Tilasin tammikuussa Tarjoustalosta tuollaisen 750€ skootterin. Tänään tuli soitto että se on haettavissa ja hinta on 695€, koska siinä ei ole abs jarruja mitä alunperin mainostettiin. Noh. Menetys ei ole suuri, koska arvioinkin alunperin että siitä tuskin sellaisia löytyy. Oli siinä myyjällä ihmettelemistä kun mätkäsi käteen 500 ja 200e setelit. Kerran elämässä kun niitäkin pääsee käyttämään niin olihan se pakko pankista hakea =) Aluksi luulin että Tarjoustalo myy noita Fude skoottereita, mutta tuo oli joku Baotian.. Oletettavasti samaa kamaa eri merkillä?
Mutta pari mielenkiintoista hommaa huomasin heti alkuun. Ilmoituksessa luki että ne on kasattu ja koeajettu valmiiksi. Kyllähän tuo käynnistyi, mutta käynnissä se ei oikeen tahtonut pysyä. Piti säätää tyhjäkäyntiä vähän korkeammalle. Tosin edelleenkin se sammuilee jos paikallaan on. Jonnekin ne kierrokset vaan katoaa. Ja ohjeissa luki että sen pitää lämmitä n.3min ennen kuin sillä voi ajella. No sekin oikeestaan piti paikkaansa. Mihinkään se ei liiku ellei kone lämpiä. Koneessa ei ole voimaa ja ei oikeen ota kierroksia. Kuinkahan tuollaisesta ominaisuudesta pääsisi eroon? Ehkä se vaan katoaa ajan myötä? Jarrut vaikuttaa ainakin näin aluksi todella heikoilta. Ei se kyllä mikään raketti ole pysähtymään.
Ja tietääkö kukaan kuinka tuo on rajoitettu? Näytti mittarin mukaan kulkevan tasan 45. Jos putkessa on jokin rajoitin niin missähän se siellä sijaitsee ja saako sen helpolla pois niin että tilalle ei tarvi viritellä mitään? Oisko kellään jotain hienoo ideaa kuinka toteuttaisi kytkettävän rajoittimen? Eli jos rajoittimen ottaa pois ja poliisit pysäyttelee niin olisi helppo jotain nappia painaa ja rajoitin olisi päällä taas =) Ei ehkä saisi sakkoja.
Mut juu. Kiinalaiselta peliltä se kyllä näyttää ja sieltähän se on peräisin. Muoviosat näyttää heppoisilta, renkaat näytti muovisilta (juuri sellaisilta mitkä ei pidä mitään millään säällä), oikean peilin kiristysruuvi on tainnut alunperin menettää kierroksensa.. Mutta eiköhän tuollakin ajele vaikka ei se vastaa mitään "merkki"skootteria.
Baotian tietoutta
20
5270
Vastaukset
- Eke
Ostin tuossa pari päivää sitten samanlaisen Baotian skootterin. Myyjä jo tiesi sanoa etukäteen tyhjäkäynnistä, että se on liian matalalla. Kävin tänään ajamassa koneen lämpimäksi ja säädin tyhjäkäyntiä korkeammaksi, nyt pysyy käynnissä ihan hyvin. Riittää ruuvista kiertämällä semmosen 1/2 kierrosta, voi olla tosin tyyppikohtainen juttukin. Parasta kun kuuntelee korvalla sopivan tyhjäkäynnin.
Sitten virityksiin.
Sama juttu mulla, kulkee tasaisella sen luvatut 45km/h, mutta kun tulee loivakin mäki, niin johan meno hyytyy. Jyrkässä mäessä nopeus putoaa 15-20km/h tietämille, joka on aivan surkeaa. Ei tunnu mukavalle kun bussi hurauttaa ohi puolen metrin päästä kuuttakymppiä... Kävin kysymässä paikalliselta huoltokorjaamolta kierrostenrajottimesta/ kuristimista. Putkessa ei pitäisi olla mitään kuristinta. Kaasarissa luistin nousua rajoitetaan joissain malleissa. Pitää näköjään viikonloppuna perehtyä asiaan. Jos joku tietää miten nämä BAOTIAN- vehkeet saa kulkemaan kovempaa, niin tieto on tervettullutta!
Ei huvita jäädä ylämäessä bussin alle :(- bites the dust
Ite olen kanssa uuden Baotianin omistaja. Tyhjäkäynti on kunnossa, mutta bensamittari näyttää aina tyhjää ja vilkun poiskytkentä toimii satunnaisesti. Olisiko ajatuksia noiden pikkuvikojen korjaamiseen ilman huoltokäyntiä?
- Jammuman
bites the dust kirjoitti:
Ite olen kanssa uuden Baotianin omistaja. Tyhjäkäynti on kunnossa, mutta bensamittari näyttää aina tyhjää ja vilkun poiskytkentä toimii satunnaisesti. Olisiko ajatuksia noiden pikkuvikojen korjaamiseen ilman huoltokäyntiä?
Täytä tankki jollain, kuse vaikka sinne.
Revi vilkut vittuun. - *baotian*
bites the dust kirjoitti:
Halpa-Hallista ostetusta pelissä ei toimi bensamittari. Moottorin vetokin tuntuu tosi tahmealle, melkein työntää pitää ylämäessä. Mistähän voisi vikaa etsiä, ettei tarvisi viedä kauas huoltoon näiden vaivojen tähden?
- Kinuski from Hong Kong
*baotian* kirjoitti:
Halpa-Hallista ostetusta pelissä ei toimi bensamittari. Moottorin vetokin tuntuu tosi tahmealle, melkein työntää pitää ylämäessä. Mistähän voisi vikaa etsiä, ettei tarvisi viedä kauas huoltoon näiden vaivojen tähden?
Syynä on kuristukset, mulla oli kaasarinluistissa holkki. Sen kun otti pois niin kulkee paremmin kun ylämäessä kaasua voi antaa reippaammin.
Takuu tiätty menee ja tää on kuulemma kevari. Saa kuulemma isot sakot - Sellaisen saanut
Tänään tuli hieman enemmän huristeltua sillä pikkusälli kyydissä. Koska mukana oli erittäin hyvät työkalut suoraan kiinasta niin piti kokeilla onko niistä mihinkään. Rykäsin kaasarista sen luistimen kannen pois ja katsoin onko siellä sitä rajoitin tappia. Ja siellähän oli sellainen. Rykäsin koko tapin pois (lähti muuten ruuvaamalla), kansi kiinni ja ei kun testiä. Kiihtyvyys ei muuttunut mihinkään, mutta nopeus jatkoi vaan kasvamistaan 45 jälkeen =) Tasasella pääsin n. 55-60 ja sitten oli vähän pidempi loiva alamäki missä pääsi jo 75 =D Tuossa testivaiheessa pikkusälli ei ollut kyydissä, jos joku sitä miettii. Ei se kyydissä viitsi tuollaisia kokeilla jos sattuu jotain. En tie kuinka hyvää tuollainen nopeuksien testailu tekee kun se on edelleen sisäänajossa. Ei vaan millään jaksa jumittaa sitä sisäänajo nopeutta. Olikohan se joku 30km/h..
Onkohan tuolla vielä jossain jotain kuristimia? Ylämäissä se ainakin tuntui ryytyvän hieman. Ehkä se on vaan tätä alku kankeutta? Mutta ne jarrut on kyllä kerrassaan perseestä. Jarrussa ei oikeen ole mitään tuntoa milloin etujarru menee lukkoon. Muutoinkin tuo pysähtyvyys on aika onneton. Tai sitten tuo vaan kuuluu mopojen ominaisuuteen. Mopolla tullut viimeksi ajettua joskus vuonna 94.. Muutoin on huristeltu autoilla ja pärrillä.
Tuon kaasutin on kyllä ihan hanurista. Se tuppaa sammuileen kun pysäyttää skootterin. Pitää hieman kaasua väännellä niin pysyy hyvin käynnissä ja yleensä hetken päästä sen voi sen kaasun vapauttaa ja kyllä se sitten pitää tyhjäkäynnin.
Mutta kuitenkin. Oli niin hemmetin kylmää menoa! Saa kyllä odottaa kiltisti tuolla varastossa niin kauan kun ilmat vähän edes lämpiää. Sittenhän sillä on mukava huristella aamulla töihin =)
- Kiki
Jos ei osaa luistattaa jarrua, eli ei järki riitä painamaan sitä jarrua vain vähän, niin kannattaa jättää ajaminen kokonaan sillä esim. käännöksissä kallistelu on paljon hankalempaa ja tangon kääntelyn hahmoittelu...
Eli jos ei osaa jarruttaa niin älä aja!- Sellaisen saanut
"Jos ei osaa luistattaa jarrua, eli ei järki riitä painamaan sitä jarrua vain vähän, niin kannattaa jättää ajaminen kokonaan sillä esim. käännöksissä kallistelu on paljon hankalempaa ja tangon kääntelyn hahmoittelu...
Eli jos ei osaa jarruttaa niin älä aja!"
Mikä ihmeen ohje tuo on? Meinaatko että kun mainitsin että jarrut on vähän heikot jarruttamaan niin en osaa jarruttaa sillä? Voi olla että tuo huono jarrutettavuus on jotain alkukankeutta, mutta edelleen olen sitä mieltä että sen jarrut on vähän heikko esitys. Vaikka kuinka on levyjarru edessä niin ei se silti tahdo kunnolla pysähtyä. On tuossa tullut ajeltua niin monta kertaa erilaisilla pyörillä että enköhän tiedä milloin jarrut on huonot. Minähän en ole mikään 15v teini mikä osti kesäduuni rahoilla skootterin tai isäpappa lainasi rahat siihen. Ostin tuon siksi että sillä pääsee kesällä halvemmalla duuniin kuin autolla ja oletettavasti myös nopeampaa kun ei tarvi ruuhkissa istua. Ja pikkusällit tykkää olla kyydissä kun käy vaikka kaupassa sillä.
En tie saisko tuollaiseen tehdä jotain peräkärryä? Saisi kummatkin sällit kyytiin kerralla =) Tosin se ei taida olla ihan laillista. Ja niille ketkä väittää että tuo kyydittäminen on laitonta niin muistelisin että alle 10v ikäistä lasta saa viedä mopolla jos se on rekisteröity kahdelle ja tuo minun on ainakin rekisteröity kahdelle.
Mutta juu. Selvittelin tänään vähän huolto hommaa. Jutustelin sen järvenpään huoltopaikan kanssa skootterin huollattamisesta vaikka moposportissa, joka siis on tuossa melkein vieressä. Niiden kanta oli että se pitää viedä aina järvenpäähän. Aika nihkeetä on. Maahantuoja antaa hommaan viimeisen sanan joten kysyin maahantuojan numeroa. Myyntipäälikön kanssa jutustelin asiasta ja hän oli sitä mieltä että senkus huoltaa moposportissa määräaikaishuollot jos vaan haluaa. Ne yrittää järjestää tähän pk-seudulle palvelua missä viet skootterisi myymälään mistä sen ostit ja ne noutaa sen sieltä huoltoon järvenpäähän ilman lisäkustannusta, koska eivät ole saaneet huoltoa aikaiseksi pk-seudulle. Ihan kiitettävää palvelua jos tuon saavat aikaiseksi. Mutta ainakin minä sain suullisen luvan huollattaa sitä "melkein" missä vain mopohuollossa. Ilmeisesti tuo myyntijohtaja soittaa tuonne moposporttiin ja yrittää neuvotella virallista huoltoa niiden kanssa. Ainakin sen käsityksen sain sen puheista.
Sitten kun kyselin onko hänellä tiedossa jotain tyyppivikoja tuon suhteen niin kuulema ainoat heikot paikat on kaasutin ja akku. Itse en vielä tiedä kauan jaksan tuota pitää. Teoriassa voisin ajella vaikka pärrällä nuo duunimatkat, mutta ne maksaa enemmän ja niiden ylläpitokustannukset ovat suuremmat. Eikä minun egoon ota jos ajan mopolla. Ainoo ongelma on kun ei oikeen tykkää ajella tuota 45km/h nopeutta.. Pitää tuossa viikonloppuna kanssa tutkia onko siellä kaasuttimessa sellainen rajoitin tappi. Jos on niin olen jo kehittänyt siihen hienon rajoitussysteemin =) Pitää vaan kattoo mahtuuko sitä rakentamaan tuonne ja toimiiko se käytännössä. Vai saako noihin jotain elektroonista nopeusrajoitinta?
Ja sitten muuten mielenkiintoinen havainto. Myllymäen nettikauppa myy noita fudeja, joka siis ilmeisesti on sama peli. Hinta on 699. Tarjoustalon hinta on 695 ja se sisältää taakse tulevan boxin. Myllymäen nettikaupassa sen lisähinta tais olla 69e. Eli tuo tarjoustalo malli on halvempi =) - Fude80cc
Sellaisen saanut kirjoitti:
"Jos ei osaa luistattaa jarrua, eli ei järki riitä painamaan sitä jarrua vain vähän, niin kannattaa jättää ajaminen kokonaan sillä esim. käännöksissä kallistelu on paljon hankalempaa ja tangon kääntelyn hahmoittelu...
Mikä ihmeen ohje tuo on? Meinaatko että kun mainitsin että jarrut on vähän heikot jarruttamaan niin en osaa jarruttaa sillä? Voi olla että tuo huono jarrutettavuus on jotain alkukankeutta, mutta edelleen olen sitä mieltä että sen jarrut on vähän heikko esitys. Vaikka kuinka on levyjarru edessä niin ei se silti tahdo kunnolla pysähtyä. On tuossa tullut ajeltua niin monta kertaa erilaisilla pyörillä että enköhän tiedä milloin jarrut on huonot. Minähän en ole mikään 15v teini mikä osti kesäduuni rahoilla skootterin tai isäpappa lainasi rahat siihen. Ostin tuon siksi että sillä pääsee kesällä halvemmalla duuniin kuin autolla ja oletettavasti myös nopeampaa kun ei tarvi ruuhkissa istua. Ja pikkusällit tykkää olla kyydissä kun käy vaikka kaupassa sillä.
En tie saisko tuollaiseen tehdä jotain peräkärryä? Saisi kummatkin sällit kyytiin kerralla =) Tosin se ei taida olla ihan laillista. Ja niille ketkä väittää että tuo kyydittäminen on laitonta niin muistelisin että alle 10v ikäistä lasta saa viedä mopolla jos se on rekisteröity kahdelle ja tuo minun on ainakin rekisteröity kahdelle.
Mutta juu. Selvittelin tänään vähän huolto hommaa. Jutustelin sen järvenpään huoltopaikan kanssa skootterin huollattamisesta vaikka moposportissa, joka siis on tuossa melkein vieressä. Niiden kanta oli että se pitää viedä aina järvenpäähän. Aika nihkeetä on. Maahantuoja antaa hommaan viimeisen sanan joten kysyin maahantuojan numeroa. Myyntipäälikön kanssa jutustelin asiasta ja hän oli sitä mieltä että senkus huoltaa moposportissa määräaikaishuollot jos vaan haluaa. Ne yrittää järjestää tähän pk-seudulle palvelua missä viet skootterisi myymälään mistä sen ostit ja ne noutaa sen sieltä huoltoon järvenpäähän ilman lisäkustannusta, koska eivät ole saaneet huoltoa aikaiseksi pk-seudulle. Ihan kiitettävää palvelua jos tuon saavat aikaiseksi. Mutta ainakin minä sain suullisen luvan huollattaa sitä "melkein" missä vain mopohuollossa. Ilmeisesti tuo myyntijohtaja soittaa tuonne moposporttiin ja yrittää neuvotella virallista huoltoa niiden kanssa. Ainakin sen käsityksen sain sen puheista.
Sitten kun kyselin onko hänellä tiedossa jotain tyyppivikoja tuon suhteen niin kuulema ainoat heikot paikat on kaasutin ja akku. Itse en vielä tiedä kauan jaksan tuota pitää. Teoriassa voisin ajella vaikka pärrällä nuo duunimatkat, mutta ne maksaa enemmän ja niiden ylläpitokustannukset ovat suuremmat. Eikä minun egoon ota jos ajan mopolla. Ainoo ongelma on kun ei oikeen tykkää ajella tuota 45km/h nopeutta.. Pitää tuossa viikonloppuna kanssa tutkia onko siellä kaasuttimessa sellainen rajoitin tappi. Jos on niin olen jo kehittänyt siihen hienon rajoitussysteemin =) Pitää vaan kattoo mahtuuko sitä rakentamaan tuonne ja toimiiko se käytännössä. Vai saako noihin jotain elektroonista nopeusrajoitinta?
Ja sitten muuten mielenkiintoinen havainto. Myllymäen nettikauppa myy noita fudeja, joka siis ilmeisesti on sama peli. Hinta on 699. Tarjoustalon hinta on 695 ja se sisältää taakse tulevan boxin. Myllymäen nettikaupassa sen lisähinta tais olla 69e. Eli tuo tarjoustalo malli on halvempi =)Moi,
sähköisiä säädettäviä kierroksenrajoittimia on myös saatavilla. Jotkut toimivat avaimenperä kaukosäätimellä. Rajoittimet kytketään CDI boksin rinnalle tai sarjaan (ei kokemusta asennuksesta). Niitä myyvät ainakin Moposport ja Euro Motor Center.
Itsekkin tässä odottelen oman Baotianin saapumista Saiturinpörssiin. Siellä tämä BT50QT-9 malli maksoi 695€ ja mukaan luvattiin takaboksi ja kaukokäynnistin. Työmatkoja itsekkin ajattelin sillä kesän kulkea. Varmuuden vuoksi tilasin jo isomman syylärinkin jossei vääntö riitä. :) - takasin mopoikään
Ja sitten muuten mielenkiintoinen havainto. Myllymäen nettikauppa myy noita fudeja, joka siis ilmeisesti on sama peli. Hinta on 699. Tarjoustalon hinta on 695 ja se sisältää taakse tulevan boxin. Myllymäen nettikaupassa sen lisähinta tais olla 69e. Eli tuo tarjoustalo malli on halvempi =)Itse ostin samanmoisen vempeleen citymarketista. Hinta oli vähän kalliimpi mutta tämä on varmasti parempi ja tehokkaampi :)
Oston motiivi minulla oli täysin sama kuin sinullakin. Ajattelin ajella mopolla työmatkat, ainakin kesäisin. Mopolla työmatkojen hoitaminen tulee sekä halvemmaksi että nopeammaksi. Autolla aikaa kuluu noin 30min ja mopolla sellaiset 15min. Sen lisäksi meno on hermoja säästävää kun ei tarvii madella ruuhkassa.
Huoltopiste tälle Zonerille on Tikkurilassa, mutta MopoSport sopisi minullekin huomattavasti paremmin, kun lähistöllä asustelen. Mahtaakohan näihin kiinantuontivempeleisiin saada mistään ohjekirjaa mistä selviäisi edes moottoriöljyn määrä ettei tarvi mittatikulla mittailla ?
Ps. Hain mopon eilen ja kattelin mistä voi tarkistaa vaihteistoöljyn, mutta sellaista paikkaa en löytänyt. Onko mittatikkuna joku ruuvi tms. josta öljyä pitäsi valua ruuvin avatessa ? - Sellaisen saanut
takasin mopoikään kirjoitti:
Itse ostin samanmoisen vempeleen citymarketista. Hinta oli vähän kalliimpi mutta tämä on varmasti parempi ja tehokkaampi :)
Oston motiivi minulla oli täysin sama kuin sinullakin. Ajattelin ajella mopolla työmatkat, ainakin kesäisin. Mopolla työmatkojen hoitaminen tulee sekä halvemmaksi että nopeammaksi. Autolla aikaa kuluu noin 30min ja mopolla sellaiset 15min. Sen lisäksi meno on hermoja säästävää kun ei tarvii madella ruuhkassa.
Huoltopiste tälle Zonerille on Tikkurilassa, mutta MopoSport sopisi minullekin huomattavasti paremmin, kun lähistöllä asustelen. Mahtaakohan näihin kiinantuontivempeleisiin saada mistään ohjekirjaa mistä selviäisi edes moottoriöljyn määrä ettei tarvi mittatikulla mittailla ?
Ps. Hain mopon eilen ja kattelin mistä voi tarkistaa vaihteistoöljyn, mutta sellaista paikkaa en löytänyt. Onko mittatikkuna joku ruuvi tms. josta öljyä pitäsi valua ruuvin avatessa ?"Huoltopiste tälle Zonerille on Tikkurilassa, mutta MopoSport sopisi minullekin huomattavasti paremmin, kun lähistöllä asustelen. Mahtaakohan näihin kiinantuontivempeleisiin saada mistään ohjekirjaa mistä selviäisi edes moottoriöljyn määrä ettei tarvi mittatikulla mittailla ?
Ps. Hain mopon eilen ja kattelin mistä voi tarkistaa vaihteistoöljyn, mutta sellaista paikkaa en löytänyt. Onko mittatikkuna joku ruuvi tms. josta öljyä pitäsi valua ruuvin avatessa ?"
Kyllä minulla ainakin mukaan tuli ohjekirja missä kerrotaan mitä öljyä se syö ja kuinka paljon. Oletettavasti noihin kaikkiin kiina peleihin käy samat öljyt ja niitä menee yhtä paljon. On vaan sellainen pieni ongelma että ei hajuakaan mihin jätin sen manuaalin =( Siellä kerrottiin myös kaikki nuo kohdat mistä öljyt tulee ulos ja mistä ne sinne lisätään. - Jorma™
"Huoltopiste tälle Zonerille on Tikkurilassa, mutta MopoSport sopisi minullekin huomattavasti paremmin, kun lähistöllä asustelen. Mahtaakohan näihin kiinantuontivempeleisiin saada mistään ohjekirjaa mistä selviäisi edes moottoriöljyn määrä ettei tarvi mittatikulla mittailla ?
Ps. Hain mopon eilen ja kattelin mistä voi tarkistaa vaihteistoöljyn, mutta sellaista paikkaa en löytänyt. Onko mittatikkuna joku ruuvi tms. josta öljyä pitäsi valua ruuvin avatessa ?"
Kyllä minulla ainakin mukaan tuli ohjekirja missä kerrotaan mitä öljyä se syö ja kuinka paljon. Oletettavasti noihin kaikkiin kiina peleihin käy samat öljyt ja niitä menee yhtä paljon. On vaan sellainen pieni ongelma että ei hajuakaan mihin jätin sen manuaalin =( Siellä kerrottiin myös kaikki nuo kohdat mistä öljyt tulee ulos ja mistä ne sinne lisätään.moottoriin menee öljyä n.7,5desiä (10w40) ja se pannaan samasta reiästä kuin tarkistuskin tapahtuu... poisto toiseltapuolelta moottorin reunassa olevan pultin poistamalla (siihen käy 17mm hylsy) muista myös putsata "suodatin" (metallisihti) joka on suunnilleen täyttöaukon alapuolella pohjassa, siihenkin sopii 17mm hylsy (varo proppu on alumiinia ja kulmat menee helposti)
peräöljyt taasen tyhjenee variaattorin takapäässä olevasta (alapuolella) propusta mallista riippuen 10 tai 12mm hylsy, näkee kyllä helposti sillä variaattorin kopan kiinnikkeisiin käy 8mm hylsy :) ja täyttö proppu on samalla kohdin n.4cm aiemman yläpuolella variaattorin sivussa... käy sama avain kuin siihen poisto proppuun :) ja sinne menee hieman yli desi eli ylimääräinen valuu pois (kun skootteri suorassa) kun laittaa sinne 80w-90 peräöljyä skootterin hieman ollessa kallellaan...
kokeile :)
variaattorin koppaahan ei tarvitse irroittaa peräöljyä vaihtaessa... - takasin mopoikään
Jorma™ kirjoitti:
moottoriin menee öljyä n.7,5desiä (10w40) ja se pannaan samasta reiästä kuin tarkistuskin tapahtuu... poisto toiseltapuolelta moottorin reunassa olevan pultin poistamalla (siihen käy 17mm hylsy) muista myös putsata "suodatin" (metallisihti) joka on suunnilleen täyttöaukon alapuolella pohjassa, siihenkin sopii 17mm hylsy (varo proppu on alumiinia ja kulmat menee helposti)
peräöljyt taasen tyhjenee variaattorin takapäässä olevasta (alapuolella) propusta mallista riippuen 10 tai 12mm hylsy, näkee kyllä helposti sillä variaattorin kopan kiinnikkeisiin käy 8mm hylsy :) ja täyttö proppu on samalla kohdin n.4cm aiemman yläpuolella variaattorin sivussa... käy sama avain kuin siihen poisto proppuun :) ja sinne menee hieman yli desi eli ylimääräinen valuu pois (kun skootteri suorassa) kun laittaa sinne 80w-90 peräöljyä skootterin hieman ollessa kallellaan...
variaattorin koppaahan ei tarvitse irroittaa peräöljyä vaihtaessa...Tuli mullekin jonkinlainen "ohjekirja" mutta siinä ei kerrota mitään muuta kuin se että öljyt sun muut ilmanpaineet tulee tarkistaa ennen jokaista ajokertaa. Ölymäärää tms. hyödyllistä tietoa siinä ei kuitenkaan ole.
Hyviä mopokelejä itse kullekin. - qwerty
Jorma™ kirjoitti:
moottoriin menee öljyä n.7,5desiä (10w40) ja se pannaan samasta reiästä kuin tarkistuskin tapahtuu... poisto toiseltapuolelta moottorin reunassa olevan pultin poistamalla (siihen käy 17mm hylsy) muista myös putsata "suodatin" (metallisihti) joka on suunnilleen täyttöaukon alapuolella pohjassa, siihenkin sopii 17mm hylsy (varo proppu on alumiinia ja kulmat menee helposti)
variaattorin koppaahan ei tarvitse irroittaa peräöljyä vaihtaessa...Miten usein mopon peräöljyä pitää tarkistaa? Autoissa sitä vastannee tasauspyörästö, jonka öljyjä ei juurikaan ole tarvetta vaihtaa.
- Sellaisen saanut
takasin mopoikään kirjoitti:
Tuli mullekin jonkinlainen "ohjekirja" mutta siinä ei kerrota mitään muuta kuin se että öljyt sun muut ilmanpaineet tulee tarkistaa ennen jokaista ajokertaa. Ölymäärää tms. hyödyllistä tietoa siinä ei kuitenkaan ole.
Hyviä mopokelejä itse kullekin.Tuossa duunissa eräs duunikaveri oli tyttärelleen ostanut samanlaisen pelin vuosi sitten. Siinäkään ei kuulema tullut oikeen kummosempaa manuaali. Omassani on ainakin kunnon manuaali, missä kerrotaan mitä sieltä pitää huoltaa, milloin pitää huoltaa ja mitä aineita sinne pitää laittaa. Oikeen kunnon kuvatkin on huoltokohteista. Tuo on melkein auton manuaalia parempi =)
Otin siitä samalla duunikaverille kopion ja väänsin itselleni siitä pdf-tiedoston, jos vaikka satun omani hukkaamaan. Voi sitten myöhemmin tulostella uuden. - Jorma™
qwerty kirjoitti:
Miten usein mopon peräöljyä pitää tarkistaa? Autoissa sitä vastannee tasauspyörästö, jonka öljyjä ei juurikaan ole tarvetta vaihtaa.
no saathan sen tarkistaa vaikka joka päivä... muta huollon yhteydessähän se aina vaihdetaan... 300,1000,3000,5000 jne...
toki jos tosissasi sitä kysyit niin kannattaahan sitä tarkkailla niin että onko "vuotoja" eli proppu löysällä tms vastaavaa...
- 123
täältä manuaali http://www.billig-scooter.dk/about89.html
- zonerilla ajeleva
kiitoksia linkistä. Näistä ohjeista on jopa oikein hyötyäkin....
- Sellaisen saanut
Tuli tänään ajaneeksi töihin tuolla. Näköjään sillä ei ole mitään merkitystä onko siellä sitä rajoitin tappia luistimen kannessa vai ei. Yhtä hyvin tuntuu kulkevan.
Mutta hieman ihmetyttää tuo valtava kulutus. Tankin koko pitäisi olla 6.5l Olettaen että tuo bensamittari pitää yhtään paikkaansa niin tankin pitäisi olla kohta tyhjä. Meni melkein tankillinen bensaa kun mittarissa on 100km.. Aikamoinen ero siihen mitä ilmoitettiin kulutukseksi. n.2l sen pitäisi oikeesti viedä. Mutta tuo vie kolme kertaa enemmän. En tiedä liittyykö tuo kulutus jotenkin sisäänajoon, mutta ei sen silti pitäisi noin paljoa viedä. Enkä oikeen tiedä kuinka tuollaisella voi edes ajaa "taloudellisemmin"? - jamppa
moriens sen verran voin kertoa että ota hyvä mies nopeus ja kierros rajoitin pois niin jo kulkee 90km/h eikä välitä yhtään mitään ylämäkiistä nopeuten suhteen ja näissä on vain 80 kiloa paino rajoitus, eli sitä painavamman henkilön ei tarvihe sitä 2l kuluutusta edes kuvitella on piru hyvä jos sillä 4.5l sata kilsaa pääsee ajamaan.
ja siitä nopeutesta vielä nämä on kaikista helpoin virittää pojallani on tälläinen sillon kun sen akan kans ostettiin sille, niin laitettiin se kulkemaan 120km/h ihan pelkillä osien otolla pois nykyään se kulkee 80km/h koska pari osaa laitoin takaisin, mut toi kyseinen vauhti sille kyllä minusta riitääkin. siitä kuluutuksesta vielä niin ei kannata hana pohjas lähteä liikkeelle vain puolella kaasulla niin se vie siinäkin vähemän...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427065
- 323968
- 473401
- 412968
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472127- 402088