Hei,
Osaisiko joku neuvoa ensimmäisen asunnon ostajaa? Tarkoituksena olisi ostaa omistusasunto siten, että omistaisin siitä itse vähemmistön, jotain 25-49% välillä. Kyseessä on uudiskohde, joten suuri osa asunnon velattomasta hinnasta on yhtiölainaa. Haluaisin itse maksaa yhtiölainaa pois kuukausittain yhtiövastikkeen yhteydessä, mutta toinen ostaja haluaisi maksaa oman osuutensa yhtiölainasta pois heti. Onko järjestely, jossa yhtiölaina kohdistuu vain toiseen osakkeenomistajaan, ylipäätään mahdollinen?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Asunto-osakkeeseen kohdistuvan yhtiölainan jakaminen
Anonyymi
1
741
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole mahdollinen, tai voihan tietenkin maksaa osan lainasta pois, mutta se jäljelle jäävä osuus kohdistuu kuitenkin koko osakeryhmään.
Nyt pitää muistaa, että osakeryhmää ei voi jakaa, eli osakeryhmän velvotteita ei myöskään voi jakaa.
Ainahan voi toki tehdä keskinäisiä sopimuksia vastikkeiden maksusta, mutta kun yksi osaomistaja ei pysty velvoitteistaan vastaamaan, niin muut maksavat.
P.S. Eivät tulot taida ihan riittää omistusasumiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984