Muovimatto kuprulla

diidoo

Moi
Olen perheeni kanssa ostamassa taloa, -68 valmistunut maatila. Peruskorjailtu vuosien varrella.

Kaikissa huoneissa missä muovimatot on ne kuprulla sieltä täältä. Nykyinen omistaja sanoi pienentäneensä mattoa yhdestä huoneesta jolloin se oikesi, mutta ajan myötä se meni taas kuprulle. Muissa huoneissa ei ole yritetty korjata. Uusin matto on asennettu -90 luvun lopussa, jolloin lattiohin asennettu 25mm lastulevyt muovimatto. Mattoa ei ole liimattu.

Onko kellään kokemuksia/tietoa mikä muu kuin vituralleen laitettu matto, voi aiheuttaa tälläistä.

7

7419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

Meilläkin matot oli kuprulla. Syynä tietysti se, ettei mattoja oltu liimattu kiinni. Leikkasin viiltopaloja pahimmista kohdista ja laitoin laminaatin päälle. Hyvin toimii.

• diidoo

Joo.

Vanhempieni taloon laitettiin muovimatot -80 luvun lopussa. Ei liimattu, muttei ne silti kupruile...Joten rupesin miettimään olisiko muita syitä miksi ne kupruaa.

No lähiviikkoina tehdään kuntotarkastus jossa toivon mukaan löytyy kaikki mahdollinen ...

• Kupruiluun
        diidoo kirjoitti:

Joo.

Vanhempieni taloon laitettiin muovimatot -80 luvun lopussa. Ei liimattu, muttei ne silti kupruile...Joten rupesin miettimään olisiko muita syitä miksi ne kupruaa.

No lähiviikkoina tehdään kuntotarkastus jossa toivon mukaan löytyy kaikki mahdollinen ...

Vanha sanonta: enenen oli miehet rautaa jne. maton paksuus oli muinnoin jotain muuta, kun nykyään, varsinkin halvimmat mallit.

• tintti
        Kupruiluun kirjoitti:

Vanha sanonta: enenen oli miehet rautaa jne. maton paksuus oli muinnoin jotain muuta, kun nykyään, varsinkin halvimmat mallit.

Meillä kupruilee "uivat" muovimatot talvella, myös paksuin ja laadukkain matto. Mielestäni johtuu puutalon "elämisestä". Todellakaan ei ole kysymys kosteusvaurion aiheuttamasta kupruilusta.

• kupruilee myös
        tintti kirjoitti:

Meillä kupruilee "uivat" muovimatot talvella, myös paksuin ja laadukkain matto. Mielestäni johtuu puutalon "elämisestä". Todellakaan ei ole kysymys kosteusvaurion aiheuttamasta kupruilusta.

Kupruilee niin, että hävettää. Johtunee siitä kun ei niitä ole liimattu ja tosiaan puutalon elämisestä niinkuin edellinen kirjoittaja jo mainitsikin.
        Kosteudesta ei ole kyse.
        Nyt pitäisi laminaatit jotenkin laittaa päälle, rupes niin ärsyttämään noi kuprut ja jostain kohti kun imuroi niin lähtee matto mukaan, on muuten meitin matto muistaakseni halvimmasta päästä :o

• puukko Nilo

Aina kun laitetaan muovimattoa lastulevy / betonilattialle niin pitää käyttää liimaa. Muuten kyllä kupruaa, koska pohjamateriaalista irtoava pöly tai muu aines toimii laakerina matolle ja aiheuttaa kupruilua tai saumojen repeilyä.
      Mattovalmistajien antama takuu edellyttää aina liimaamista uusille pinnoille.
      Huoneilmakin pysyy parempana kun liimaa, koska pölyllä on merkillenen taipumus mennä irtomaton alle ja aiheuttaa astmaa...??

• Anonyymi

Korjaajaa on haettu mutta kukaan ei ehdi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      66
      880
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      643
    Aihe