Mitä rakkaus ja parisuhde teille merkitsee?

Anonyymi

Pelastustako?

41

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ootas, kun mä mietin 🤔 Sopiiko että tuun vastaamaan viikon kuluttua tähän? 😃

    • Anonyymi

      Riittää kun saa tiukkaa ja nuorta isopovista lihaa. 😗

      • Anonyymi

        Osimoilleen näin


    • Anonyymi

      Tuo ei ole kyllä kovinkaan hyvä lähtökohta suhteelle.

    • Anonyymi

      Ei oikeestaan mitään sellasta mitä ilmankin selviäisi. Se täydentää omaa elämää, jos suhde on hyvä ja tuo iloa ja onnea.

      Toisaalta itsellä on ollut raskaita suhteita, joissa saanu pelätä, itkeä, ahdistua, nähdä painajaisia, stressata ja jotka vienyt jopa mielenterveyden syöksykierteeseen, niin että depressio on ottanu vallan musta. Silloin rakkaus on helvetti, sillä rakkauden takia ei osaa päästää irti suhteesta, vaan oleilee liiankin pitkään tuhoavassa ilmapiirissä. Muistan kuinka oloni oli kuin loukussa olisin. Niin helv. onneton ja ahdistunut. Jatkuvasti mieltä painoi että asiat ei oo hyvin ja päätöksiä pitäis tehdä ennen kuin tuhoudun ja pilaan koko elämäni yhden tuhoisan rakkauden takia.

      Rakkaus siis on mulle tunne ja parisuhde on päätös. Voin rakastaa haluamatta parisuhdetta ko. henkilön kanssa jatkaa/ aloittaa tai sitten rakastaa kokien suhteen turvallisena valintana.

      Rakkaus on tunne joka on vasta alku josta seuraa päätöksiä, parisuhde vai ei?

      Mun heittämättä elämäni suurimpia tai ehkä jopa suurin helvetti on olla suhteessa väärin mua kohtelevan miehen kanssa, joka käytännössä lukitsi mut kotiini ja hallitsi väkivallalla.

      Isomman ja vahvemman ja aggressiivisemman ylivallan alta oli vaikee uskaltaa karata.

      silloin kuuntelin mm. Chisu-kohtalon oma ja sabotage Biisejä jotka kertoi siitä tunteen ja järjen taistosta jota tein yrittäessäni ulos sieltä mihin mut oli vangittu ja johon olin tunneloukussa

      • Anonyymi

        ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


      • Anonyymi

        Toivottavasti olet päässyt kokonaan eroon siitä? Voimua elämääsi


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei se merkitse mitään. Parisuhteilu ei kiinnosta, eikä läheisyys kenenkään kanssa. Jos jotain etsin niin ainoastaan kaveria ja yhteisiä harrastuksia.

    • Anonyymi

      Mitä ihmeen pelastusta? Parisuhde, oota kun mietin... Kumppanuutta ja Seksiä!

    • Anonyymi

      Sitä että joskus rakastuu ja silloin haluaa olla rakkaansa kanssa. En tarvitse pelastusta.

    • Anonyymi

      Olen tässä yrittänyt pelastaa itseni yksin jo vuosikausia. Alan kaivata sitä unelmien prinssiä, joka pelastaa minut.

    • Anonyymi

      Nuo asiat merkitsee kyllä ja paljon.

    • Anonyymi

      Eipä oikein mitään

    • Anonyymi

      Jeesus on pelastajani. Nainen, jos haluaa, voi vaan lohduttaa ja olla tukena ja rakastettuna vaimona. Mua ällöttää kaikki epämääräiset jutut ja suhteilut. Meidän pitää mennä naimisiin ja olla aina yhdessä. Mutta ilman Jeesusta en halua avioliittoakaan. Avioliiton kuuluu muuttua suloisemmaksi ja kauniimmaksi päiväpäivältä. Eikä tällainen kehitys ole mahdollista elleivät mies ja nainen, kumpikin ymmärrä olevansa syntisiä ja tarvitsevansa joka päivä Jeesusta opettamaan heille tapoja. Muunlaista en halua.

      • Anonyymi

        Miksi jeesusta?

        Jeesus oli profeetta eli rabbi eli pappi

        Miksi palvomme pappia?


      • Anonyymi

        Miksi ei osamabinladen käy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jeesusta?

        Jeesus oli profeetta eli rabbi eli pappi

        Miksi palvomme pappia?

        Jeesus on Jumala. Taivaan Isä lihaksi tulleena. Koko maailman syntien sovitus on itsensä uhranneen Jumalan veressä, ja kaikki ketkä eivät Häntä Herrana ja Jumalana ota vastaan tuomitaan iankaikkiseen kadotukseen.


      • Anonyymi

        Tuota olen miettinyt muutaman kerran. Miksi hihhulit huutavat aina Jeesusta. On tainnut ensimmäinen käsky unohtua jo ajat sitten. Jumalasta ei puhuta halaistua sanaa. Jeesus sitä ja Jeesus tätä. Jessus tulee, ota koppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota olen miettinyt muutaman kerran. Miksi hihhulit huutavat aina Jeesusta. On tainnut ensimmäinen käsky unohtua jo ajat sitten. Jumalasta ei puhuta halaistua sanaa. Jeesus sitä ja Jeesus tätä. Jessus tulee, ota koppi.

        Jeesus on Herra minun Jumalani. Ei ole muita jumalia.


    • Rakkautta ja elämänkumppanuutta.

    • Anonyymi

      Pelastus tulee jostain muualta kuin parisuhteesta ja kumppanilta. Mielestäni hyvä matkaseura siis elämän matkalle on tärkeä asia. Parisuhde on parhaimmillaan kumppanuutta, elämän ja arjen jakamista, osittain unelmien jakamista, yhdessä unelmoimista, ajatusten jakamista, jossain määrin varmaan myös tukea ja turvaa, syvää ystävyyttä, luottamusta, uskollisuutta, rakkautta, arvostusta ja kunnioitusta. Kyllä sen huomaa, jos tuo puuttuu elämästä. Parisuhde ei silti pelasta ketään mutta se voi tuoda hyvää sisältöä ja hyvää seuraa, vaikka yksinkin pärjää, jos on pakko.

    • Anonyymi

      Rakkautta on niin monenlaista, että siitä sais aikaseksi kirjan. Rakkaus kun ei rajotu parisuhteeseen.

      Parisuhde merkkaa mulle kumppanuutta sekä arjen ilojen ja surujen jakamista.

      • Anonyymi

        Tuo on ihan totta. Rakkautta esiintyy ja tulisikin esiintyä myös muissa ihmissuhteissa kuin parisuhteessa. Rakkaus on muutakin kuin romanttista rakkautta, erosta.


      • Anonyymi

        Olen itsestäni oppinut sen, että vaikka tarvitsen omaa aikaa ja viihdyn hyvin yksin, niin olen myös sellainen etten pidä yksin asumisesta, eli kaipaan kuitenkin ihmisiä olemaan samassa tilassa. Kimppakämppätyyppinen asuminen olisi hyvä vaihtoehto koska siinä on yhteisiä tiloja, mutta jokaisella myös oma tilansa. Vuorovaikutus eri ihmisten välillä on tärkeää ja siinä oppii itsestään ja muista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihan totta. Rakkautta esiintyy ja tulisikin esiintyä myös muissa ihmissuhteissa kuin parisuhteessa. Rakkaus on muutakin kuin romanttista rakkautta, erosta.

        Samaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen itsestäni oppinut sen, että vaikka tarvitsen omaa aikaa ja viihdyn hyvin yksin, niin olen myös sellainen etten pidä yksin asumisesta, eli kaipaan kuitenkin ihmisiä olemaan samassa tilassa. Kimppakämppätyyppinen asuminen olisi hyvä vaihtoehto koska siinä on yhteisiä tiloja, mutta jokaisella myös oma tilansa. Vuorovaikutus eri ihmisten välillä on tärkeää ja siinä oppii itsestään ja muista.

        Mäkin olen vähän samanlainen. Mä tarvitsen omaa aikaa ja tilaa, mutta sen ei tarvitse olla yksinäisyyttä. Mä kyllä siedän hyvin yksinäisyyttäkin, mutta ei toisen ihmisen läsnäolo mitenkään häiritse mua. Valtaosan ajasta toisen ihmisen läsnäolo on musta jopa mukavampaa kuin täysi yksinäisyys. Läsnäololla mä tarkotan todelkakin ihan vaan läsnäoloa. Ei tarvi jutella, ei touhuta yhdessä, tmv. Sellanen olis rasittavaa. Mä tarkotan, että se toinen ihan vaan on siinä ja tekee jotain omiaan.


    • Anonyymi

      Yhdessäoloa semmoisen miehen kans, jonka kans tuntuu rakkautta, yhdessä ja erikseen.

      Seksuaalinen yhdessäolo mulle tärkeintä.

    • Anonyymi

      Yhteenkuuluvuutta niin hyvissä kuin huonoissa elämäntilanteissa.

      Pelastukseen toisesta ei ole, koska pelastus on aina henkilökohtainen.

    • Anonyymi

      Enpä tiedä, kun ei kumpaakaan ole kohdalle tullut.

    • Anonyymi

      Vain pelastusta, jos olisi kyseessä oikea mies!
      Jolla aivot ja selkäranka.
      Rakkautta mikään ei ole hetkessä, kun kyseessä vieraat ihmiset toisilleen.

    • Ehkä rakkautta ja rinnallakävelijää. Jotain,mihin ei ystävyys ja ystävät riitä. Eikä oma seura.Jotain,mikä on luontaista vastapainoa yksin olemiselle, ja lääke yksinäisyydelle. Sitä mä ehkä suhteelta odotan.Ilmankin pärjää, mutta joskus tekee kipeää ihan yksin ja kaipaa maailmaansa enemmän.

      • Anonyymi

        Yksin olon ei pitäisi olla vaikeaa, jos on, haet väärin perustein suhdetta. Haet hänestä viihdyttäjää joka hänestä ei tule. Hän on töissä ja sinä edelleen yksinäinen, hän nukkuu ja sinä edelleen yksinäinen, hän harrastuksissa ja tapaa ystäviä ja sinä
        Edelleen yksinäinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksin olon ei pitäisi olla vaikeaa, jos on, haet väärin perustein suhdetta. Haet hänestä viihdyttäjää joka hänestä ei tule. Hän on töissä ja sinä edelleen yksinäinen, hän nukkuu ja sinä edelleen yksinäinen, hän harrastuksissa ja tapaa ystäviä ja sinä
        Edelleen yksinäinen

        Olen elänyt yksin 10v. Ei ongelma. Välillä kauniina kesäpäivinä tuntee olonsa yksinäiseksi kun muut istuvat pareina esim rannalla.. Kaipaankin jotain lisää siihen yksinoloon. Luitkohan ollenkaan vastaukseni kun takerrut vain yhteen sanaan..?


      • Anonyymi
        Viininpunahilkka kirjoitti:

        Olen elänyt yksin 10v. Ei ongelma. Välillä kauniina kesäpäivinä tuntee olonsa yksinäiseksi kun muut istuvat pareina esim rannalla.. Kaipaankin jotain lisää siihen yksinoloon. Luitkohan ollenkaan vastaukseni kun takerrut vain yhteen sanaan..?

        Luin. Vaikutit viihdyttämisen kaipuiselta. Leikkikaveria vailla joka leikkii kanssasi koko päivän


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luin. Vaikutit viihdyttämisen kaipuiselta. Leikkikaveria vailla joka leikkii kanssasi koko päivän

        Väärässä jälleen. Kaipaan rinnallakulkijaa jolla on myös oma aikuinen elämänsä. Jätän tämän nyt tähän. Ehken osannut kirjoittaa oikein.


    • EHKÄ SITÄ ET KATOTTAS TEEVEETÄ JA HARRASTATTEAISI LIIKUNTAA JA SIT TAVATTAS SUKULAISIA HÄNEN PUOLELTAAN

      • Anonyymi

        Hrj älä huuda


    • mun kolme asiaa
      1. keskinäinen ajanviete
      2. huumori
      3. liikunta
      ja sellanen suhde johon kuuluisi lapset myöhemmin ei siis alkuun

    • Anonyymi

      Läheisyyttä ja jakamista. Katsoin eilen yhtä paria, sen naisen kasvoilla oli sellainen ihanan onnellinen ilme, kun se istui siinä sen miehen vieressä. Se on regressiotakin, sisäinen lapsi pääsee esiin. https://youtu.be/puuO6XjTp64

    • Anonyymi

      Rinnalla kulkua ja jaettua elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe