttää siis jonkin tekemistä, jonka vastineeksi palkka maksetaan. Tietysti kärsimyskin on tekemistä, jonka vastineeksi voidaan maksaa palkkaa. Tämä kuitenkin edellyttää, että työnantaja eli palkanmaksaja on määritellyt kärsimisen nimenomaiseksi tehtäväksi, jonka vastineeksi palkka maksetaan. Yleensä kuitenkin kärsimys johtuu tehtävästä, jota varten työntekijä palkataan. Työntekijälle ei siis yleensä makseta palkkaa kärsimisestä vaan tehtävän suorittamisesta, mikä saattaa aiheuttaa työntekijälle kärsimystä.

      Jotta voi ylipäätään saada palkkaa, tulee ensinnäkin olla olemassa palkanmaksaja. Lisäksi tulee olla olemassa jokin palkanmaksajan määrittelemä tehtävä, jonka suorittamista vastaan maksetaan työntekijälle korvaus eli palkka.

      Työtön, olkoonkin työnhakija, ei ole kenenkään palveluksessa. Tämän vuoksi hänellä ei ole palkanmaksajan määrittelemää tehtävää, jota vastaan palkaa maksettaisiin. Työttömällä työnhakijalla on tiettyjä toimintavelvollisuuksia, mutta niitä ei voida lukea palkanmaksajan määrittelemiksi tehtäviksi, koska työttömälle työnhakijalle määrätyt toimintavelvollisuudet eivät ole työnantajan tarpeesta lähtöisin, vaan kyseisten toimintavelvollisuuksien tarkoituksena on edesauttaa kyseisen työttömän työllistymistä ja sen varmistamiseen, ettei työttömyysavustuksia käytettäisi väärin.

      Työttömän työnhakijan hakemuksen perusteella saama korvaus ei ole nimensä mukaisesti korvaus vaan avustus. Se siis rinnastuu pikemmin almuun kuin palkkaan. Avustuksen saaja ei siis saa korvausta mistään tekemästään suorituksesta, taikka sen suorituksen aiheuttamasta epämukavuudesta, vaan avustuksen saaja saa yksinkertaistaen sanottuna almun veronmaksajilta. Toki avustus eroaa almusta siinä, että almu annetaan vapaaehtoisesti ja antajan haluaman suuruisena, kun puolestaan sosiaalinen lainsäädäntö velvoittaa julkisen sektorin antamaan avustuksen tietyn suuruisena, kun sen antamisen edellytykset täyttyvät hakijan kohdalla.

      Vaikka aloittaja onkin johdonmukainen vaatiessaan työttömille palkkaa työttömyyden raskaudesta johtuen, ei työttömälle voida maksa palkkaa, koska palkka maksetaan työn, tehtävän taikka palveluksen vastineeksi sen tahon toimesta, joka on työsuoritusta, tehtävää taikka palvelusta pyytänyt suoritettavaksi. Työtön ei työn puutteesta kärsiessään suorita kenenkään pyytämää tehtävää taikka palvelusta, joten ei ole olemassa palkanmaksajaa joka suorittaisi työttömälle palkan hänen kärsimyksestään.

      • Anonyymi

        Johan tuo olisi mallissaan, jos työttömyydestä maksettaisiin palkkaa. Nytkin puhutaan korvauksesta, ihan niinkuin korvattaisi se, kun et mene työhön.
        Korvaus on oikeasti köyhäinapua.
        Ei ole kauan siitä, kun mitään korvausta ei ollut olemassakaan. Silloin piti ottaa vastaan mitä työtä vain, jotta sai ruuan ja asunnon maksettua. Ei voinut jättäytyä suu auki odottelemaan, jotta paisti lentäisi suuhun. Niin tehdään nyt.
        Parempi huonompikin työpaikka kuin ei työtä ollenkaan, mutta kun yht.kunta elättää, niin omat kuin matutkin, on syntynyt vapaamatkailijoiden porukka, joka vain paisuu.


    • Anonyymi

      Me työttömät olemme arvokkaita ihmisiä, eikä meitä enää vähätellä tai syyllistetä. Työttömyys kunniaan. ❤️

      • Anonyymi

        Ja ennenkaikkea kunnon palkka työttömille! 🍆🍄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ennenkaikkea kunnon palkka työttömille! 🍆🍄

        Vain palkkaa työttömälle eikö työtön ymmärä työelämässä on osaamisvaatimukset koventuneet koulutus pitää olla ajan tasalla ei voi kuntouttavalla työtoiminalla tehdä työsopimusta ei ole mitää työn tuottavuutta. kuntouttava työtoiminta on pakollista näin uudessa seuralehdessä on artikkeli miten Kela patistaa työttömiä kuntouttavaa työtoimintaa kannatan patistelua tukien leikkaamisen uhalla.


    • Anonyymi

      Vötkylät tarvii remmiä.Vötkylät on itse haalineet työttömyyden.Laiska perse kuluttaa vain sohvaa.

      • Anonyymi

        Pakkotyölaki voimaan. Kyllä teiden parannuksessa riittää hommia, lapio käteen vain. Pusikoita ja metsiä pitäisi raivata, pihoja hoitaa rantoja putsata. Kyllä hommia piisaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkotyölaki voimaan. Kyllä teiden parannuksessa riittää hommia, lapio käteen vain. Pusikoita ja metsiä pitäisi raivata, pihoja hoitaa rantoja putsata. Kyllä hommia piisaa.

        Kuntouttavalla työtoiminalle oleville pitäisi perustaa työleiri Timitran vasikkaniemeen siellä jokainen työtön pakotettaisiin tekemää työtä 9 eurolla . pakkotyölaki olisi hyvä ideasosiaalitukien varassa eläville pitkäaikaistyöttömille. kannatan pakkotyölakia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkotyölaki voimaan. Kyllä teiden parannuksessa riittää hommia, lapio käteen vain. Pusikoita ja metsiä pitäisi raivata, pihoja hoitaa rantoja putsata. Kyllä hommia piisaa.

        Teiden kunto on rapistunut rahaa ei näytä olevan teiden kunnostamiseen vaan kuntouttavaa työtoimintaa jossa palkattu ohjaajia valmentajia työttömät ovat vanhoja tumpeloita osaaminen ei riitä työpaikan saamiseen ulkonäköäkin pitää olla ei käy risaiset kuluneet haisevat vaatteet hiukse on likaiset hiki haisee painukaa hikipajalle istumaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkotyölaki voimaan. Kyllä teiden parannuksessa riittää hommia, lapio käteen vain. Pusikoita ja metsiä pitäisi raivata, pihoja hoitaa rantoja putsata. Kyllä hommia piisaa.

        Pakkotyölaki olisi hyvä pitkäaikaistyöttömälle maksettaisiin ateriakorvaus noin 300 euroa kuukaudessa orjuudesta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkotyölaki voimaan. Kyllä teiden parannuksessa riittää hommia, lapio käteen vain. Pusikoita ja metsiä pitäisi raivata, pihoja hoitaa rantoja putsata. Kyllä hommia piisaa.

        Aivan samaa mieltä. Ei mitää korvausta jos ei kerta mikään työ maista. Tosin muutaman vuoden päästä, kun suomi on konkursissa niin loppuu ne ilmaiset korvaukset joka tapauksessa.


    • Anonyymi

      Työttömät uhraavat itsensä jättäytymällä pienelle päivärahalle ja antamalla parempipalkkaiset työt toisille silloin kun työtä ei riitä kaikille. Työttömien epäitsekkyys tulisi korvata, ja maksaa heille - niinpä niin - palkkaa. Mikä oikeus työssäkäyvillä on asettaa itsensä etusijalle silloin kun töitä ei riitä kaikille? Työssäkävijät etuilevat ja vievät työpaikat, ja sitten vielä syyllistävät työttömiä kun itse veivät näiden työpaikat. Todellakin ylemmyydentuntoista ja turhan korskeaa, sanoisin.

    • Anonyymi

      Ehdotan, että työttömät voisi mennä lakkoon!

    • Anonyymi

      1. Työn orjat, sorron yöstä nouskaa,
      maan ääriin kuuluu kutsumus.
      Nyt ryskyin murtuu pakkovalta,
      tää on viime ponnistus.
      Pohja vanhan järjestelmän horjuu.
      Orjajoukko taistohon!
      Alas lyökää koko vanha maailma,
      ja valta teidän silloin on!
      Tää on viimeinen taisto,
      rintamaamme yhtykää!
      niin huomispäivänä kansat
      on veljet keskenään!
      2. Ei muuta johtajaa, ei luojaa
      kuin kansa kaikkivaltias.
      Se yhteisonnen säätää, suojaa,
      se on turva tarmokas.
      Eestä leivän, hengen, kunniamme
      yössä sorron, turmion,
      kukin painakaamme palkeitamme,
      kun käymme työhön, taistohon.
      3. Lait pettää, hallitukset sortaa,
      verot köyhälistön verta juo,
      ja köyhän ihmisoikeuskin
      ompi tyhjä lause tuo.
      Pois jo kansat holhouksen alta.
      Veljeyden sääntö on:
      kellä velvoitusta, sillä valtaa
      ja oikeutta olkohon.
      4. On kurjan kurjat kunniassaan
      raharuhtinaat nuo röyhkeät.
      Ei koskaan tee ne itse työtä,
      vaan ne työtä ryöstävät.
      Varat kansan hankkimat on menneet
      kaikki konnain kukkaroon.
      Pois kansa velkansa jo vaatii,
      nyt ryöstösaalis tuotakoon.
      5. Meit valhein ruokkii tyrannit
      mut rauha meille koittakoon.
      Nyt lakko tehdään armeijoissa,
      aseet pois pantakoon.
      Ja jos aikovat nuo kannibaalit
      sankareita meistä taas,
      niin tietäkööt he, että luodit
      silloin kenraalimme saa.
      6. Työmiehet, kyntäjät ja kaikki
      työkansa joukko nälkäinen!
      Maa meidän on ja olla täytyy,
      vaan ei laiskain lurjusten.
      Nälkä meill’ on aina vieraanamme,
      vaan kun korpit haaskoiltaan
      me kerran kaikki karkoitamme,
      niin päivä pääsee paistamaan..

      • Anonyymi

        Nuoriso valmis on taistelemaan
        puolesta luokkansa vapauden.
        Piinat ei peljätä, ei vankilat,
        kun laulumme ilmoille raikuavat,
        siks kunnes valta on työväellä
        ja päivä koittaa orjille.
        Työn uljaat nuoret, luo lippujemme,
        jo käykää taiston tuoksinaan.
        Pelvotta aina päin vihollista
        on kulku nuorten armeijan.
        Ei silmä säiky, ei askel horju,
        vaan into säilyy otsallaan.
        Pelvotta aina
        päin vihollista
        käy kulku nuorten armeijan.
        Ei silmä säiky
        ei askel horju,
        vaan into säilyy otsallaan.
        Porvarit eessämme kauhistelee
        kumous kun mielessä kummittelee
        ja taistelulauluja laulamme...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuoriso valmis on taistelemaan
        puolesta luokkansa vapauden.
        Piinat ei peljätä, ei vankilat,
        kun laulumme ilmoille raikuavat,
        siks kunnes valta on työväellä
        ja päivä koittaa orjille.
        Työn uljaat nuoret, luo lippujemme,
        jo käykää taiston tuoksinaan.
        Pelvotta aina päin vihollista
        on kulku nuorten armeijan.
        Ei silmä säiky, ei askel horju,
        vaan into säilyy otsallaan.
        Pelvotta aina
        päin vihollista
        käy kulku nuorten armeijan.
        Ei silmä säiky
        ei askel horju,
        vaan into säilyy otsallaan.
        Porvarit eessämme kauhistelee
        kumous kun mielessä kummittelee
        ja taistelulauluja laulamme...

        Nyt kommunistia ahistaa kun "internallin" sanoja kirjoitteli.

        Nyt Suomi neito armahtakaa
        Nyt lusmut kaikki työhön nouskaa
        Älkää maatko koko aikaa
        Teiltä tuet täytyy poistaa
        Niin johan työ alkaa maistaa
        Ei teidän vuoksi velkaa pidä ottaa
        Ennen pamppu päähän teille latskauttaa
        Ruoskalla perseelle hivauttaa
        Pakkotyölaitos teille olis sopivaa


    • Anonyymi

      Orjatyö seis.Maksettava kunnon palkka.

    • Anonyymi

      Työttömiä pitäisi kannustaa joka kuukausi n 3000 euron aktiivirahalla, se piristäisi mukavasti. Rahaa kyllä on, voidaan kiristää verotusta ja tinkiä esim. täysin ylimitoitetusta terveydenhuollosta ja siirtää rahaa työttömille!

      • Anonyymi

        Pitkäaikaistyöttömät ovat vanhoja tai muuten avuttomia tumpeloita ja yleensä niillä ei ole mitään ammattipätevyyttä, että miksi niille pitäisi siitä nyhräämisestään maksaa isoa palkkaa? Semmoinen 1200 miinus siitä verot voisi olla kohdallaan jos tekee kunnolla työnsä. Sellaista työttömyyttä ei pidä olla että ollaan vähän töissä ja sitten sairauslomalla lusmuamassa, niille vain kelan päivärha jos sairausloma ylittää 3 vuorokautta.
        Alle puolenvuoden työsuhteesta vain kelan päiväraha. Jos lopettaa työnteon omasta halusta saa sitten ehkä 10 euroa päivässä työttömyyskorvausta valtiolta ja nekin vain arkipäiviltä, ja sitäkin vain tietyn lyhyen ajan.


      • Anonyymi

        Hieno homma, persut on aina köyhien asialla! Äänestän persuja jos jaksan nousta uuninpankolta äänestämään. Luultavasti en jaksa 😓


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieno homma, persut on aina köyhien asialla! Äänestän persuja jos jaksan nousta uuninpankolta äänestämään. Luultavasti en jaksa 😓

        Etkö työtön laiska vässykkä jaksa äänestää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö työtön laiska vässykkä jaksa äänestää?

        ei mitää hyötyä ole äänestää kumminkin ajetaa pitkäaikastyöttömät kunnille on valmiiksi päätetty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkäaikaistyöttömät ovat vanhoja tai muuten avuttomia tumpeloita ja yleensä niillä ei ole mitään ammattipätevyyttä, että miksi niille pitäisi siitä nyhräämisestään maksaa isoa palkkaa? Semmoinen 1200 miinus siitä verot voisi olla kohdallaan jos tekee kunnolla työnsä. Sellaista työttömyyttä ei pidä olla että ollaan vähän töissä ja sitten sairauslomalla lusmuamassa, niille vain kelan päivärha jos sairausloma ylittää 3 vuorokautta.
        Alle puolenvuoden työsuhteesta vain kelan päiväraha. Jos lopettaa työnteon omasta halusta saa sitten ehkä 10 euroa päivässä työttömyyskorvausta valtiolta ja nekin vain arkipäiviltä, ja sitäkin vain tietyn lyhyen ajan.

        Voi helvetti. Vai 1200 €. Eihän työtön asu omassa asunnossaan vaan kaverin, "avopuolison", tyttöystävän, poikakaverin tai vanhempien asunnossa. Ottaa vaan korvaukset yhteiskunnalta omasta tyhjästä asunnostaan. Ei tällaisessa asunnossa paljon mitään ole, mutta posti sinne tulee ja voi siellä käydä joskus ryyppäämässä ja muutenkin muhinoimassa.


    • Anonyymi

      Ehtottomasti palkkaa juopoille narkeille. Hauskaahan se oisi seurata kun kunnolla olisi varaa pulipenkillä rännittää.

      • Anonyymi

        Hieno asenne! 🙏


    • Anonyymi

      Työtätekeviä ei suomi tarvitse, työttömissä on tulevaisuus!

      • Anonyymi

        Olet harvinaisen oikeassa! Joutosakin määrä lisääntyy reipasta tahtia koko ajan. Kun oma väestö ei syrjäänny tarpeeksi rivakasti, sallitaan uusien syrjäläisten tuonti jopa toiselta mantereelta.
        Suomella on varaa elättää omat ja vieraat. Jos maksettava elätysraha olisi liian niukka, kai ihmiset kynsin hampain tarttuisivat työhön mihin hyvänsä. Nyt eivät tartu.
        Kaavaillaan ulkomaan elävien tuonnin huomattavaa lisäämistä, vaikka ei ennestään jo täällä olevia saada tarttumaan lapioon tai sorviin. Jos työelämään todella kiinnittyneitä on niin harvassa kuin nyt on , voidaankin joutua ottamaan kymmeniätuhansia uroita vuosittain, jos heidän joukostaan sattuisi edes muutama bingo.
        Mitä kauemmin on työtä vailla ja jos ei ole kummempia tavoitteita, sitä varmemmin jää ikityöttömäksi. Matuista voidaan kysäistä, mikä olisi heidän työnkuvansa?
        Jos opinnot ovat eskaritasoa, työkokemus täysi nolla, samoin kielitaito, mihin on valmiuksia. Eipä ole paljon liikkumavaraa, ehkä Serville kauppoja luuttuamaan.
        Kielitaito olisi oltava sellainen, että suomenkieli taittuu ymmärrettävästi. Onhan näitä täällä kolmekymmentäkin vuotta kiinanneita, eikä ole suomenkieli tarttunut muutamaa sanaa enempää.
        Asioiden ollessa näin, on sanottava, että työttömissä on tulevaisuus. Millainen se on, sitä voi vain arvailla.


    • Anonyymi

      Onneksi tämä sonta kaatuu vasta seuraaville sukupolville 😁👍

      Me voidaan chillailla ja nautiskella vastiikkenottomista eduista, kun niistä aletaan niiståmään, se ei ole meidän huoli 🤣

      Me pukataan silloin jo horsmaa siunatussa maassa.

    • Anonyymi

      Työttömille palkkaa ja myös lomaoikeudet.👋

    • Anonyymi

      Minkä takia työssäkäyville annetaan lomia, kun heillä ei ole ikinä aikaa muutenkaan lomailla. Lomarahat voisi maksaa työttömille, niin nämä lomailisivat kaikessa rauhassa työssäkäyvien puolesta. Työssäkäyvää piristäisi tavattomasti kesken työpäivän, kun työtön sijaislomailija laittaisi postikortin hänelle Kanariansaarilta.

    • Anonyymi

      Johan on edistyksellisiä ajatuksia lieksassa! 🥴

    • Anonyymi

      Tyhmiöä on tyhmät ajatukset.Tyhmiähän Lieksassa riittää.

      • Anonyymi

        Sulla taitaa tyhmiö juoppus olla päälolä? Pääläläl?


    • Anonyymi

      On helppoa raha tulee ja menee.

    • Anonyymi

      Olen sitä mieltä, että lisää rahaa työttömille!

    • Anonyymi

      Mä kuuntelen vaan stratovariusta ja sossu maksaa, kaiken! 💪

      • Anonyymi

        Ja vedät handuun💣


    • Anonyymi

      3500 käteen per kk olisi kohtuullinen ja sopiva summa työttömille

      • Anonyymi

        Sulle riittää käteen mitä vedät letkustasi.


    • Anonyymi

      Omasta halustaan työttömille ei pitäisi antaa minkäänlaisia yhteiskunnan tukia.

      • Anonyymi

        Lieksassa on liikaa elättejä jotka ei vaivaudu työhön vaan kaljottelvat kun Kelasta saa kaljarahaa käyttöön hyväkuntoisia työttömiä jäi eläkkeelle nyt elävät onnelista elämä kun työpaikkaa ei koskaa ollut kela maksaa näiden hyyssäreiden kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksassa on liikaa elättejä jotka ei vaivaudu työhön vaan kaljottelvat kun Kelasta saa kaljarahaa käyttöön hyväkuntoisia työttömiä jäi eläkkeelle nyt elävät onnelista elämä kun työpaikkaa ei koskaa ollut kela maksaa näiden hyyssäreiden kaiken

        Ala sinäkin työttömäksi, lopeta kateellinen vinkuminen 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksassa on liikaa elättejä jotka ei vaivaudu työhön vaan kaljottelvat kun Kelasta saa kaljarahaa käyttöön hyväkuntoisia työttömiä jäi eläkkeelle nyt elävät onnelista elämä kun työpaikkaa ei koskaa ollut kela maksaa näiden hyyssäreiden kaiken

        Kiltatalossa päihdeongelmaisia ressukoita kiroilevat, huutavat pitäkää ulkoovet auki yöllä päihdeongelmaiset pääsevät murtaudumaan ja sotkemaa paikkoja riittää kun sorkkaraudalla menee asuntoon pidän omakotitaloni lukossa myös päivisin


    • Anonyymi

      Naapurissa annettiin sinkkiämpäreitä ja sukkahousuja, täällä työttömät haluaa maksaa. Laitetaanko jauhettuna vai palana?

    • Anonyymi

      Kunta-Kintte kintte kokeilu


      Olen suuren tem hallinnon alamainen, siis suomi kunta-kinttenä tässä. Ja kuntakokeilukin ja aktiivi malli, jne työllisyyspolitiikka toimet ovat kiivaimmillaan.
      Niinpä olisi kiva kun munaani kuntouttaisi toimelias nainen vaikka kuntasekoilu puuhissa. Siinä mies vetreytyisi. myös 60v. mies tarvitsee kuntoutusta kun oman ikäiset naiset ei sitä juuri tarjoa noin luomuna. ovat kai jo lemmen työkyvyttömyyseläkkeellä?
      No kumminkin kuntakokeilussa voisi näin saada kohtaanto-ongelmaan tyydytystä?

      Lisäksi minäkin, pääministerin tavoin, tartteisin aamupalarahaa sen 350e/kk. kun olen työttömänä ja työmarkkinatuella saan vain noin 500e /kk. Niin lisätuki olisi tarpeen.. Voisi olla vaikka työttömän aamiais investointi, hehtaari ek mtk tuki nimellä se tuki? tai kallis kela loma, kotoutus loma ilmais tuki ?

      • Anonyymi

        37 000 tulottomia vässyköitä eli maksetaa perustoimeentulotukea nämä vässykät pitäisi työllistää lapiohommiin teiden tasaukseen olisi parasta kuntoutusta tiet ovat huonnossa kunnossa eli orjatyövoimaa tarvitaa


    • Anonyymi

      USAssa loppui työhalut kun yhtäkkiä alkoivat saada covid tukea. Myös ns Prout teorian mukaan työttömyydestä ei pitäisi maksaa, vaan jos jaettaisiin 8 tunnin työpäivät paljon lyhyemmiksi niin kaikille riittäisi töitä ja toimeentuloa, ja onhan niitä muitakin keinoja käytettävissä.

      Muuten Suomi tullee olemaan yksi edelläkävijöistä Intialaisen Gurun vuonna -59 kehittämän Prout talous- ja yhteiskuntateorian totettamisessa, joka pohjautuu myös moraalisiin ja henkisiin arvoihin. "Valo tulee pohjolasta"sanovat suomalaiset selvännäkijätkin. Lisää Prout jutuista voi lukea Prout Handy Booklet, proutscandinavia blogspot com

    • Anonyymi

      Työttömille ei maksetaa palkkaa vaan 9 euroa. työvalmentaja valittu varpu honka näille kuuluu palkka maksaa ei työttömälle eli leikkimistä jatketaa verorahoilla

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      98
      1906
    2. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      238
      1552
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1030
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      78
      925
    5. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      83
      857
    6. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      815
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      10
      755
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      741
    9. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      55
      714
    10. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      709
    Aihe