Aamukävelyllä huomasin, että vaalimainokset ovat yön aikana alkaneet ärsyttää jotakuta.
Elämme onneksi vielä demokratiassa, jonka perustana ovat vapaat vaalit. Mieti tätä seuraavalla kerralla, kun kosket mainoksiin.
Tilanne voisi olla sekin, että ehdolla on nimellisesti vain kaksi ehdokasta ja vain toista saa periaatteessa äänestää. Tai toisen äänet katoavat ja ehdokaskin (tai ainakin hänen lääkärinsä) putoaa viidennen kerrokseen ikkunasta vaalien jälkeen. Tai parhaissa valtioissa sinut tapetaan sen vuoksi, että suuren johtajan kuva on vähän vinossa seinälläsi. Tällaistako haluat?
Vaalimainosten tuhoaminen on myös laitonta. Vaalimainoksiin kohdistuva ilkivalta on rikoslain nojalla rangaistavaa vahingontekorikoksena. Rikoslain mukaan ”Joka oikeudettomasti hävittää tai vahingoittaa toisen omaisuutta, on tuomittava vahingonteosta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi”.
Vaalimainosten repiminen ja sotkeminen - houkuttaako vuosi vankeutta?
20
1231
Vastaukset
- Anonyymi
Taisin nähdä itse teossa. Tajusin vasta nyt, mitä siinä oli menossa.
- Anonyymi
Oliko itse joku ehdokkaista?
- Anonyymi
Jailhouse Rock taitaa odottaa tekijöitä.
- Anonyymi
Eiköhän tuosta selvinne sakkosamballa, tai nuhtelulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän tuosta selvinne sakkosamballa, tai nuhtelulla.
Kyllä varmasti nyt joutuu vankilaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varmasti nyt joutuu vankilaan
Harmi kun Sampolassa ei ole enää sitä putkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onkohan jo pidätetty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vuosi linnaa tai neljä vuotta kinnaa
- Anonyymi
Onneksi Kavias ei ole ikkunaa viidennessä kerroksessa.
- Anonyymi
Kaljapussi hukassa.mitä teen?
- Anonyymi
Hinttipussi löytynyt Sampolan pihasta, keneltä on hukassa?
- Anonyymi
Minulla on sahtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinttipussi löytynyt Sampolan pihasta, keneltä on hukassa?
Keksu kaipaa pussia.
- Anonyymi
Onhan tuo kerrassaan typerää, tulikohan siitä mainosten tuhoamisesta tekijälle hyvä olo?
- Anonyymi
Joidenkin viha on kyllä suunnatonta. Sellaista varten on olemassa vihanhallintakursseja - olisi hyvä mennä sellaiselle, ennenkuin oikeasti sattuu jotain.
- Anonyymi
Tuskin vankeutta , kun ei raiskaajakaan saanut.
- Anonyymi
Eihän raiskaajat ja murhamiehet juurikaan mitään saa, mutta tuonkaltaiset hommat on vakavampia, etenkin jos valtiolta kavallat. Että sellainen oikeusjärjestelmä, enkä siis puolustele mitenkään repijöitä.
- Anonyymi
Äänestin perus suomalista
- Anonyymi
Okei. Mä äänestin demaria.
- Anonyymi
Demarille meni ääni, ihan sen revityn vaalimainoksen takia. Olen empaattinen ihminen. Jussin pussikaljapojat ei minua huijaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1266181Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745662204Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk341471Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1121298Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna881165Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481035- 661008
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll62965Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27948- 65941