Tietotekniikan vaikeus pankissa.

Anonyymi

Nyt alkaa kismittää pankin olemattomat palvelut.
Pankkiin pääsee varaamalla asiakaspalveluun ajan.
Älykännykkää pitäisi osata käyttää.
Käy kokoajan vaikeammaksi.
Nordea pyytää henkilöpapereista kuvaa ja itsestä videokuvaa, mobilepuhelinta varten.
Kaipaan vanhaan systeemiin takaisin.
Nyt mennään nuorten koodareiden mallin mukaan.
Eikä pysy kohta perässä.
Liikaa vaaditaan ikäihmisiltä.

57

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa mieltä: liikaa vaaditaan ikäihmisltä. Ja elvytysrahojakin tullaan käyttämään digitalisaation lisäämiseen..))
      Minullakin on tuttuja, jotka työelämässä joutuivat/tottuivat käyttämään tietokonetta, mutta ovat silti neuvottomia uudessä digiympäristössä.

      Itse jouduin vaikeuksiin veroilmoitukseni kanssa. Se on hiukka mutkikas erilaisten tulojen ja vähennysten osalta. Kamppailin sen kanssa verovirkailijan avustuksella, mutta paperiversioon jouduin lopulta turvautumaan. Sattui vielä nin, että kun olin viittä vaille valmis verkossa, en pystynyt enää etenemään siellä. Aina tuli esto ja pyydettiin tarkistamaan annetut tietot. Lopulta luovuin ja kuulin seuraavana päivänä uutisista että sivustolla oli ollut tekninen häiriö.
      Tekniikka on haavoittuvaista, ihmisen pitäisi olla teflonia ja valmis toimimaan ympäristössä, jossa käy ehkä kerran vuodessa, kuten verottajan sivuilla.

    • Anonyymi

      no muuten voisi pankin vaatimuksia sietääkki mutta pankkien p i t ä ä maksaa asiakkaille asiakkaitten omasta työstä pakkien hyväksi,
      nykyisin asiakkaitten OMA TYÖ siis ITSE PALVELU saattaa olla jopa maksullista huh huh huh,
      miunki tililtä nyhtää JOKA kuukausi jotain palvelumaksua KUN MINÄ ITSE OLEN SEN TYÖN TEHNY,

      VOIKO pankkien MORAALIA ENÄÄN HYVÄKSYÄ miltää kantilta katsottuna,

      EI VOI hyväksyä EIKÄ YMMÄRTÄÄ,,

      • No. Täytyyhän pankinkin elää, Ano 15.02..)) Kun lainaavat rahaakin puoli-ilmaiseksi, nollakorolla, vai ?
        Rahamaailmaa ja sen "moraalia" ei tosiaan enää ymmärrä...
        Kaukana on se aika, jolloin pankissa oli "aina ystävä". Sen jälkeen taisikin tulla se aika, jolloin meistä "köyhistä" oli pankille vain haittaa kun emme tuoneet kuin "hiekkaa pankkisalin lattialle"..))


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        No. Täytyyhän pankinkin elää, Ano 15.02..)) Kun lainaavat rahaakin puoli-ilmaiseksi, nollakorolla, vai ?
        Rahamaailmaa ja sen "moraalia" ei tosiaan enää ymmärrä...
        Kaukana on se aika, jolloin pankissa oli "aina ystävä". Sen jälkeen taisikin tulla se aika, jolloin meistä "köyhistä" oli pankille vain haittaa kun emme tuoneet kuin "hiekkaa pankkisalin lattialle"..))

        Tuo 'hiekan tuominen lattialle ' - lause on lainattu siltä rikkaalta
        Ruotsiin muuttaneelta
        Björn Wahlroosilta.

        Eivät kai kaikki pankkilaiset noin ylimielisiä ole?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        No. Täytyyhän pankinkin elää, Ano 15.02..)) Kun lainaavat rahaakin puoli-ilmaiseksi, nollakorolla, vai ?
        Rahamaailmaa ja sen "moraalia" ei tosiaan enää ymmärrä...
        Kaukana on se aika, jolloin pankissa oli "aina ystävä". Sen jälkeen taisikin tulla se aika, jolloin meistä "köyhistä" oli pankille vain haittaa kun emme tuoneet kuin "hiekkaa pankkisalin lattialle"..))

        kyllä pakeilla on korko
        ainaki minun visa kortin lainan puolella on muistaaksen 6% korko vai oliko 7 %

        jos käytän sitä visapuolta,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo 'hiekan tuominen lattialle ' - lause on lainattu siltä rikkaalta
        Ruotsiin muuttaneelta
        Björn Wahlroosilta.

        Eivät kai kaikki pankkilaiset noin ylimielisiä ole?

        Ai Wahlroosko se oli ? Minä muistelin Pertti Voutilaista, mutta samaa sarjaa taitavat olla molemmat.
        Enää ei tuoda hiekkaa pankin lattialle kun sinne pääsy on ajanvarauksin varmistettava kuten aloittaja kirjoitti ja varmasti meillä muillakin on siitä kokemusta - pankin palveluista..))


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä pakeilla on korko
        ainaki minun visa kortin lainan puolella on muistaaksen 6% korko vai oliko 7 %

        jos käytän sitä visapuolta,

        Aivan, Ano 20,43. Muutama vuosi sitten minunkin lainani korko oli 7 prosenttia.
        Minkähän vuoksi tuosta nolla- jopa negatiivisesta korosta sitten puhutaan ? Koskee kai sitten sen "ison rahan" markkinoita ?


      • Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan, Ano 20,43. Muutama vuosi sitten minunkin lainani korko oli 7 prosenttia.
        Minkähän vuoksi tuosta nolla- jopa negatiivisesta korosta sitten puhutaan ? Koskee kai sitten sen "ison rahan" markkinoita ?

        niimpä
        meiltä tavallisilta eläkeläisiltä peritään kulutuskorkoa sumeilematta
        ja
        sen lisäksi ME maksamme omasta työstä omalla koneella pankille joka kuukausi muistaakseni 10 euroa taisi olla enemmänki eri laskujen maksamisesta siis työn teen minä itse ja pankki perii munun työntekemisestä joka kuukausi maksun,
        missä on pankkien MORAALI,

        koneenkäyttäjät ovat ilmaista työvoimaa, tai paremminki nämä työntekijä maksaa siitä että tekvät pankille yötä josta pankki perii vielä hintaa
        OMITUINEN käsitys oikeudentajusta ja rehellisyydestä !!!???


      • Anonyymi

        Enää!!!


    • Anonyymi

      Hanki Nordean tunnuslukulaite, niin pääset noista vaikeuksista. Älyttömän helppo käyttää.

      • Anonyymi

        Sehän on jo vanhanaikainen.
        Itse käytän mobilesovellusta.
        Mutta kun pankki pyytää lähettämään itsestä selfie-kuvan plus henkilökortin kummaltakin puolelta kuvat heidän tiedostoonsa.
        Vähän meni sormi suuhun, että mites tämä homma nyt sujuu.
        Toinen vaihtoehto on mennä ajan tilattuaan pankkiin.
        Pitää olla ikäihmisen aika fakiiri, että pysyy mukana pankin jatkuvasti muuttuvassa sääntöviidakossa.
        He kyllä kertovat että kaikki muutokset parantavat asiakkaan turvallisuutta, tai itseasiassa rahojen pysyvyyttä omilla tileillä.
        Silti konnat ovat aina askeleen edellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on jo vanhanaikainen.
        Itse käytän mobilesovellusta.
        Mutta kun pankki pyytää lähettämään itsestä selfie-kuvan plus henkilökortin kummaltakin puolelta kuvat heidän tiedostoonsa.
        Vähän meni sormi suuhun, että mites tämä homma nyt sujuu.
        Toinen vaihtoehto on mennä ajan tilattuaan pankkiin.
        Pitää olla ikäihmisen aika fakiiri, että pysyy mukana pankin jatkuvasti muuttuvassa sääntöviidakossa.
        He kyllä kertovat että kaikki muutokset parantavat asiakkaan turvallisuutta, tai itseasiassa rahojen pysyvyyttä omilla tileillä.
        Silti konnat ovat aina askeleen edellä.

        Kauanko olet ollut Nordean asiakas ja oletko koskaan nostanut automaatilta käteistä rahaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on jo vanhanaikainen.
        Itse käytän mobilesovellusta.
        Mutta kun pankki pyytää lähettämään itsestä selfie-kuvan plus henkilökortin kummaltakin puolelta kuvat heidän tiedostoonsa.
        Vähän meni sormi suuhun, että mites tämä homma nyt sujuu.
        Toinen vaihtoehto on mennä ajan tilattuaan pankkiin.
        Pitää olla ikäihmisen aika fakiiri, että pysyy mukana pankin jatkuvasti muuttuvassa sääntöviidakossa.
        He kyllä kertovat että kaikki muutokset parantavat asiakkaan turvallisuutta, tai itseasiassa rahojen pysyvyyttä omilla tileillä.
        Silti konnat ovat aina askeleen edellä.

        Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää nettiä samalla laitteella, jolla puhun ja tekstaan.
        Eikä koskaan ole tilannetta etteikö tietokone riitä pankkiasiaan.

        ***
        Oletko satavarma, että se on pankki, joka kysyy?

        ***
        En tiedä puhelintasi ja miten sillä toimia, mutta otat kuvat puhelimella ja liität sen tietokoneeseen piuhalla tai bluetoothilla. Lähetät liitteenä kuvat vastauksena heidän kyselyyn. That's it.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko olet ollut Nordean asiakas ja oletko koskaan nostanut automaatilta käteistä rahaa?

        Olen automaatilta nostanut rahaa n.40 vuotta.
        Asiakas olen ollut kauan.
        Ent.Kop, Merita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle ei tulisi mieleenkään käyttää nettiä samalla laitteella, jolla puhun ja tekstaan.
        Eikä koskaan ole tilannetta etteikö tietokone riitä pankkiasiaan.

        ***
        Oletko satavarma, että se on pankki, joka kysyy?

        ***
        En tiedä puhelintasi ja miten sillä toimia, mutta otat kuvat puhelimella ja liität sen tietokoneeseen piuhalla tai bluetoothilla. Lähetät liitteenä kuvat vastauksena heidän kyselyyn. That's it.

        En omista tietokonetta. Hoidan kaiken älypuhelimella.
        Älypuhelimessa on varmuus siitä, että pankki soittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen automaatilta nostanut rahaa n.40 vuotta.
        Asiakas olen ollut kauan.
        Ent.Kop, Merita

        Olen käynyt Nordean tiskillä viimeksi 70-luvulla eikä kuvaa ole koskaan kysytty sen jälkeen. Käytin vielä pari vuotta sitten valtaosan käteisenä, joten pankilla on tuore kuva käteisautomaatin kameralla otettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen käynyt Nordean tiskillä viimeksi 70-luvulla eikä kuvaa ole koskaan kysytty sen jälkeen. Käytin vielä pari vuotta sitten valtaosan käteisenä, joten pankilla on tuore kuva käteisautomaatin kameralla otettuna.

        Olen käynyt pankin tiskillä perukirja-asioissa.
        Nyt en käy.
        Enkä asioi usein nostoautomaateilla.
        Käytän korttia joka lähtöön.
        Pankki pyytää henkkarin tai passin kuvaa ja videofilmiä itsestä liitetiedostona.
        Jotenkin kaikki tiedostot ja sovellukset sekoittaa vanhan mummun pään.
        Kehitys kulkee lujaa vauhtia. Perässä on roikuttava.


    • Anonyymi

      Tilinsä kuussa tyhjentävä ei tuota nollakorkoilmapiirissä

      Nalle ei ole Nordeassa vaan myymässä pois Nordeaa, oletusarvo on että hyvin nopeasti eli ilman muuta tänä vuonna mutta joko ennen syksyä? Tai kesäkuussa, riippuu politbyrosta

      Kun korot lähtevät nousuun pankit kiinnostavat ellei politbyroo eli EUn keskuspankki lisää sääntelyä

      Eli jos pankit nettoavat kuluja, osta pankkiosakkeita, saat rahojasi takaisin mutta jos vain päivittelet ja kaipaat menneen ajan hyvinvointivaltiota ja menet äänestämään marineita, viimeisetkin viedään globalisaatiokiimaisten toimesta pitkin Eirooppaa ja odin Afrikkaa jne

      Viedään veroina pikkuveroina eli veroisina leikkauksina kyykyttämisinä jonoontyöntämisinä ... minätahansa-sinä
      Mutta maksat sinä kuitenkin

    • Anonyymi

      Ajattelen myötätunnolla niitä, joilla ei ole tietokonetta. Puhelimen näppäimistö vaatii nopeita sormia ja hyvää näköä. Tätäkin tekstiä joutuu koko ajan korjailemaan. Pankkiasioiden hoitamisessa ei saa virheitä tulla. Monilla ikäihmisellä on vaikeuksia tekstiviesteissäkin. Emme kuitenkaan ole sen tyhmempiä kuin muutkaan. Koko ala vain on niin vireää. Mkr.

      • Anonyymi

        Puhelin korjailee tekstiä mieleisekseen! Viimeisimmän sanan piti olla "vieras". Monille meistä digiaika on vieras ja outo. Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhelin korjailee tekstiä mieleisekseen! Viimeisimmän sanan piti olla "vieras". Monille meistä digiaika on vieras ja outo. Mkr.

        Tuon "korjaamisen" saa pois.


      • Anonyymi

        Monella ystävälläni on kotona tietokone.
        Se vaatii usein jotain huoltoa, kun se tilttaa.
        Silloin kutsutaan paikalle poika, tytär, pojanpoika, naapuri, tuttava.
        Tunnen sääliä tietokoneen käyttäjää kohtaan.
        Joka ei ymmärrä koneen hienouksista yhtikäs mitään.
        Älypuhelin on helpompi kiikuttaa operaattorille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monella ystävälläni on kotona tietokone.
        Se vaatii usein jotain huoltoa, kun se tilttaa.
        Silloin kutsutaan paikalle poika, tytär, pojanpoika, naapuri, tuttava.
        Tunnen sääliä tietokoneen käyttäjää kohtaan.
        Joka ei ymmärrä koneen hienouksista yhtikäs mitään.
        Älypuhelin on helpompi kiikuttaa operaattorille.

        Tietokoneen Windows-käyttöjärjestelmä on liian riskialtis ( varsinkin ) kokemattomalle ja vaatii ainaista säätämistä. Kestin sitä lähes 30 vuotta kunnes kokeilin Ubuntua.
        En kaipaa Windowsia pätkääkään.

        Omiin asioihin pidän eri konetta, vanhaa XP.tä poissa verkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietokoneen Windows-käyttöjärjestelmä on liian riskialtis ( varsinkin ) kokemattomalle ja vaatii ainaista säätämistä. Kestin sitä lähes 30 vuotta kunnes kokeilin Ubuntua.
        En kaipaa Windowsia pätkääkään.

        Omiin asioihin pidän eri konetta, vanhaa XP.tä poissa verkosta.

        HÖH

        MIKÄ on Ubuntu ??????

        EI ole ikinä kuullukkaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Taitamattomia on varmasti tuhansia. Silti kaikki palvelut siirretään nettiin. Mkr.

      • Anonyymi

        joten pankit ottakoon täyden vastuu kaikesta
        jos ihmisille tulee taloudellista vahinkoa
        pelkästään puutteelisesta / puuttuvasta ammattitaidosta
        toimia omien maksujen ja kaikkien raha asioitten hoitamisessa,


        on turha asiakkaita syyttä jos huijarit hakkerit rosvot tunkeutuu pankkien sivustoille asiakkaitten kiusaksi
        aiheuttamaan asiakkaille suurta harmia,

        pankkien ON syytä kehittää niin turvalliset sivustot ettei niihin huijarit rosvot hakkerit pääse tunkeutumaan,,,


      • Anonyymi kirjoitti:

        joten pankit ottakoon täyden vastuu kaikesta
        jos ihmisille tulee taloudellista vahinkoa
        pelkästään puutteelisesta / puuttuvasta ammattitaidosta
        toimia omien maksujen ja kaikkien raha asioitten hoitamisessa,


        on turha asiakkaita syyttä jos huijarit hakkerit rosvot tunkeutuu pankkien sivustoille asiakkaitten kiusaksi
        aiheuttamaan asiakkaille suurta harmia,

        pankkien ON syytä kehittää niin turvalliset sivustot ettei niihin huijarit rosvot hakkerit pääse tunkeutumaan,,,

        Mitä ne pankit välittävät yksittäisen ihmisen ongelmista. Todettu on jo kauan, että jos on vahinko sattunut missä asiassa tahansa ja uhri yrittää valittaa, niin syy kääntyy hänen päälleen hyvin äkkiä. On ymmärtänyt väärin, on tehnyt itse virheen, ei ole korjannut virhettä jne. Työn tuottaja on aina oikeassa, ohjelmat pelaavat oikein JOS niihin viedään tiedot oikealla tavalla.
        Poissa on se hokema, että asiakas on aina oikeassa. Ei todellakaan ole, maksakoon, kun ei ymmärrä yksinkertaisia tietokoneohjelmia, pahvi.
        Ihmisten elinikä senkun lisääntyy.
        Yhä vielä on joukossamme niitä, jotka ovat olleet jo eläkkeellä, kun tietokoneet ja varsinkin älypuhelimet yleistyivät. Yhdeksänkymppiset eivät kuule, eivät näe, sormet jäykät, uuden oppiminen vaikeaa.
        No, entä sitten! Opetelkoot, hankkikoot apua läheisiltään. Maailma kehittyy. Paperista luovutaan. Jos haluat henkilökohtaista palvelua, maksat joka kerran 5-6 euroa joka laskusta. Pankkeihin ei pääse kuin etukäteen sovitulla ajalla. Ja aika sovitaan tietokoneella, puhelin ei käy.
        Asiakas ei tuo edes hiekkaa enää pankin lattialle, ihan hyvä, sillä ei kai pankeilla ole säännöllisiä siivoojiakaan enää.


      • Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

        Mitä ne pankit välittävät yksittäisen ihmisen ongelmista. Todettu on jo kauan, että jos on vahinko sattunut missä asiassa tahansa ja uhri yrittää valittaa, niin syy kääntyy hänen päälleen hyvin äkkiä. On ymmärtänyt väärin, on tehnyt itse virheen, ei ole korjannut virhettä jne. Työn tuottaja on aina oikeassa, ohjelmat pelaavat oikein JOS niihin viedään tiedot oikealla tavalla.
        Poissa on se hokema, että asiakas on aina oikeassa. Ei todellakaan ole, maksakoon, kun ei ymmärrä yksinkertaisia tietokoneohjelmia, pahvi.
        Ihmisten elinikä senkun lisääntyy.
        Yhä vielä on joukossamme niitä, jotka ovat olleet jo eläkkeellä, kun tietokoneet ja varsinkin älypuhelimet yleistyivät. Yhdeksänkymppiset eivät kuule, eivät näe, sormet jäykät, uuden oppiminen vaikeaa.
        No, entä sitten! Opetelkoot, hankkikoot apua läheisiltään. Maailma kehittyy. Paperista luovutaan. Jos haluat henkilökohtaista palvelua, maksat joka kerran 5-6 euroa joka laskusta. Pankkeihin ei pääse kuin etukäteen sovitulla ajalla. Ja aika sovitaan tietokoneella, puhelin ei käy.
        Asiakas ei tuo edes hiekkaa enää pankin lattialle, ihan hyvä, sillä ei kai pankeilla ole säännöllisiä siivoojiakaan enää.

        Voivoi ka valivali. Se ei ole iästä kiinni, haluaako oppia uutta. Eläkkeellä on aikaa käydä kursseja, joita kansalaisopistot järjestää ja varmasti nuoremmat perheenjäsenetkin neuvoo. Paljon on nuoriakin, joiden puolesta asiat pitää hoitaa, kun ei edes kieltä viitsitä opetella.


      • Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

        Mitä ne pankit välittävät yksittäisen ihmisen ongelmista. Todettu on jo kauan, että jos on vahinko sattunut missä asiassa tahansa ja uhri yrittää valittaa, niin syy kääntyy hänen päälleen hyvin äkkiä. On ymmärtänyt väärin, on tehnyt itse virheen, ei ole korjannut virhettä jne. Työn tuottaja on aina oikeassa, ohjelmat pelaavat oikein JOS niihin viedään tiedot oikealla tavalla.
        Poissa on se hokema, että asiakas on aina oikeassa. Ei todellakaan ole, maksakoon, kun ei ymmärrä yksinkertaisia tietokoneohjelmia, pahvi.
        Ihmisten elinikä senkun lisääntyy.
        Yhä vielä on joukossamme niitä, jotka ovat olleet jo eläkkeellä, kun tietokoneet ja varsinkin älypuhelimet yleistyivät. Yhdeksänkymppiset eivät kuule, eivät näe, sormet jäykät, uuden oppiminen vaikeaa.
        No, entä sitten! Opetelkoot, hankkikoot apua läheisiltään. Maailma kehittyy. Paperista luovutaan. Jos haluat henkilökohtaista palvelua, maksat joka kerran 5-6 euroa joka laskusta. Pankkeihin ei pääse kuin etukäteen sovitulla ajalla. Ja aika sovitaan tietokoneella, puhelin ei käy.
        Asiakas ei tuo edes hiekkaa enää pankin lattialle, ihan hyvä, sillä ei kai pankeilla ole säännöllisiä siivoojiakaan enää.

        Mak-Ris

        hyvä puheenvuoro


        syyllinen on aina uhri itse,,, surku,,,


        mutt ei anneta periksi,
        pidetään suurta ääntä

        pankkien on maksettava asiakkaille asiakkaitten omasta työstä pankkien hyväksi,

        siis päinvastoin kuin nyt
        pankit perii maksua vielä siitä kun asiakkat itse tekevät työn, huh ,

        outoa rahapolitiikkaa pankeilla,,

        ei hyväksyttävää,,,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voivoi ka valivali. Se ei ole iästä kiinni, haluaako oppia uutta. Eläkkeellä on aikaa käydä kursseja, joita kansalaisopistot järjestää ja varmasti nuoremmat perheenjäsenetkin neuvoo. Paljon on nuoriakin, joiden puolesta asiat pitää hoitaa, kun ei edes kieltä viitsitä opetella.

        Suurin osa meistä ikäihmisistä selviytyy tietokoneongelmista.
        Mutta se pieni joukko, jolle se on pelottavaa ja vierasta, jää hunningolle ja ilman apua.

        En tiedä, millaisilla kursseilla olet käynyt, mutta minä olen osallistunut aikuiskoulutuksen eli työväenopiston kursseille, ja siellä on aina se, joka ilmoittaa, ettei hänen koneessaan ole enteriä. Mistä siis pitää painaa, ei tässä koneessa vaan . . . JOKA kurssilla näitä on, ja opettaja on sitten kiinni tässä koulutettavassa.
        Koko kurssi menee harakoille, eikä kysymys ole siitä, etteivätkö kurssilaiset haluaisi opiskella. Osallistujien taso vain on niin erilainen.
        Kaikilla meillä ei ole niitä taitavia lapsenlapsia, jotka jaksaisivat tulla opettamaan isovanhempiaan. Kun ei se oppikaan kerralla mene perille, vaan on käytävä monta kertaa saman asian takia.

        Se ohjausta vaille jäänyt joukko on aivan yhtä oikeutettu hoitamaan asiansa, kuten me näppärämmätkin.


      • Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

        Suurin osa meistä ikäihmisistä selviytyy tietokoneongelmista.
        Mutta se pieni joukko, jolle se on pelottavaa ja vierasta, jää hunningolle ja ilman apua.

        En tiedä, millaisilla kursseilla olet käynyt, mutta minä olen osallistunut aikuiskoulutuksen eli työväenopiston kursseille, ja siellä on aina se, joka ilmoittaa, ettei hänen koneessaan ole enteriä. Mistä siis pitää painaa, ei tässä koneessa vaan . . . JOKA kurssilla näitä on, ja opettaja on sitten kiinni tässä koulutettavassa.
        Koko kurssi menee harakoille, eikä kysymys ole siitä, etteivätkö kurssilaiset haluaisi opiskella. Osallistujien taso vain on niin erilainen.
        Kaikilla meillä ei ole niitä taitavia lapsenlapsia, jotka jaksaisivat tulla opettamaan isovanhempiaan. Kun ei se oppikaan kerralla mene perille, vaan on käytävä monta kertaa saman asian takia.

        Se ohjausta vaille jäänyt joukko on aivan yhtä oikeutettu hoitamaan asiansa, kuten me näppärämmätkin.

        Ei olisi pitänyt käydä näin, mutta kävi kuitenkin.
        Kadotin pankkikorttini, jossa on myös lähimaksu.
        Käteistä ei ollut yhtään. Pitäisi aina olla.
        Mitä nyt.
        Olin ulkopaikkakunnalla.
        Älypuhelin oli pelastus.
        Soitin pankin korttisulkupalveluun.
        Kortti sulkeutui.
        Älypuhelimeeni olen asentanut sovelluksen, joka käy kaupan kassalla.
        Olen hankkinut myös toiseen tiliini lähimaksukortin.
        Se on aina kotona.
        Henkilöllisyystodistus käy apteekissa, jos hukkaa kelakortin.
        Uusien korttien tulo kestää hyvässä lykyssä pari viikkoa.
        Jos hukkaan älypuhelimeni, minulla on kaksi linjaa avoinna.
        Toinen puhelin on kotona.
        Kolmannessa puhelimessa on prepaid-liittymä, jota käytän marjametsässä.
        Olen varmistellut varmistamisen päälle.
        Pinkoodien muistaminen on välillä työlästä.
        Kun tein suursiivouksen, löysin kadonneen pankkikorttini, kotoa.


    • Anonyymi

      Kysymys tietoviisaille
      Kun lasku tulee sähköpostiini, miten saan sen muutettua e-laskuksi verkkopankkiini?

      • Anonyymi

        Usein maksun yhteydessä kone suosittelee siirtymään e-laskuun. Napauta ja seuraa annettuja ohjeita.


      • Anonyymi

        Menet pankin sivuille ja e-laskut kohdassa ilmoitat laskuttajan nimen, vaikka Elisa.
        Ilmoituksen jälkeen seuraava lasku on e-laskuna. Tulee ilmoitus joko tekstiviestinä tai sähköpostina. Kumman olet valinnut.


    • Anonyymi

      Olen myös onnistunut siirtämään kaikki laskuni sinne e-pankkiin, joten laskuja ei tule kotiini, paisi kuntani vuokra lasku, jonka olen myös säätänyt automaattisella veloituksella netissä.

      Minulla ei ole myöskään mitään ns. palvelumaksuja pankistani, koska vaihdoin heti pankkia, kun huomasin, että kuukausittain sieltä meni "joku" maksu.

      Muistan kyllä Nordean, kun minulta meni joku maksu, mutta mieheltäni ei, koska hänen tilillään oli enempi varoja, siis rahaa.

      Rikkaita palvellaan ilmaiseksi, mutta köyhempiä "rokotetaan".

      • Anonyymi

        Niimpä pankkien moraali onki outoa,
        köyhemmät asiakaat i t s e hoitaa kotikoneellaan pankki asiansa,
        mutta pankit k e h t a a periä kuukausittain jotain ihmeen palvelumaksua,
        onko oikein ???

        EI TAATUSTI OLE OIKEIN !

        porukka parrikaadelle, pankit poikottiin,

        pienituloisten RIISTO ON LOPUTTAVA !


      • Anonyymi

        Rikkaan rahat tilillä tuottavat hyötyä pankille. Rikkaalle voi antaa palveluja halvemmalla.
        Köyhät tuo pankkiin vain hiekkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niimpä pankkien moraali onki outoa,
        köyhemmät asiakaat i t s e hoitaa kotikoneellaan pankki asiansa,
        mutta pankit k e h t a a periä kuukausittain jotain ihmeen palvelumaksua,
        onko oikein ???

        EI TAATUSTI OLE OIKEIN !

        porukka parrikaadelle, pankit poikottiin,

        pienituloisten RIISTO ON LOPUTTAVA !

        Ei rahalla ole moraalia.


    • Anonyymi

      Onhan se outoa
      asiakkaat i t s e tekevät työn pankeille ja
      kaiken huipuksi siitä joutuu maksamaan vielä pankille joka kuukausi maksua
      voiko olla HULLUMPAA pankki-palvelua olemassakaan,,,

      vääryys vallassa laki pitää pikaisesti muuttaa
      pankit MAKSAKOON asiakkaille työstä
      jonka asiakkaat itse kotona tekevät laskuja maksaessaan,,

    • Anonyymi

      Eläkeläisen muistiin ei välttämättä tallennu uudet asiat.
      Minusta kuuluisi saada tasa-arvoista palvelua, olet digi-pinko tai et.
      Aina tulee olemaan ihmisiä, jotka eivät pysy kehityksen perässä,
      kun ikä tai terveys tms. tulee vastaan.

      Me vanhenemme kaikki ja kehitys kehittyy nopeammin kuin me.
      Useimmat meistä hidastumme ja jäämme yhä kauemmaksi kehityksestä.

      Ei kannata sanoa polleasti: "Menkää kursseilla, eläkeläisellähän on aikaa !"
      Yhtenä kauniina päivänä voi joutua huomaamaan, että aika ei auta,
      kun ei pysty oppimaan enää. Ei jää päähän.

      • Anonyymi

        En ole huomannut oppimiskykyni huonontuneen ikää myöten. Kaikki Aikansa seuraaminen on aina ollut tärkeää, yleensä fixsut on sen tajunneet.
        Totta.... aina on kärryltä putoajia, tasaarvon vaatiminen onkin turhaa kun p'''at on jo housuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole huomannut oppimiskykyni huonontuneen ikää myöten. Kaikki Aikansa seuraaminen on aina ollut tärkeää, yleensä fixsut on sen tajunneet.
        Totta.... aina on kärryltä putoajia, tasaarvon vaatiminen onkin turhaa kun p'''at on jo housuissa.

        Kyllä heikoimmassakin asemassa olevien on saatava tasa-arvoista palvelua.
        Kunnossa olevathan pärjäävät muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole huomannut oppimiskykyni huonontuneen ikää myöten. Kaikki Aikansa seuraaminen on aina ollut tärkeää, yleensä fixsut on sen tajunneet.
        Totta.... aina on kärryltä putoajia, tasaarvon vaatiminen onkin turhaa kun p'''at on jo housuissa.

        Onhan sinun ajattelussasi tapahtunut jotain taantumista, jos olet sitä mieltä, että huonommin pärjäävillä ei ole tasa-arvoisia ihmisoikeuksia yhteiskunnassa.
        Vai oletko aina ollut sitä mieltä ?


    • Anonyymi

      OP
      OLI TAAS muuttanu pankki-sivustojaan,
      VITUTTI

      oli pakko TAAS löytää paikka johon laskut maksetaan, VITUT

      kaikein hulluinta oli kun OP sivusto kehui päivittäneensä sivustot helpommin kätettäväksi,

      meinasi tukehtua nauruun,

      olisi todellakin livenä kysyä OP:n henkilökunnalta MILLÄLAILLA HELPOMMIN YMMÄRRETTÄVIKSI,

      VITUT OP PANKIN JOHDOLLE ja sivustojen suunnittelijoille,
      VANHUSTEN pankki pavelut PITÄÄ toimia AINA samanlailla
      EI JATKUVASTI MUUTTAA SIVUSTOJEN ULKONÄKÖÄ ja otsakkeita ERIpaikkohin,
      TUHAT KIROSANAA OP pankin johdolle ja sivustojen suunittelijoille,
      ÄLKÄÄ KOKO AJAN muutako sivustojen ulkonäköä,
      tehtää pankki asiointi TURVALLISEKSI MYÖS KAIKILLE VANHUKSILLE !

      vielä kerrra TUHAT kirosanaa jatkuvasta asiakkaitten
      tahallisesta kiusaamisesta,
      te kai haluatte kokeilla kuinka kauan vanhukset pysyy tietokoneitten sivujen hallinassa matkassa,

      per,,,,, ke,,,,,le teille,,,

      • Anonyymi

        Päättäjille pitää tehdä valitus, pankkien TAHALLISESTA asiakkaitten asioinnin vaikeuttamisesta,

        päättäjät ovat vastuussa
        yhteiskuntamme raha-taloudesta,

        tietokoneet kaikille kansalaisille, ja TURVALLISET VAKAAT pankkipalvet kaikille asiakkaille,
        ihan vanhuksillekkin,

        jumakauta jos tätä ei yhteiskuntamme tajua niin piru onki jo sitten irti
        ja
        VASTUUTTOMUUS PÄÄTÄJIENKI TOIMINNASSA,


      • Anonyymi

        Aina kun mikä hyvänsä sivu "päivitetään"
        asia muuttuu vaikeammaksi asiakkaalle.
        Päivitykset voisi lopettaa.
        Ei jaksa aina opetella uusia sivuja.
        Mitään vikaa vanhoissa ei ole koskaan ollut.
        Käyttäjää eli asiakasta kuuluu ajatella.

        Yhtenä esimerkkinä Alepa Kauppakassin sivut, jotka olivat hyvät ja selkeät aluksi.
        Nyt kun ne "päivitetty", kikkailtu muka paremmiksi kymmeniä kertoja,
        asioiminen niillä on mennyt vain monimutkaisemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina kun mikä hyvänsä sivu "päivitetään"
        asia muuttuu vaikeammaksi asiakkaalle.
        Päivitykset voisi lopettaa.
        Ei jaksa aina opetella uusia sivuja.
        Mitään vikaa vanhoissa ei ole koskaan ollut.
        Käyttäjää eli asiakasta kuuluu ajatella.

        Yhtenä esimerkkinä Alepa Kauppakassin sivut, jotka olivat hyvät ja selkeät aluksi.
        Nyt kun ne "päivitetty", kikkailtu muka paremmiksi kymmeniä kertoja,
        asioiminen niillä on mennyt vain monimutkaisemmaksi.

        Niimpä,,
        se tässä ihmetystä aiheuttakin, kun OP m a i n o s t i siinä uudessa sivustossaan että sivustojen käyttö tulee helpomaksi , hah
        voi vain nauraa,
        entinen sivusto OLI jo helppo
        mutta tämä uusi OLI paljon monimutkaisempi paljon enemmän haku sivuja,
        ja kaikki otsakkeet aivan ERI paikoissa,

        kun soitin pankiin virkailijakin hieman hymähti mainostuksesta " helpommaksi "
        selkeästi tuli vaikutelma että voi voi voi vai helpommaksi, kaikkea muuta, ei kuitenkaan noin sanonu, mutta sen tajusi siitä hymähdyksestä, siis tavallaan " rivien välistä "


        ON suuri vääryy jatkuvasti vaihtaa pankin sivustoja,

        kaiken huippu oli kun laskua maksoin sivusto ilmoitti ettei laskua voitu hyväksyä, yritä uudelleen,
        ONNEKSI en alkanu naputella kaikkia tietoja uudelleen vaan osain avata uuden sivun ja siinä näkyi täysin maksamni lasku menossa maksuun tarvi vaan UUDELLEEN se hyväksyä ,

        jotenki menee LUOTTAMUS pankkeihin tai olisko niissä VIRKAILIJAT EPÄREHELLISIÄ jos ne yrittää vanhusten kustannuksella itse hyötyä tilinumeroitten moneen kertaan ilmoituksista,
        olisko peräti jotain rikollista pankkien sisäisessä toiminnassa jonkun tai joittenki virkailijoitten taholla,
        kuka seuraa PANKKIEN REHELLISYYTTÄ ?????????????????

        haluis tietää,,,
        onko tietoneitten sivustoilla olevat hakkerit RIKOLLISIA entisiä tai nykyisiä VIRKAILIJOITA,,, ????????


    • Lapsenlapsi kävi puolestani kaupassa ja maksoi monta kymppiä ostoksistani.
      Nyt en pääse tililleni maksamaan ostoksiani, sillä pankissa on "tilapäinen häiriö". Oli siis monta tuntia sitten. Nyt yritin uudelleen, mutta en pääse perille, vaan pankki väittää minun yrittäneen useampaan kertaan avaamista.
      No niin kyllä olenkin, kun se ei suvaitse avautua. Nyt vaati salasanan, jonka annoin, ja pankki ei hyväksynyt sitä. Minulla on YKSI salasana, jollei se käy niin mistä minä uuden tempaisen? Yritin tilata sitten uuden, mutta en nyt onnistu. Minun on ilmeisesti matkustettava keskikaupungille pankkiin setvimään tämä häiriötilanne, sillä eihän täällä nukkumalähiössä enää mitään pankin konttoria ole.
      Aamupäivällä vielä yhteys toimi, kun maksoin erääntyneen laskun.
      Mä en ala.

      • Anonyymi

        Ymmärrän sinua ! Soita pankkiin aamulla, ehkä ei tarvitse lähteä käymään !


      • Anonyymi

        joskun tuntuu tahalliselta vanhusten kiusaamiselta pankin taholta,
        tai joku virkailija tekee tahallaan temppuja vanhusten kiusaksi,
        kai pankit hyötyy hakkerittensa touhuista,
        toivottavast asiakaat lähtee lätkimää
        tai onkohan peräti pankkien tarkotuski päästä eläkelisis-asiakkaista eroon,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän sinua ! Soita pankkiin aamulla, ehkä ei tarvitse lähteä käymään !

        Pelkkä kiusantekoa vain! Nyt pelasi sitten ihan kuten pitääkin ja sain asian hoidetuksi.
        Pankkireissua ei tarvitakaan!
        Hyvää yötä.


      • Anonyymi
        Mak-Ris kirjoitti:

        Pelkkä kiusantekoa vain! Nyt pelasi sitten ihan kuten pitääkin ja sain asian hoidetuksi.
        Pankkireissua ei tarvitakaan!
        Hyvää yötä.

        Kiva juttu, että säästyit pankkiin lähtemiseltä !
        Tämä on mukava ketju käytännön tasolla :)

        ....kun kaikki eivät halua "keskustella laajemmin digitalisaation aiheuttamista ongelmista ja miksei, kertoa omaa d i g i t a l i s a a t i o h i s t o r i i k k i a siinä samassa".


      • Anonyymi

        Luin tuota juttua ja ihmettelin mitä ihmeen salasanaa pankki vaatii.
        Itse kun menen pankin sivuille, laitan pinkoodin.
        Joskus on niin, että kun väärin näpyttelee muutaman kerran, pitää odottaa seuraavaan päivään, että taas toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin tuota juttua ja ihmettelin mitä ihmeen salasanaa pankki vaatii.
        Itse kun menen pankin sivuille, laitan pinkoodin.
        Joskus on niin, että kun väärin näpyttelee muutaman kerran, pitää odottaa seuraavaan päivään, että taas toimii.

        Minä välillä luulen, että tietokoneiden sivustojen laatijat haluavat pikkuisen kiusata tyhmiä koneenkäyttäjiä, niin että eivät käytä samoja sanoja kuin viitteissä on. Tulee vähän aivojumppaa tumpeloille, jotka eivät arvaa mitä jollakin vihjeellä tarkoitetaan.

        En ollut minäkään mistään salasanasta kuullut kirjautumisen yhteydessä, joten arvelen, että siinä tarkoitettiin Pin-koodia, kun pyydettiin tunnusluku ja salasana.
        Tämä ruljanssi oli sisäänkirjoittautumisen yhteydessä henkilköht.verkkopankkiin. Ohjelmissa oli ollut jotain häikkää jo aikaisemmin ja ehdotus palata myöhemmin uudelleen.
        No tämä "myöhemmin" sitten hyppyytti minua ja moitti, että olin pyrkinyt useampaan kertaan sivustolle. Vaati tunnuslukua ja salasanaa. Panin kiinni koko rakkineen.

        No illalla sitten pääsin läpi, eikä mitään vaikeutta ollut.


    • Anonyymi

      Automaateilta ei enää pysty nostamaan kuin 400€ kerralla.
      Aikamoista

    • Anonyymi

      Suomesta perintöä 7200€ , kovin vaikeata saada Ruotsin tilille ? Ei luulis että eletään 2023 :-(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe