Uskovaisen elämä on onnellista

En ymmärrä näitä negatiivisia juttuja meistä lestadiolaisista. Kuten sanoin, niin tämä usko on minulle onnellisuuden lähde.

79

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mihin uskot? Uskohan on agenda, eli keneen?

• Sulle on ehkä turha vastata :). Vastaan nyt kuitenkin, Jeesuksen sovitustyöhön.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Sulle on ehkä turha vastata :). Vastaan nyt kuitenkin, Jeesuksen sovitustyöhön.

Oikeaa kohti olet menossa.
        Ristintyö on vain yksi minun elämässä, suurin on se, että Jeesus on kaikkivaltias Herra ja pelastaa omansa.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ristintyö on vain yksi minun elämässä, suurin on se, että Jeesus on kaikkivaltias Herra ja pelastaa omansa.

Ei Jeesus itse itseänsä opetuslapseuttaneita tunne omakseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Jeesus itse itseänsä opetuslapseuttaneita tunne omakseen.

Hui. Kenet Hän sitten tuntee omikseen kun meidät Hänen seuraajansa.
        Hän kertoo siitä itse Paavalin kirjoittamana; 1. Kor. 11:1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta.

Kuka teitä käskee seurata ja mitä?

• Usko ontoivon ankkuri siihen mitä emme näe,kerran se muuttu näkemiseen,kun olemme perillä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Hui. Kenet Hän sitten tuntee omikseen kun meidät Hänen seuraajansa.
        Hän kertoo siitä itse Paavalin kirjoittamana; 1. Kor. 11:1 Seuratkaa minun esimerkkiäni, niin kuin minäkin seuraan Kristusta.

Kuka teitä käskee seurata ja mitä?

Itse haluan seurata Herras Jeesusta Jumala seurakunnassa, "meitä ja Herraa", kuten Paavali asian ilmaisi.

"Että meidän evankeliumi on teidän tykönänne ollut, ei ainoastansa puheessa, vaan myös voimassa ja Pyhässä Hengessä, ja vahvassa tiedossa; niinkuin te tiedätte, minkäkaltaiset me teidän tykönänne teidän tähtenne olimme. Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan," (1. Tess. 1:5-6.)

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Jeesuksen suuruuden (ja siihen Israelin sotilasvoiman) macho-ihannointi todella poikkeaa ainakin minun Jeesuksestani.

Minun Jeesukseni on orjantappurakruunuinen, muiden puolesta kärsivä, luokseen kutsuva ja rakastava kuningas Golgatan keskimmäisellä ristillä. Hän muistaa kokemuksensa ja haluaa auttaa kärsiviä.

Hänen armollinen mielensä on jotain muuta kuin omavanhurskaiden kristittyjen hurraa-huudot USA:ssa ja tietyissä hengellisyyksissä Suomessakin ei-kristittyjen israelilaisten panssarivaunujen ajaessa palestiinalaisten päälle. Kun siunaat nyky-Israelin kaikki hirmutyöt luvatun ottamiseksi takaisin vähitellen, saat pelastuksen. Ja pidät Jeesusta tosi mahtavana yhtenä herrana ja kuninkaana.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse haluan seurata Herras Jeesusta Jumala seurakunnassa, "meitä ja Herraa", kuten Paavali asian ilmaisi.

"Että meidän evankeliumi on teidän tykönänne ollut, ei ainoastansa puheessa, vaan myös voimassa ja Pyhässä Hengessä, ja vahvassa tiedossa; niinkuin te tiedätte, minkäkaltaiset me teidän tykönänne teidän tähtenne olimme. Ja te olette meitä ja Herra seuraamaan ruvenneet ja olette sanan monessa vaivassa, ilolla Pyhässä Hengessä, ottaneet vastaan," (1. Tess. 1:5-6.)

Näin se Pave kirjoitti.
        Hyvä.

• Anonyymi

Näin meidän kesken, tunnustan nyt rehellisesti, mistä on kyse. Ethän kerro kenellekään?

Nimittäin, haluaisin kovasti saada panna ilman kumia, mutta naiset ei suostu. Lestadiolaismiehillä on todistusaineistoa, että heidän naiset suostuu. Se on väärin!

• Yleisesti käsitetään, että tämä usko on tullut Lestadiuksen mukana Suomeen.

Oulun nuortenillassa alustaja sanoi, että Agricola oli Lutherin opissa Saksassa ja palasi sieltä uskovaisena.

Se on mielenkiintoista, voisko uskovaiset teologit selvittää asiaa?

• Ollaan ennen kaikkea Jeesuksen opetuslapsia, tämä usko on siirtynyt uskosta uskoon aina meidän päiviimme asti. Alkuperäinen luterilaisuus on osa apostolista jatkumoa, sitä ei vain enää ole paljon jäljellä.

• Anonyymi
        TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Ollaan ennen kaikkea Jeesuksen opetuslapsia, tämä usko on siirtynyt uskosta uskoon aina meidän päiviimme asti. Alkuperäinen luterilaisuus on osa apostolista jatkumoa, sitä ei vain enää ole paljon jäljellä.

Jeesus voi valita opetuslapsikseen ketä tahansa vaikka nyt Juudas iskariotin varkaan petturin ja Jeesus tiesi sen etukäteen ihan hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus voi valita opetuslapsikseen ketä tahansa vaikka nyt Juudas iskariotin varkaan petturin ja Jeesus tiesi sen etukäteen ihan hyvin.

Ei meitä enää sanota opetuslapsiksi, se oli vain sillon Jeesuksen aikana.

Yhdessä he toimivat seurakunnan keskuudessa kokonaisen vuoden, ja suuri joukko ihmisiä sai heiltä opetusta. Antiokiassa alettiin ensimmäiseksi käyttää opetuslapsista nimitystä kristitty. (Ap. t. 11:26)

• Mikään ei todista sitä, että Agricola olisi tullut uskoon Saksassa, sillä sitä matkaa ennen Hän teki useita niteitä, jota sanotaan uskonpuhdistukseksi.

Tämä on niitä iltasatuja, jos olen väärässä pankaa faktaa asiasta.

• TÄHTIRYHMÄ kirjoitti:

Ollaan ennen kaikkea Jeesuksen opetuslapsia, tämä usko on siirtynyt uskosta uskoon aina meidän päiviimme asti. Alkuperäinen luterilaisuus on osa apostolista jatkumoa, sitä ei vain enää ole paljon jäljellä.

Vähän naurattaa, kirkko., jonka Luther perusti, oli sadistinen sekä antisemitistinen, eli - Menkää ja tappakaa kaikki mustalaiset ja juutalaiset ja polttakaa heidän synagogansa.

Tuomiokin tuli välittömästi: Gen 12;;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Hän kuoli Jumalan kiroamana, hetimiten tämän saarnan jälkeen.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Vähän naurattaa, kirkko., jonka Luther perusti, oli sadistinen sekä antisemitistinen, eli - Menkää ja tappakaa kaikki mustalaiset ja juutalaiset ja polttakaa heidän synagogansa.

Tuomiokin tuli välittömästi: Gen 12;;1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
        3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Sinua naurattaa kirkko ja sinä juttuinesi nauratat kaikkia.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Saarna... taas on teologiksi itseään kehuvalla iso aukko tietämyksessä. Lutherin kirja "Juutalaisista ja heidän valheistaan" on vuodelta 1543, eikä se ole saarna. Luther kuoli 1546 vanhana miehenä, joten hetken kyllä kesti "Jumalan rangaistus" kirjasta.

Itse kirja on osin antisemitistinen ja natsitkin vetosivat siihen holokaustia toteuttaessaan. Se ei kuitenkaan poikkea olennaisesti aikakautensa juutalaisvihamielisyydestä. Kun maailma on kokenut holocaustin (ja muitakin kansanmurhia), on todella syytä olla tarkkana, mitä mistäkin kansanryhmästä väittää, Niiltä osin en voi olla Lutherin kanssa samaa mieltä, ja hänen antisemitistiset ajatuksensa olivat syntiä. Se ei tietenkään tarkoita, että mitään nyky-Israelin tominnassa ei saisi arvostella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että onko Juudas Iskariot ollut käytännössä opetuslapsi on vähän kyseenalainen juttu.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

pinnasänky unohti mainita, että Luther käski murhata myös kehitysvammaiset.

• Anonyymi kirjoitti:

Saarna... taas on teologiksi itseään kehuvalla iso aukko tietämyksessä. Lutherin kirja "Juutalaisista ja heidän valheistaan" on vuodelta 1543, eikä se ole saarna. Luther kuoli 1546 vanhana miehenä, joten hetken kyllä kesti "Jumalan rangaistus" kirjasta.

Itse kirja on osin antisemitistinen ja natsitkin vetosivat siihen holokaustia toteuttaessaan. Se ei kuitenkaan poikkea olennaisesti aikakautensa juutalaisvihamielisyydestä. Kun maailma on kokenut holocaustin (ja muitakin kansanmurhia), on todella syytä olla tarkkana, mitä mistäkin kansanryhmästä väittää, Niiltä osin en voi olla Lutherin kanssa samaa mieltä, ja hänen antisemitistiset ajatuksensa olivat syntiä. Se ei tietenkään tarkoita, että mitään nyky-Israelin tominnassa ei saisi arvostella.

Luther oli Hitlerin oppi- isä.
        MM holokaustiin liittyi Kristalli yö, jonka Hitler järjesti Martti Lutherin synntäri päivänä, 10. marraskuuta 1483.
        Luther ei kuollut vanhuuteensa, 18. helmikuuta 1546, eli reilu kuudenkymmenen vuoden iässä.

• Anonyymi kirjoitti:

pinnasänky unohti mainita, että Luther käski murhata myös kehitysvammaiset.

Totta.

• Anonyymi kirjoitti:

Se että onko Juudas Iskariot ollut käytännössä opetuslapsi on vähän kyseenalainen juttu.

Oli yksi Heistä.
        Synoptisista evankeliumeista on annettu ymmärtää, että hänen kuolli pääsiäisenä

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Oli yksi Heistä.
        Synoptisista evankeliumeista on annettu ymmärtää, että hänen kuolli pääsiäisenä

Oli joo mutta joittenki teologien keskuudessa on ollut kiistaa siitä onko se ollut opetuslapsi sanan varsinaisessa merkityksessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Juudas oli myös opetuslasten rahaston hoitaja, Joh 12;6 Tätä hän ei kuitenkaan sanonut siksi, että olisi välittänyt köyhistä, vaan siksi, että oli varas. Yhteinen kukkaro oli hänen hallussaan, ja hän piti siihen pantuja rahoja ominaan.

Sitten Matt 26; 20 Illan tultua Jeesus kävi aterialle kahdentoista opetuslapsensa kanssa
        21 Heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti: yksi TEISTÄ on kavaltava minut."

Kyllä siitä kisataan, mutta kuten sanoin, oli.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Juudas oli myös opetuslasten rahaston hoitaja, Joh 12;6 Tätä hän ei kuitenkaan sanonut siksi, että olisi välittänyt köyhistä, vaan siksi, että oli varas. Yhteinen kukkaro oli hänen hallussaan, ja hän piti siihen pantuja rahoja ominaan.

Sitten Matt 26; 20 Illan tultua Jeesus kävi aterialle kahdentoista opetuslapsensa kanssa
        21 Heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti: yksi TEISTÄ on kavaltava minut."

Kyllä siitä kisataan, mutta kuten sanoin, oli.

On se ollut opetuslapsi nimikkeellä porukassa mutta sanan varsinaisessa merkityksessä ei välttämättä ole ollut.

• Anonyymi kirjoitti:

On se ollut opetuslapsi nimikkeellä porukassa mutta sanan varsinaisessa merkityksessä ei välttämättä ole ollut.

UT ei tunne mainitsemaasi näkemystä, Laitoin pari kohtaa, mutta vain lääkärille selitellään, asiahan on hermeneuttisesti fakta.

Laitoinhan pari kohtaa, jossa se tulee esille, päinvastaista näkemystä ei UT esitä

Asiahan on hermeneuttisesti fakta. Opetuslapsi, mikä opetuslapsi.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

UT ei tunne mainitsemaasi näkemystä, Laitoin pari kohtaa, mutta vain lääkärille selitellään, asiahan on hermeneuttisesti fakta.

Laitoinhan pari kohtaa, jossa se tulee esille, päinvastaista näkemystä ei UT esitä

Tästä asiasta on löytynyt jotain vanhoja kirja kääröjä mistä on tullut ilmi Juudaksen oikea todellisuus.
        Ei ole ollut opetuslapsi sanan varsinaisessa merkityksessä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Subjektiivinen jankutuksesi ei ole fakta.

• Anonyymi kirjoitti:

Subjektiivinen jankutuksesi ei ole fakta.

Missä se poikkeaa jankutuksena Raamatusta?

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Tulkintasi Lutherin saamasta Jumalan kirouksesta on identtinen sen kanssa, miten täällä toisessa ketjussa kerrotaan opiston rehtorin tulkinneen (ja levittäneen) kuulemaansa juorua vl-kristillisyyden arvostelijan kuolemasta. Luther ei kuollut kirjaansa "Juutalaisista ja heidän valheistaan", eikä myöskään sen vuoksi langetettuun "Jumalan kiroukseen"'. Kirja olisi saanut jäädä kirjoittamatta ja julkaisematta, mutta Lutherin kuolemalla ei ollut mitään tekemistä ko. kirjan kirjoittamisen ja julkaisun kanssa. Lutherhan muuten alun alkaen oli juutalaisystävällinen. Hän odotti juutalaisten ottavan viimein Kristuksen vastaan Messiaanaan, kun uskosta on katoliset harhat puhdistettu pois. Niin ei käynyt, ja pettymys purkautui kirjana, jota ei mitenkään voi hyväksyä.

Juutalaisvihassa ja lestadiolaisvihassa on mielenkiintoisesti paljon samaa. Samoin kuin täällä kerrotaan tarinoita lestadiolaisten talousrikoksista, samoin rehotti ennen holocaustia Keski-Euroopassa tarinat juutalaisten huijaamisella saavutetusta omaisuudesta.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Nyt lähteitä väitteille. Missä kirjassa Luther kehottaa polttamaan mustalaisten synagogat? Mustalaisilla ei ole ikinä ollut synagogia.
        Missä kirjassa hän kehottaa tappamaan kehitysvammaiset? En ole törmännyt näihin, natsioppeja ne kyllä olivat.

Luther eli 62-vuotiaaksi, mikä on 1500-luvun ihmiselle kelpo elinikä. Sairauksia hänelläkin oli, Jumalan kirouksesta niissä ei ole kysymys. Vielä voi tulla sekin hetki, kun itse kärsit sairauden tuomasta tuskasta ja pöyhkeä menestysteologia riisutaan sinusta tautivuoteella.

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt lähteitä väitteille. Missä kirjassa Luther kehottaa polttamaan mustalaisten synagogat? Mustalaisilla ei ole ikinä ollut synagogia.
        Missä kirjassa hän kehottaa tappamaan kehitysvammaiset? En ole törmännyt näihin, natsioppeja ne kyllä olivat.

Luther eli 62-vuotiaaksi, mikä on 1500-luvun ihmiselle kelpo elinikä. Sairauksia hänelläkin oli, Jumalan kirouksesta niissä ei ole kysymys. Vielä voi tulla sekin hetki, kun itse kärsit sairauden tuomasta tuskasta ja pöyhkeä menestysteologia riisutaan sinusta tautivuoteella.

Ei ne kirjoissa ole paitsi Hänen saarnoissaan, viimeisinä päivinä.
        Tummilla ei ole Synagogaa, ainoastaan Israelilla niitä on ja tarkoittaa kokouspaikkaa.
        Tappo käsky kuului juutalaisille sekä heidän "serkuilleen" mustalaille.

Aikamoinen uskonpuhdistaja. Samalainen, mitä Stalin, joka tappoi 2,1 miljoonaa, lähinnä israelilaisia.

Eikö ole, lue Raamattua Gen 12;

1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen SINUSTA SUUREN KANSAN, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä OLET TULEVA SIUNATUKSI.
        3 Ja minä SIUNAAN HEITÄ, JOTKA SIUNAAVAT SINUA JA KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROVAT, ja SAINUSSA TULEVAT SIUNATUKSI KAIKKI sukukunnat maan päällä."

Joten Lutherin "Taivastie" juutalais- kysymyksessä ei ole iankaikkisuus, vaan kadotus,

Huomioi se, ettei kirous ole minulta, vaan JUMALALTA, Ja Jeesus ei sovita Jumalan kiroamia.

Mietin usein, kuinka moni Palstallakin kiroaa Israelia, Abrahamin jälkeläisiä, siinä Jumalakin nauraa kun toinen ihminen muka antaa kiroamis- synnin anteeksi.

Molemmat saavat todella palkkansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tulkintasi Lutherin saamasta Jumalan kirouksesta on identtinen sen kanssa, miten täällä toisessa ketjussa kerrotaan opiston rehtorin tulkinneen (ja levittäneen) kuulemaansa juorua vl-kristillisyyden arvostelijan kuolemasta. Luther ei kuollut kirjaansa "Juutalaisista ja heidän valheistaan", eikä myöskään sen vuoksi langetettuun "Jumalan kiroukseen"'. Kirja olisi saanut jäädä kirjoittamatta ja julkaisematta, mutta Lutherin kuolemalla ei ollut mitään tekemistä ko. kirjan kirjoittamisen ja julkaisun kanssa. Lutherhan muuten alun alkaen oli juutalaisystävällinen. Hän odotti juutalaisten ottavan viimein Kristuksen vastaan Messiaanaan, kun uskosta on katoliset harhat puhdistettu pois. Niin ei käynyt, ja pettymys purkautui kirjana, jota ei mitenkään voi hyväksyä.

Juutalaisvihassa ja lestadiolaisvihassa on mielenkiintoisesti paljon samaa. Samoin kuin täällä kerrotaan tarinoita lestadiolaisten talousrikoksista, samoin rehotti ennen holocaustia Keski-Euroopassa tarinat juutalaisten huijaamisella saavutetusta omaisuudesta.

Lutheria on turha puhdistaa puhtaaksi.

Olet oikeassa, molempia parjataan, Lutheria sekä Jumalan silmäterää Israelia, mutta yksi ero on, Jeesus ei haukkunut Lestadiolaisia, mutta suuri osa lestadiolaisista mustamaalaa Israelia ja Jeesusta, pitäen Jumalaa kaikkivaltiaana.

Hyvä on kirjoituksesi. Luther muuttui viimeisinä vuosina, lähinnä alkoholi oli pehmentänyt Hänen päänsä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Olet oikeassa, molempia parjataan, Lutheria sekä Jumalan silmäterää Israelia, mutta yksi ero on, Jeesus ei haukkunut Lestadiolaisia, mutta suuri osa lestadiolaisista mustamaalaa Israelia ja Jeesusta, pitäen Jumalaa kaikkivaltiaana.

Hyvä on kirjoituksesi. Luther muuttui viimeisinä vuosina, lähinnä alkoholi oli pehmentänyt Hänen päänsä.

Haihattelijan valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haihattelijan valheita.

Todista väitteesi? Faktaa peliin.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Ei ne kirjoissa ole paitsi Hänen saarnoissaan, viimeisinä päivinä.
        Tummilla ei ole Synagogaa, ainoastaan Israelilla niitä on ja tarkoittaa kokouspaikkaa.
        Tappo käsky kuului juutalaisille sekä heidän "serkuilleen" mustalaille.

Aikamoinen uskonpuhdistaja. Samalainen, mitä Stalin, joka tappoi 2,1 miljoonaa, lähinnä israelilaisia.

Eikö ole, lue Raamattua Gen 12;

1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
        2 Niin minä teen SINUSTA SUUREN KANSAN, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä OLET TULEVA SIUNATUKSI.
        3 Ja minä SIUNAAN HEITÄ, JOTKA SIUNAAVAT SINUA JA KIROAN NE, JOTKA SINUA KIROVAT, ja SAINUSSA TULEVAT SIUNATUKSI KAIKKI sukukunnat maan päällä."

Joten Lutherin "Taivastie" juutalais- kysymyksessä ei ole iankaikkisuus, vaan kadotus,

Huomioi se, ettei kirous ole minulta, vaan JUMALALTA, Ja Jeesus ei sovita Jumalan kiroamia.

Mietin usein, kuinka moni Palstallakin kiroaa Israelia, Abrahamin jälkeläisiä, siinä Jumalakin nauraa kun toinen ihminen muka antaa kiroamis- synnin anteeksi.

Molemmat saavat todella palkkansa.

Luther ei tullut vanhurskaaksi aikakaudelleen tyypillisillä juutalaisvastaisilla mielipiteillään, vaan uskollaan Kristukseen. Kukaan ei tule autuaaksi siunaamalla maallista Israelin kansaa, juutalaisia, vaan uskolla Kristukseen.

Minulla on historiallisista syistä sympatioita juutalaisia kohtaan, tunnen sympatiaa kaikkia sorrettuja kohtaan. Tunnen sympatiaa esim. Suomen 1918 keväällä teloitettuja punaisia kohtaan, vaikka en ikipäivänä haluaisi heidän tavoittelemaansa yhteiskuntajärjestelmää Suomeen.

En usko, että saan yhtään lisäpistettä taivaaseen olemalla onnellinen, jos "filistealaiset saavat, mitä tilaavat".

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Hienoa, että pidät kirjoitusta hyvänä. Oletan, että pidät hyvänä myös juutalaisvihan ja lestadiolaisvihan rinnastusta. Ei ole kauan, kun jossain keskustelussa otit taas esille, miten jotain vl-puhujaa kuulemma epäiltiin talousrikoksesta. Riippumatta väitteen todenperäisyydestä, tuollaisten väitteiden levittelyn tarkoitus ja vaikutus on lestadiolaisvihan nostattaminen.

• Anonyymi

Älä yleistä. Jos et halua, että lestadiolaisryhmää yleistetään kokemuksen perusteella, niin älä yleistä, että uskovaisen elämä on onnellista. Ei kaikkien ole.

• Anonyymi

Mä ajattelen, että vain älykkäät ihmiset ottaa vastaan kritiikkiä omasta agendastaan pelotta tai vaikka pelätenkin.

Monelle sorretulle vain tulee vastaan se hetki, kun tekee mieli huutaa, että mitä minulle teitte.

Ihmisten kannattaisi ottaa selvää narsismista ja traumasta. Ilman tietoa niistä, kokematon ei ymmärrä tai tunne empatiaa kärsiviä kohtaan.

• Anonyymi

Jos uskovaisen elämä on onnelista ni miksi luopuvien määrä on niin suurta?

• Anonyymi

Tosin hyvin moni salaa uskova saa rohkeuden tulla kaapistaan ja tunnustaa uskonsa. Lapsille ei opeteta tätä maailman tärkeintä asiaa, koska luopumus on selvästi alkanut. Surullista, että vanhemmat ja opettavat johtavat näin lapsia kadotuksen tielle. Saatana on aloittanut rajoitetun voitto kulkunsa, jotta ihmiset tulisivat aikanaan tuntemaan hänen valtakuntansa saastan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosin hyvin moni salaa uskova saa rohkeuden tulla kaapistaan ja tunnustaa uskonsa. Lapsille ei opeteta tätä maailman tärkeintä asiaa, koska luopumus on selvästi alkanut. Surullista, että vanhemmat ja opettavat johtavat näin lapsia kadotuksen tielle. Saatana on aloittanut rajoitetun voitto kulkunsa, jotta ihmiset tulisivat aikanaan tuntemaan hänen valtakuntansa saastan.

Surullisimpia ovat ne tarinat, joissa vanhemmat hylkäävät lapsensa sen vuoksi, mitä lapset näkevät oikeiksi.

• Anonyymi

Laveata tietä on paljon paljon helpompi kulkea, ei tarvitse kieltäytyä mistään. Lavean tien matkaaja voi ottaa Raamatusta ne kohdat mitkä miellyttää. Lavean tien päässä on lopullinen ero Jumalasta eli ei helppo hsittaa.

• Anonyymi

Niinpä. Myös kihloissa ja kännissä on hyvä olla. Totuus paljastuu aikanaan.

• Anonyymi

Totuus ei paljastu koskaan, jos kukaan ei ole niin rohkea, että sen kertoisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus ei paljastu koskaan, jos kukaan ei ole niin rohkea, että sen kertoisi.

Minäpä rohkenen ja kerron: Jumalia ei ole, muuta kuin mielikuvituksessa.

• Anonyymi

Olen kristitty Ev.Lut. seurakunnan jäsen. Minun mielestäni meidän pitäisi rakastaa toisiamme. Meillä on sama Taivaan Isä ja Jeesus kristus ja Pyhä Henki. Jumala on kutsunut meitä yksilöllisesti seurakuntamme kautta. Jos meillä on joskus kapea näköala toistemme uskoon, niin meidän pitäisi ottaa se rikkautena, joka laajentaa yhteisen Jumalamme tajuamista. Olemme Jeesuksen lampaita, vaikka olemme eri tarhoissa.

• Anonyymi

On vain yksi lammastarha ja yksi Paimen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niitä miehiä monta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt on Jeesuksen tarha/ seurakunta, VL on lestadiolaiset ovat Laestadiuksen tarha/ seurakunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityt on Jeesuksen tarha/ seurakunta, VL on lestadiolaiset ovat Laestadiuksen tarha/ seurakunta.

Vain lampaat haluavat olla tarhassa josta heidät noudetaan, yksitellen, eikä paluuta ole. Nahka vain ilmestyy orrelle kuivumaan...

• Anonyymi

Et ymmärrä kun et ole kasvanut lestadiolaisuuteen.

• Anonyymi

Ymmärrystä voi olla muillakin kuin lestadiolaisuuteen kasvaneilla. Itse asiassa ymmärrys voi olla suurempaa, kun näkee asioita ulkoapäin.

• Anonyymi

Jos ihminen kykenee olemaan onnellinen universumissa, jonka Luoja on nähnyt hyväksi heittää aikojen lopulla suuren osan ihmiskunnasta loputtomaan kidutuksen paikkaan, niin sitten siihen kykenee. Mutta ihan tervettä se ei ole.

• Anonyymi

Ihminen keksii luojansa, ettei tarvitse välittää ympäristöstä. Helppoa. Ei tarvitse ottaa vastuuta. Ei tarvitse puuttua. Luoja puuttuu. Oikeasti luoja puuttuu.

• Anonyymi

Kadotukseen menevät ovat valinneet kohtalonsa itse, vai onko joku käskenyt heidät hylkäämään hyvän ja valitsemaan pahan. Täysijärkinen valitsee Jeesuksen opetukset ja ne kokonaisvaltaisesti omaksuttuaan, hän pelastuu varmasti. Onko se niin vaikeaa seurata Jeesuksen neuvoja, Helpompi on elää hyvässä maailmassa, kuin pahassa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kadotukseen menevät ovat valinneet kohtalonsa itse, vai onko joku käskenyt heidät hylkäämään hyvän ja valitsemaan pahan. Täysijärkinen valitsee Jeesuksen opetukset ja ne kokonaisvaltaisesti omaksuttuaan, hän pelastuu varmasti. Onko se niin vaikeaa seurata Jeesuksen neuvoja, Helpompi on elää hyvässä maailmassa, kuin pahassa,

Kadotukseen joutuvien määrä on niin valtava että kyllä tässä joku asia on ny vähä pielessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos ei ole saanut lahjaksi sitä täysjärkisyyttä ni onko se ihmisen oma valinta?

• Anonyymi

Se, että itse saa jonkin suuren euforian jostain, ei tarkoita, että kaikki muutkin saa. Se kapeakatseisuus on narsismia. Eli nähdään maailma vain omin silmin, ei tajuta, että jokaikinen ihminen näkee sen eritavalla. Tuomitaan huumeidenkäyttäjä, joka saa euforiansa huumeesta. Juu, se käyttäytyy hassusti, mutta samoin voi toimia uskosta euforiansa saanut. Ja kumpikin voi itselleen oikeuttaa tekonsa omilla tekosyillään. Kumpikaan ei ole parempi eikä huonompi ihminen. Ei ole tähtiryhmä, eikä huumeidenkäyttäjä.

• Anonyymi

Mutta se kumpi niistä kohtelee toista ihmistä alistavasti, millä tahansa väkivallan muodolla, on surkea rätti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta se kumpi niistä kohtelee toista ihmistä alistavasti, millä tahansa väkivallan muodolla, on surkea rätti.

Ja väkivallan muotoja on fyysinen, psyykkinen, henkinen, hengellinen, taloudellinen ja seksuaalinen väkivalta. Kaikki, jossa kajoat toisen ihmisen mieleen tai kehoon. Kajoa vain omiisi, muihin ei ole oikeutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja väkivallan muotoja on fyysinen, psyykkinen, henkinen, hengellinen, taloudellinen ja seksuaalinen väkivalta. Kaikki, jossa kajoat toisen ihmisen mieleen tai kehoon. Kajoa vain omiisi, muihin ei ole oikeutta.

Tai varallisuuteen.

• Anonyymi

Toi oli tärkeä tieto.

• Anonyymi

On varmasti. Koska voi antaa kaiken vastuun herran haltuun. Ummistaa silmänsä ja odottaa maailmanloppua maaten. Tietenkin se on onnellista. Oikeuttaa itsensä vapaaksi ajattelusta ja vastuista.

• Anonyymi

On vastuullista ja järkevää valita kristinusko, koska silloin sinä haluat totella Jeesuksen ylivertaisen viisaita neuvoja, et pakosta, vaan rakkaudesta Jeesukseen. Tuleva Jeesuksen johtama tuhatvuotinen valtakunta, on ihmiskunnan parasta aikaa. Mutta sielläkin osa lihallisista ihmisistä, kasvattavat vihaansa täydellistä hyvää komentoa vastaan. He haluavat hyötyä toisten kustannuksella. He ovat niitä, jotka antautuvat saatanan sotajoukkoihin, kun hänet vapautetaan tuhat vuotisen valtakunnan lopulla ja jotka Jeesuksen sotajoukot tuhoavat tulen henkäyksellä, Jerusalemin porteille.

• Anonyymi

Taitaa olla tämä yöllä kirjoittaja "yksinpuhelija", muutaman minuutin erolla on kirjoitettu. ! Voin olla väärässäkin, miten lienee !?
      Aamuvirkku / äiti ajattelee ...... ....

• Anonyymi

Mitä ilmeisesti ollut robotti.

• Anonyymi

vähän pettynyt noihin tähtitytön kirjoituksiin, kun on pakko huomata että mitään edistymistä ei ole tapahtunut vuosien aikana.

aina vaan nuo lestadiolaistermitykset jotka nousevat väärästä Raamatun ymmärryksestä ja heikosta kokonaiskuvasta.

Raamatussa ei KUKAAN usko syntyejään anteeksi, yhtään enempää kuin työssä likaantunut uskoisi itsensä puhtaaksi istumalla pihalla auringossa.

Raamatussa ja Jeesuksen opissa syntinen menee Hänen tykönsä puhdistettavaksi, joka taas vaatisi pitkän kädestäpitäen opetuksen mitöä se tarkoittaa.

mutta uskon ettei tässä ole rajapintaa vahvalle sapuskalle niin olkoot selittämättä.

oma lukunsa on nuo apostoliset jatkumot jotyka kuuluvat koottuihin lestatarinoihin ja iltasatuihin.

Raamatussa olisi niin helposti nähtävissä mitä Apostolit opettavat mutt akun on sokea niin on sokea.

• Anonyymi

Ja sitten on suuri hiljaisuus, niiiiiiin tyypillistä tälle onnen porukalle.

• Anonyymi

Kukapa tänäpäivänä onnen saisi?
        Se on harvinaista.

• Anonyymi

Onnellisuutta on montaa lajia.

jos puhutaan siitä onnellisuudesta jota Raamatun Jeesus tarjoaa, niin silloin ei pitäisi puhua mitään jostain lestalaisuudesta.

eikä apostolien jatkumoista, eikä syntien anteeksiuskomisista eikä nortin polttamisesta eikä suviseuroista eikä käsien nosteluista.

ne on kaikki tyhjän veroisia hyvävelisysteemin itse itselleen kehittelmiä uskomuksia.

• Anonyymi

Listaa asiantuntijana saalemin uskomukset.

• Anonyymi

Elän uskomattoman onnellista elämää!

• Anonyymi

Oletko nousu humalassa?

• Anonyymi

• Olen kristitty, luterilaisuudessa lapsuuden viettänyt. Koti ei ollut mitenkään uskonnollinen. Teini-iässä tulin uskoon Kansanlähetyksen parissa mutta siirryin myöhemmin helluntaiseurakuntaan. Jäsenyys missään venekunnassa ei ole pelastuksen ehto vaan henkilökohtainen usko Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen. Ei tarvita ihmisiä välimiehiksi julistamaan syntejä anteesi. Joskus rippi henkilökohtainen ripittäytyminen toiselle uskovalle ja hänen julistama syntien anteeksi julisaminen voi vapauttaa omantunnon.

• Anonyymi

Lestadiolaisilla on ainakin se ongelma, että osaatteko itse ajatella omilla aivoilla mitään vaan saneleeko "vanhemmat" mitä teidän kuuluu tehdä ja sanoa?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      19
      5970
    2. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      3496
    3. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      119
      3006
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      641
      2227
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      164
      2195
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      72
      1495
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1445
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1248
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      406
      1166
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1127
    Aihe