Eli onko joku lentänyt halpalennoilla esim. Ryanair tai Blue1 Hahniin tai Hampuriin ja vuokrannut lentokentältä autoa ja jatkanut sillä esim. Alpeille. Itseä kiinnoistaisi kyseinen shysteemi, niin pääsis oikeastaan halvemmalla, kuin ajaa oma auto sinne. Lähinnä etelä-Saksa linnoineen,Sveitsi ja Alpit kiinnoistais. Heittäkää vähän kokemuksia vuokrauksesta ja hinnoista ym.
Autonvuokraus Saksasta
11
4346
Vastaukset
- Suomesta
Auto on helpointa varata jo Suomesta puhelimitse, silloin vakuutukset tulevat suomalaisen käytännön mukaisiksi. Saksassa tarvitaan sitten vain ajokortti ja luottokortti autoa hakiessa.
Minulla oli pariviikkoa sitten navigattorilla varuistettu vuokra-auto, sillä oli tosi helppoa löytää perille. Saksalaiset hinnat löytää parhaiten netistä, josta voi myös tehdä varauksen, ne ovat hivenen halvempia kuin suomesta varattaessa johtuen vakuutuksista.- autonvuokraus
Mikäli otat lennon RyanAirin kautta, heiltä on mahdollisuus varata vuokra-auto (Hertz) sopimushinnoin, hinta noin 30% edullisempi kuin suoraan Hertziltä.
- budget
autonvuokraus kirjoitti:
Mikäli otat lennon RyanAirin kautta, heiltä on mahdollisuus varata vuokra-auto (Hertz) sopimushinnoin, hinta noin 30% edullisempi kuin suoraan Hertziltä.
Hahnissa oli paljon hertziä edullisempi vuokraamo, Budget, jolla todella edulliset hinnat ja hyvät autot. Tosin ei saatu kuin joku maasturi, kun ei ollut ennakkovarausta.
Kannattaa vaikka valmiiksi netistä katella vakuutusasiat kuntoon, sillä meillä oli aika iso omavastuu sen auton kanssa -liekkö johtunut halvasta vuokrahinnasta vai mistä, en ole tarkemmin perehtynyt.
Minkälaista omavastuuta muut firmat mahtaa tarjota vakuutuksen osalta?
- Herz
Lensimme viime kesänä Vbirdillä Niederrheiniin ja vuokrasimme sieltä auton. Herz vaikutti halvimmalta niistä joissa saattoi luovuttaa auton toisessa paikkaa. Varasin etukäteen netistä. Sieltä näkee myös hinnan. Auto palautettiin Stuttgartiin. Ihan ongelmaton vuokraus.
- Nimetön
ja suoraan suomen varauskeskuksesta.itse kysyin hintaa 10 pv:lle esim. volkkari golf hinta aviksella 302 euroa. Budget 404,20. Hyvällä tuurilla kun tekee tuon ennakkovarauksen voi jopa saada paremman auton kuin oli alunperin varannut. itse sain kerran vectran samalla hinnalla vaikka olin varannut golf luokan auton. omavastuut on kyllä järkyttävän suuret jotain 750 euroa. joten kannattaa olla varovainen.
- hth
Nimetön kirjoitti:
ja suoraan suomen varauskeskuksesta.itse kysyin hintaa 10 pv:lle esim. volkkari golf hinta aviksella 302 euroa. Budget 404,20. Hyvällä tuurilla kun tekee tuon ennakkovarauksen voi jopa saada paremman auton kuin oli alunperin varannut. itse sain kerran vectran samalla hinnalla vaikka olin varannut golf luokan auton. omavastuut on kyllä järkyttävän suuret jotain 750 euroa. joten kannattaa olla varovainen.
Kuten tuossa toisessa viestissä totesin, niin Aviksen omavastuun voi pienentää € 75,- asti. Ei missään nimessä kannata riskeerata € 750,- tai vielä suuremmilla omavastuilla, mikäli sen saa pienemmäksi, vaikka hiukan maksaakin. (tyttäreni maksoi aikoinaan Sixtille fim 3000,- pienestä, tosin itseaiheutetusta kolhusta) Taatusti harmittaa kun, joku on parkkihallissa kolhinut sinun autoasi.
Vuokraamot antavat aina, jos ei varattua autoa ole saatavilla paremman. Itse olen saanut pari kertaa Mersun, kerran Golfin ja kerran Vectran tilalle.
Hinnat kannattaa aina tsekata etukäteen. Yleensä lentokenttien web sivuilta löytyy tieto kaikista vuokraamoista, joilla on siellä piste, eli siitä vain vertailemaan. Lisäksi kannattaa vielä verrata eri autoluokkia keskenään, koska erot saattavat olla olemattomat pienemmän ja isomman auton välillä. - Jamppa
hth kirjoitti:
Kuten tuossa toisessa viestissä totesin, niin Aviksen omavastuun voi pienentää € 75,- asti. Ei missään nimessä kannata riskeerata € 750,- tai vielä suuremmilla omavastuilla, mikäli sen saa pienemmäksi, vaikka hiukan maksaakin. (tyttäreni maksoi aikoinaan Sixtille fim 3000,- pienestä, tosin itseaiheutetusta kolhusta) Taatusti harmittaa kun, joku on parkkihallissa kolhinut sinun autoasi.
Vuokraamot antavat aina, jos ei varattua autoa ole saatavilla paremman. Itse olen saanut pari kertaa Mersun, kerran Golfin ja kerran Vectran tilalle.
Hinnat kannattaa aina tsekata etukäteen. Yleensä lentokenttien web sivuilta löytyy tieto kaikista vuokraamoista, joilla on siellä piste, eli siitä vain vertailemaan. Lisäksi kannattaa vielä verrata eri autoluokkia keskenään, koska erot saattavat olla olemattomat pienemmän ja isomman auton välillä.Ainakin budgetilla omavastuun alentaminenkin tulee yllättävän kalliiksi. Mielestäni ei kannata siitäkään hirveän suuria summia maksaa, että voi ajella ilman suuria omavastuita. Ei 750 € paha hinta ole, etenkin kun kolaroimisriski on loppujen lopuksi häviävän pieni, ja siinäkin tapauksessa joudut maksamaan vain, jos olet itse syypää kolariin.
Itse varasin juuri auton kesäkuulle Hahnin kentälle soittamalla suomalaiseen palvelunumeroon (373 €, 10pv, Audi a3). Saapa sitten nähdä, millainen pirssi siellä odottaa. Toivottavasti kuitenkin Audi a6.
Tietääkö kukaan, voiko vuokraamosta vuokrata myös navigointilaitteita? - vuokra-autoissa
Jamppa kirjoitti:
Ainakin budgetilla omavastuun alentaminenkin tulee yllättävän kalliiksi. Mielestäni ei kannata siitäkään hirveän suuria summia maksaa, että voi ajella ilman suuria omavastuita. Ei 750 € paha hinta ole, etenkin kun kolaroimisriski on loppujen lopuksi häviävän pieni, ja siinäkin tapauksessa joudut maksamaan vain, jos olet itse syypää kolariin.
Itse varasin juuri auton kesäkuulle Hahnin kentälle soittamalla suomalaiseen palvelunumeroon (373 €, 10pv, Audi a3). Saapa sitten nähdä, millainen pirssi siellä odottaa. Toivottavasti kuitenkin Audi a6.
Tietääkö kukaan, voiko vuokraamosta vuokrata myös navigointilaitteita?jo useiden vuokraamojen autoissa. Tuskin kannattaa maksaa kahdesta laitteesta...
- hth
Vuokraan muutaman kerran vuodessa auton Saksassa, yleensä lentokentältä.
Saksassa vuokraaamojen hintataso on suurin piirtein samanlainen. Itse käytän pääasiassa Hertziä, koska siellä voi omavastuun nollata kokonaan.
Viimeksi vuokrasin Hampurista auton Avikselta, jolloin omavastuu oli € 75,-. Esim Sixt, joka lienee myös edullinen, tarjoaa kaskoa € 750,- omavastuulla. Vuokrauksesta voi tulla kallis ilman omaa syytä.
Ryanairin sivuilla olevan linkin kautta näyttää saavan Hertziltä noin 10 % alennuksen, saman tai hiukan suuremman saa Finnairin ja SAS:in kanta-asiakaskortilla (korttien takana ovat eri vuokraamojen alennuskoodit).
Varaus kannattaa aina tehdä ennakkoon, sillä hinnat tiskillä ovat ihan muuta kuin netissä.
Vuokraus tapahtuma on yksinkertainen ja vaivaton, samoin auton palauttaminen.
Vuokrattaessa "kaupunkipisteestä" säästää hieman, koska lentokentillä ja rautatieasemilla tulee lisäksi ns. palvelumaksu (n. 16 %).
Aina kannattaa lukea tarkkaan jo ennakkoon vuokraamon ehdot (esim BMW:llä ja Mersulla ei saa mennä mm. Italiaan), mutta ei niissä sinänsä mitään ihmeellistä ole eikä niitä tarvitse "pelätä", pää asia että itse tietää mihin sitoutuu. - Matkaltaja
Saksassa en ole vuokrannut autoa viime vuosina - aikoinaan sitäkin useammin.
Parikymmentä vuotta sitten Budget yritti haalia markkinaosuutta räväköillä tarjouksilla. Firmasta sai MB 190:n (C-sarjan edeltäjä -Mersun) samalla hinnalla kuin muilta VW Golfin.
Yhdensuuntaisvuokrauksissa saattaa joskus käydä niinkin mukavasti, että vuokraamolla on tarvetta saada kalliimman autoluokan auto sinne päin mihin itsellä on matka, jolloin sitä tarjotaan alle vuokraajan haluaman autoluokan hintaan.
Kerran olin tilannut joltakin vuokraamolta (ketjua en muista) BMW:n 3-sarjalaisen. Sen piti olla hotellini edessä aamulla määrätyllä kellonlyömällä; vuokraamon edustajan piti antaa avaimet minulle aulassa. Ei vain kuulunut!
Soitto vuokraamoon. Tilaus oli heillä unohtunut ja kaikki Bemarit olivat tipotiessään. Ainoa liikenevä pirssi oli aivan tuliterä Ford Fiesta onnettoman hengettömällä 1,1-litraisella "mopon moottorilla". Ajettavana useampi sata kilometriä Autobahnia. Halvempikin toki oli kuin Bemari, mutta hatutti!
Sisäänajo tuli suoritettua raskaammalla kengällä kuin lääkäri määrää. Fiestaraukka kiljui kuin henkensä hädässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202243Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3031216- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642