Vastausteni perusteella olen vähän vasemmalla ja jonkun verran konservatiivisuuden puolella, kun lopputuloksen arvokarttaa katsoo.
https://www.iltalehti.fi/kuntavaalit-2021/vaalikone#/
PS ehdokas tuli ensimmäiseksi. Pitää vielä testata ja pyöritellä muitakin vaalikoneita.
Testasin Iltalehden vaalikonetta - olen vasemmistokonservatiivi
30
394
Vastaukset
- Anonyymi
En äänestä.
Lähinnä nimenomaan siks, en halua äänestää mitään puoluetta. Mutta toki ehdokkaiden mielipiteet kiinnostavat ja olen tehnyt muutamia vaalikoneita siks. Yleensäkin vaalikoneet on ihan kiintoisia tutkailtavia, ehdokkaitten välillä on eroja, samassakin puolueessa on erilailla asioita painottavia ihmisiä.
Jaa tulokset tossa koneessako, noh, meitsi jonkinlainen liberaali kai lähinnä. Mutta mun mielestä oli kiintoisaa tutkailla nimenomaan ehdokkaitten mielipiteitä ja onhan se totta, monien kans oli asioita, joista oli sekä jyrkästi erimieltä, tai sitten täysin samaa mieltä. Että se riippuu siitä, mitä asioita ite painottaa eniten ja vertaa sitten niihin.
Mutta juu, en halua äänestää mitään puluetta, just kertomieni syiden takia.
=DW=- Anonyymi
Useimmiten köyhät ja vähävaraiset jättävät äänestämättä. He tekevät siinä itsellensä karhunpalveluksen. He tuskin äänestäisivät rikkaiden asioita ajavaa puoluetta (esim. Kokoomusta).
Koska muut puolueet jäävät heidän äänestään paitsi, niin rikkaiden asioita ajavat puolueet hyötyvät siitä. Siksi esim. Kokoomuksen kannatusluku on suhteellisen suuri koska rikkaat ymmärtävät kaikki äänestämisen tärkeyden ja äänestävät kaikki.
Jos nukkuvat äänestäisivät kaikki yhtä ja saamaa puoluetta, niin tämä puolue voittaisi vaalit "sata nolla". Niin paljon niitä nukkuvia on.
- Anonyymi
Siinä jossain :)
_ xI __
I- Anonyymi
Meni pieleen :(
- Anonyymi
Ymmärsin mitä ajoit takaa. Juuri siinä oikeas yläkulmassa (vain vähän matkaa vasemmalle ja ylös). Vasemmistokonservatiivi.
- Anonyymi
Korjaus... tietenkin vasemmassa yläkulmassa :)
- Anonyymi
Konservatiiviksi leimasi.
Kumpaa haluat tukea enemmän, vanhusten kotona tai laitoksessa asumista?
Minä tukisin laitoksessa asumista siten, että kunta järjestäisi hoitokoteja eikä yksityinen. Kotona dementikko karkaa minne sattuu vaikka hoitaja kävisi kolme kertaa päivässä. Ja liikuntarajoitteinen on aika yksin vaikka hoitaja kävisikin ja vaikka on hälyytyslaite, kaatuessa lattialla makuu kestää 45 min. ennen avun saapumista. - Anonyymi
Kävin koneessa (Oulu) minäkin. Ensimmäisenä tarjotaan kokkaria ja heti kannoilla demaria prosentin erolla. Sinipunaa taitaa pukata.
Kartalla olen vähän oikeistossa vähän konservatiivi. - Anonyymi
Arvokonservatiiviksi merkkasi minut, ja kd sekä persujen ehdokkaita ehdotti.
Nja, osittain oikeassa kone on. - Anonyymi
En ole koskaan hakenut ehdokasta vaalikoneella, äänestän aina sellaista henkilöä jonka tunnen muutenkin kuin vain ulkonäöltä ja vaikka en itse henk koht tunne mitään puoluetta omakseni niin on tiettyjä puolueita mihin kuuluvia en missään tapauksessa äänestä
- Anonyymi
Osuit ytimeen.
Itse en äänestä, kuin pressanvaaleissa, just siitä syystä, en halua kannattaa mitään puoluetta. Kyllä kaikilla puolueilla on asioita, joita ajavat ja joita minäkin kannatan. Mutta kaikilla puolueilla on myös asioita, joita en todellakaan kannata. Monesti se tuntuu väärältä sinällään hyviä ehdokkaita kohtaan, menevät hyvät kyvyt hukkaan puolueen takia.
Aiemmin kyllä äänestin, oli muutama puolue, jotka oli mustalla listalla ja loput puolueet oli hyväksyttävissä. Jytkyn jälkeen tulin tulokseen, lopetan äänestämisen, koska alkoi tuntumaan, loppuu puolueet kesken ja oma ääni menee oikeastaan joittenkin aatteiden vastustamiseen, ei oikein minkään ajamiseen. Ja se on huono asia se. Silloin ei edistä minkään asian etenemistä, sen sijaan ääni menee jonkin aatteen vastustamiseen.
Kyllä jokaisella on omia mielipiteitään asioista ja politiikasta. Mä en vaan halua lukea niitä minkään puolueen puolueohjelmasta, haluan muodostaa mielipiteeni itse. Ja koska kaikilla puolueilla on asioita, joita en kannata, en halua jotain asiaa kannattaaksen kannattaa asioita, joita vastustan.
Politiikka on tottakai tärkeää ja kiinnostavaa, se on myös hyvää viihdettä. Kun politiikkaan suhtautuu enenpi komediana ja draamana, ei katkea verisuonet päästä, vaikka kuinka idioottimaisia asioita jotkut koittaa ajaa. Toisaalta, jos mielestäni jokin hyvä asia etenee, siitä saa jonkinlaista mielihyvää-
Edelleen mieltä, paljon hyviä poltiikkoja menee tavallaan pilalle puolueensa takia. Nukkuvien puolueeseen kuuluvana voi aina olla tyytyväinen valintaansa, ei mennyt ääni hukkaan, en äänestänyt mitään idiotistista aatetta.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osuit ytimeen.
Itse en äänestä, kuin pressanvaaleissa, just siitä syystä, en halua kannattaa mitään puoluetta. Kyllä kaikilla puolueilla on asioita, joita ajavat ja joita minäkin kannatan. Mutta kaikilla puolueilla on myös asioita, joita en todellakaan kannata. Monesti se tuntuu väärältä sinällään hyviä ehdokkaita kohtaan, menevät hyvät kyvyt hukkaan puolueen takia.
Aiemmin kyllä äänestin, oli muutama puolue, jotka oli mustalla listalla ja loput puolueet oli hyväksyttävissä. Jytkyn jälkeen tulin tulokseen, lopetan äänestämisen, koska alkoi tuntumaan, loppuu puolueet kesken ja oma ääni menee oikeastaan joittenkin aatteiden vastustamiseen, ei oikein minkään ajamiseen. Ja se on huono asia se. Silloin ei edistä minkään asian etenemistä, sen sijaan ääni menee jonkin aatteen vastustamiseen.
Kyllä jokaisella on omia mielipiteitään asioista ja politiikasta. Mä en vaan halua lukea niitä minkään puolueen puolueohjelmasta, haluan muodostaa mielipiteeni itse. Ja koska kaikilla puolueilla on asioita, joita en kannata, en halua jotain asiaa kannattaaksen kannattaa asioita, joita vastustan.
Politiikka on tottakai tärkeää ja kiinnostavaa, se on myös hyvää viihdettä. Kun politiikkaan suhtautuu enenpi komediana ja draamana, ei katkea verisuonet päästä, vaikka kuinka idioottimaisia asioita jotkut koittaa ajaa. Toisaalta, jos mielestäni jokin hyvä asia etenee, siitä saa jonkinlaista mielihyvää-
Edelleen mieltä, paljon hyviä poltiikkoja menee tavallaan pilalle puolueensa takia. Nukkuvien puolueeseen kuuluvana voi aina olla tyytyväinen valintaansa, ei mennyt ääni hukkaan, en äänestänyt mitään idiotistista aatetta.
=DW=Aina voi äänestää sitoutumatonta ehdokasta joka pyrkii jonkun puolueen listojen kautta mukaan. Ei sitoudu suoraan puolueekuriin, vaan on oma itsenäinen itsensä.
- Anonyymi
En halunnut äänestää ketään tuntemaani ehdokasta. Vaalikone näytti yllättäen vihreää ehdokasta. Kaipa siksi että ei kysytty kantaa ydinvoimaan vaan tuulivoimaan.
- Anonyymi
Entinen vihreiden puolueen sisäpiiriläinen Jarkko Tontti: ”Vihreät ei ole vakavasti otettava aikuisen ihmisen puolue. Se on nuorisoseura ja milloin mihinkin yksittäiseen asiaan keskittyvien opiskelija-aktivistien ja vaihtoehtoväen kokoontumisajot”.
Olen Jarkon kanssa samaa mieltä. Liikan kärkkäästi ollaan tiettyä mieltä eikä ajatella kokonaisuutta.
- Anonyymi
=DW=, tavallaan edustat puoluetta silloinkin kun et äänestä. Se mitä olisit äänestänyt, saa yhden äänen vähemmän ja se taas on toiselle - ehkä peräti inhokkipuolueellesi - eduksi.
Ja taas sinä, Ei sitoudu suoraan puolueekuriin, vaan on oma itsenäinen itsensä.
Ei semmoinen pärjää päättämisessä ollenkaan. Hän reuhoo omia mielipiteitään kokouksissa, mutta jää aina yksin kun isompi sakki on eri mieltä. Ei sillä pelillä saa aikaan yhtään päätöstä.
Jossakin yksittäisessä asiassa voi erimieltä oleva saada ratkaisun aikaiseksi. Jos äänestetään SOTEsta, SDP äänestää puolesta ja KOK vastaan. Jos SDPssä sattuu olemaan juuri tässä asiassa eritavalla ajateleva ja äänestää kokoomuksen kanssa niin voi tapahtua että Sote ei mene läpi.- Anonyymi
Bingo! Tuo on juuri se juju. Sitä vaikuttaa nimenomaan tulokseen myös sillon kun ei äänestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bingo! Tuo on juuri se juju. Sitä vaikuttaa nimenomaan tulokseen myös sillon kun ei äänestä.
Jep.
Vaikuttaa tietenkin tuloksiin, mutta ei lisää vääristyvyyttä. Nimittäin just se, ei mene ääni väärälle puolueelle. Pahintahan on jos äänestää tiettyä ehdokasta, joka ei mene läpi, mutta joku mulkvisti hyötyy siitä äänestä.
Sitoutumattomissa ehdokkaissa asia korostuukin, ääni menee puolueelle, vaikkei sitä kannattaisikaan.
Nukkuvien puolue on edelleenkin suomen suurin puolue. Osaa jengistä asiat ei kai kiinnosta, mutta meikäläinen oikeestaan "vakaumuksellinen" puolueen jäsen. Päätös on tarkkaan harkittu ja puntaroitu.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep.
Vaikuttaa tietenkin tuloksiin, mutta ei lisää vääristyvyyttä. Nimittäin just se, ei mene ääni väärälle puolueelle. Pahintahan on jos äänestää tiettyä ehdokasta, joka ei mene läpi, mutta joku mulkvisti hyötyy siitä äänestä.
Sitoutumattomissa ehdokkaissa asia korostuukin, ääni menee puolueelle, vaikkei sitä kannattaisikaan.
Nukkuvien puolue on edelleenkin suomen suurin puolue. Osaa jengistä asiat ei kai kiinnosta, mutta meikäläinen oikeestaan "vakaumuksellinen" puolueen jäsen. Päätös on tarkkaan harkittu ja puntaroitu.
=DW=Meidän kaupungissa on tärkeää että äänestää suomenkielistä. Ruotsinkieliset ovat ahkeria äänestäjiä, ja siksi heillä on suhteettoman paljon valtaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep.
=DW=Koko homma perustuu puolueisiin. Sitä ei voi mitenkään ohittaa. Jos inhokkipuolue pääsee valtaan, niin olet ollut osallisena siihen, kun et muiden nukkuvien tapaan äänestänyt. On niin paljon nukkuvia, että jos he kaikki äänestäisivät yhtä ja samaa puoluetta, voittaisi tämä puolue vaalit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koko homma perustuu puolueisiin. Sitä ei voi mitenkään ohittaa. Jos inhokkipuolue pääsee valtaan, niin olet ollut osallisena siihen, kun et muiden nukkuvien tapaan äänestänyt. On niin paljon nukkuvia, että jos he kaikki äänestäisivät yhtä ja samaa puoluetta, voittaisi tämä puolue vaalit.
Käänteisestikkin.
Aikoinaan tosiaan äänestin poissulkevalla menetelmällä. Karsin puolueet, mitä en missään nimessä äänestä ja lopuista kattelin sitten sopevan ehdokkaan, jota äänestin. Mutta alkoi kertymään liikaa puolueita, jotka oli mustalla listalla, protestiääniä en halunut antaa, lopetin äänestämisen.
Kävi mm näin. Keskusta ei ollut ollut mustalla listalla, mutta kun valitsivat lestaati sipilän puheenjohtajaksi ja puolue muuttui slp.ksi, se meni listalle. Noh, luonto teki tehtävänsä ja entinen suurpuolue on nykyisin pienpuolue. Täysin ilman minun vastustusääntänikin. Samalla vältyin antamasta ääntäni minkään puolueen mielipiteille, joita en kannata, mutta kelpuuttamillani puolueilla menee ihan hyvin, ilman minun ääntänikin.
Toki pieni ongelma on, hyvä ehdokas voi jäädä ilman yhtä ääntä, mutta parempi sekin, kuin hyvä ääni menisi puolueen ansiosta jollekin mulkvistille.
Mutta juu, politiikka vakavaa asiaa, mutta kun sen osaa ottaa viihteenäkin, siitä saa paljon enemmän irti. Politiikka, uskonto, urheilu, kaikki samanlaisia, niissä heiluu fanaatikot kukkoina tunkiolla ja just fanaattisuuden takia net on riitaisia systeemeitä. Helpoin keino riitaantua naapurin kans on ottaa jokin noista kolmesta asiasta puheeksi. Kärpät vaiko muka joku hifk? Loistokysymys tsadissa :D Sama juttu puolueissakin, poliittisesti sitoutumattomana kuitenkin paljon helpompi jopa joskus keskustella politiikasta naapurin kans, tietyissä rajoissa. Mutta uskonnottomana ei voi keskustella uskontoasioista ollenkaan kenenkään uskovaisen kanssa, koska laskevat uskonnottomat pakanoiksi joita pitää käännyttää.
=DW=
- Anonyymi
Ennenvanhaan Suomessa äänestin Johannesta .- Nyt ei oo enään tuo Suomen politiikka kinnostanut :(
Gubbe 72 - Anonyymi
Ette sunkaan te usko vaalikoneitten tuloksia !!!???
Ei se kerro, mitä te olette.
Siellähän on (ympäripyöreät) vastaukset sen mukaan, millä ehdokas ääniä uskoo saavansa.
En ole vuosiin käynyt vaalikoneilla, niitähän on monta,
en usko ollenkaan, että ohjaavat oikeaan tai oikeisiin ehdokkaisiin.
Viime eduskunta vaalien alla huvikseni kokeilin pitkästä aikaa minkälainen henkilö koneen mukaan olisis hyvä ehdokas minulle.
Oikein nauratti oma "lopputulokseni", ehdokkaani. Se oli niin kaukana totuudesta.
Vaalikoneet ovat yhtä luotettava kuin naistenlehtien horoskoopit,
on oma arvioni, koska tiedän tarkkaan oman poliittisen kantani,
sitä ei pysty vaalikone horjuttamaan.- Anonyymi
Ei mun kanta vaalikoneen takia mihinkään horju. Pääsee vai käsitykseen ketä juuri siitä puolueesta kannattaa äänestää, jos ei ennestään ole tuttua.
Tuli kolmessa vaalikoneessa sama tyyppi kärkijoukkoon ja äänestin häntä. En ennestään tunne. Ei ollut tyrkyllä ketään tuntemaani sopivaa ihmistä.
- Anonyymi
Lisäys: Anteeksi kirjoitusvirheet, eduskuntavaalien jne. (näppäimet "juuttuu" ym.
mikähän siinä on, mitä voi tehdä pöytäkoneen (läppärin) näppäimistölle, että se toimisi paremmin ?) Kone on aika vanha.- Anonyymi
Joop.
Läppäreitten näppikset ei välttämättä laadukkaita, itellä mennyt useampikin kone vaihtoon, just näppiksen takia. Ennen hajos kovalevyt, nykisin näppäimistöt. Sinällään näppis on vaihdettavissa, mutta yleensä kone kuitenkin jo sen verran iäkäs, en ole vaivautunut. Mulla snadi pino sinällään korjattavissa olevia läppäreitä, pitäis muistaa viedä kierrätykseen.
Halvin keino ostaa irtonäppis, ei maksa maltaita. Tahtovat vaan sitten olla korkeita ja ite tottunut mataliin, on niitäkin, mutta harvemmassa.
Mutta juu, kirjoitit, kone jo iäkäs, kandee miettiä uutta. Sinälläänhän koneet voi kestää muuten pitkäänkin, mutta tekniikka menee ohi, tehot, liitännät, käyttöjärjestelmät jne.
Sirupulan takia koneet ei ole nyt halpoja, tuskin halpenavatkaan vuosiin. Kiitos koronan. Jos ostat uuden näppiksen, kandeis käydä livenä kokeileen, niissä on isoja eroja tuntumassa.
=DW= - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joop.
Läppäreitten näppikset ei välttämättä laadukkaita, itellä mennyt useampikin kone vaihtoon, just näppiksen takia. Ennen hajos kovalevyt, nykisin näppäimistöt. Sinällään näppis on vaihdettavissa, mutta yleensä kone kuitenkin jo sen verran iäkäs, en ole vaivautunut. Mulla snadi pino sinällään korjattavissa olevia läppäreitä, pitäis muistaa viedä kierrätykseen.
Halvin keino ostaa irtonäppis, ei maksa maltaita. Tahtovat vaan sitten olla korkeita ja ite tottunut mataliin, on niitäkin, mutta harvemmassa.
Mutta juu, kirjoitit, kone jo iäkäs, kandee miettiä uutta. Sinälläänhän koneet voi kestää muuten pitkäänkin, mutta tekniikka menee ohi, tehot, liitännät, käyttöjärjestelmät jne.
Sirupulan takia koneet ei ole nyt halpoja, tuskin halpenavatkaan vuosiin. Kiitos koronan. Jos ostat uuden näppiksen, kandeis käydä livenä kokeileen, niissä on isoja eroja tuntumassa.
=DW=Kiitos vastauksesta. Minulla on jo kirjaimetkin osittain kuluneet pois, tulee jotenkin viistoon näpyteltyä reunimmaisia ja kynnet kai kuluttaa niitä,
enkä vaan opi kymmensormijärjestelmää. Pitää lappuja teipata kohta mikä on mikäkin kirjain, mutta jotain kirjain tarroja olisi varmaankin myynnissä.
Uuden koneen osto edessä, näin se on.
- Anonyymi
-myös tein ensimmäisen kerran elämässäni tuon vaalikonekyselyn, ja persu, kokoomus, sdp oli senmukaan lähimpänä, mut kuten joku jo sanoikin, ei tuon perusteella pelkästään pitäisi äänestää.
Taitaa olla totuuden siementä aforismissa; jos nuorena on sydäntä, olet punainen, vanhana jos on järkeä, olet sininen.
äijä- - Anonyymi
Turvallisuus on tärkeä
Tarvitsemme maisterin. Sotatieteen maisterin. Turvallisuus on tärkein
Siksi Stadissa valinta on 436
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/teijamakkonen/hijab-ei-kuulu-suomen-armeijaan/
Perussuomalaiset, Helsinki
Teija Makkonen
Sotatieteiden maisteri, kansanedustajan avustaja - Anonyymi
"Tuli kolmessa vaalikoneessa sama tyyppi kärkijoukkoon ja äänestin häntä. En ennestään tunne. Ei ollut tyrkyllä ketään tuntemaani sopivaa ihmistä."
Ei kunta-asiota kuntapoliitikko saa läpi, ihan sama mitä mieltä on
Joku duunarivasemmistoliittolainen inisee työväenetuja parinhengen ryhmässä
ei kukaan kuuntele
Ei kunnan asioiden perusteella kannata valita kuntapolitiikkoa, ei yksi ukko siellä mitään urheilukenttiä ratikoita matunrajoitusta ... aikaan saa, vaan ensin valitaan perussuomalaiset ja sitten niistä mieluummin joku maisteritasoinen tai korkeampi osaaja joka siis ei vain peesaa vaan johtaa mielipidettä.
ei pidä äänestää julkimoa mikkoalataloja eikä edes puolueen kellokasta vaan puolueen kellokkaan haastaja joka pitää jännitteen hyvän perussuomalaisissa
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197