Onko uskonnollisuus esi-isiltä peritty evoluution kehittämä vaisto ?

Anonyymi

13

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tämän taistelun totaalinen epäonnistuminen on hyvin nähtävissä tällä palstalla :D

• Itse kannatan filosofista realismia.

• Anonyymi

Minä kannatan reinkarnaatiota ja karman lakia. ❤️❤️❤️💯

• Anonyymi

Minä kannan tyhmyyttä, jos sillä keinoin pääsee Taivaan Iloon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kannan tyhmyyttä, jos sillä keinoin pääsee Taivaan Iloon.

Ehkä se sopii sinulle
        Oletko perinyt tyhmyyden?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä se sopii sinulle
        Oletko perinyt tyhmyyden?

Olen, ja vakaa aikomukseni on kartuttaa perintöä tuleville poville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen, ja vakaa aikomukseni on kartuttaa perintöä tuleville poville.

Sinusta tulee kenties muslimi sruraavassa elämässä. Hehän eivät ole mitään ruudinkeksijöitä. Viihtyisät heidän parissaan.

• Anonyymi

Ihmiset kehittyy älyllisesti hieman eri tahtiin ja kehitykseen vaikuttaa myös olosuhteet taikauskot rehottaa esimerkiksi pimeässä afrikassa tiedon ja koulutuksen puutteen vuoksi ja vahvan taikauskoisen perinteen voimasta
      länsimaissa taas enenemässä määrin taikauskot ovat joutuneet väistymään älyllisen kehityksen tieltä .

Järjen taistelu heikkomielisten taikauskoja vastaan jatkuu.

• Anonyymi

Mitä monimutkaisempi ympäristö niin sitä kehittyneemmät aivot tarvitaan selviytymiseen.

• Anonyymi

Varmaankin jo osa varhaisimmista ihmisapinaesi-isistämme piti jumalan tahdon vastaisena puusta alaslaskeutumista.

Mutta asiaan. On mielenkiintoinen kysymys kuinka paljon kulttuurievoluutio vaikuttaa ihmisen geneettiseen perimään. Esimerkiksi kuinka ihmiskunnan tekninen kehitys räjähti käyntiin kun ateistien tappaminen ei enää ollutkaan hyväksyttävää toimintaa. Eli koko populaation kultturellista ja humanistista kehittymistä alkoi tapahtumaan vauhdilla vasta kun fiksuimpia ei uskonnon nimissä enää tapettukaan.

• Anonyymi

Pikkulapsilla, joilla rationaalinen ajattelu ei ole vielä jäsentynyt, on monia perusteettomia pelkoja. Sangyn alla on mörköjä jne. Lapsen varttuessa nämä jäävät pois. Uskovilla nämä ovat säilyneet muuntuneina vallitsevan uskonnon uskomuksiksi. Valitettavasti meilläkin käytetään verovaroja näiden harhojen ylläpitoon.

• Anonyymi

Uskonnollisuus ei ole vaisto, mutta vaistoista kumpuavat ajattelumallit edesauttavat uskomaan korkeampiin voimiin ja muuhun mystiikkaan.

• Anonyymi

Minun lapset on kaikki eronneet kirkosta. Ehkä isänsä ansiota.
      Olen ylpeä lapseni ratkaisusta. Ei ihmisen tarvitse eikä kannattaa uskoa humpuukiin.❤️❤️❤️💯💯❤️

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      149
      1737
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1581
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      29
      1196
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1141
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      86
      1008
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      951
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      923
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      61
      798
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      781
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50