Hei! Olen muuttamassa Jyväskylään, ja olen menossa maksulliseen kansalaisopistoon. Olen työtön, mutta pitäisi saada keskustan alueelta kämppä. Onko 550e liian kallis vuokra opiskelijalle joka meinasi pärjätä vain työttömyystuella ja asumislisällä?
Onko 550e kallis vuokra Jyväskylässä?
4
254
Vastaukset
- Anonyymi
No se pelkkä vuokrahan ei kerro sitä paljonko ne asumiskulut kaikkinensa on, siihenhän pitää vielä laskea sähkö ym pakolliset mitä asunnosta joudut maksamaan. Myös se kotivakuutus kannattaa ottaa ja monet vuokranantajat nykyään sen vaatiikin. Itse sitten tiedät parhaiten muun kulutuksesi ja paljonko niihin menee rahaa. Onko sen asunnon pakko olla keskustassa jos halvempi löytyisi hiukan etäämpää mutta kuitenkin kävelymatkan päästä?
- Anonyymi
Ei ole kallis kämppä 550 euroa kuussa. Jos on yksiö noin 25 nelilömetriä, niin se on kohtuuhinta. Opiskelija voi asua myös laitakaupungilla, mutta siellä voi olla kovin levotonta aluetta, esimerkiksi Keltinmäki tai Pupuhuhta; näissä paikoissa opiskelun taso tulee melko varmasti kärsimään, vaikka vuokrakaksion voisi saada ko. alueilta halvemmallakin.
- Anonyymi
Kannattaa selvittää kelan sivuilta myös asumistuen määrä. Ja onko sinulla oikeus toimeentulotukeen.
- Anonyymi
Mee alkkismajotuksiin narkkareiden kaa. Saat ruuatkin ilmaseks, ja korvaushoidot. Subu jytää...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818