Minulle eräs anonyymi luultavasti kristitty kommentoi siihen tapaan ettei Isäni ole Herra vaan Jeesus vaan.
Raamatun jakeet mukaan perustietoihin.
" Herra Sebaot " jne.
Commandohauis
Onko Isäni Jumalamme Herra?
22
217
Vastaukset
- Anonyymi
Psalmi 110:1
Herra sanoi minun Herralleni:
"Istu minun oikealle puolelleni,
kunnes minä panen sinun vihollisesi
sinun jalkojesi astinlaudaksi".
Ymmärtäisin, että tämä tarkoittaa Jumala (Isä) sanoi Daavidin Herralle (Jeesukselle) istu minun oikealle puolelleni.
Johanneksen evankeliuimi 14:28 Jeesus sanoo:
28Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
Jeesus sanoo,että Isä on häntä suurempi.
Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
Apostolien teot 2:36
Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
Jeesus on Jumalan Poika ja myös iankaikkinen Jumala,mutta ei Isä, kuitenkin kaikessa yhtä Isän kanssa.Isä on Pojassa ja Poika Isässä Raamatun mukaan.
Joh 20 Jeesus sanoi
27Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". 28Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
2Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan- Anonyymi
>> Psalmi 110:1.... >>
Näin juuri minäkin olen asian ymmärtänyt.
Herra-sana on raamatussa sekä Isään että Poikaan liittyvä nimitys, miksi voi olla vaikea hahmottaa, kenestä kulloinkin puhutaan.
Raamatussa on suomeksi muutenkin erikoisia "Herra, Herra"-jakeita. En tiedä, miksi ne on käännetty noin hölmösti suomeksi. Hepreaksi perättäiset sanat ovat eri sanoja, esim. "elohim, adonaj".
Myös vapahtaja-sanaa käytetään raamatussa sekä Isän että Pojan kohdalla. Jeesuksen kohdalla Vapahtaja on isolla alkukirjaimella, yleisesti Jumalasta puhuttaessa, jolla viitataan Isään, taas pienellä eli vapahtaja. (esim. Tiitus 3:4, 6) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herra-sana on raamatussa sekä Isään että Poikaan liittyvä nimitys, miksi voi olla vaikea hahmottaa, kenestä kulloinkin puhutaan.
Raamatussa on suomeksi muutenkin erikoisia "Herra, Herra"-jakeita. En tiedä, miksi ne on käännetty noin hölmösti suomeksi. Hepreaksi perättäiset sanat ovat eri sanoja, esim. "elohim, adonaj".
Myös vapahtaja-sanaa käytetään raamatussa sekä Isän että Pojan kohdalla. Jeesuksen kohdalla Vapahtaja on isolla alkukirjaimella, yleisesti Jumalasta puhuttaessa, jolla viitataan Isään, taas pienellä eli vapahtaja. (esim. Tiitus 3:4, 6)Se nyt on ihan sama onko pienellä vai isolla jos ei ymmärrä asiaa konkreettisesti olevan totta eikä mikään tarina.
Anonyymi kirjoitti:
Myös vapahtaja-sanaa käytetään raamatussa sekä Isän että Pojan kohdalla. Jeesuksen kohdalla Vapahtaja on isolla alkukirjaimella, yleisesti Jumalasta puhuttaessa, jolla viitataan Isään, taas pienellä eli vapahtaja. (esim. Tiitus 3:4, 6)Herra Adonai
herra adoni
- Anonyymi
On tämä kanssa - toiset haukkuvat, kun laitetaan raamatunjakeita ja toiset taas vaativat raamatunjakeita.
- Anonyymi
Koska ei voi vetää Raamatusta noin vaan lauseita miettimättä kenelle ne on tarkoitettu mihin aikaan ja missä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ei voi vetää Raamatusta noin vaan lauseita miettimättä kenelle ne on tarkoitettu mihin aikaan ja missä.
Ennen kaikkea on mietittävä mitä teksti tarkoittaa. Herra ei ole Jumalan synonyymi. Se on kunnioittava puhuttelu. Palvelijat kutsuivat isäntiään herroiksi. Nuoret puhuttelevat vanhempia miehiä herroiksi. Jumalan palvelija kutsuu Kaikkivaltiasta Herraksi.
Nykyaika on narsistinen. On muotia olla kunnioittamatta ketään. Ääripäässä se heijastuu myös Jumala-suhteeseen. Nuoret sanovat, että Jesse on mun kaveri. On Hän sitäkin. Mutta ennen kaikkea Jeesus on lunastamiensa kristittyjen Herra.
- Anonyymi
Avaat Raamatun sillai että unohdat vanhan testamentin ja luet pelkän uuden testamentin kokonaan ,sitten päätät kuka sun jumala on . Ensin luet sen ilman sekoilua läpi .
- Anonyymi
Sama Jumala kummassakin testamentissa. Eipä ollut vaikea "päättää".
- Anonyymi
Herra on miespuoliseen henkilöön liitetty kunnioittava puhuttelu. Jumalan Herraksi puhutteleminen kertoo siis ihmisen suhteesta Luojaansa. Paavali ei kuvitellut olevansa oman elämänsä herra. Hän kirjoitti olevansa Kristuksen orja, koska Kristus oli hänen syntivelkansa lunastanut.
Jotkut suomalaiset kärsivät "herravihasta", koska heillä on niin huono itsetunto. Tällainen henkilö vastustaa kaikkia auktoriteetteja ja se voi alitajuisesti kohdistua myös Jumalaan. "Jeesus vaan" ajattelu kertoo, ettei ihminen oikein vielä ymmärrä mikä hän on, ja mikä Jumala on.
Mutta ei huolta. Jumalalla on omat keinonsa kasvataa myös uhma-ikäisiä ja keskenkasvuisia. :) - Anonyymi
Nuorille nykyuskoville ei kaikille ole edes Jeesus-nimi enää luonteva suuhun, vaan Jesseksi puhutellaan.
Mutta eiköhän se tuokin tapa karise puheesta, kun Herra saa kasvattaa. Ja osalla saattaa olla syynä ihan vain se, että "rakkaalla lapsella on monta nimeä" eli ainoastaan sen takia kutsuvat Jeesusta Jesseksi.
Minäkin vältin joskus Jeesuksen nimeä käyttämästä ja puhuin vain "yläkerran herrasta". Herra siihen sitten puuttui, tuomalla raamatusta omaatuntoa kollkuttavan kohdan siitä, kuinka emme saa hävetä Jeesuksen nimeä.- Anonyymi
Minua Jeesus ei hävetä. Minä häpeän itseäni kun teen välillä syntiä: ajattelen pahaa jostakin ihmisestä että tuokin taas tuossa istua jököttää ja kyttää mitä teen vaikka kyseessä on sovittu parkkipaikka-alueen vartiointivuoro. Naapuri, joka ilmeisesti inhosi mua ensisilmäyksellä elekielestä päätellen ja kyllähän se synnytti mussa vastareaktion. Alkusysäys tuli siitä kun asuntonäyttöön tulin autolla ja auton ajoin varattuun autoruutuun, joka ei ollut silloin kenenkään maksama, käytössä. Jne.
Commandohauis
- Anonyymi
Raamatussa puhutaan kolmesta Herrasta.
Toisen Mooseksen kirjan 13 luvun 21 jakeessa sanotaan että ”Ja Herra kulki heidän edellänsä, päivällä pilvenpatsaassa johdattaaksensa heitä tietä myöten ja yöllä tulenpatsaassa valaistaaksensa heidän kulkunsa niin että he voivat vaeltaa sekä päivällä että yöllä.”
Toisen Mooseksen kirjan 14 luku 19 jae selventää kuka tämä Herra oli sanoessaan ”Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa.”
Jos Israelilaiset, joita johdatettiin tuon Herran toimesta tuolloin, ovat unohtaneet kuka tuo Herra oli, niin palautettakoon että hän oli Pyhä Henki eli Gabriel. Raamatussa puhutaan ainoastaan kolmesta persoonasta käyttäen Herra sanaa, Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä. Jumalan ei itse tarvinnut johtaa Israelilaisia eikä Sanaakaan ole koskaan kutsuttu Jumalan enkeliksi.
Se Herra ja Jumalan enkeli, joka antoi Moosekselle kyvyn ja voiman halkaista Punaisen Meren vedet ja palauttaa ne uudelleen Egyptin sotaväen päälle, oli Pyhä Henki eli Gabriel (2 Moos. 14:15-16 ja 24 ja 2 Moos. 14:26-27 sekä 2 Nefi 8:9-10).
Mistä Pyhä Henki sai toiseksi nimekseen Gabriel?
Toinen luomispäivä oli pituudeltaan 272:n vuorokauden mittainen ajanjakso. Toisen ja kolmannen luomispäivän aikana Pyhä Henki siirsi uutta mannerta noin 2000 kilometriä länteen vanhasta mantereesta Jumalan voimalla (pyhän hengen) joka oli hänessä, niin että uusi ja vanha manner erkanivat kauemmas toisistaan. Hän ohjasi luomisvoimia 10-30 kilometrin korkeudesta (maanpiiri) tuolloin Scandinavian yläpuolelta, lähinnä lounais-Suomen-kaakkois-Ruotsin yläpuolelta. Tuolloin hän sai toiseksi nimekseen Gabriel (Jumala on voimani tai Jumala on väkevyyteni). Pyhä Henki eli Gabriel syntyi jumalaksi (Raamatussa Pyhää Henkeä eli Gabrielia kutsutaan myös Herraksi tai Herran enkeliksi) eikä enkeliksi vaikka hänestä käytetäänkin myöhemmin Raamatussa nimeä Gabriel tai enkeli Gabriel.- Anonyymi
>>.... uskomatonta potaskaa monta riviä ... <<
Gabriel ei ole Pyhä Henki, eikä Herra. Koko selostuksesi on jostain okkultismin kirjasta, eikä raamatusta. Luulin ensin, että olit tosissasi, mutta viimeistään tuo kuinka Gabriel raahasi mannerta ja mittaili maata täytyy olla läppä! 🤣
- Anonyymi
Herroittelua esiintyy raamatussa myös isäntien ja aviomiesten kohdalla.
Herra enkeli taas tarkoittaa joissakin kohtaa itseään Kristusta.- Anonyymi
Missä kohtaa Raamatussa lukee Herra enkeli ? Laita paikka!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa Raamatussa lukee Herra enkeli ? Laita paikka!
Koiralleko luulet käskyn antavasi?
- Anonyymi
Anteeksi tönkkö kehoitukseni ja pyyntö! Olisitko niin ystävällinen,että laittaisit sen Raamatunpaikan missä sanotaan Herra enkeli , kiitos jo etukäteen.
- Anonyymi
Tietääkö kukaan missä kohtaa Raamatussa sanotaan Herra enkeli?
Raamatussa monta kertaa puhutellaan korkea-arvoisia ihmisiä Herraksi, samoin enkeleitä. Laitan linkin sanakirjaan.
אָדוֹן
https://biblehub.com/hebrew/113.htm
Niin hän sanoi: "En, vaan minä olen Herran sotajoukon päämies ja olen juuri nyt tullut". Niin Joosua heittäytyi kasvoilleen maahan, kumarsi ja sanoi hänelle: "Mitä herrallani on sanottavana palvelijalleen?" (Joos. 5:14)
Tässä Joosua kutsuu enkeliä herrakseen.
Niin Gideon vastasi hänelle: "Oi, Herrani, jos Herra (Jehova) on meidän kanssamme, miksi sitten kaikki tämä on meitä kohdannut? Ja missä ovat kaikki hänen ihmeelliset tekonsa, joista isämme ovat meille kertoneet sanoen: 'Herra on johdattanut meidät tänne Egyptistä'? Mutta nyt Herra (Jehova) on hyljännyt meidät ja antanut meidät Midianin kouriin." (Tuom. 6:13)
Tässäkin Gideon puhuttelee enkeliä herranaan. Sekaannusta aiheuttaa käännöksemme, jossa Jehovan pyhä nimi on jostakin käsittämättömästä syystä käännetty Herraksi. Olen selvyyden vuoksi sulkuihin lisännyt tuohon Jehovan.
Joten heprean Adon ei tarkoita kaikkivaltiasta Jumalaa Jehovaa, vaikka voi tarkoittaa myös siitä, vaan useimmiten ketä tahansa korkea-arvoista ihmistä tai enkeliä.
- Anonyymi
Oliko äitisi yhtä vähän tarkka tavarastaan kuin raamatun Maria, ettei isästä ole edes hyvää arvausta vaan pitää keksiä isähahmo tarustosta.?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36901Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37720Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700