Sukulaiseni käytti aikoinaan hyväksi vaimonsa tytärtä. Olin silloin pikkutyttö ja minua sukulainen ei käyttänyt, vaan oli kiva setä kaikinpuolin. Hyväksikäytetty tyttö kuoli n. 20v. osittain epäselvissä olosuhteissa. Olin tuolloin 13-14v ja en "tajunnut" asiaa. Siis äiti kertoi, että tämä tyttö on kuollut, mutta en osannut reagoida siihen mitenkään. Normaali reaktio vaikka nyt aikuisena olisi edes kysyä: "Mihin se kuoli?"
Tulin myöhemmin läheisemmäksi tän sukulaisen kanssa. Hänen naapurit kertoi hyväkikäytöstä, mutta en uskonut. Muutamaa kuukautta ennen sukulaiseni kuolemaa hän kertoi ITSE seksistä lapsipuolensa kanssa.
Silloin en tietenkään voinut epäillä asiaa huhupuheeksi enää... Mietin vaan, miten suhtautua ihmiseen, joka on tehnyt tuollaista, mutta ei edes ymmärrä hävetä sitä? Että hän on niin dementoitunut/kehitysvammainen?
Mietin pitäisikö minun tappaa tuollainen tai katkaista välit? En tehny kumpaakaan. Kuoli omia aikojaan alle vuoden sisään tunnustuksesta sitten... Ja vielä löysin hänet hänen ex-vaimonsa kanssa. Tuon hyväksikäytetyn ja nuorena kuolleen tytön äidin kanssa.
Mitä tästä pitäisi ajatella? Tunnen olevani kuin ö aapisen laidalla.
Kuollut hyväksikäyttäjä? Miten elävä?
7
801
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäkö pitäisi ajatella?
No ainakin tarinasta tulee selvästi ilmi ettei hyväksikäyttö tässäkään tapauksessa ollut vain yhden saastan kaikilta salaa harjoittamaa toimintaa. Kuten yleensä aina kyseessä on koko perhepiirin, suvun tai muun yhteisön - kenties koko yhteiskunnan - salaliitto hyväksikäytön kohteeksi sattumanvaraisesti valikoitua viatonta sivullista vastaan ja koko muu yhteisö on tavalla tai toisella juonessa mukana. Hyväksikäyttö on enemmän tai vähemmän kaikkien tiedossa, julkinen salaisuus josta ei ääneen puhuta. Tai joskus jopa puhutaan aivan suoraan ääneen. Syytön, yhteisön perversioon mitenkään liittymätön sivullinen pistetään maksamaan koko perheen/yhteisön/yhteiskunnan perversiosta omissa nahoissaan. Uhrin koko elämä pilataan kaikkien nenän edessä eikä kukaan asiaan puutu. Korkeintaan tyydytään voivottelemaan uhrin kamalaa kohtaloa jolle kukaan ei mitään mahda.
Ja sitten pällistellään että mitähän tästä pitäisi ajatella.
Uhri tietenkin maksaa koko hela hinnan koko omalla elämällään. Ilman minkäänlaista valinnan vaihtoehtoa. Eikä se paljo kenenkään moraalia paina. Uhri oli kuitenkin joka tapauksessa ongelmainen henkilö jolla oli mielisairauksia pää täynnä ja päihdesairaus anoreksia ja sitä ja tätä. Koska pitäisihän sitä nyt olla terve ja tasapainoinen, ja varsinkin raitis kun pistetään kestämään tuollaista paskaa. Pääasia että yhteisö pääsee tyydyttämään omat perverssit tarpeensa.
Tarinasta ilmenee myöskin että hyväksikäyttäjä saa paljon anteeksi ja hänen tekosiaan katsotaan läpi sormien jos hän sattuu olemaan "dementoitunut/kehitysvammainen". Eli tyhmä.
Harmiton.
Uhri jotenkin vain kuolee hämärissä olosuhteissa ja katsopas mikä lintu se tuolla taivaalla lentää.
Pitäiskö ihmisten alkaa toimimaan toisin? - Anonyymi
Mukava, että joku edes kommentoi. Tuntuu olevan, että usein aloitan keskusteluja aiheista, joita kukaan ei viitsi edes kommentoida.
Uhrin eläessä olin vielä lapsi, en aikuisten oikeasti tiennyt hyväksikäytöstä. Tekijän eläessä viimeisä vuosiaan, minulle vihjailtiin tapahtuneesta. Lopulta tekijä itse siitä suoraan kertoi, jolloin ei jäänyt epäilyksiä. Olin tuolloin valmiiksi masentunut. Hän kuoli ihan omin voimin sitten pian.
Monien kyläläisten suhtautuminen oli aika kolkkoa tekijän kuoleman jälkeen. Mm. suntio olk viskellyt hautakukat miten sattuu... Mietin tuolloin, luulevatko ihmiset, että minä olen tappanut hänet. Nyt mietin, ehkä he tiesi kokoajan sen minkä minä vasta lopussa, mutta elävään he ei uskaltaneet agressiotaan kohdistaa. Vasta kuolleeseen/ jälkeen jääviin.
Tekijän exvaimo, uhrin äiti on "ihan seonnut". Hän ei kerää käytöksellään pisteitä kyläläisten keskuudessa. Mietityttää, ottasinko asian puheeksi hänen kanssa?
t. Alottaja- Anonyymi
Tarkoitus ei ollut syyllistää sitä 13-14- vuotiasta sinua, saati sitä lasta joka olit. Mutta koska sanoit olevasi nyt aikuinen, viittasin siihen miten samanlainen "mitä tästä pitäisi ajatella?" epäselvyys näyttää jatkuvan vielä aikuisten maailmassa jossa pitäisi jo voida odottaa tietoisuutta tällaisista asioista, vastuullisuutta ja ymmärrystä oikeasta ja väärästä. Aikuisilta pitäisi voida vaatia että pitäisi tietää mitä tällaisista asioista pitäisi ajatella.
Ja voit olla varma että olen itse paljon pahemmin syyllinen kuin sinä samankaltaisessa asiassa, tosin omassa vähän erilaisessa tilanteessani. Oma syyllisyyteni ei estä minua syyttämästä myös muita, minua vähemmän, yhtä paljon, ja pahemmin syyllisiä.
Me olemme kaikki syyllisiä siihen että annamme seksuaalisen väkivallan tapahtua.
Koska sehän vain tapahtuu, kuin luonnonilmiö. Mutta oikeitakin luonnonilmiöitä ihminen osaa kontrolloida paremmin kuin seksuaalista väkivaltaa.
Ajattele että tällaiset yhteisöpatologiset kuviot ja sosiaaliset perversiot miten ihmiset yhteisöissään toimivat kun seksuaalista väkivaltaa harjoitetaan (oli se sitten mitä lajia tahansa), ovat olleet vuosikymmeniä tiedossa. Ihmisyhteisöjen käytöstä tällaisissa tilanteissa on tutkittu, ja niistä ollaan oltu kyllä tietoisia jo vuosikausia. Jopa elokuvissa on käsitelty näitä ihmisten yhteisöelämään liittyviä perversioita hyvin realistisesti ja yksityiskohtaisesti. Jopa pelottavan tutulla tavalla. Minä olen ollut kohta kahdeksan vuotta hautajaisissa. Non stoppina.
https://www.youtube.com/watch?v=DuoM15JXRyc
Miksi mikään ei muutu?
Miksi ihmiskunta ei kehity? Sama kaava toistuu. Ja joka sukupolvessa on meitä jotka koemme saman kuvion jossakin muodossa pilkulleen samoin, mutta erilaisella platformilla kuin aikaisemmat sukupolvet.
Onkohan saatana olemassa?
Mitä sinä ajattelit saada siitä jos otat asian puheeksi kys. "äidin" kanssa? - Anonyymi
Ei suntio voi tuollaista tehdä oli vainaja kuka tahansa. Missä helvetin maassa me oikein eletään? Ei taida ihan olla hautaustoimen tai kirkon työntekijöiden tehtävä mennä perseilemään hautajaisiin jos on negatiivisia mielipiteitä vainajasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitus ei ollut syyllistää sitä 13-14- vuotiasta sinua, saati sitä lasta joka olit. Mutta koska sanoit olevasi nyt aikuinen, viittasin siihen miten samanlainen "mitä tästä pitäisi ajatella?" epäselvyys näyttää jatkuvan vielä aikuisten maailmassa jossa pitäisi jo voida odottaa tietoisuutta tällaisista asioista, vastuullisuutta ja ymmärrystä oikeasta ja väärästä. Aikuisilta pitäisi voida vaatia että pitäisi tietää mitä tällaisista asioista pitäisi ajatella.
Ja voit olla varma että olen itse paljon pahemmin syyllinen kuin sinä samankaltaisessa asiassa, tosin omassa vähän erilaisessa tilanteessani. Oma syyllisyyteni ei estä minua syyttämästä myös muita, minua vähemmän, yhtä paljon, ja pahemmin syyllisiä.
Me olemme kaikki syyllisiä siihen että annamme seksuaalisen väkivallan tapahtua.
Koska sehän vain tapahtuu, kuin luonnonilmiö. Mutta oikeitakin luonnonilmiöitä ihminen osaa kontrolloida paremmin kuin seksuaalista väkivaltaa.
Ajattele että tällaiset yhteisöpatologiset kuviot ja sosiaaliset perversiot miten ihmiset yhteisöissään toimivat kun seksuaalista väkivaltaa harjoitetaan (oli se sitten mitä lajia tahansa), ovat olleet vuosikymmeniä tiedossa. Ihmisyhteisöjen käytöstä tällaisissa tilanteissa on tutkittu, ja niistä ollaan oltu kyllä tietoisia jo vuosikausia. Jopa elokuvissa on käsitelty näitä ihmisten yhteisöelämään liittyviä perversioita hyvin realistisesti ja yksityiskohtaisesti. Jopa pelottavan tutulla tavalla. Minä olen ollut kohta kahdeksan vuotta hautajaisissa. Non stoppina.
https://www.youtube.com/watch?v=DuoM15JXRyc
Miksi mikään ei muutu?
Miksi ihmiskunta ei kehity? Sama kaava toistuu. Ja joka sukupolvessa on meitä jotka koemme saman kuvion jossakin muodossa pilkulleen samoin, mutta erilaisella platformilla kuin aikaisemmat sukupolvet.
Onkohan saatana olemassa?
Mitä sinä ajattelit saada siitä jos otat asian puheeksi kys. "äidin" kanssa?Hei, aloittaja tässä. En minä ajatellut saada siitä mitään, jos otan asian puheeksi uhrin äidin kanssa. Mietin, että helpottaisiko häntä, että joku puhuisi siitä hänen kanssaan, kertapa "kaikki" ovat asian tienneet? Vai pahentaisiko se asiaa, kun haava revittäis taas auki? Kyllähän se on varmasti iso trauma... Mietin josko se olisin minä, kun ei hänellä tunnu olevan täällä paljoa ystäviä? Tunnuttu otetun joksikin syntipukiksi. No onko se sitten se, kun hän ei äitinä tehny mitään, eli ottanu eroa silloin aikoinaan? Jos hänenkin täytyi tietää jos muutkin kerran silloin aikoinaan? Ei kun, ottihan se muuten, sillon tyttönsä eläessä vielä! Mutta sitte olivat ystäviä vielä loppuun asti, tai luulin niin, mutta kun poliisi oli paikalla tarkistamassa, kun olimme löytäneet insestinharjoittajavainajan sanoi poliisille, ettei heidän välillään ole olleet kuin taloudelliset asiat; raha. Ihmettelin suuresti, mutta näin vakuutti: raha... No, voi pyhä yksinkertaisuus minun kanssa! Nyt tää henkilö on jostain myös suuttunu mulle. Kyselee missä olen muilta, mutta kun tulee vastaan ei tervehdi... Päättelen tästä kaikesta jotain, mitä en enää suomi24:n kirjoita. Mutta ehkä joku muukin voi tehdä todennäköisyyslaskelmia...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, aloittaja tässä. En minä ajatellut saada siitä mitään, jos otan asian puheeksi uhrin äidin kanssa. Mietin, että helpottaisiko häntä, että joku puhuisi siitä hänen kanssaan, kertapa "kaikki" ovat asian tienneet? Vai pahentaisiko se asiaa, kun haava revittäis taas auki? Kyllähän se on varmasti iso trauma... Mietin josko se olisin minä, kun ei hänellä tunnu olevan täällä paljoa ystäviä? Tunnuttu otetun joksikin syntipukiksi. No onko se sitten se, kun hän ei äitinä tehny mitään, eli ottanu eroa silloin aikoinaan? Jos hänenkin täytyi tietää jos muutkin kerran silloin aikoinaan? Ei kun, ottihan se muuten, sillon tyttönsä eläessä vielä! Mutta sitte olivat ystäviä vielä loppuun asti, tai luulin niin, mutta kun poliisi oli paikalla tarkistamassa, kun olimme löytäneet insestinharjoittajavainajan sanoi poliisille, ettei heidän välillään ole olleet kuin taloudelliset asiat; raha. Ihmettelin suuresti, mutta näin vakuutti: raha... No, voi pyhä yksinkertaisuus minun kanssa! Nyt tää henkilö on jostain myös suuttunu mulle. Kyselee missä olen muilta, mutta kun tulee vastaan ei tervehdi... Päättelen tästä kaikesta jotain, mitä en enää suomi24:n kirjoita. Mutta ehkä joku muukin voi tehdä todennäköisyyslaskelmia...
Minkä takia uhrin äidin oloa pitäisi helpottaa? Äiti joka katselee vierestä oman tyttärensä hyväksikäyttöä asiaan puuttumatta, ja vielä oman tyttärensä kuoleman jälkeen hengailee hyväksikäyttäjän kanssa, on kärsimyksensä ansainnut. Hyvin suurella todennäköisyydellä sekin kärsimys on itsesäälistä huomiohuoraamista, ei mitään muuta. Kuollut tytär on siinäkin kuviossa vielä kuolemansa jälkeenkin hyväksikäytön kohde.
Kertomuksesi on epäjohdonmukainen ja monin tavin outo.
- Anonyymi
Prrrkllll
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983