Tarkistaako TE-toimisto, onko paikkaa haettu

Anonyymi

Sen tiedän, että TE-toimiston osoittamia paikkoja on haettava, mutta miten lienee omaan suunnitelman kirjatun "aktiivisen haun" kanssa? Minulla on mahdollisuus saada palkkatukea, ja suunnitelmaani on kirjattu myös näiden paikkojen hakeminen. Näin ollen minulla on näkyvissä myös palkkatuettujen paikkojen valikko. Jos jätän hakematta, soittaako TE-toimisto ja kyselee perään, kuka on hakenut? Jos vaan panen rastin ruutuun, että olen hakenut, ja kuittaan tehtävän tehdyksi.

15

1054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen kylmästi vaan kuitannut, että olen hakenut vaikka en todellisuudessa ole hakenut. Ei ole koskaan kukaan perään kysellyt.

      • Anonyymi

        Ai kylmästi? Et sentään "pokkana"?


    • Anonyymi

      En oo tehtäviä kuitannut 10 vuoteen. Nyt kuntakokeiluun. Ehdotan 25e/h netto työkokeilussa eli noin 23min työtä 9e korvausta vastaan. Jos ei käy, niin pitäkööt tunkkinsa

      • Anonyymi

        Jos työnantaja ilmoittaa TE-toimistolle, että hakija on esittänyt ihan älyttömiä vaatimuksia (esim TES:n mukaisen palkan moninkertaisena), niin tästäkin saa jo karenssin. Kannattaa toivoa, että työnantajat eivät ole aktiivisia sitten :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos työnantaja ilmoittaa TE-toimistolle, että hakija on esittänyt ihan älyttömiä vaatimuksia (esim TES:n mukaisen palkan moninkertaisena), niin tästäkin saa jo karenssin. Kannattaa toivoa, että työnantajat eivät ole aktiivisia sitten :D

        Semmonen työantajan edustaja saa turpaansa, vasikointia ei siedetä


    • Harva työnantaja nyt sentään selkeän halutonta palkkaa.

      Kirjoita yksi hakemus ja lähetä siitä kopio kaikkiin niihin paikkoihin, joihin et halua, mutta joihin sinun on haettava.

      Jos niinkin karvaasti käy, että sinut kutsutaan ihan haastetteluun asti, menet sinne sitten normaalisti. Ja jos haastattelija ei ymmärrä hienovaraisia vihjailuja työhaluttomuudesta, voit aina sanoa ettet halua haastattelijan kaltaiselta ihmiseltä mitään, et ainakaan työtä, jonka jälkeen heittäydyt aivan skitsoksi.

      Mikäli sinut yllämainitusta huolimatta palkataan sanottuun työhön, toistat vain sen skitsoksi heittäytymisen joka aamu. Ehkeivät he siitä huolimatta pura työsopimusta, mutta saatpahan ainakin purkaa työhönjoutumisenvitutusta päivittäin.

      • Anonyymi

        Suoraan työttömän raamatusta.


    • Anonyymi

      mielestäni mikä tahansa "yhteydeotto" työnantajaan riittää, eli pelkkä puhelinsoitto, jossa sanot nimesi ja kyselet työstä sitä ja tätä. Se on merkki yhteydenotosta.
      Tai lähetät lyhyen sähköpostin jossa kysyt isää työstä. Ja jätät asian siihen. Et valehtele jos kerrot hakeneesi mutta et saanut takaisin yhteydenottoa..?

    • Anonyymi

      VARO 😉 Karenssiansa. Parempi kun löytyy todistettava haettu paikka.

    • Anonyymi

      Kumma että "pakko" olla jossain toimenpiteessä, yhtä taistelua loppuelämä, ainakin ilman valehtelua ei selviä hengissä.

    • Anonyymi

      No millä ne sen tarkastaa?

      • Anonyymi

        KETKÄ NE JA MINKÄ SEN?


      • Anonyymi

        Minun tapauksessa soittivat firmaan ja kysyivät, onko kyseinen henkilö ollut yhteydessä..


    • Anonyymi

      Muuten rehellinen, mutta ikänsä valehteli.

    • Anonyymi

      Ainakin silloin kun kyseessä on ns. hankala asiakas ja ammattityötön, niitä hakuja selvitellään sähköpostitse (jos ei muuten niin pistokokeenomaisesti).

      Minun käskettiin kerran hakea Saksan suurlähetystöstä paikkaa, jonka edellytyksenä oli A-saksa ja äidinkielen tasoinen saksantaito. Olin kuitenkin lukenut vain C-saksaa yläasteella, joten ei mitään mahdollisuuksia kyseiseen paikkaan — lähinnä tein itseni naurunalaiseksi, kun tuollaista paikkaa hain, mutta haettava oli.

      Ja vaikka olin hakenut ja sitten erikseen selvittänyt TE-toimistolle, että hain paikkaa, silti lätkäistiin karenssi ja myöhemmin ynseästi peruttiin se.

      Stasi-raportistani löytyy suurlähetystön vastaus: »Sehr geehrte Frau Harinen, der Herr Lang hatte sich auf die o.g. Stelle beworben, konnte aber aufgrund seiner Qualifizierung nicht zum Auswahlgespräch eingeladen werden. Mit freundlichen Grüße Deutsche Botschaft Helsinki.«

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      2020
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      116
      1582
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      95
      1387
    4. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      92
      1318
    5. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1292
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1131
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      48
      1076
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      205
      1066
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1047
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      239
      892
    Aihe