Sairastelun vuoksi olin vaan lukiossa vuoden (minut sairaskirjoitetttiin sitten). nyt pari vuotta myöhemmin on runvennut tehdä mieli taas menna lukioon. Siis että menisin sitten syksynä 2006. Mutta sillon olen jo 20wee ja oon kuullut että lukion saa aloittaa korkeintaan 19-vuotiaana. Onko näin?
Mites on ammattikoulut? Voiko joku kertoa?
Saako mennä lukioon 20-vuotiaana?
6
4531
Vastaukset
- Kiia
Monet mummot ja vaarit käyvät vasta eläkeiässä lukion iltalukiossa. Mielestäni myös tavalliseen lukioon pääsee minkä ikäinen tahansa (en ole täysin varma), mutta varmasti hieman vanhemmalla saattaa tulla orpo olo 16-18-vuotiaiden seurassa. Suosittelisin sinulle siis iltalukiota.
Ammattikouluun myös saa mennä kuka vain, mutta sama juttu pätee eli orpo olo saattaa tulla paljon nuorempien kanssa. Vaikka et sinä ole kovin vanha, sillä mm. ystäväni opiskelee merkonomiksi ja hänen luokallaan vanhin on lähes neljäkymppinen.- Opettaja
ihan tavalliseenkin päivälukioon mennä minkä ikäisenä tahansa. Ei siellä mitään ikärajoja ole. Eli ota vain yhteyttä haluamaasi lukioon ja kysy onko oppilaspaikkoja saatavissa.
- j-o-r-e
Kyllähän sä voit mennä ihan tavalliseen lukioon, ei niisä mitään ikärajoja oo tietääkseni.
- vm87
Siittä vaan sisään. Ainaki meidän lukiossa on ollu aikuisopiskelijoita, veikkaisin semmosia nelikymppisiä, että miksei sit kakskymppisetki vois?
- päivälukiolainen84
ite alotin päivälukionlukion 17-vuotiaana ja oon nyt neljännellä ja pian 21-vuotias,eli ei mitään hätää..sitäpaitsi,iltalukiolaisille ei myönnetä mitään asumis tai toimeentulotukia jos asuu omillaan ja tos yks ´syy miks jatkoin päivälukios loppuun asti..
- ............
Meillä syksyllä tuli eräs 21-vuotias alkaja, joten kyllä säkin voit. Tosin orpoa se voi olla nuorempien kanssa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538483- 664714
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404373Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233962Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353503Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423490Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483133
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422891- 492654