Muovimatto kuprulla

diidoo

Moi
Olen perheeni kanssa ostamassa taloa, -68 valmistunut maatila. Peruskorjailtu vuosien varrella.

Kaikissa huoneissa missä muovimatot on ne kuprulla sieltä täältä. Nykyinen omistaja sanoi pienentäneensä mattoa yhdestä huoneesta jolloin se oikesi, mutta ajan myötä se meni taas kuprulle. Muissa huoneissa ei ole yritetty korjata. Uusin matto on asennettu -90 luvun lopussa, jolloin lattiohin asennettu 25mm lastulevyt muovimatto. Mattoa ei ole liimattu.

Onko kellään kokemuksia/tietoa mikä muu kuin vituralleen laitettu matto, voi aiheuttaa tälläistä.

7

7218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama

Meilläkin matot oli kuprulla. Syynä tietysti se, ettei mattoja oltu liimattu kiinni. Leikkasin viiltopaloja pahimmista kohdista ja laitoin laminaatin päälle. Hyvin toimii.

• diidoo

Joo.

Vanhempieni taloon laitettiin muovimatot -80 luvun lopussa. Ei liimattu, muttei ne silti kupruile...Joten rupesin miettimään olisiko muita syitä miksi ne kupruaa.

No lähiviikkoina tehdään kuntotarkastus jossa toivon mukaan löytyy kaikki mahdollinen ...

• Kupruiluun
        diidoo kirjoitti:

Joo.

Vanhempieni taloon laitettiin muovimatot -80 luvun lopussa. Ei liimattu, muttei ne silti kupruile...Joten rupesin miettimään olisiko muita syitä miksi ne kupruaa.

No lähiviikkoina tehdään kuntotarkastus jossa toivon mukaan löytyy kaikki mahdollinen ...

Vanha sanonta: enenen oli miehet rautaa jne. maton paksuus oli muinnoin jotain muuta, kun nykyään, varsinkin halvimmat mallit.

• tintti
        Kupruiluun kirjoitti:

Vanha sanonta: enenen oli miehet rautaa jne. maton paksuus oli muinnoin jotain muuta, kun nykyään, varsinkin halvimmat mallit.

Meillä kupruilee "uivat" muovimatot talvella, myös paksuin ja laadukkain matto. Mielestäni johtuu puutalon "elämisestä". Todellakaan ei ole kysymys kosteusvaurion aiheuttamasta kupruilusta.

• kupruilee myös
        tintti kirjoitti:

Meillä kupruilee "uivat" muovimatot talvella, myös paksuin ja laadukkain matto. Mielestäni johtuu puutalon "elämisestä". Todellakaan ei ole kysymys kosteusvaurion aiheuttamasta kupruilusta.

Kupruilee niin, että hävettää. Johtunee siitä kun ei niitä ole liimattu ja tosiaan puutalon elämisestä niinkuin edellinen kirjoittaja jo mainitsikin.
        Kosteudesta ei ole kyse.
        Nyt pitäisi laminaatit jotenkin laittaa päälle, rupes niin ärsyttämään noi kuprut ja jostain kohti kun imuroi niin lähtee matto mukaan, on muuten meitin matto muistaakseni halvimmasta päästä :o

• puukko Nilo

Aina kun laitetaan muovimattoa lastulevy / betonilattialle niin pitää käyttää liimaa. Muuten kyllä kupruaa, koska pohjamateriaalista irtoava pöly tai muu aines toimii laakerina matolle ja aiheuttaa kupruilua tai saumojen repeilyä.
      Mattovalmistajien antama takuu edellyttää aina liimaamista uusille pinnoille.
      Huoneilmakin pysyy parempana kun liimaa, koska pölyllä on merkillenen taipumus mennä irtomaton alle ja aiheuttaa astmaa...??

• Anonyymi

Korjaajaa on haettu mutta kukaan ei ehdi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1309
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1098
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      63
      1093
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      163
      1023
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1009
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      886
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      735
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      734
    Aihe