(Sori meni väärinpäin otsikot ja nimmarit...)Kysely Aloe vera juomaa käyttäneille!!!
Onko teillä tullut epämääräisiä välivuotoja kun olette aloittaneet aloe veran juomisen/ oletteko kuulleet kenestäkään jolle näin olisi käynyt? Aloin itse käyttämään n. 1,5vk sitten ja nyt tiputtelee jatkuvasti. Ei kiva.
Sama ongelma oli aikoinaan kun söin helokkiöljykapseleita/ kalanmaksaöljyä. Asiaa tutkittiin ikuisuuden, kaikki mahdolliset testit ja pillerien vaihdot, ennen kuin yhteys selvisi. Gynekologi totesi että ns. "herkemmät" ihmiset voivat reagoida kys. aineisiin välivuodoilla.
Lopetin helokit -välivuodot loppu. "Terveyssyistä" aloitin vuotta myöh. kalanmaksaöljyn -homma alkoi uudestaan. Kuvitelkaa itse: minimenkat melkein joka viikko, niiden normaalien lisäksi.
Pahimmillaan oli pakko käyttää p-housunsuojia joka pv, mikä taas aih. atoopikolle jatkuvaa kutinaa.
Itse asiassa kun sitten mysteerin selvittyä kyselin asiasta luontaiskaupoista yllättävän moni myyjä totesi, että heille ei helokit sovi ollenkaan -sekoittaa kierron...tätä ei vaan kovin usein ostotilanteessa kuule... :(
Nyt halusin siis kokeilla Aloe veraa ja sama homma. Voi perkele. Kokemuksia kenelläkään??? Soitan huomenna myyjälle...
Aloe vera + välivuodot??
8
1160
Vastaukset
- Nimetön
En kärsi samanlaisesta vaivasta, mutta tiedän tapauksia ja oireet on hävinneet muutamassa viikossa. Tämänkaltaiset oireet ovat mahdollisia kun aloittaa käytön, ja niitä kutsutaan homeopaattisiksi reaktioiksi. Käytä ihmeessä ainakin se kolmekuukautta, kun takuuhan on 90 pv. Mulle itselle tuli kaamee määrä finnejä,hiki haisi pahalle ja pissa myös. Jos olet käyttäny vasta 1,5vk niin älä ihmeessä vielä lopeta! Tuossa ajassa nämä reaktiot yleensä tulevat ilmi,ja voi tuntua et ei kiinnosta enää jatkaa. Luontaistuotteiden kanssa tarvitaan pitkäjännitteisyyttä! =)
- Ei taas???
Jaa kokeile 3 kktta??? Eli melkein 3 kuukauden menkat -ei kiitos.
Helokki/kalanmaksaöljy-kokemuksesta voin sanoo, et en pysty. Edes senkään takia, et oon siis atoopikko ja allergisoidun p-housunsuojille.
Ja muutenkin se rassaa ihan sumeesti kun koko ajan valuu. YÖK. Mä kestän melkein mitkä tahansa muut oireet mut en tätä.
nim. 1,5 VUOTTA kärvistelin saman asian kanssa...1 vk Menkat 3 vk minimenkat, välis ehkä 5 "puhdasta" päivää...
PS. Kerro ihmeessä enemmän kamujesi kokemuksia, en mä ihan normaalina koe sitä et vuotaa verta monta viikkoo vain jonkun luontaistuotteiden takia...? - Nimetön
Ei taas??? kirjoitti:
Jaa kokeile 3 kktta??? Eli melkein 3 kuukauden menkat -ei kiitos.
Helokki/kalanmaksaöljy-kokemuksesta voin sanoo, et en pysty. Edes senkään takia, et oon siis atoopikko ja allergisoidun p-housunsuojille.
Ja muutenkin se rassaa ihan sumeesti kun koko ajan valuu. YÖK. Mä kestän melkein mitkä tahansa muut oireet mut en tätä.
nim. 1,5 VUOTTA kärvistelin saman asian kanssa...1 vk Menkat 3 vk minimenkat, välis ehkä 5 "puhdasta" päivää...
PS. Kerro ihmeessä enemmän kamujesi kokemuksia, en mä ihan normaalina koe sitä et vuotaa verta monta viikkoo vain jonkun luontaistuotteiden takia...?sanoa,et miksi just sulla vuotaa,kun nämä voi vaikuttaa niin monella eri tavalla. Mun kamu vuosi n.kuukauden, välil oli puhtaita päiviä ja sit taas tipotteli.. Ymmärrän täysin et ei tunnu kivalta!=) Menkat kun on muutenki nii inhottava pakko!!!! Yksi syy voi olla että hormonitasapaino heittelee aluksi, ennenkuin elimistö tottuu muutokseen. Tähän voit kokeilla,että pienennät annostusta esim. 15ml/päivä ja viikko viikolta vähitellen nostat annostusta. En tiedä auttaako sinulla,mut useimpiin alkuvaivoihin tää tehoaa.
Toinen pointti on,et jos sulla tosiaankin on vain niin herkkä elimistö et se ei kestä mitään muutoksii, niin sit en tiedä auttaako mikään. Onhan se aika ihmeellistä et tää vuotoon vaikuttaa tolla tavalla, toisaalta en pidä ihmeellisenä kun aloe kuitenki vaikuttaa moniin eri asioihin ja myös genitaalialueella. Toivon kyllä,et tuo sivuoire menis sulla ohi, kun atoopikkoja on lähipiirissä ja ovat saaneet apua tästä juomasta! Minkä merkkistä tuotetta muuten käytät? Kysyn siksi kun markkinoilla on tän tuoreen lisäks myös "kopioita", eli eri tavalla valmistettuja juomia,joiden laatu ei ole yhtä hyvä kuin tän kylmäpuristetun ja stabiloidun aloenjuoman laatu.. Mä voin kysellä vähän lisää mun tutuilta tosta vaivasta, ja kertoo sitte . Siksi tosiaan suosittelin jatkaa vielä kun se vaiva voi hävitä aivan yhtä hyvin kuin jatkuakin. Jos ei se lopu niin sit mä en tiedä mikä avuksi. Mut lupaan kirjottaa lisää kun saan tietoja ongittuu. =) Sähköpostiinki voin mailata jos annat osotteen. - Ei taas?!?
Nimetön kirjoitti:
sanoa,et miksi just sulla vuotaa,kun nämä voi vaikuttaa niin monella eri tavalla. Mun kamu vuosi n.kuukauden, välil oli puhtaita päiviä ja sit taas tipotteli.. Ymmärrän täysin et ei tunnu kivalta!=) Menkat kun on muutenki nii inhottava pakko!!!! Yksi syy voi olla että hormonitasapaino heittelee aluksi, ennenkuin elimistö tottuu muutokseen. Tähän voit kokeilla,että pienennät annostusta esim. 15ml/päivä ja viikko viikolta vähitellen nostat annostusta. En tiedä auttaako sinulla,mut useimpiin alkuvaivoihin tää tehoaa.
Toinen pointti on,et jos sulla tosiaankin on vain niin herkkä elimistö et se ei kestä mitään muutoksii, niin sit en tiedä auttaako mikään. Onhan se aika ihmeellistä et tää vuotoon vaikuttaa tolla tavalla, toisaalta en pidä ihmeellisenä kun aloe kuitenki vaikuttaa moniin eri asioihin ja myös genitaalialueella. Toivon kyllä,et tuo sivuoire menis sulla ohi, kun atoopikkoja on lähipiirissä ja ovat saaneet apua tästä juomasta! Minkä merkkistä tuotetta muuten käytät? Kysyn siksi kun markkinoilla on tän tuoreen lisäks myös "kopioita", eli eri tavalla valmistettuja juomia,joiden laatu ei ole yhtä hyvä kuin tän kylmäpuristetun ja stabiloidun aloenjuoman laatu.. Mä voin kysellä vähän lisää mun tutuilta tosta vaivasta, ja kertoo sitte . Siksi tosiaan suosittelin jatkaa vielä kun se vaiva voi hävitä aivan yhtä hyvin kuin jatkuakin. Jos ei se lopu niin sit mä en tiedä mikä avuksi. Mut lupaan kirjottaa lisää kun saan tietoja ongittuu. =) Sähköpostiinki voin mailata jos annat osotteen.Joo, musta tuntuu et mun kohdalta tää on nyt kuitenkin kokeiltu. Mä oon satavarma et Aloet sun muut ei mulle sovi. Kun eihän mun oo edes pakko niitä käyttää. :)Ne on varmasti hyviä tuotteita joillekkin ja tuonu suuren avun ja itekkin huomasin et jostain syystä heräsin ihan itekseni tosi aikasin, kun yleensä nukun puoleen päivään, olin siis pirteämpi. Mut jääköön kuitenkin. Kunhan vaan sekä myyjät että fanaattiset aloe- fanit hyväksyis sen, et kaikille homma ei sovi. :) (Itse asias atopia ihon kuivuus on huomattavasti vähentyny, oikeestaan nykysin en rasvaa enää olleskaan koko kroppaa, muutaku naaman. Ja tämä kaikki tod.näk. siitä syystä, et lopetin viime syksynä vehnäjauhojen syönnin. Mutta se on jo toinen tarina. :) PS:Se aloe mitä join oli ihan sitä oikeeta aitoo, siitä keltasesta pöntöstä. Saa toki lähettää meiliäkin. [email protected]
- Nimetön
Ei taas?!? kirjoitti:
Joo, musta tuntuu et mun kohdalta tää on nyt kuitenkin kokeiltu. Mä oon satavarma et Aloet sun muut ei mulle sovi. Kun eihän mun oo edes pakko niitä käyttää. :)Ne on varmasti hyviä tuotteita joillekkin ja tuonu suuren avun ja itekkin huomasin et jostain syystä heräsin ihan itekseni tosi aikasin, kun yleensä nukun puoleen päivään, olin siis pirteämpi. Mut jääköön kuitenkin. Kunhan vaan sekä myyjät että fanaattiset aloe- fanit hyväksyis sen, et kaikille homma ei sovi. :) (Itse asias atopia ihon kuivuus on huomattavasti vähentyny, oikeestaan nykysin en rasvaa enää olleskaan koko kroppaa, muutaku naaman. Ja tämä kaikki tod.näk. siitä syystä, et lopetin viime syksynä vehnäjauhojen syönnin. Mutta se on jo toinen tarina. :) PS:Se aloe mitä join oli ihan sitä oikeeta aitoo, siitä keltasesta pöntöstä. Saa toki lähettää meiliäkin. [email protected]
Se on tietenkin sun päätös,jos et halua enää jatkaa käyttöä =). Jos kerran olet muitakin luontaistuotteita kokeillut ja kokemuksesta tiedät miten elimistösi reagoi, niin uskon että ei kiinnosta. Apua tästä varmaan muuten olisi ollut, uskon sen. Tietenkään aloe ei kaikille sovi, vaikka varsinaista allergiaa tulee ehkä yhdelle miljoonasta (tutkimusten mukaan). Muunlaisia vaivoja voi tulla, niinkuin sinun tapauksessa ja olenkin samaa mieltä, et fanaattiset aloe-fanit sais tosiaankin oppia hyväksymään tän asian! Tietysti itsekin jälleenmyyjänä yritän kehottaa asiakkaitani jatkamaan käyttöä mut kenellekään en tyrkytä enkä painosta käyttämään. Hyvä asiakassuhde täytyy säilyttää ja kunnioittaa toisten päätöksiä. Itselläni kuitenkin on vain hyviä kokemuksia omaavia asiakkita, jotkut vain ovat ajatelleet etteivät tarvitse näitä tuotteita (kun ei ole erityisiä vaivoja) vaikka toki juoma on hyvä juttu terveyden ylläpitämisen ja ennaltaehkäisyn kannalta. Se mua risoo kun täällä jotkut parjaa muiden tuotteita ja ei ymmärrä sitä tosiseikkaa et kaikenlainen toisten mollaus tekee huonoo itsellekin ja kaikille aloe vera-tuotteille.Jospa he joskus kasvais aikuiseksi=) Mut hyvät jatkot sulle ja kesän odotusta!!=)Saatanpa kirjotella meiliä vielä niistä mun ystävien kokemuksista=)
- Ei taas?!?!
Nimetön kirjoitti:
Se on tietenkin sun päätös,jos et halua enää jatkaa käyttöä =). Jos kerran olet muitakin luontaistuotteita kokeillut ja kokemuksesta tiedät miten elimistösi reagoi, niin uskon että ei kiinnosta. Apua tästä varmaan muuten olisi ollut, uskon sen. Tietenkään aloe ei kaikille sovi, vaikka varsinaista allergiaa tulee ehkä yhdelle miljoonasta (tutkimusten mukaan). Muunlaisia vaivoja voi tulla, niinkuin sinun tapauksessa ja olenkin samaa mieltä, et fanaattiset aloe-fanit sais tosiaankin oppia hyväksymään tän asian! Tietysti itsekin jälleenmyyjänä yritän kehottaa asiakkaitani jatkamaan käyttöä mut kenellekään en tyrkytä enkä painosta käyttämään. Hyvä asiakassuhde täytyy säilyttää ja kunnioittaa toisten päätöksiä. Itselläni kuitenkin on vain hyviä kokemuksia omaavia asiakkita, jotkut vain ovat ajatelleet etteivät tarvitse näitä tuotteita (kun ei ole erityisiä vaivoja) vaikka toki juoma on hyvä juttu terveyden ylläpitämisen ja ennaltaehkäisyn kannalta. Se mua risoo kun täällä jotkut parjaa muiden tuotteita ja ei ymmärrä sitä tosiseikkaa et kaikenlainen toisten mollaus tekee huonoo itsellekin ja kaikille aloe vera-tuotteille.Jospa he joskus kasvais aikuiseksi=) Mut hyvät jatkot sulle ja kesän odotusta!!=)Saatanpa kirjotella meiliä vielä niistä mun ystävien kokemuksista=)
Sitä vielä mietin, et monikaan ei välttämättä jaksa/viitti ottaa yhteyttä myyjään jos tulee jotain oireita...tai tuntuu et ei muuten sovi, tai ei tunnu missään?! Se on ehkä vähän suomalaista mentaliteettia..."En mää viitti...antaa asian olla..." Sen takia ehkä niitä negat. kokemuksia ei niin paljo tuu esille. Tai sit käy niin kun yhdellä frendillä, jolla oli 3tta viikkoo kestävä päänsärky, aivan järkkyä olla duunissa ja muutenkin, ravas lääkäris, ei apua. Sit vasta muisti et oli alottanu Aloen 3 vk sitten...(myyjä ei tosin ollu muistanu mainita mahd. hedarista mitään) Se lopetti homman siihen. Eikä sitä kiinnostanu enää kontaktoida sitä myyjää. En tosin ihmettele...vaikka olis kuinka "puhdistumisoire", niin 3 vk päänsärkyä on aika kohtuutonta joutua kärsimään. Etenkin kun sen loppumisesta ei tietoa... Vai mitä?!?
- Nimetön
Ei taas?!?! kirjoitti:
Sitä vielä mietin, et monikaan ei välttämättä jaksa/viitti ottaa yhteyttä myyjään jos tulee jotain oireita...tai tuntuu et ei muuten sovi, tai ei tunnu missään?! Se on ehkä vähän suomalaista mentaliteettia..."En mää viitti...antaa asian olla..." Sen takia ehkä niitä negat. kokemuksia ei niin paljo tuu esille. Tai sit käy niin kun yhdellä frendillä, jolla oli 3tta viikkoo kestävä päänsärky, aivan järkkyä olla duunissa ja muutenkin, ravas lääkäris, ei apua. Sit vasta muisti et oli alottanu Aloen 3 vk sitten...(myyjä ei tosin ollu muistanu mainita mahd. hedarista mitään) Se lopetti homman siihen. Eikä sitä kiinnostanu enää kontaktoida sitä myyjää. En tosin ihmettele...vaikka olis kuinka "puhdistumisoire", niin 3 vk päänsärkyä on aika kohtuutonta joutua kärsimään. Etenkin kun sen loppumisesta ei tietoa... Vai mitä?!?
Kyllähän se on osaksi niinkin, et ei viititä palautella tuotteita ja annetaan asian olla, mut kyllä mä oon omalla kohdallani varma, et siitä ei ole ollut kiinni. Nimittäin kaikki asiakkaani kahta lukuun ottamatta ovat olleet tyytyväisiä ja käyttävät jatkuvasti tuotteita. 2 on palauttanut ja syy oli etteivät mielestään tarvitse ko tuotteita. He käyttivät vain ravinnonlisänä jonkin aikaa. Olen itse opastanut asiakkaitani ja kertonut kaiken tarvittavan tiedon sekä pitänyt yhteyttä heihin ja kysynyt, mitä mieltä ovat.Ehkä olen löytänyt oikeita ihmisiä asiakkaikseni tai olen osannut neuvoa heitä hyvin ;) Aina olen sanonut että kannattaa lopettaa joksikin aikaa jos tulee pahoja oireita ja aloittaa uudelleen hyvin pienillä annoksilla. Se toimii! Elimistö tarvitsee aikaa tottuakseen näin voimakkaaseen "aineeseen"!!! Aivan sama kuin jos yhtä äkkiä muuttaa radikaalisti ruokailutottumuksia, niin tottakai kroppa reagoi =) Ja ERITTÄIN tärkeää on juoda PAAALJON VETTÄ!!! Vähintään 2 litraa päiväs! päänsärky johtuu useimmiten siitä, että ihmiset viittaa kintaalla veden juonnille (eivät ymmärrä sen tärkeyttä) tai eivät muista. Vesi on se elementti joka auttaa kuonan poistumisessa ja yleensäkin vaikuttaa solujen väliseen aineenvaihduntaan. Ihminenhän on suurimmaksi osaksi vettä. Mut jos tää puoli on kunnossa, niin sitten syy on jokin muu ja jos ei ole valmis jatkamaan ja kokeilemaan, niin se on sitten oma päätös. Onneksi näitä oireita tulee siltikin harvoin (niistä vain puhutaan enemmän kuin hyvistä kokemuksista) ja suurin osa menee ohi. Onhan se silti vaikeaa ymmärtää, et miks pitäis kärsiä jos ei tarvitse=) Kannattaa hankkia lisätietoa jos haluaa selvittää asioita. Pari hyvää kirjaa on kirjastoissa lainattavissa : Myskja, Audun; Luonnon Aarreaitta sekä Atherton, Peter; Monipuolinen Aloe Vera. On varmaan muitakin, mutta nämä olen itse lukenut varmaan 10 kertaa ja mielestäni ne kertovat hyvin aloen eri ominaisuuksista. Kysyhän vielä ystävältäsi, muistiko hän juoda vettä käyttäessään tuotteita. Olisi mielenkiintoista kuulla muitakin kokemuksia jos sinulla on!
- vasta tilannut
Ei taas?!?! kirjoitti:
eikö useimmilla ole joko puolikkaan tai peräti tyhjän purkin palautusoikeus jos ei ole tyytyväinen ja saa rahat takaisin? näin luvattiin....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232