minulla on tuollainen suvi 444 soutu/moottorivene jossa on nyt 5hv honda käsikäynnistyksellä.Meni olkapää sököksi,ettei kestä enää nykäisyä.
suunnittelin tuollaista -9hv sähköstartilla olevaa moottoria.(suositus MAX10hv.)
Onko kellään kokemusta riittääkö suvi444 vene 9hv,voimaiselle moottorille,
ei uppooko perä liian alas.
Suvi 444 soutu/moottorivene
4
6483
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kokemusta. Mutta passaisko tuollainen sähkömoottori? Joku ihqn kunnollinen kuten torqueedo tms? Kestää ihan tunteja josbhissukseen ajaa.
- Anonyymi
Vanha viesti mutta kommentoidaan silti. Mulla oli sukisukin 9.9hv nelitahtinen siinä ja oikein hyvin toimi. Meni hyvin plaaniin. En ainakaan huomannut, että perä olisi liian alas mennyt. Ei ainakaan vaarallisia ongelmia ollut. Vähän varovainen saa toki olla ainakin alussa, koska se noin 18 solmun nopeus on aika kova vauhti soutuveneellä. Myös peräaalto tuli aika voimakkaasti kaivoon asti, joten ei ehkä ihan äkkijarrutusta kannata tehdä. Painoa keulaan, niin käyttäytyy paremmin. Itse käytin parikymmentä litraa vetävää bensatankkia, josta sitten ajon loputtua lisäsin penkin alla olevaan tankkiin. Trimmin kanssa oltava tarkkana ettei vaan laita sokkaa liian alas, mutta niin se taitaa olla kaikkien veneiden kanssa. Jos nyt ostaisin saman paatin, niin ehkä 8 heppasen valitsisin. Menee varmaan ihan hyvin 5-6, heppasen kanssa, mikäli ei ole kiire minnekään. Kyllä tuo soudariksi on mahtava vene, kun vähän tutustuu, miten se käyttäytyy.
- Anonyymi
Valmistaja varmasti suunnitellut veneen, niin että siinä on turvallista käyttää kymppiheppaista. Nelitahti aikakaudella suunniteltu (painavammat koneet, kuin 2-tahti aikoina).
- Anonyymi
Väkkäröi ne lappalaisten jokiveneiden siivekkeet, niin veneesi perä nousee helposti pintaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4666614Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1943946Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112533Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262060Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1391476Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?791346- 681186
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te801123- 631105
- 471065