Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kassakäyttäytymisessä lipsutaan jo törkeästi, miksi?

Anonyymi

Vaikka monet ovat saaneet ykkösrokotteen, moni on vielä saamatta. Suojatoimet pitää säilyttää asioidessa julkisissa tiloissa. On jo törkeää miten lähikaupassa etenkin nuoret asiakkaat käyttäytyvät. Kaikilla ei ole maskia ja vaikka olisikin, ei maski oikeuta ryntäämään ihan kassajonon edellä olevaan asiakkaaseen kiinni ja tuuppaamaan tavaransa , jopa tämän ostosten joukkoon. Sellainen ei ollut sallittua edes ennen koronaa. Sitten jäädään vielä laskemaan senttejä jonon tukkeeksi. Eikö myyjien jo pitäisi puuttua ko. käytökseen. Itse tauti on edelleen vakava ja uutena tiedetään nk. sieni-infektio, jonka aiheuttajaa kutsutaan Intiassa "mustasieneksi" ja joka voi aiheuttaa jälkitautina kuoleman. Isoissa marketeissa yleensä käyttäydytään paremmin, lattiassa on kuviot, missä tulee seistä ja vähintään kärryn pituus pitäisi olla turvavälinä. Uskokaa jo että korona voi olla tappava yhä edelleen ja suojaus tarpeellinen toimenpide.

10

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heti kun sais heittää maksin mäkeen, niin alkavatkin sitten rokotusvauriot vaikuttaa. Onpa se niin hauskaa. Mun ei tartte pitää sen paremmin maskia kuin pelätä että tulisi joskus jotain haittavaikutuksia

    • Anonyymi

      Käytä kärryä pienissäkin ostoksissa ja kassalle mennessä vedä kärryä perässäsi. Näin syntyy pakollinen turvaväli. Jos edellinen asiakas jää laskemaan senttejään, jää odottamaan että hän menee pois kassalta. Tämä laskija ehkä ymmärtää siitä tai ainakin kassan luulisi huomauttavan asiasta "laskijalle".

      • Anonyymi

        Kyllä em. ohjeet voivat auttaa seuraavalla kerralla yksittäistapauksessa. eli minua, mutta olen koulutukseltani ammattikasvattaja, enkä kestä ko. käytöstä. Mahdollisuus vaikuttaa pitäisi koskea koko väestöä. Kyseisessä tapauksessa jälkikäteen ei ollut mahdollista toimia. Minulla oli iso määrä ostoksia, enkä ollut nostanut hihnalle kuin kolmasosan, kun takana oleva käveli kiinni minuun ja iski ostoksensa väliin. Sain vessapaperipakkauksella pidettyä ne erillään omistani. Kärryjäni en olisi enää voinut siirtää väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä em. ohjeet voivat auttaa seuraavalla kerralla yksittäistapauksessa. eli minua, mutta olen koulutukseltani ammattikasvattaja, enkä kestä ko. käytöstä. Mahdollisuus vaikuttaa pitäisi koskea koko väestöä. Kyseisessä tapauksessa jälkikäteen ei ollut mahdollista toimia. Minulla oli iso määrä ostoksia, enkä ollut nostanut hihnalle kuin kolmasosan, kun takana oleva käveli kiinni minuun ja iski ostoksensa väliin. Sain vessapaperipakkauksella pidettyä ne erillään omistani. Kärryjäni en olisi enää voinut siirtää väliin.

        Minullakin on ollut tällaisi hosupettereitä perässä. Olen vaan lykkinyt ne seuraavan asiakkaan tavarat sinne hihnan alkuun. Tälläistä kuitenkin ennen koronaa, nyt sentään edes hiukan pidetään väliä.


    • Anonyymi

      Eikö nyt pitänyt käyttäytyä rauhallisesti, eikä hosuta, joten senttejä voi laskea ihan hyvin kassalla ja sentit ovat lainmukaista maksuvaluuttaa.
      Kyllä se korona tehokkaammin leviää näissä maksupäätteissä, kun sadat sormet joka päivä niitä näppäilevät.
      Kolikoita vaan yhdet sormet ja nekin vaan kerran tai harvemmin viikossa.
      Sitäpaitsi kassatyöntekijöillä on sormikkaat käsissä.

      • Anonyymi

        En näppäile maksupäätettä, vilautan sille vaan pankkikorttiani.


      • Anonyymi

        Ei kyse ole siitä hitaudesta, vaan kun kyseinen henkilö tuuppasi ensin tavaransa ilman turvaväliä ihan omienei joukkoon ja jäi sitten vielä maksamaan pitkäksi aikaa ja muistaakseni vielä ilman maskia. Minulla taas oli paljon ostoksia, jotka oli tuupattu samalle hihnalle ja jouduin ihan lähellä pakkaamaan omiani. Siksi toiseksi käteinen yleensä on jo tuomittu maksuvälineenä, vaikak nopeasti maksaisikin, koska raha voi tartuttaa. Korona ei niinkään, mutta on monia muita virustauteja, jotka säilyvät hengissä pitkään kuolleissa esineissä kuten raha ja voivat olla vakavia taudinaiheuttajia myös, etenkin koronan lisänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyse ole siitä hitaudesta, vaan kun kyseinen henkilö tuuppasi ensin tavaransa ilman turvaväliä ihan omienei joukkoon ja jäi sitten vielä maksamaan pitkäksi aikaa ja muistaakseni vielä ilman maskia. Minulla taas oli paljon ostoksia, jotka oli tuupattu samalle hihnalle ja jouduin ihan lähellä pakkaamaan omiani. Siksi toiseksi käteinen yleensä on jo tuomittu maksuvälineenä, vaikak nopeasti maksaisikin, koska raha voi tartuttaa. Korona ei niinkään, mutta on monia muita virustauteja, jotka säilyvät hengissä pitkään kuolleissa esineissä kuten raha ja voivat olla vakavia taudinaiheuttajia myös, etenkin koronan lisänä.

        Olen huomannut ennen koronaa ettei kassa viitsi aina käyttää sitä kolmatta keskellä olevaa lokeroa. Edellyttää vaan että edellinen asiakas kerää tavaransa nopeasti pois. Nyt korona-aikana kolmas lokero on ihan aiheesta pois käytöstä, koska siinä on suojaseinä pakkaavien asiakkaiden välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut ennen koronaa ettei kassa viitsi aina käyttää sitä kolmatta keskellä olevaa lokeroa. Edellyttää vaan että edellinen asiakas kerää tavaransa nopeasti pois. Nyt korona-aikana kolmas lokero on ihan aiheesta pois käytöstä, koska siinä on suojaseinä pakkaavien asiakkaiden välissä.

        Myymälät kyllä ovat keskenään erilaisia, samoin myyjät. Kävin juuri toisessa lähikaupassa, kauempana kodistani ja kaikki oli hoidettu mallikkaasti ja ihmiset käyttäytyivät ohjeiden mukaisesti. Itse en käyttänyt käsidesiä, vaikka siihen kehotettiin, syystä että pidän omaa pulloa autossani, välttyäkseni esim. muilta sitkeämmiltä viruksilta kuten suolistoinfektioilta ja muutenkin oma on oma. Aikaisemmin kertomassani myymälässä kaikki oli kohdallaan vielä syksyllä, tosin tilat ahtaat, käsidesiä tarjottiin ensimmäisten joukossa ja kovaääninen kuulutti käyttäytymisohjeita. Jotenkin kaikki on lipsunut, ihmiset haluavat ohittaa tosiaan ja kassat eivät piittaa kenen ostokset hihnalla liikkuvat ja missä ihmiset odottavat vuoroaan. Joskus ennen koronaa muutamat hosuivat tahallaan, esim. pariskunnat toinen oli pakkaamassa ja toinen tuuppasi ostoksensa edellä olevan laskuun, ottaen ne sitten takaisin. Toisinaan omat tuotteet jäivät hihnalle, kun kassa oli nuori harjoittelija ja tuote kysytty nuorten keskuudessa, esim. jukurtti, purkka jne. Koronakriisi on ihan jotain muuta ja paljon vakavampaa. Jokaisen tulisi huolehtia ettei tauti leviä, jos ei välitä omasta terveydestään niin muiden sairaudet lisäävät tulevaa verotaakkaa huomattavasti ja kaikkein elinehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myymälät kyllä ovat keskenään erilaisia, samoin myyjät. Kävin juuri toisessa lähikaupassa, kauempana kodistani ja kaikki oli hoidettu mallikkaasti ja ihmiset käyttäytyivät ohjeiden mukaisesti. Itse en käyttänyt käsidesiä, vaikka siihen kehotettiin, syystä että pidän omaa pulloa autossani, välttyäkseni esim. muilta sitkeämmiltä viruksilta kuten suolistoinfektioilta ja muutenkin oma on oma. Aikaisemmin kertomassani myymälässä kaikki oli kohdallaan vielä syksyllä, tosin tilat ahtaat, käsidesiä tarjottiin ensimmäisten joukossa ja kovaääninen kuulutti käyttäytymisohjeita. Jotenkin kaikki on lipsunut, ihmiset haluavat ohittaa tosiaan ja kassat eivät piittaa kenen ostokset hihnalla liikkuvat ja missä ihmiset odottavat vuoroaan. Joskus ennen koronaa muutamat hosuivat tahallaan, esim. pariskunnat toinen oli pakkaamassa ja toinen tuuppasi ostoksensa edellä olevan laskuun, ottaen ne sitten takaisin. Toisinaan omat tuotteet jäivät hihnalle, kun kassa oli nuori harjoittelija ja tuote kysytty nuorten keskuudessa, esim. jukurtti, purkka jne. Koronakriisi on ihan jotain muuta ja paljon vakavampaa. Jokaisen tulisi huolehtia ettei tauti leviä, jos ei välitä omasta terveydestään niin muiden sairaudet lisäävät tulevaa verotaakkaa huomattavasti ja kaikkein elinehtoja.

        Vaikka minulla on aina mukana itsellänikin käsidesiä, käytän silti kauppaan mennessä siellä tarjolla olevaa käsidesiä. Läträän sitä aika runsaasti kärryn/korin kädensijoihin, koska eihän niitä ehditä desinfioimaan jokaisen asiakkaan välissä. Lähtiessä vielä uudelleen kaupassa käsidesiä koska olen melko varmasti kosketellut eri paikkoja kaupassa (vaakaa, tuotteita ym.) vaikka kassalla pyrinkin alle 50 euron ostoksiin ettei tarvitse näpytellä maksupäätettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe