Tony halme ja Han Moodo

Moodo 2.kup

uusimassa sportti lehdessä on juttu Tonysta ja Tony kertoo aloittaneensa Hmd-treenauksen.
Siteeraten artikkelia: Ajattelin ,että mikä Mikki Hiiri toi on,mutta kun se pieni Korealainen löi, niin vakuutan, että en haluaisi olla toista kertaa paikalla, se sattui, pyysin sitten mestaria näyttämään muutaman tekniikan ja ne toimivat minuun.
Tony kertoo, että hän on nyrkkeilystä saanut jo kaiken, aikoo ottaa vielä yhden ammattimatsin ja siihen auttaa han Moo Do harjoittelu.
Tuo pieni Korealainen oli Yong Suk, lajin kehittäjä ja mestari.
Kuinka pitkälle Tony lajissa pääsee, jos intoa riittää, tiedä vaikka mustaan vyöhön asti.
Herttoniemen salilla on Tony nähty harjoittelemassa.

34

15867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fan

      Tony on yksi kovimmista jätkistä kadulla, sillä on voimaa ja kokoa ja kamppailusilmää.
      tony on ottanut kovia nyrkkeilymatseja jenkeissä ja esiintynyt vuosia vapaapainijana.
      Onnea uudelle lajivaltaukselle.
      Han moo Dossa täytyy olla jotain lujaa, jos Tonykin on lajin valinnut.

    • jannem

      Mistakohan lehdesta tama artikkeli on. voisinpa itsekkin lukaista kyseisen lehden ja artikkelin, niin ehka sitten uskoisin....

    • Hah hah haa

      Kauankos se kestikään toi mustanvyön saaminien HMD:ssä? oliko se kaksi vai kolme tuntia???
      Ei varmaan Tony jaksa niin kauan.

      • ja suuret puheet

        "tony on ottanut kovia nyrkkeilymatseja jenkeissä ja esiintynyt vuosia vapaapainijana. "

        Eipä ole Lasky-Tonya näkynyt vapaapainikilpailuissa, enkä ole kuullutkaan että hän olisi ikinä nyrkkeillyt Jenkkilässä. Sen sijaan hän on ollut pellepainijana siellä.

        Lisäksi hän aikoinaan onnistui valehtelemalla itselleen ties mitä nyrkkeilymeriittejä pääsemään UFC-turnaukseen, jossa luonnollisesti nukkumatti kutsui muutamassa sekunnissa. :D

        No, taitaa pojalla olla taas steroidi- ja amfetamiinikuuri päällä, jos tosiaan aikoo mennä "nyrkkeilemään".


      • tiikerinsilmä
        ja suuret puheet kirjoitti:

        "tony on ottanut kovia nyrkkeilymatseja jenkeissä ja esiintynyt vuosia vapaapainijana. "

        Eipä ole Lasky-Tonya näkynyt vapaapainikilpailuissa, enkä ole kuullutkaan että hän olisi ikinä nyrkkeillyt Jenkkilässä. Sen sijaan hän on ollut pellepainijana siellä.

        Lisäksi hän aikoinaan onnistui valehtelemalla itselleen ties mitä nyrkkeilymeriittejä pääsemään UFC-turnaukseen, jossa luonnollisesti nukkumatti kutsui muutamassa sekunnissa. :D

        No, taitaa pojalla olla taas steroidi- ja amfetamiinikuuri päällä, jos tosiaan aikoo mennä "nyrkkeilemään".

        Halme alotti nyrkkeily uransa jenkeissä. Halmeelle ei tullu nukkumatti ufc vaan tap-outilla. oli ihan vähän vaan pakko viilata.


      • Jättäisi edes lapset rauhaan
        tiikerinsilmä kirjoitti:

        Halme alotti nyrkkeily uransa jenkeissä. Halmeelle ei tullu nukkumatti ufc vaan tap-outilla. oli ihan vähän vaan pakko viilata.

        Annapa linkki noihin nyrkkeilyotteluihin! Tonin omien puheiden mukaan hän on toki tehnyt vaikka mitä, kuten käynyt mukamas shootfighting-otteluita Japanissa. Harmi vain, ettei näistä ole mitään muita todisteita kuin Tonin omat puheet.

        Siitä UFC:stä, taisivat sormet hieman liikahtaa juuri ennen unten maille menoa, joten tilastoihin taisi mennä tap-outina. Siihen se jäi kuitenkin makaamaan. Oli kyllä noloimpia vapaaotteluita, mitä olen ikinä nähnyt. Tajusivat varmaankin tämän jälkeen UFC:ssä, että jotain kontrollia täytyy olla, ettei ihan kuka tahansa pääse häkkiin. Voi vielä sattua pahasti jollekin pellepainijalle.


      • pellepainilla
        Jättäisi edes lapset rauhaan kirjoitti:

        Annapa linkki noihin nyrkkeilyotteluihin! Tonin omien puheiden mukaan hän on toki tehnyt vaikka mitä, kuten käynyt mukamas shootfighting-otteluita Japanissa. Harmi vain, ettei näistä ole mitään muita todisteita kuin Tonin omat puheet.

        Siitä UFC:stä, taisivat sormet hieman liikahtaa juuri ennen unten maille menoa, joten tilastoihin taisi mennä tap-outina. Siihen se jäi kuitenkin makaamaan. Oli kyllä noloimpia vapaaotteluita, mitä olen ikinä nähnyt. Tajusivat varmaankin tämän jälkeen UFC:ssä, että jotain kontrollia täytyy olla, ettei ihan kuka tahansa pääse häkkiin. Voi vielä sattua pahasti jollekin pellepainijalle.

        Löytyykös linkkiä tuohon otteluun, jotta kaikki voisivat nauraa?


      • pistäkääs linkkiä tuohon ar...
        pellepainilla kirjoitti:

        Löytyykös linkkiä tuohon otteluun, jotta kaikki voisivat nauraa?

        Naurettavaa pelleilyä taas kerran hmd-miehiltä.


      • josku
        pistäkääs linkkiä tuohon ar... kirjoitti:

        Naurettavaa pelleilyä taas kerran hmd-miehiltä.

        Tuo Halmeen ottelu oli kyllä varsin perus-vaparimatsi. Ei mitään noloa hävitä häkkipainin parhaalle ottelijalle. Kunnioitusta Halmeelle,kun uskalsi mennä UFC:hen.


      • mietis vielä
        josku kirjoitti:

        Tuo Halmeen ottelu oli kyllä varsin perus-vaparimatsi. Ei mitään noloa hävitä häkkipainin parhaalle ottelijalle. Kunnioitusta Halmeelle,kun uskalsi mennä UFC:hen.

        Äläs puhu poika paskaa! Noin noloa häviötä en itse muista juuri nähneeni, vaikka satoja matseja olen katsellut. Randy ei muuten tuohon aikaan ollut "häkkipainin" paras ottelija, eikä ole nytkään. Toki hän oli aikaansa nähden hyvä silloinkin, mutta Halme nyt olisi turpaansa ottanut keskinkertaisiltakin ihan yhtä nopeasti, kun ei mitään kykyä hommaan ollut.

        Niin kyllähän sinne kaikenmaailman läskimoosesta uskaltautui alkuaikoina, kun vielä mukaan pääsi isolla koolla ja paskan lässytyksellä, muttei se lastenuhkailijan, piripään ja paskanpuhujan kunnioitusta ainakaan omalla kohdallani lisää. Sinun tapauksessasi homma on toisin, ja suon "ilon" sinulle. ;)


      • Kepu
        mietis vielä kirjoitti:

        Äläs puhu poika paskaa! Noin noloa häviötä en itse muista juuri nähneeni, vaikka satoja matseja olen katsellut. Randy ei muuten tuohon aikaan ollut "häkkipainin" paras ottelija, eikä ole nytkään. Toki hän oli aikaansa nähden hyvä silloinkin, mutta Halme nyt olisi turpaansa ottanut keskinkertaisiltakin ihan yhtä nopeasti, kun ei mitään kykyä hommaan ollut.

        Niin kyllähän sinne kaikenmaailman läskimoosesta uskaltautui alkuaikoina, kun vielä mukaan pääsi isolla koolla ja paskan lässytyksellä, muttei se lastenuhkailijan, piripään ja paskanpuhujan kunnioitusta ainakaan omalla kohdallani lisää. Sinun tapauksessasi homma on toisin, ja suon "ilon" sinulle. ;)

        Taas on "asiantuntijat" liikkeellä. No kuten Halme aikoinaan on sanonut, että kateellisuus on kansantauti suomalaisilla.


      • hehehe
        Kepu kirjoitti:

        Taas on "asiantuntijat" liikkeellä. No kuten Halme aikoinaan on sanonut, että kateellisuus on kansantauti suomalaisilla.

        Leukojen louskutuksesi ei kuitenkaan totuutta miksikään voi muuttaa. ;)


      • tiikerinsilmä
        mietis vielä kirjoitti:

        Äläs puhu poika paskaa! Noin noloa häviötä en itse muista juuri nähneeni, vaikka satoja matseja olen katsellut. Randy ei muuten tuohon aikaan ollut "häkkipainin" paras ottelija, eikä ole nytkään. Toki hän oli aikaansa nähden hyvä silloinkin, mutta Halme nyt olisi turpaansa ottanut keskinkertaisiltakin ihan yhtä nopeasti, kun ei mitään kykyä hommaan ollut.

        Niin kyllähän sinne kaikenmaailman läskimoosesta uskaltautui alkuaikoina, kun vielä mukaan pääsi isolla koolla ja paskan lässytyksellä, muttei se lastenuhkailijan, piripään ja paskanpuhujan kunnioitusta ainakaan omalla kohdallani lisää. Sinun tapauksessasi homma on toisin, ja suon "ilon" sinulle. ;)

        Vaikka randy hävisikin chuckille niin kyllä randy silti kuuluu siihen top 5 joista joku on mailman paras.


      • too late
        tiikerinsilmä kirjoitti:

        Vaikka randy hävisikin chuckille niin kyllä randy silti kuuluu siihen top 5 joista joku on mailman paras.

        Ottelun nähtyäni: ehkei kuitenkaan enää. Veikkaan, että lätty soi jatkossakin, joten aika voisi olla lopettaa. Ja oli tai ei, niin sivuseikka, vaikka voidaan me nyt vaikka tuostakin höpistä...


      • tiikerinsilmä
        too late kirjoitti:

        Ottelun nähtyäni: ehkei kuitenkaan enää. Veikkaan, että lätty soi jatkossakin, joten aika voisi olla lopettaa. Ja oli tai ei, niin sivuseikka, vaikka voidaan me nyt vaikka tuostakin höpistä...

        nii kyllähän randy on jo vanha mies mut kai se vielä vähän aikaa jaksaa. Ois se kiva nähdä silvaa vastaan vielä.


      • Hando
        too late kirjoitti:

        Ottelun nähtyäni: ehkei kuitenkaan enää. Veikkaan, että lätty soi jatkossakin, joten aika voisi olla lopettaa. Ja oli tai ei, niin sivuseikka, vaikka voidaan me nyt vaikka tuostakin höpistä...

        Luin sen jutun ,tony otti sparria mestari sukin kanssa ja näin se meni; Mä ajattelin ,että vetäsen heti vastapalloon ja mikki Hiiri lentää toiselle kiertoradalle,vittu sehän tuli päälle nopeasti, kun toi Hmd-kaveri löi mua ,meinas kuset ja paskat tulla heti pöksyyn, vittu mä sisuunnuin et nyt alkaa tukkityöt ja latasin semmosen heijarin johon nukkuu isompikin ukko, mut se Korealainen otti sen blokkiin ja potkas hyppypotkun mun kaaliin, mä otin vähän aikaa happea maton pinnasta, sit täyty tunnustaa et oon kova ukko, hitto mun täytyy kokeilla tota lajia.

        Nyt tony on nähty han Moo do salilla säkin kimpussa ja valkoinen puku päällä oppimassa potkuja, Tony otaa kovan latauksen siihen nyrkkeilymatsiin ja sukki osaa sen opettaa.


      • hyvinkin
        Hando kirjoitti:

        Luin sen jutun ,tony otti sparria mestari sukin kanssa ja näin se meni; Mä ajattelin ,että vetäsen heti vastapalloon ja mikki Hiiri lentää toiselle kiertoradalle,vittu sehän tuli päälle nopeasti, kun toi Hmd-kaveri löi mua ,meinas kuset ja paskat tulla heti pöksyyn, vittu mä sisuunnuin et nyt alkaa tukkityöt ja latasin semmosen heijarin johon nukkuu isompikin ukko, mut se Korealainen otti sen blokkiin ja potkas hyppypotkun mun kaaliin, mä otin vähän aikaa happea maton pinnasta, sit täyty tunnustaa et oon kova ukko, hitto mun täytyy kokeilla tota lajia.

        Nyt tony on nähty han Moo do salilla säkin kimpussa ja valkoinen puku päällä oppimassa potkuja, Tony otaa kovan latauksen siihen nyrkkeilymatsiin ja sukki osaa sen opettaa.

        on tuo sukki. kyllä varmaan on aika kova ukki. paitsi en ole vielä mistään saanut linkkiä kyseiseen 'lehtijuttuun'. taitaa olla painotalo uutisankan tuotteita nuo jutut.


      • kapu
        pistäkääs linkkiä tuohon ar... kirjoitti:

        Naurettavaa pelleilyä taas kerran hmd-miehiltä.

        Ei hmd-miehiltä vaan tyypiltä nimimerkillä HMD joka aina välillä innostuu parjaamaan han moo doa.

        tyypin motiiveista ei ole tietoa, mutta ihan terve se ei liene


      • SportSpectator
        josku kirjoitti:

        Tuo Halmeen ottelu oli kyllä varsin perus-vaparimatsi. Ei mitään noloa hävitä häkkipainin parhaalle ottelijalle. Kunnioitusta Halmeelle,kun uskalsi mennä UFC:hen.

        Ihan tiedoksi, Randy ei ollut kokenut silloin. Molemmilla eka koitos muistaakseni. Vai hypetätkö jokaisen mestarin alkuaikoina kohtaamaa vastustajaa sillä että mestari on nykyään hyvä ja pärjää?


      • Kiai
        Jättäisi edes lapset rauhaan kirjoitti:

        Annapa linkki noihin nyrkkeilyotteluihin! Tonin omien puheiden mukaan hän on toki tehnyt vaikka mitä, kuten käynyt mukamas shootfighting-otteluita Japanissa. Harmi vain, ettei näistä ole mitään muita todisteita kuin Tonin omat puheet.

        Siitä UFC:stä, taisivat sormet hieman liikahtaa juuri ennen unten maille menoa, joten tilastoihin taisi mennä tap-outina. Siihen se jäi kuitenkin makaamaan. Oli kyllä noloimpia vapaaotteluita, mitä olen ikinä nähnyt. Tajusivat varmaankin tämän jälkeen UFC:ssä, että jotain kontrollia täytyy olla, ettei ihan kuka tahansa pääse häkkiin. Voi vielä sattua pahasti jollekin pellepainijalle.

        Jospa menisit itse kokeilemaan ufc kehää..


      • te haukutte
        mietis vielä kirjoitti:

        Äläs puhu poika paskaa! Noin noloa häviötä en itse muista juuri nähneeni, vaikka satoja matseja olen katsellut. Randy ei muuten tuohon aikaan ollut "häkkipainin" paras ottelija, eikä ole nytkään. Toki hän oli aikaansa nähden hyvä silloinkin, mutta Halme nyt olisi turpaansa ottanut keskinkertaisiltakin ihan yhtä nopeasti, kun ei mitään kykyä hommaan ollut.

        Niin kyllähän sinne kaikenmaailman läskimoosesta uskaltautui alkuaikoina, kun vielä mukaan pääsi isolla koolla ja paskan lässytyksellä, muttei se lastenuhkailijan, piripään ja paskanpuhujan kunnioitusta ainakaan omalla kohdallani lisää. Sinun tapauksessasi homma on toisin, ja suon "ilon" sinulle. ;)

        haukutte Tonya? menkää ite sinne octagoniin,
        se on ehkä hidas, mutta jos se ois päässy lyömään niin veikkaan että couture ois tippunu.
        Halmeen sanat eräästä nyrkeilymatsista:
        se hulluponihäntäpää intiaani juoksi suoraan nyrkkiin ku mä vedin vastapalloon ja putos


    • Eizei

      Pitääkö alkaa lihottaan että pääsee samaan sarjaan...

      Hei koijari loppuuko jutut kesken ku tällasta sontaa kirjottelet?

    • Raven

      Entinen Show-painija siirtyy Han Moo Doon. Suurin ero taitaa olla siinä että Showpaini otetaan joissain piireissä tosissaan ;)

      • moodo 2.kup

        Kävin Hertsikan salilla ja Tony oli siellä alkeiskurssiporukan kanssa, erottui joukosta valkea puku päällä, muu porukka oli 8-13. vuotiaita, iso Tony kyllä näkyi, suoritaa kohta Kup arvon, Suk antaa myöskin yksityistunteja tonylle.
        Tony kyllä vakuuttui mestarin taidoista, niin kovaa Suk lyö ja potkii, kokeilivat muuten ranneotetta ,Tony piti kiinni täysin voimin ja mestari irroitti itsensä leikiten, kun taas Suk otti kiinni ei Tony päässyt pihdeistä, samoin kävi sidonnoissa, Tony on aika kivasti jo oppinut potkuja, iso mies mutta jalka nousee jo korkealle, voi olla että Moodo-cupissa nähdään Tony ottamassa matsia.
        Lainaan vielä lehtijuttua: Mä oon ottanut amerikan mestaruden ammattinyrkkelyssä ja tapellut kapakan ovella vuosia, mutta noin lujaa mua ei kuaan ole lyönyt, se mies ei ole tästä maailmasta, toi Kinukki(korealainen) on lujin jätkä jonka mä oon tavannut.


      • Mooooo
        moodo 2.kup kirjoitti:

        Kävin Hertsikan salilla ja Tony oli siellä alkeiskurssiporukan kanssa, erottui joukosta valkea puku päällä, muu porukka oli 8-13. vuotiaita, iso Tony kyllä näkyi, suoritaa kohta Kup arvon, Suk antaa myöskin yksityistunteja tonylle.
        Tony kyllä vakuuttui mestarin taidoista, niin kovaa Suk lyö ja potkii, kokeilivat muuten ranneotetta ,Tony piti kiinni täysin voimin ja mestari irroitti itsensä leikiten, kun taas Suk otti kiinni ei Tony päässyt pihdeistä, samoin kävi sidonnoissa, Tony on aika kivasti jo oppinut potkuja, iso mies mutta jalka nousee jo korkealle, voi olla että Moodo-cupissa nähdään Tony ottamassa matsia.
        Lainaan vielä lehtijuttua: Mä oon ottanut amerikan mestaruden ammattinyrkkelyssä ja tapellut kapakan ovella vuosia, mutta noin lujaa mua ei kuaan ole lyönyt, se mies ei ole tästä maailmasta, toi Kinukki(korealainen) on lujin jätkä jonka mä oon tavannut.

        Aika lässykkä taitaa tää Tony olla jos tosissaan tältä korealaiselta ottaa päihin. Toki taikatekniikalla potkitaan 4x kovempaa ku crocopit sun muut, mutta silti.


    • Haneri

      hah haha hyvä vitsi tony iso käsi halme ei ole ikinä käynyt Hmd-salilla ja ne pellet ei pärjäisi hänelle ikinä!
      Hyvää herjaa lainaten jukka Mäkystä; toni on tappelija ja jos ammattinyrkkeilijät menisivät Tonin kanssa vapaaottelukehään tulisivat he riekaleina sieltä.
      Tony on kova jätkä ja uskaltaa nousta kehään han Moodo on pikkupoikien laji ja mestarin taidot tiedetään.

      • happy landing

        Tästä Mäkysestä kiertää mielenkiintoisia juttuja... Mites Combat-karatella menee? Vapaaottelija hän ei ole todellakaan, eikä näköjään edes ymmärrä hommasta mitään, mikäli on noin väittänyt.

        Pellepainija, pirinisti ja velallisten lasten uhkailija Tony Halmehan kävi kyllä takavuosina kokeilemassa vapaaottelua, mutta jäi hyvin yksipuoliseksi se homma, ja tuloksena oli eräs lajin historian hassuimmista "otteluista". Se Halmeen kyvyistä tällä rintamalla. Tuskinpa se siitä on kehittynyt mihinkään, kun on pillerikännillä aivotkin vetäisty 3-vuotiaan tasolle.

        Paljonkos lyödään vetoa, ettei siitä mihinkään nyrkkeilemäänkään ole. Kunhan uhoaa, kun tietää että voi väittää lääkärin "kieltäneen" nyrkkeilyn ja vetäytyneen hommasta. Ihmettelen kyllä kuka sen ottelun näkemisestä edes maksaisi mitään.


    • Inhokki

      Älkää pilatko lajia tällasella julkkispelleilyllä! Etenkään jollain Halmeella... Ja miksi ihmeessä muka yksityistunteja? Eihän tämä ole totta, eihän?

      • kapu

        ei ole totta


      • Daavid
        kapu kirjoitti:

        ei ole totta

        Siis kaikkihan todelliset nimimiehet tietää tään foorumin.
        Ehdoton ykkönen kamppailulajien totuuden puhujana.
        Hienoa että on tällaisia kanavia josta kuulee totuuden suoraan ja rehellisesti.


    • allu

      varmasti se han moo do auttaa siinä nyrkkeily matsissa ite harrastan han moo do:ta ja sanon et se on tosi hyvä liikunta muoto.

      • KatuNyrkki1979

        Hyvä että Halme on ruvennut treenaamaan kunnon lajia! Ehkä se vois päästä takaisin UFC.hen ja voittaa mestaruuden noilta BJJ pelleiltä


      • H-Moodoka
        KatuNyrkki1979 kirjoitti:

        Hyvä että Halme on ruvennut treenaamaan kunnon lajia! Ehkä se vois päästä takaisin UFC.hen ja voittaa mestaruuden noilta BJJ pelleiltä

        Tony Halmeelle on myönnetty musta vyö 1. dan , myöntäjänä lajin suurmestari Yong Suk, Toni on 4 vuotta lähes päivittäin harjoitellut Han Moo Doa ja ollut lukuisilla leireillä opettajana ja toiminut ylempien vöiden vyökokeissa otteluvastustajana, miehen pitkä kamppailukokemus , näkyy myöskin Han Moo don kissamaisen sulavina potku ja lyöntitekniikoina ja varmasti mies on vyönsä ansainnut.
        Onnea Toni ja kiitos ,siitä että olet aina jaksanut neuvoa aloittelijoita lajin parissa ja mestari arvostaa saavutuksiasi.


    • :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe