finnejä kuukautisten aikana..?

väsynyt

mulle tulee hirveesti semmosia isoja finnejä (tai pikemminkin patteja)ennen kuukautisia ja niiden aikana, joita on ihan mahdoton peittää meikillä, sillä naama on silti epätasainen.Oon nyt miettiny et jos ne johtuu niistä hormoneista nii onko ees mitään järkeä yrittää jotenkin ennalta ehkäistää niitä puhdistamalla ihoa,syömällä terveellisesti jne? tuntuu vaan siltä et jos niiden on tarkoitus tulla (samoin ku kuukautistenkin) nii ne kyllä tulee! Et jos ne johtuu niistä sisäisistä muutoksista jotka tapahtuu kuukautisten aikana, nii ei sille voi mitään. Oonko mä oikeassa? En nyt mitään e-pillereita aio syödä sillä ihon kunto voi vain pahentua lopettamisen jälkeen.Kokeilen nyt niitä helokkiöljykapseleita, jos niistä olis apua. Eikä mitkään antibiootit, roaccutanit jne varmaan auta mua, silti ne kuukautiset jatkuu mulla viel jotai 30 vuotta,nii samoin niitä finnejäkin tulee vai?:'( Vai helpottuuko tää iän myötä? En nyt sanois et mul olis joku akne, sillä tää kamala tilanne kestää vain jotai muutamia päiviä ja sit ne finnit alkaa parantua, mut kuukaudessa on vain jotai 2-3 päivää jolloin iho on loistavassa kunnossa verrattuna muihin päiviin ( ei oo finnejä, vain niistä jääneet arvet), ja sit taas tulee uusia finnejä ja kuukautiset saman tien. En tiiä nyt mitä tekisin! ei niitä nyt tuu hirveen paljon, ehkä otsaan joku 3-4 ja leukaan saman verran, mut ku ne on nii isonkokoisia!:( ja niit tulee ulos jotai ******...
Kiitti jos joku jaksaa lukea, ja jos jollain on jotai vastaava nii olis kiva tietää miten muut on pärjänneet tämän kanssa ja mistä saaneet ehkä apua?

5

3833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 32vee

      Kyllä, ne johtuu pääosin hormoneista. Mulla on ollut sama vaiva nyt kuutisen vuotta ja aina vain menkkojen aikaan. Nuorempana ei ollut näpyn näppyä, niin kuin kaikilla muilla eli tämä on sitä ns. aikuisiän aknea.
      Olen koklannu kaikki mahdolliset poppakonstit liikunnan lisäämisestä e-pillereihin ja ruokavaliomuutoksiin, muttei niillä ole ollut mitään merkitystä.

      Nykyään saan huomattavasti vähemmän patteja käyttämällä Body Shopin teatree-kasvonaamiota 2 krt viikossa ja kuorimalla ihon samoin pari krt viikossa. Sain kaverilta Metod Putkiston suolan (jota hän ei voinut käyttää), jolla sen kuorinnan teen, mutta saman asian hoitaa varmaan halvempikin esim. kuorintavoide. Kunhan siinä on kunnolla "jytysiä" jotka "hioo" sen vanhan ihon veke.
      Kosteusvoiteena mulla on Rocin mattavoide, ainut joka tuntuu käyvän mun kuivalle nahalleni, samoin "saippuana" on Rocin Enydrial-geelivoide, jossa ei ole saippuaa eli se ei kuivata ihoa niin kuin tavan saippuat.
      Jonkinlainen tasapaino hygienian ja kosteuden välillä siis tuntuu vihdoin löytyvän.

      Alla olevasta osoitteesta saat tietoa aknesta, jos kiinnostaa, sillä se meillä siis kaiketi on, valitettavasti. : \

      http://www.antioxidant.fi/art_akne.html

    • nainen 42vee

      täälläkin. Olen jättänyt suklaan syönnin kokonaan lähellä kuukautisia. Kesällä aurinkoa. Puhtaus auttaa. Mitään voiteita en käytä, enkä meikkiä. Meikkivoiteet tukkivat ihohuokoset ja menee pahemmaksi. Nuorempana käytin jonkin verran puuteria, ei rasvoittanut ihoa. Ulkoilu auttaa. Ihonkuorinta välillä. Saunassa iho syväpuhdistuu, käytän karkeaa harjaa kasvoihinkin monen lämmittelykerran jälkeen.

    • Nimetön

      Olen 26.vuotias ja mulla kanssa toi ihansama ongelma,ärsyttävää!! Enkä oo oikeen mitään hyvää "hoitokeinoa" tohon löytäny,vielä ainakaan...

    • Anonyymi

      oon miettiny iha samaa ja kanssa tulee muutamaks päiväks finnejä ja sitte taas kutakuinkinktoaa😖

    • Anonyymi

      mulla sama, just tällä hetkellä ja vituttaaaaaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe