-21 korkeakoulujen pääsykokeet

Anonyymi

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, mihin ootte hakenu? Onko teille kuulunut todistusvalinnasta vielä mitään? Voidaan täällä myös yhdessä jännittää sekä todistusvalinnan että valintakokeiden tuloksia!

Oon itse hakenut opiskelemaan Oulun ja Itä-Suomen yliopistoon suomen kieltä ja kirjallisuutta, Jyväskylän yliopistoon kirjallisuutta sekä suomen kielen ja kirjallisuuden aineenopettajaksi ja vielä lisäksi OAMKiin sairaanhoitajaksi ja ensihoitajaksi.
Tosin tajusin hakuajan päätyttyä, ettei noi sote-opinnot kiinnosta, enkä aio varmaan edes mennä AMK-valintakokeeseen tai ainakaan ottaa kumpaakaan paikkaa vastaan.

Mulle itelle on yhdestä hakukohteesta (JYU, kirjallisuus) kuulunut jo todistusvalinnasta, en päässyt sisään mutta ei kyllä ollut itselleni mikään yllätys. En oikein usko mihinkään muuallekaan pääseväni todistuksella, en siis hirveitä toiveita sen suhteen elättele.

Huomenna (25.5.) on ekat pääsykokeet, molempiin Jyväskylän yliopiston tutkintoihin samalla kerralla. Lukeminen jäänyt tosi vähälle, ja se harmittaa ihan äärettömästi. Jännittää myös noi pääsykokeet ihan hirveen paljon!

Olis kiva vähän purkaa tätä stressiä muiden samassa tilanteessa olevien/olleiden kanssa.

-A.S-

24

3093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      1. Sisään pääsee vain valintakokeen kautta. Koe tehty ja en ole kovin tyytyväinen.
      2. Sisään pääsee vain valintakokeen kautta. Ennakkotehtävät meni omasta mielestä hyvin ja varsinainen koe on nyt loppuviikosta.
      3. Varasijalla 1, eli ihan hyvät mahkut päästä sisään. 50/50 otanko paikan vastaan, jos kyseisen valinnan joudun tekemään.
      4. Pääsin sisään, mutta en ole ottamassa paikkaa vastaan. Oli vähän semmoinen "hakeminen ei maksa mitään, parempi katsoa kuin katua"-ratkaisu.

      Aiempien kk-opintojen perusteella hain kohteisiin 3 ja 4. Mulla oli siis maksimipisteet.

    • Anonyymi

      Ei ole kuulunut todistusvalinnasta, mutta tiedän, että pääsykokeeseen joudun.

      Lukeminen mennyt jotenkuten. Alue on superlaaja.

    • Anonyymi

      Pääsin viime vuonna Hamk:iin tradenomiksi todistuksella, mutta otin pöljä toisen paikan vastaan. Nyt hain uudelleen Hamk:iin ja odotan pääsenkö todistuksella. Tähän koulutukseen olisi motivaatio kohdillaan. Toivon, että huomenna tulisi todistusvalinnat. Luin toiselta palstalta, että näin olisi.

    • Anonyymi

      ootko saanu viel suomen kielen ja kirjallisuuden aineenopettajan todistusvalinnan tuloksii?

      • Anonyymi

        En oo saanu vielä! Toivon, että tulis jo tän viikon aikana eikä tarviis kituutella ens maanantaihin.

        Tosin mulla meni se soveltuvuuskoe nii perseelleen että tuskin on todistusvalinnan tuloksilla väliä. :D
        Tänään kävin tekee pääsykokeen eikä se menny yhtään sen paremmin lol


    • Anonyymi

      Onko joku kuullut vielä jotain Kajaanin pelialan (tradenomi linjan) todistus valinnasta?

      • Anonyymi

        Itse olen varasijalla 40 ja yhtään sijaa ei ole liikkunut ylöspäin kuuden päivän aikana.


    • Anonyymi

      Itse hain HAMK:iin hortonomilinjalle, ja todiostusvalinnan perusteella olen näköjään varasijalla 10. :/
      Onkohan kenelläkään tietoa, miten kaukaa varasijalta on edes mahiksia päästä? :D
      Ikävää jännittää vielä pääsykoetta ja odottaa sitten sen tuloksia vielä myöhemmin... :'(

      • Anonyymi

        En lähde sitä arvailemaan, miten kaukaa on mahiksia päästä, mutta voisin kuvitella et ihan realistiset mahdollisuudet tuostakin on vielä nousta.

        Otetaan huomioon, että läheskään kaikki todistusvalinnat ei ole vielä selvillä -> muutoksia on siis senkin puolesta luvassa. Sitten sen jälkeen on valintakokeet, jotka tulee "uudelleensijoittamaan" porukkaa lisää. Ja toki aina on mahdollista, että lopullisten tulostenkin jälkeen jotkut yksittäiset henkilöt luovuttavat opiskelupaikkansa syystä X.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En lähde sitä arvailemaan, miten kaukaa on mahiksia päästä, mutta voisin kuvitella et ihan realistiset mahdollisuudet tuostakin on vielä nousta.

        Otetaan huomioon, että läheskään kaikki todistusvalinnat ei ole vielä selvillä -> muutoksia on siis senkin puolesta luvassa. Sitten sen jälkeen on valintakokeet, jotka tulee "uudelleensijoittamaan" porukkaa lisää. Ja toki aina on mahdollista, että lopullisten tulostenkin jälkeen jotkut yksittäiset henkilöt luovuttavat opiskelupaikkansa syystä X.

        Joo... Kiitos tsemppaavasta kommentista! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo... Kiitos tsemppaavasta kommentista! :)

        Alin hyväksytty pistemäärä 95, itsellä 127 p. ja 10. varasija - tosi reilulta tuntuu! ;) :D :D
        (Tiedän: ensikertalaiset menevät edelle...) ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alin hyväksytty pistemäärä 95, itsellä 127 p. ja 10. varasija - tosi reilulta tuntuu! ;) :D :D
        (Tiedän: ensikertalaiset menevät edelle...) ;)

        Ymmärrän tunteesi. Käytännössä sama homma.

        Itellä 150 pistettä (maksimipistemäärä, aiempien kk-opintojen kautta) ja alin hyväksytty 89 pinnaa. Varasijalla 1. Onhan se huumoria, kun et saa suoraan paikkaa, vaikka et kirjaimellisesti olisi voinut mitenkään "suoriutua" paremmin :D

        Noh, ei voi mitään. Näillä mennään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän tunteesi. Käytännössä sama homma.

        Itellä 150 pistettä (maksimipistemäärä, aiempien kk-opintojen kautta) ja alin hyväksytty 89 pinnaa. Varasijalla 1. Onhan se huumoria, kun et saa suoraan paikkaa, vaikka et kirjaimellisesti olisi voinut mitenkään "suoriutua" paremmin :D

        Noh, ei voi mitään. Näillä mennään.

        Näinpä... 😆


    • Anonyymi

      Nyt on mulle tullu melkein kaikista hakukohteista todistusvalinnan tulokset, ainoastaan tuo suomen kielen ja kirjallisuuden aineenopettajan kohteen tulokset puuttuu. Kuten jo alusta asti arvelinkin, ei mun todistus riittänyt avaamaan opiskelupaikkaa.

      Nyt sit ootellaan reilu viikko, että pääsis tekemään viimesen pääsykokeen ja loppuis siitä stressaaminen. :D
      Usko itteeni on melko vähäinen, mutta koitan tässä tehdä realistista B-suunnitelmaa syksylle ja ensi vuodelle. Harmittaa vaan, jos tulee toinen välivuosi.

      Avoimen väylä on mulle sitten todennäköisin vaihtoehto, ja mietin jo kävisinkö korottamassa yo-arvosanojakin kun tiiän että parempaan pystyisin. Ja töihin takaisin, tietysti, jos vaan pääsen.

      • Anonyymi

        Jäi viesti kesken. :D

        Oon tosiaan itse niin korkeilla varasijoilla niissä kohteissa, joissa varasijalla oon. Kolmeen kohteeseen ei edes riittänyt pisteet todistusvalintaan. Ekassa oon varasijalla 90, toisessa 85. Tosta ei oo yhtään mitään mahdollisuuksia päästä enää sisään, mutta tosiaan ei tää mikään yllätys itelle ollut. Harmittaa silti.

        Mulla oli tosiaan eilen eka pääsykoe, sinne Jyväskylän yliopistoon. Ei menny kovinkaan hyvin, ja sainkin vastattua vaan kirjallisuuden osioon, eli en ees oo valintakoevalinnassa mukana suomen kielen ja kirjallisuuden aineenopettajaksi. Tämä nyt ei mikään maailmanloppu ole, kun kumpikaan noista hakukohteista ei ollu se mun ehdoton ykköstoive, siihen on vielä valintakoe tekemättä.

        Koitan tässä ajatella positiivisesti ja olla stressaamatta liikaa, ettei pää leviä ihan kokonaan.
        Siitähän sitä sitten hirveetä odottelua tuleekin, kun odottelee noita valintakokeiden tuloksia heinäkuun alkuun saakka! D:

        -A.S-


    • Anonyymi

      Ja hei tsemppiä teille kaikille muille, jotka ootte hakeneet tän kevään yhteishaussa!! <3

    • Anonyymi

      Olen amk ensihakijana varasijalla 10 ja olo epätoivoinen.

      • Anonyymi

        Mikä AMK? Ja mikä ala?

        Alasta riippuen voit ihan hyvinkin päästä tuolta varasijalta sisään, etenki ku oot ensikertalainen! AMK-pääsykokeita ei oo kuitenkaan vielä järjestetty, ja moni varmasti odottelee (alasta riippuen) ylemmästä hakukohteesta paikkaa valintakokeen perusteella.
        Eikä kaikista hakukohteista oo vielä edes tullut todistusvalinnan tuloksia, joten sanoisin sulla olevan ihan hyvät mahdollisuudet päästä sisään.


    • Anonyymi

      Mäkin täällä odottelen sitä Jyväskylän yliopiston suomen kielen ja kirjallisuuden aineenopettajan todistusvalinnan tulosta. Uuh, miten ikävää tämä odottaminen!

      • Anonyymi

        Saa ilmeisesti ihan maanantaihin asti odotella. :D
        Tosin niiden pitää kai arvioida se soveltuvuushaastattelu ennen todistusvalintojen julkasemista, siks varmaan kestää niin pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa ilmeisesti ihan maanantaihin asti odotella. :D
        Tosin niiden pitää kai arvioida se soveltuvuushaastattelu ennen todistusvalintojen julkasemista, siks varmaan kestää niin pitkään.

        Tuliko muille eilen suomen kielen ja kirjallisuuden aineenopettajan todistusvalinnat? Minulla ei näy opintopolussa vieläkään, ei ole edes sitä ”lisätiedot” kohtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko muille eilen suomen kielen ja kirjallisuuden aineenopettajan todistusvalinnat? Minulla ei näy opintopolussa vieläkään, ei ole edes sitä ”lisätiedot” kohtaa

        Ei oo mullekaan vielä tullut! Tulee kai sitten vasta 9.7.

        Ite en oo kyllä kyseiselle alalle ollut todistusvalinnassa paskan todistuksen takia mukana, ei siis mulla oo mikään kiire nähdäkään niitä tuloksia. Mietin jo jossain vaiheessa, että puuttuukohan ne tiedot multa opintopolusta just siks kun en oo tossa valinnassa mukana, en voi siis ees varasijoilta päästä. :D


    • Anonyymi

      1. Kielitieteet Helsingin yliopistossa. Todistuksen pohjalta varasijalla 8 (kirottu olkoon IB-diploman tulkinta suomalaisissa yliopistoissa) ja tänään ollut valintakoe tuntui menneen hyvin.
      2. Englannin kieli, kulttuuri ja kääntäminen UEF. Todistusvalinnalla sisään, mutta tekis silti mieli käydä pääsykokeessa morfeemisudoku tekemässä, mutta taitaa jäädä käymättä, kun se ei tässä maailmantilanteessa kovin vastuullista olisi.
      3. Läntinen teologia, teologi UEF. Todistusvalinnalla sisään ennen kuin "kerkesin" (jaksoin) aloittaa etävalintakurssin suorittamista.

      Lisäksi ensimmäisessä haussa hain Taideyliopistoon Siban kirkkomusiikin koulutusohjelmaan, jonka valintakokeista pitäisi pian tulla vastaukset.

      Myös Tukholman yliopiston lingvistiikan kandiohjelmaan hain, ja mikäli valinta osuu kohdalle ja kielikoe onnistui (kahdesti olkoon kirottu IB-diploman tulkinta yliopistoissa yleensä), tulee luultavimmin lähtö sinne :D

    • Anonyymi

      Tiedättekö, onko toissijaisille hakijoille oma varasijajono?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6806
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4420
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2833
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1457
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1134
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe