Ravintola Skanssi

Anonyymi

Aikoinaan oli Karviassa ravintola Skanssi , missä rakennuksessa kyseinen ravintola sijaitsi?

27

1868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oli nimeltään Kanssi

      • Anonyymi

        S puuttuu


    • Anonyymi

      Osuuskaupan kiinteistössä. Eli nykyisen Salen kiinteistössä, niillä paikkeilla, missä on maidot, jogurtit jne, oli baaritiski. Karvalakkipuoli looseineen oli sillä puolella, jossa on juustot ja makkarat ja sitten oli sellainen aidanne ja varsinainen sali oli niiden hyllyjen kohdilla, jotka ovat poikittain juustohyllyihin nähden. Ne Salen henkilökunnan ovet, olivat aikoinaan Skanssin ovet, siniset silloin, nykyään valkoiset. Siinä, missä ovat vihannekset, perunat jne. oli sellainen paljeovi ja siinä oli kabinetti maantienpuoleiseen ulkoseinään asti, nykyisin siinä on Salen henkilökunnan sosiaalitilat. Mä muistan vielä sen hyvin, senverta paljon siellä tuli istuttua 80/ 90 luvuilla. Kuvio oli aikanaan se, että ensin oltiin TB:llä, joka meni iltakymmeneltä kiinni ja sitten mentiin Skanssiin, joka oli peräti yhteen auki. 90 luvulle tultaessa sitten aukiolot rupesivat pitenemään sekä kaljabaareissa, että ravintoloissa.

    • Anonyymi

      Hienoa aikaa, kun juotiin sinisiä enkeleitä ja mentiin kirille kemuihin

      • Anonyymi

        Blue Angel nam nam


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Blue Angel nam nam

        Oli ihana paikka


    • Anonyymi

      Lokakuun lauantaisena iltana vuonna 1978 ulkopaikkakuntalaisena menin Skanssiin syömään porsaanleikkeen ranskalaisilla. Viereisessä pöydässä istui neljä noin viisikymppistä miestä, todeten siinä keskenään kovalla äänellä että aina Karviasta miehen vastusta löytyy, olin itse parikymppinen. Silloinen tyttöystäväni asui Karviassa. Ruoka oli hyvää, tosin söin nopeasti tilanteesta johtuen. Tämä on jotenkin jäänyt mieleen Skanssista. Kävin siellä vain sen yhden kerran.

      • Anonyymi

        Oli mukavaa väkeä henkilökunnan ja asiakkaiden taholta. Ulkopaikkakuntalaisia kyllä kyräiltiin, sitä tapahtuu edelleen. Ellei ulkopaikkakuntalaisia löytynyt, tapeltiin keskenään.


    • Anonyymi

      Skanssissa olin opiskelijapoikana portsarina. Tuurasin varsinaista portsaria. Taisi olla Ervelän Tapio.
      Rahaakin sai ihan mukavasti ja joskus kiva nainenkin odotti ulkona vapautumistani.
      Oli se silloin hienoa. Karvialaista talonpoikaa koulutettiin hyville tavoille ravintolan myötä.

    • Anonyymi

      Jos jotain olis pitänyt säilyttää niin Skanssi. Oli kaikin puolin kulttuuritoiminnan ja vapaa-ajan keskus .

    • Anonyymi

      Skanssissa oli sentään tasoa, kun vertaa näihin nykyisiin kuppiloihin.

      • Anonyymi

        Soikohan Skanssissa usein Jori Malmstenin säveltämä valssi Ilta Skanssissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soikohan Skanssissa usein Jori Malmstenin säveltämä valssi Ilta Skanssissa?

        Ainakin silloin soi, kun olin tanssibändin kitaristina ja siellä oltiin keikalla. Olihan se ihan vakiovalssi keikoilla muutenkin :)


      • Anonyymi

        Joo nyt kustaan lavuaareihin ja paskotaan roskiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo nyt kustaan lavuaareihin ja paskotaan roskiin

        Ennen osattiinkin käyttäytyä paremmin.


      • Anonyymi

        Tunnelma oli myös korkealla ja porukkaa välillä niin paljon ettei ovea saanut kiinni


    • Anonyymi

      Soi se siä

    • Anonyymi

      Skanssi,oli nykyisen Salen tiloissa.
      Sellainen paikka oli , että oksat pois, porukkaa kävi naapurikunnistakin, musiikki soi ja monasti niin täynnä, että sai jäädä odottaan sisäänpääsyä.

      Raili parahin emäntä,kurin kyllä piti.
      Romanttinen paikka ja ne muistot mitä siitä Skanssinolosta jäi :-)
      Moni nykypari on löytänyt toisensa sieltä

      • Anonyymi

        Miksiköhän Skanssin toiminta sitten loppui?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksiköhän Skanssin toiminta sitten loppui?

        Ryypättiin kotona koko ilta ja tultiin puolen yön jälkeen ei siinä kuppila pyöri parin tunnin pikku myynneillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryypättiin kotona koko ilta ja tultiin puolen yön jälkeen ei siinä kuppila pyöri parin tunnin pikku myynneillä

        Pajatso oli vetonaula


    • Anonyymi

      Sale pois ja Skanssi takaisin, edes yksi tasokkaampi paikka Karviaan.

      • Anonyymi

        Lastulankin voisi lopettaa, kyllä Käntynmäki riittää kun muutenkin väki vähenee Karviasta. Jäljelle jääneet voisivat olla enemmän omavaraisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lastulankin voisi lopettaa, kyllä Käntynmäki riittää kun muutenkin väki vähenee Karviasta. Jäljelle jääneet voisivat olla enemmän omavaraisia.

        Skanssi tulossa takaisin käntynmäelle onko varmaa tietoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skanssi tulossa takaisin käntynmäelle onko varmaa tietoa

        Skanssi tulee takaisin Salen tiloihin.


    • Anonyymi

      Skanssissa röyhysi Railin kessu baaritiskillä . YÄK.

    • Anonyymi

      Skanssin pitäjällä oli myös lounaspaikka Jalasjärvellä. Siellä sai ottaa perunamuusin kanssa enintään kaksi lihapullaa tai yhden makkaran tai emäntä tuli lyömään sormille ja käski panna takaisin jos otti enemmän. Ei siellä kukaan kahta kertaa sitten käynytkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe